Door Tweakers Partners

December Prijzen Parade - Dag 6

14-12-2020 • 07:00

212

Win een Samsung 870 QVO 1TB

Voor het zesde jaar op rij organiseert Tweakers de December Prijzen Parade! Ondanks dit turbulente coronajaar zijn sommige dingen gelukkig niet veranderd. Zo staat de decembermaand weer volop in het teken van het weggeven en ontvangen van cadeaus. Tweakers doet daar samen met zijn partners vrolijk aan mee, door tijdens de December Prijzen Parade twee weken lang mooie producten weg te geven. Zie jij onderstaande weggeefactie helemaal zitten en wil je als trouw community-lid kans maken? Meld je dan aan via de poll onder het artikel!

Vandaag kun je een Samsung 870 QVO 1TB winnen, mogelijk gemaakt door Samsung SSD.

DPP

Productspecificaties

  • Productinformatie vanuit Samsung
  • Specs

De 870 QVO is de nieuwste generatie qlc-ssd van Samsung en de grootste in zijn soort, met tot 8TB opslagruimte. De nieuwe ssd biedt een fantastische upgrade voor alle pc-gebruikers die hun pc of laptop een extra boost willen geven met de grootste opslagruimte die beschikbaar is op de markt, zonder concessies te doen aan de prestaties. De 870 QVO haalt een maximale SATA-interfacelimiet met sequentiële snelheden van 560/530MB/s. Daarmee zijn de random-snelheid en langdurige prestaties sterk verbeterd ten opzichte van zijn voorganger, de 860 QVO. De Intelligent TurboWrite-technologie van de 870 QVO zorgt voor maximale schrijfsnelheden en langdurige prestaties met een grotere variabele buffer.

DPP
Snelheden tot 560MB/s (lees) / 530MB/s (schrijf)
Trim-support en smart-support
AES 256-bit encryptie (Klasse 0) / TCG/Opal v2.0 encryptie
Betrouwbaar: 3 jaar garantie
Uitgebreide softwaretools inbegrepen: data migration, Magician en rapid mode

pricewatch-button

DPP

Een mooie prijs dus van onze partner van vandaag. Wil je hem winnen? Dan hoef je alleen maar onderstaande poll in te vullen om automatisch kans te maken.

December Prijzen Parade - Dag 6

Poll

De opties zijn uitgeschakeld omdat de deelname gesloten is

Voorwaarden

  • Je Tweakers-account moet voor 13 december 2020 geactiveerd zijn.
  • Meedoen kan tot en met 15 december 2020, 07.55 uur, alleen via de poll.
  • Alleen ingelogde bezoekers kunnen deelnemen.
  • Je kunt één keer aan de poll van vandaag deelnemen.
  • Winnaar krijgt uiterlijk 15 december 2020 bericht via e-mail (niet-winnaars ontvangen geen bericht).
  • Tweakers draagt zorg voor de afdracht van eventuele kansspelbelasting.
  • Winnaar wordt at random geselecteerd. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Minderjarigen mogen pas meedoen na voorafgaande toestemming van hun ouders of verzorgers.
  • Medewerkers van Tweakers en Samsung zijn uitgesloten van deelname.
  • Deelnemers die niet voldoen aan bovengenoemde voorwaarden, kunnen worden uitgesloten van deelname.
  • Klachten kunnen via klachten@tweakers.net ingediend worden.
  • Prijzen zijn niet inwisselbaar voor geld of andere goederen.

DPP

Dit artikel is geen redactioneel artikel, maar gesponsord en tot stand gekomen dankzij Samsung en Tweakers Partners. Dit is de afdeling binnen Tweakers die verantwoordelijk is voor commerciële samenwerkingen, winacties en Tweakers events zoals meet-ups, Developers Summit, Testfest en meer. Kijk hier voor een overzicht van alle acties en events. Mocht je ideeën met ons willen delen over deze vorm van adverteren, dan horen wij dat graag. Hierover kun je met ons in gesprek via [Discussie] Reclame algemeen].

Reacties (212)

212
212
178
2
0
10

Sorteer op:

Weergave:

Ik doe mee ;)
Maar zonder abbo, maak ik dan wel kans? ;(
Jahoor, alleen wel iets minder. Hangt trouwens wel van je abonnement af. Mijn abonnement geeft geen extra kans.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 24 juli 2024 00:17]

Dat zou wel ingaan tegen de uitspraak dat de winnaar at random word gekozen.
Random hoeft niet hetzelfde te zijn als een gelijke verdeling over alle accounts. Als ik een account zonder abbo één lot geef, en een account met abbo drie loten, dan kan ik geheel willekeurig één lot kiezen. Het account mét abbo heeft dan echter wel drie keer zoveel winkans.
In alle gevallen is de winkans bij Tweakers niet heel veel hoger dan in de staatsloterij volgens mij? :)
Volgens Tweakers doen er zo'n 10-15k mensen mee per dag aan de winactie:
https://dpgtechnology.nl/...r-Prijzen-Parade-2020.pdf


Dus een winkans van 1/15000 = 0,0067% tot 1/10000 = 0,01% kans om te winnen ;)
En van die 10 tot 15k mensen hoeveel draagt hier wat bij aan Tweakers? Denk aan comments, reviews, got. Bizar dat er zoveel alleen een account hebben om wat te winnen (die winnen meestal ook nog)
Het is inderdaad jammer dat vaak "giveaway" accounts meestal winnen misschien kunnen ze zeggen dat de gebruiker minimaal een kleine hoeveelheid karma moet hebben (zeg 1k)
het toevoegen van een extra soort van account zou daar handig voor kunnen zijn. Bij een minimum-activiteit de laatste drie maanden word je dan een 'actieve deelnemer' en krijg je ook een extra kans om te winnen. Dan wordt het 1 lotje voor gewone accounts, 2 voor de actievelingen en 3 voor de betalende.
dus iemand die voor het eerst een los lot koopt voor de staatsloterij mag ook niet winnen omdat er andere al vaker meedoen met meer loten?
Totaal andere vergelijking. Je doet dan samen dezelfde investering.

Even nog wat uitgebreider uitleggen.
Bij Tweakers kun je winnen zonder dat het jou geld kost. Dus iedereen met alleen account kan een mooie prijs winnen zonder iets aan de site bij te dragen. Je registreert door de jaren heen nog wat extra accounts voor meer win kans.

Lot kopen. Jij, ik, buurman iedereen betaald 15 euro. Wil je nog meer kan, nog eens 2,50 extra bijdragen. Meer kans maken? Dat kan kost keer op keer 15 euro extra.

@Jolika Ja en nee. Vroeger kon je dingen unlocken door karma punten. Geen bijdragen = geen karma punten dus geen extra functies (eigen blog, css, opslag, ...) Stel dat ze die vergelijk functie nu achter een karmawall zetten. Dan word je vanzelf wel actief dan read-only.

Heb je genoeg karma punten door actief te zijn. Zet 250 karma in om 10x meer win kans. Of ja ik doe mee dit kost 150 karma punten heb je die niet dan speel je niet mee.

[Reactie gewijzigd door RobbyTown op 24 juli 2024 00:17]

De investering hier is toch het hebben van een account van voor d.d. van loting?
Maar een staatslot is geen incentive/"beloning" voor de staatsloterij community.

Hier valt het anders te beargumenteren. Je wilt je trouwe userbase een incentive geven om dagelijks te blijven bezoeken en daarnaast positieve marketing genereren voor Tweakers en Samsung (of andere sponsoren).

Maar het tegendeel is ook waar; de marketing afdeling zal natuurlijk graag allemaal nieuwe leden willen werven, dus mensen die specifiek naar Tweakers getrokken worden door deze prijsvraag en daardoor extra clicks/visits genereren, waarvan een bepaald percentage zal blijven hangen. Stukje werving met een bepaald retention-percentage zal waarschijnlijk de hoofd-focus zijn.

Dat gezegd hebbende blijft het natuurlijk "leuker" voor de trouwe community die al jaren Tweakers bezoekt, ondersteunt, en actief deelneemt om meer kans te maken dan een random throw-away account die zich alleen even aanmeldt om een prijsje te winnen.
Ze hebben daar al wat voor gedaan: Je kan moet nu al een account hebben voordat de winactie begon.

Ik snap ook wel dat ze nieuwe mensen niet al teveel af willen schrikken want een van de beoogde doelen is natuurlijk het verkrijgen van nieuwe leden.
Het is inderdaad jammer dat vaak "giveaway" accounts meestal winnen misschien kunnen ze zeggen dat de gebruiker minimaal een kleine hoeveelheid karma moet hebben (zeg 1k)
Hhm 1k? Ik stel voor dat we cut-off bij 234.299 leggen :+ .
Da's misschien een "tikje" te hoog voor de meesten, hoewel een exclusieve giveaway om de top tweakers te belonen kan wel cool zijn.
Ik heb mijn account zodat ik af en toe hier iets kan vragen en verlang/vergelijk lijstjes kan maken. Moet ik nog actiever deelnemen om een prijs te mogen winnen?
Of er zijn ook mensen met een account die de boel hier op de site graag volgen en verder niet de noodzaak voelen om comments te plaatsen. Zeker niet als deze niet gepast is. Dat is pas "bizar".
Maar wacht eens, zijn dit soort berekeningen niet overbodig, want als er 1 prijs is te winnen, is het altijd maar 1x 100% kans, hoeveel percentages je er ook tegenaan gooit. Er is maar één, 100% de winnaar, en de kans doet er niet toe. Wat er wel tot doet, is dat je meedoet. want niet meedoen dan is het 100% dat jij niet wint. :+
Er zijn twee uitkomst: Je wint of je wint niet. Het is dus 50% kans dat je wint.
Correct, dus die Hero abbo kan je wel weer afzeggen! :+ :+
Die claimen 50% winkans toch? Alleen win je dan wel een lager bedrag dan wat je hebt betaald voor je lot.
Een winkans op allemaal troep, zoals coupons op uitjes waar je nooit gebruik van gaat maken.
Of een shampoo-pakket zoals bij mijn schoonouders het geval was.

Maar die doen het "voor het goede doel" :+
Je kan dat natuurlijk beargumenteren, maar semantisch heeft het woord 'random' toch ook wel een bepaalde betekenis die hier op een gegeven moment niet helemaal mee strookt.

Beeldt je in dat de hoogste tier abonnementhouders bij elkaar de 100% (1.0) kans benaderen, en dat alle andere tiers + geen abonnementhouders daardoor effectief 0.0 kans hebben. Kan je dan nog spreken van willekeurige selectie? In de exacte zin wel, maar dat is over het algemeen niet wat er in het dagelijks taalgebruik mee bedoeld wordt.

Het mixen van algemeen taalgebruik en exacte 'gotcha' betekenissen kan tot onduidelijkheden en - soms terecht - tot ergenis leiden.
Eigenlijk zou dit even verduidelijkt mogen worden inderdaad als het zo is dat mensen met een abonnement (en wellicht nog daar onderscheid in gemaakt) meer kans maken om te winnen. Daarmee zou dit eigenlijk een kansspel/lootbox worden omdat je bij een hogere maandelijkse bijdrage meer kans maakt op prijzen. Tegelijkertijd zal iemand die het duurste abonnement kan betalen dus meer kans hebben op een mooie prijs dan iemand die dat niet kan. Terwijl degene met een duur abonnement logischerwijs ook meer budget zou hebben voor nieuwe apparatuur dan mensen zonder of het goedkoopste abonnement uit budgettaire overweging.
Helaas is het natuurlijk niet zo dat de rijkere medemens uitgesloten zou moeten worden van prijsvragen omdat ze het 'zelf kunnen betalen'. Ook is het lastig om op basis van het hebben van een abonnement in te schatten of dit inhoudt dat iemand een hoger maandelijks inkomen heeft - ik kan er ook voor kiezen om m'n Netflix of Spotify abonnement op te zeggen en dit geld aan Tweakers te spenderen, en dan heb ik nog steeds dezelfde maandelijkse inkomsten (die in dat geval dus best laag kunnen zijn - en ik kan Tweakers dan alleen maar betalen door te budgeteren)

Gevoelsmatig ben ik het er wel mee eens, maar ook dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk. Iemand die al 'ns een keer een loterij heeft gewonnen, kan met die loterijwinst ook veel meer nieuwe loten kopen om zo NOG meer te winnen (ware het niet at de kans natuurlijk sowieso astronomisch klein blijft, dus dit zou niet bepaald een goede investering zijn). Maar als ik de 20 miljoen heb gewonnen, kan ik elke maand wel makkelijk een straatje betalen, terwijl ik nu al moeite zou hebben met het kopen van een 1/5e lot.

Dat is nu helaas eenmaal zo. Je kan lastig een background-check op elke deelnemer toepassen om te kijken hoeveel ze verdienen, en op basis daarvan de winkansen aanpassen.

Dat gezegd hebbende blijft het wel vreemd dat abonnementhouders extra winkans hebben. Ik begrijp dat er incentives moeten zijn voor de abonnementen, maar deze is inderdaad nogal zuur voor trouwe Tweakers die al jarenlang een account hebben en simpelweg geen abo kunnen betalen.

Overigens is het sowieso vreemd dat de abonnementen een looptijd van een jaar hebben. De meeste abonnementen werken tegenwoordig met een maandelijkse opzegtermijn. Ik ga toch niet voor een jaar lang commiteren om betaald lid te worden van een website? Ik weet toch niet wat er in een jaar met mijn budget (of met de website) gaat gebeuren...maar dat is off-topic.
Met abonnement gaat je naam gewoon wat vaker in de hoed, nog steeds at random, maar met een hogere kans.
Bekijk het simpel: Jij gooit 1 briefje met je naam erop in de pot. Een abbonees gooien er 2 in. Tweakers grabbelt door de pot en kies 1 briefje.
Dit is gewoon at random en de kans dat je wint als abbonee is groter.
Ook in de vele jaren dat ik een Hero abo had, heb ik nooit wat gewonnen. Dus het is ook niet zo dat de abonnees alle prijzen opsnoepen :)

Geen kritiek ofzo trouwens, er zijn gewoon heeeel veel Tweakers en dat is ook goed!
Een Hero abonnement verhoogd ook niet de kans op het winnen van prijzen ;)

Edit: je hebt gelijk, was even in de war met de namen :)

[Reactie gewijzigd door jongetje op 24 juli 2024 00:17]

Jawel hoor, alleen supporter niet (wat ik nu heb). Ik heb nu alleen nog maar supporter maar ik heb vele jaren Hero gehad (en wat het daarvoor heette, ben de naam even kwijt). Ik heb het dit jaar pas veranderd.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 24 juli 2024 00:17]

Achja.. ik heb al vanaf het begin een abbo en heb nog nooit wat gewonnen. Niet dat ik het een probleem vind, ik gun het iedereen ook de lezers zonder abbo ;)
En deelname is gratis, dus je verliest niets. Niet zoals bij een lotterij waar je eerst voor x euro een lot moet kopen.
Heb toch wat energie verloren door te klikken op meedoen. :o
En je reactie te typen :+
Daarnaast maak je ook een paar van die 10m clicks van je muis op :9~
Ook zonder kans vind ik het gewoon leuk om mee te doen als ik het product wel kan gebruiken :) Ik word er wel iets vrolijker van op deze actiedagen.
Een tweaker hero of elite abonnee wordt 2x meegenomen, als er dus 15.000 mensen meedoen, en 1.000 daarvan zijn abonnee dan doen er dus eigenlijk 16.000 mensen mee, daarna blijft het een "random" (random bestaat niet) algoritme die de winnaar bepaalt.

In mijn geval is het anders, ik doe mee *2 / 10000 / aantal deelnemers, maar dat heeft iets te maken met het universum dat tegen me samenspant, iig in 21 jaar op tweakers nog nooit wat gewonnen, dus de kans dat jij als non-member wint is zeker 1^10000 beter dan dat ik win ;)
abbo? wat voor abbo?
Die gave schildjes achter je naam zo krijg je die dus ;)
Ik vind de kleur niet mooi :+
Vanaf hoeveel procent vind je dat je kans maakt? De kans dat je wint is natuurlijk heel klein.
ik heb me wel altijd afgevraagd hoeveel kans er nou is, dus eigenlijk hoeveel mensen er mee doen aan zo'n actie.
Ja, we willen data, statistieken, grafieken! leuke weetjes en analyses! Welk artikel wordt het meest op geklikt en op gereageerd, hoe laat wordt er ingeschreven, hoeveel meer worden deze artikelen ook meer beken in de pricewatch, heeft iedere minderjarige wel toestemming aan zijn ouders gevraagd voordat hij.zij op -ja- klikte.komen er wel eens geinige of opmerkelijke klachten binnen.
Er staat altijd dat over de uitslag niet gecorrespondeerd wordt. Neem aan dat dit ook de statistieken betreft.

Ik zou op zich wel wat meer info willen weten over de winkans ja... Niettemin is het maar een leukigheidje.. Leuk als ik ooit een keer win maar ik verwacht het niet.
Dit gaat niet over de uitslag. Ik ben ook wel benieuwd hoeveel mensen deelnemen.
Nee, en dat is ook terecht, ik heb wel eens gezien dat iemand won bij zoiets als dit, en dan ook nog bij de vrijdagmiddagloterij, en nog iets (dan moet ik heel ver terug gaan zoeken).

Hijj schaamde zich iig kapot omdat ie binnen een maand 3 prijzen won, en mensen hem dat kwalijk namen, waar gaat dat dan over, dat is niks meer of minder dan afgunst.

Je wint of je wint niet, ik hoop te winnen, nouja niet echt, doe tegenwoordig voornamelijk mee om het lot te tarten, maar anniehoe, waarom zou je het iemand kwalijk nemen als hij wint?

Ik heb de discussie wel vaker gehad met de Tweakers redactie waarom niet alleen mensen meenemen die al minstens een maand of een kwartaal lid zijn, en het antwoord was simpel en rechtvaardig, met deze actie weken vergaren ze nieuwe leden, 90% komt niet meer terug (of het jaar daarop met de volgende actie), en 10% (of 5,3,2,1%) blijft hangen, dat is simpelweg uitbreiding, uitbreiding is omzet.
Ja snap ik hoor, dit is puur promotioneel. Zowel vanuit Tweakers als vanuit de leveranciers die de prijzen aanbieden. En juist bedoeld om nieuwe leden te lokken.
Je hebt altijd 50% kans, je wint of wint niet. :+
Dat is een Schrödingers kat vergelijking en inherent incorrect.
1: Waarom is het als winnaar dat het op het moment dat je wint lijkt het dat je een één op twee kans had, echter zijn er bij deze weken ongeveer 15.000 mensen per dag die meedoen, dus zelfs als het voor jou een 50/50 kans leek was het dat niet, jij als winnaar had namelijk 100% kans te winnen,anders zou je niet de winnaar zijn.
2. Waarom is het sowieso niet correct? als we dezelfde nummers aan houden, en we dit puur wiskundig houden, en er geen lot/wil/dobbelstenenen bij betreken zijn is je kans bij 15000 mensen dus 1/15000=6,666666666666667e-5.

Je hebt dus zeker nooit 50% kans om te winnen, je hebt nagenoeg 100% kans om te verliezen, of 100% kans om te winnen.

En Schrödingers kat is zo dood als het maar kan, want die ligt al 94 jaar in dat stomme doosje, zonder eten of water, te wachten tot iemand dat raadsel op lost, nou geloof me, die is wel het hoekje om hoor.

[Reactie gewijzigd door zion op 24 juli 2024 00:17]

En Schrödingers kat is zo dood als het maar kan, want die ligt al 94 jaar in dat stomme doosje, zonder eten of water, te wachten tot iemand dat raadsel op lost, nou geloof me, die is wel het hoekje om hoor.
Een kat wordt gemiddeld 14 jaar. Gegeven dat een kat 9 levens heeft en er van uitgaande dat de kat tijdens haar eerste leven in de doos is geplaatst zou ze nu nog maar aan haar zesde leven bezig zijn. Wie weet leeft ze dus nog. Only one way to find out.
een kat, net zoals een mens, houdt het zonder vocht niet heel lang vol, als we de hypothese volhouden dat ze ergens begraven is waar een rivierstroompje net genoeg is dat ze genoeg te drinken heeft, maar niet verzuipt, en er elke week op eigen initiatief een rat binnen komt lopen zodat ze ook nog wat te eten heeft, en we geven haar 15 jaar per leven, zou ze theoretisch 135 jaar oud kunnen worden, Erwin Schrödinger , geboren in 1887, zal niet met een kitten zijn experiment begonnen zijn, zijn uiteindelijke nobelprijs was in 1933, men mag ervan uitgaan dat hij de kat destijds toch al een mooi tijdje gemarteld had in dat doosje, dus in het allerbeste geval hebben we nog twee jaar om het beestje te vinden, en ik garandeer dat ze dood is. :P

De discrepantie tussen mijn eerdere uitspraak van 94 jaar, en zijn nobelprijs in 1933 is dat hij zijn theorie in 1926 publiceerde (94 jaar geleden dus), maar hij kreeg zijn nobelprijs omtrent die theorie pas in 1933

DuckDuckGo/google/internet is gewoon écht handig, who knew 8)7

[Reactie gewijzigd door zion op 24 juli 2024 00:17]

Ik doe al jaren mee met abo... en nog nooit iets gewonnen... :P
Ik heb al meermaals niets gewonnen.
Aangename prijs ik doe mee. Kan wel wat extra ruimte gebruiken momenteel.
Daar ben ik het niet mee eens. Het grote voordeel van een SSD is dat je laptop/pc enorm veel sneller start en werkt dan met een mechanische hardeschijf. Ik heb in principe voldoende aan een SSD van 250GByte. De rest staat allemaal op mijn NAS en daar zit een gewone hardeschijf in. Dan opent het document oid maar iets langzamer, maar die bulk storage hoeft geen SSD snelheden te hebben.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 24 juli 2024 00:17]

Iedereen werkt op een andere manier natuurlijk. Zoals triflip al zegt op de laptop is het wel fijn.

We hebben een laptop met mogelijkheid voor een harddisk. De 500GB zit nagenoeg vol en het betreft voornamelijk data die we niet kwijt willen. Dan maar nieuwe uitbreiding. Ik heb er nog geen andere oplossing voor over als een nas bijvoorbeeld ;)
https://www.youtube.com/watch?v=9RMGNFBrP0k

een cdrom-caddy met daarin een extra drive ( SSD/HDD )
In vrijwel elke laptop / desktop met minicdrom heb ik deze vervangen.
( via Ali e.d voor paar euro te koop )
met goede energie management de drive in standby als niet nodig is, beste van beide werelden
Ik ken de caddy's. Die zijn wel awesome als je de disk drive niet gebruikt.
Mijn laptop heeft echter geen disk drive ;)
Zo heb ik een tweetal NUC's inderdaad, maar ook met een Fileserver in huis, dus mis die niet
Maar in de laptop is het soms wel een gemis, als je maar één unit kwijt kan
Dat staat je vrij, ik ben het ook niet eens met jou ;) Persoonlijk hoef ik geen ouderwetse hardeschijven meer. SSD opslag hoeft tegenwoordig niet meer onbetaalbaar duur te zijn en de snelheid van een SATA SSD is in mijn ogen toch echt het minimum wat een PC zou moeten hebben.

De OS installatie op een PCIE4.0 M2 SSD en de opslag op SATA SSD's. Geen mechanische schijven meer voor mij :)
vorige week een kleine timing gedaan met een nieuwe windowsinstallatie

Van bootscherm windows-install naar eerste desktopactie ( account aanmaken ) duurde van een 860EVO sata (usb3) op een 970Pro NVME welgeteld 4:30 minuut.
Daarna account en beveiligingsvragen een minuut of 3 verder, binnen 10 minuten op een (lege) desktop

Heerlijk, in tegenstelling tot Windows98 ;) 60 minuten
Volledig offtopic, maar dan boer jij toch een stuk beter dan ik, als ik mijn 7TB SSD;s en 20TB HDD's moet gaan backuppen (naar Raid of ZFS) moet ik nog even 45TB aan SSD's gaan kopen, en dan dus ook nog 45TB off-site.....

Heb je een goede leen-regeling voor me? met -1% rente ofzo?
Mijn god.. run je een datacenter ofzo? :') Waar heb je zoveel opslag voor nodig man
Voor laptops is een ssd als opslag wel fijn, mijn ervaring is dat HDD's het nog wel eens willen begeven door de bewegingen die een laptop ondergaat. En met de games van tegenwoorsig kom je met een 250GB SSD ook niet heel ver meer.
Je slaat voor 't gemak even gamers over die SSD ruimte nodig hebben voor hun games.
Helemaal eens! Kijk alleen al eens naar Modern Warfare 2019; ik wens hem succes met z'n 256Gb schijfje :+
Dan speel je zeker geen games? Het komt steeds vaker voor dat games over de 100GB gaan tegenwoordig, dat red je met 250GB niet meer.
Ik heb Modern Warfare naar m'n HDD moeten verplaatsen, omdat hij niet meer op mijn SSD van 250GB past..
Ik heb 3. TB aan ssd storage want 1 Mvme was instant vol.

Heb nog ruimte dus als ik deze win ben ik wel happy.
Hoe kun je het er nou niet mee eens zijn als iemand zegt dat hij/zij wel wat extra ruimte kan gebruiken? :?
Ik denk dat hij eigenlijk op de post erboven wilde reageren.
En als ik mijn 4TB aan games wil opslaan? :) Dan is 250GB nog niet eens één game...
Heel fijn om zo'n SSD als een soort cache in je NAS te zetten hoor. Het beste van 2 werelden.
Oh, dat is wel een mooie SSD, zelfs al ben ik een beetje tegen QLC tegenover TLC (en liefs MLC) vanwege de snelheid die gauw verlaagt bij het schrijven van vele kleine bestandjes of lange schrijfduur en de hoeveelheid keer dat je kan schrijven in verband levensduur, is het wel ideaal voor mijn game-PC, ik zou dan mooi de SSD (Boot en paar games) en HDD (vele grote games en download map) kunnen vervangen met simpelweg deze SSD, of deze erbij doen voor meer games.

[Reactie gewijzigd door TweetCu op 24 juli 2024 00:17]

Uit ervaring kan ik mededelen dat deze SSD prima is te gebruiken voor games. Daarmee merk je namelijk weinig van de vertraging bij het schrijven van kleine bestandjes, maar heb je wel voordeel van de snelle accestijd en best wel hoge leessnelheid.
En aangezien bij mij toch al mijn games aan Steam of Epic gekoppeld zijn, is een eventueel kortere levensduur (welke voor doorsnee gebruik nog altijd ruim voldoende is) ook niet zo'n probleem. Als de SSD defect raakt, zijn toch alle games nog aan je account gekoppeld.
Klopt, met games heb je daar inderdaad geen last van, bij dat wordt juist veel gelezen, waar bij QLC minder snel negatieven dan bovenuit komen.

En tja, ik zei wel dat levensduur kwa schrijven iets korter is, maar het is nog steeds 320TBW, zelfs als je elke week van die idioot grote 300GB patches voor een of ander (kuch) 'AAA' bedrijf zou binnenkrijgen 1x per week voor 3 jaar, zou dat alsnog alleen maar rond de 46,8TB zijn (meer kans dat je dan die game uninstalled uit ergernis.

Games kan je kwijtraken, persoonlijke bestanden die je belangrijk vindt moet je toch sowieso backuppen, want je gaat toch niet alles op maar 1 opslag apparatuur bewaren :+?
Nee zeker niet. Sterker nog, ik heb mijn bestanden over meerdere SSD's verspreid. 1 voor Windows en programma's, 2 voor games, 1 voor mediabestanden zoals foto's en video's en 1 voor mijn Ableton projecten, samples, plugins etc. De belangrijke bestanden staan als back-up op een NAS (met ouderwetse harde schijven) en ook nog eens een aantal bestanden in de cloud.
Benchmarken zal wel lukken: :9~

MediaType friendlyname
--------- ------------
SSD Seagate FireCuda 520 SSD ZP500GM30002
SSD INNOVATION IT
SSD SAMSUNG MZ7TE128HMGR-000H1
SSD OCZ-VERTEX2 3.5
SSD Samsung SSD 850 EVO 500GB
Gelukkig hoef je alleen maar te winnen en geen review te schrijven ;)
So true. Maar dat maakt het wél leuker. O-)
Mooie upgrade voor mijn mac mini (2012) :) _/-\o_
Die knapt daar flink van op, weet ik uit ervaring.
Met die snelheden worden de virtuele machines een stuk sneller en beter te gebruiken.
Zou deze graag testen.
Met een nvme pci 4.0 3x wordt dat pas echt leuk.
O-) Good luck everyone.
Be safe.
Interessant prijsje om te winnen
Mooie upgrade voor in de laptop! 😉 Succes iedereen
Ik pas. Heb al jaren geen PC meer en zal de aankomende jaren ook geen verandering komen totdat de zolder eindelijk in de planning staat om te verbouwen. Dan was het wel een mooie prijs geweest. Hopen dat Tweakers over 3jr nog steeds zulke acties doet en een mooie SSD er tussen gooit :)
Een tweaker zonder PC barst natuurlijk van de vrije tijd! Doe je goed :)
Muah, ben nu meer het huis aan het tweaken. Kost ook vrije tijd. Maar zou wel fijn zijn om straks weer echt met hardware te klooien :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.