Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 69 reacties

Er zijn nieuwe beelden van de multiplayer van Halo 5: Guardians gepubliceerd. In het nieuwe videomateriaal wordt de online spelmodus van de shooter belicht en daarnaast worden meerdere wapens en maps getoond.

De bèta van Halo 5: Guardians start eind december. Spelers krijgen met de beelden een impressie van wat gaat komen, maar tegelijkertijd wordt gemeld dat het spel nog in ontwikkeling is en dat het voornamelijk om de gameplay draait. Personages kunnen zich op verschillende manieren door de map manoeuvreren. Er kan normaal worden gesprongen of geklommen en daarnaast kan ook gebruik worden gemaakt van een soort jetpack, waarmee de speler de lucht in kan vliegen om vervolgens vanuit die positie aan te vallen.

Het spel draait volgens Eurogamer tijdens de bèta op 60fps en met een resolutie van 1280x720 pixels. De test zou voornamelijk gericht zijn op de gameplay en het zou dan ook niet om de definitieve resolutie gaan. Als het spel verschijnt, kunnen de spelers volgens de ontwikkelaar betere graphics verwachten.

Halo 5: Guardians wordt in het najaar van 2015 uitgebracht. De game verschijnt exclusief voor de Xbox One. Het project zou volgens ontwikkelaar 343 groter dan voorganger Halo 4 zijn. Dat zou gelden voor de content, de omvang en de technologie van het spel.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (69)

Ik heb de grote aanhang van Halo nooit echt begrepen. Ik heb de eerste Halo helemaal uitgespeeld en toen kwam het me over als een Unreal Tournament clone met een nieuw verhaal. Het speelde heel erg veel als een aantal UT mods die toen uitwaren en eigenlijk vond ik het ook niet meer dan dat. De vervolg halo's heb ik sporadisch bij vrienden gespeeld, maar het speelt toch eigenlijk precies hetzelfde als de eerste halo. De graphics groeien met de technologie mee allicht, maar zijn eigenlijk nooit echt veel mooier dan de standaard van die dag. Het onderscheidende van de serie zie ik eigenlijk niet zo goed.
Die storyline is gigantisch goed en de lore is enorm groot. Kan zich meten aan elder scrolls qua lore hoeveelheid en de diepgang van de story line aan mass effect.

Sterker nog. De halo serie is de enige exclusive waar ik een xbox voor zou kopen
Je moet niet vergeten dat Halo 1 simpelweg een baanbrekende console game was toen hij omstreeks 2001 uitkwam. Denk hierbij aan besturing, AI, wijdse levels, voertuigen en een gigantisch goede LAN ondersteuning. Tel daarbij een sterke storyline op en zo gek is dat niet toch?
je slaat de spijker op de kop, althans bijna. Ik ben het dus op geen enkel vlak met je eens. AI, wijdse levels, voertuigen en goede LAN ondersteuning waren rond die tijd niet nieuw, ze waren de standaard.

Maar de andere reacties doen me vermoeden dat het dus gewoon inderdaad het meeslepende verhaal is. Misschien toch maar eens een keer halo 2 oppakken dan. :)
Wat Zoop zegt. Halo was destijds erg baanbrekend, voor de extra nuance had ik console ook nog onderstreept. Halo was de 1ste shooter die een PC-achtige (LAN/Singleplayer) experience naar de consoles bracht of ik moet een game over het hoofd zien die dat destijds beter deed?
Dat zal het dan wel zijn geweest; een goede fps voor de console (hoewel ik moet zeggen dat ik GoldenEye 64 dé baanbrekende console shooter vindt, maar goed) maar de punten die je opnoemde zag ik al bij bijna alle fps shooters rond die tijd. Vergeet niet dat er rond die tijd ook o.a. Deus Ex, en Soldier of Fortune waren, en dat UT2k3 en Half Life 2 al ver in de pipeline waren. Al deze spellen hadden wel iets waardoor ze zich van de rest onderscheidde, en naar mijn mening deed Halo dat dus in mindere mate. Van Halo Combat Evolved waren er dertien in een dozijn.

Maar goed, ik snap het allemaal wat beter; goed verhaal plus gelukkige timing. Niks mis mee!
Deus Ex en Sof hadden sowieso niet de grote open werelden, en vehicle combat (inclusief bijbehorende Physics), UT2k3 ook niet, 2k4 wel, en hl2 ook, maar die zijn allemaal nieuwer.

Halo boodt zeker wel iets nieuws in het FPS genre

Oh en eens over Goldeneye, dat is vast de eerst goed speelbare FPS op een console.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 11 november 2014 17:17]

Turok 64 was ook perfect speelbaar. Maar GoldenEye 64 was één van de meest innovatieve shooters ooit. Het was de grondlegger van het concept headshot, aimen en zoomen met wapens, missie-structuur, leanen, vijanden reageerden verschillend op treffers in handen, benen buik etc, vehicle combat (De tank-missie) en sublieme 4 player splitscreen multiplayer
Turok, inderdaad, helemaal vergeten, beetje flauw dat je omlaag gemod wordt. Turok vond ik zelf wel stoer (dino's en guns) maar is volgens mij nooit aangeslagen bij het grote publiek.
je slaat de spijker op de kop, althans bijna. Ik ben het dus op geen enkel vlak met je eens. AI, wijdse levels, voertuigen en goede LAN ondersteuning waren rond die tijd niet nieuw, ze waren de standaard.
Oh? Volgens mij waren er toen echt nog niet veel games met die kwaliteiten toen. De game die hier het meest op lijkt is volgens mij UT2004, en die kwam eind 2003 uit.
Een jaar eerder kwam UT2003 ook al uit.
Ja en ut2003 had nog geen vehicle combat en de grote maps, die ut2004 wel had
Voor mij zijn halo en fable de enige redenen waarom ik een xbox one ga kopen. Misschien dat ik later een ps4 nog koop.

De reden dat ik zo voor halo ben is omdat dit het enige spel is dat ik ken wat een goede kwaliteit shooter is waarbij je met 4 man op 1 xbox kan spelen en daarmee ook nog online kan spelen tegen andere. Of waarbij je met een grote groep co-op kon gaan doen.
Eens, ik ben idd voorbij geschoten aan het feit dat veel console shooters vandaag de dag splitscreen niet meer ondersteunen. Doet Destiny dit ook niet toevallig? (Zou het eerlijk gezegd niet weten) Maar goed argument.

[Reactie gewijzigd door CylonNL op 11 november 2014 15:12]

Nope, geen splitscreen in Destiny (ergens ook wel logisch, je levelled characters die aan je xblive/psn gekoppelt worden, al zou het heel stoer zijn dat je een 2e char kan 'uitlenen' om te splitscreenen ofzo).
De 2e speler zou echt geen probleem moeten zijn, want iedereen word toch gescaled naar een eerlijke niveau met multiplayer, en story game is moet al helemaal geen probleem zijn, lvl 20 haal in je paar uurtjes. Daar draait de game ook niet om volgens Bungie. Dat van een 2e character gekoppeld en geleveld en al moet zijn, gaat dan natuurlijk niet op.

Het probleem is de framerate wat je moet inleveren met splitscreen. En het is niet makkelijk twee schermen naast elkaar draaiend te krijgen.

OT: De assault rifle lijkt flink gebuffed te zijn, eerst kon je er niemand mee killen. Alle noobs zag je er mee rond lopen.

En vind raar dat de ground pound er weer is. In Halo reach werkte de armor lock in de lucht ook zo. Die is later maanden disabled geweest(door 343), en met een TU flink generfd. En nu is ie er weer, waar het sterk op lijkt dat het weer een instant killer is 8)7

[Reactie gewijzigd door 291608 op 11 november 2014 18:19]

Je kunt op elke stick met een andere account inloggen. Zie Borderlands, daar werkt het best goed. Een van de standaard couch coop games voor mij.
Nadeel daarbij is wel dat alletwee de account live gold moeten hebben om samen online te kunnen (vanaf dezelfde console)
Halo 1 was uniek voor zijn tijd. Welke andere shooter had vehicles, open wereld mappen en een diepgaand verhaal in het jaar 2001? Unreal Tournament had volgens mij niet echt een singleplayer modus. Als je bedoelt dat de multiplayer van Halo er altijd op leek, dat kan ik dan wel weer begrijpen.
Welke andere shooter had vehicles - Google zegt: tribes, redline, flashpoint
Open wereld mappen - Welke open wereld mappen?
Diepgaand verhaal - Is te smaak afhankelijk om te beoordelen

Het is vast een steengoede game die zijn impact gehad heeft, maar je geeft de game wel erg veel eer, die het niet allemaal toekomt. Ik zou zelf eerder de health regen genoemd hebben, dat is echt overal in overgenomen.
Makkelijk: het verhaal
Legendary .
Enemy AI.
Weapon balance en 2 wapen restrictie.
Level design.
Multiplayer.
Eerste fps die echt 'werkte' met pad controls.

Slechts een paar punten waarom Halo initieel zo'n impact had op console en geen UT clone is. Het leunt eerder op anderse FPS'en zoals de Marathon serie van Bungie zelf.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 11 november 2014 13:29]

Verhaal, sfeer, stijl en gameplay kwaliteit. Alles klopt.
Een van de weinige games waar ik heftige dromen over heb gehad 8)7
Ik ben geen xbox fan maar door Halo kriebelt het altijd, nu weer met de one O-)

[Reactie gewijzigd door Mutatie op 11 november 2014 17:34]

en wat is het verschil tussen Halo 5 en Halo 4?

Ik weet dat dit een "work in progress" is maar het lijkt echt precies hetzelfde als de vorige halo versie
Loadouts en armor abbilities zijn er uit gesloopt. Balancing is compleet anders. Dus tja.. je kan schieten en rondlopen dus wat dat betreft is het precies hetzelfde ja
Daarnaast zijn weapon-drops (die je kreeg met streaks) eruit gehaald, dit moet ervoor zorgen dat het meer Halo gaat worden dan CoD.
Jammer dat het exclusief Xbox is, ik had het graag nog eens op pc gespeeld.
Tja maar dan zou er niemand meer een Xbone kopen tbh, de grote trekker is toch altijd wel Halo.
Ik dacht eerst dat dit een soort parodie was op een COD-game was....dit lijkt natuurlijk helemaal niet meer op hoe Halo hoort te zijn; sfeervolle, arena-based maps, snelle en gebalanceerde gameplay zonder teveel poespas. Ik begrijp ook al wel dat Halo niet stil kan blijven zitten maar: sprint, overdreven kleurgebruik (extreem lichte en extreem donkere maps), overbelichte ongeïnspireerde maps (haha die midship/heretic remake?), armor abilities, als kleuter voor elke scheet 12 medailles krijgen, gare COD crosshairs en falcon drops....the list goes on and on. Misschien ben ik een beetje vroeg in mijn oordeel maar de voortekenen zijn niet goed. Dacht dat 343 na MCC toch weer een beetje op het goede pad zat.

[Reactie gewijzigd door Neehoor op 11 november 2014 15:26]

Ach, ga eind dit jaar de beta spelen? Wie weet komt het dan wel weer goed ;) overigens zijn de armor abilities eruit gehaald.
Eerste 'serieuze' FPS game ever: Halo 2 op Xbox. Volgens mij ook echt alleen dat spel - op andere casuals na hier en daar - gespeeld op de Xbx, niks anders. Spel was vloeiend, snelle actie, goeie tricks, skills deden er gewoon simpelweg aan toe en was goed gereflecteerd in de gameplay en verveelde nooit. Toen kwam halo 3, wat voor mij gevoel wat blokkerig aanvoelde, en sinds ODST geen halo spel meer aangeraakt. Ook hier weer zie ik dat blokkerige gameplay gevoel gereflecteerd. Jammer. R.I.P. Halo 2. Kan me ook niet echt redeneren waarom er geen andere FPS ooit nog is langsgekomen waarin ik zo gezogen kon worden, veel mensen hebben het gelijk over UT maar dat spel heeft mij compleet overgeslagen.
Dat blijft het verraderlijke aan dergelijke entertainment.
Iedereen heeft wel games,films,boeken,muziek of een tv serie waar je helemaal zot op bent, en wat daarna nooit meer geëvenaard kan worden.
Je verwachtingen worden bizar hoog, en je krijgt nooit dat gevoel terug wat je toen had.
Man man man waarom hebben ze er een CoD-kloon van gemaakt? Die movement + sprint bah. Halo had juist altijd veel lekkerdere physics. :/
volgens mij valt het allemaal wel mee! Ze zullen wel heel dom zijn bij Microsoft om er een CoD clone van te maken. Halo doet dingen op eigen kracht.
Ik denk dat het vasthouden aan 'de manier van spelen' juist voor een grote fanbase zorgt.
'Old times' herleven zo te zien. De snelle actie in combinatie met redelijk simpele mechanics zijn de juist de sterke punten van Halo. Ik kijk er naar uit!
Tja, wel veel oordelen over iets waarvan de beta eind december pas beschikbaar is.
Ik oordeel wel als het spel af is.. :P
Midship ziet er geweldig uit in ieder geval!! _/-\o_ _/-\o_
Alleen het kleine kamertje helemaal bovenaan (Pink 3 heette het meen ik bij de pro spelers) is een stuk groter.... Was juist zo leuk om daar al je granaatjes naar binnen te gooien.
Grappige naam, Guardians, na Destiny van Bungie te hebben gespeeld.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True