Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 13 reacties
Bron: nVidia.com

nVidia heeft bekend gemaakt dat Microsoft een licentie heeft genomen op haar Volume Texture Compression technologie waarmee drie dimensionale textures in filesize geplet kunnen worden. VTC zal dankzij deze deal geïntegreerd worden in toekomstige versies van DirectX:

March 23, 2000 — In a move that will help bring stunning 3D graphics to internet users, NVIDIA™ Corporation (Nasdaq: NVDA) and Microsoft® Corp. today announced the adoption of NVIDIA's technology for Volume Texture Compression Format (VTC) for Microsoft DirectX APIs. Today's 3D internet sites are plagued with inadequate image quality due to bandwidth constraints of transmitting high-resolution textures over standard communications systems. Even for high-performance PCs, the limited amount of texture storage forces game developers to use lower-resolution textures, resulting in imagery that lacks detail. Scheduled for release in 2000, NVIDIA's VTC format enables a superior level of image quality that allows web and content developers to produce 3D objects that depict their natural characteristics.

[...] Limited texture storage has historically been a problem for game application developers, forcing compromises in image quality and performance. The texture-storage problem is exacerbated by volume textures, which are truly 3D data, unlike traditional 2D textures. Volume textures are so much larger than 2D textures that the texture compression format becomes extremely important. NVIDIA's volume texture compression format organizes 3D volume-texture data to take advantage of the 3D nature of the data, which increases the effective texture bandwidth by an enormous factor. NVIDIA has developed a proprietary method to reorder the 3D data within a volumetric image cube to account for the linear accessing required for the optimal use of the memory system of a typical computer system.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (13)

Gaat een object dan niet meer uit heeel veel poligoontjes bestaan, waar een texture omheen behangen wordt... maar gaat de texture al een deel van de vorm van het object op zich nemen????
Dat zou wel een cool idee zijn, dan heeft de CPU weer wat spaarzame clock-cycletjes over, omdat de video-kaart alles doet ;)

Dan gaan d'r ook leuke andere mogelijkheden komen...
een hoog-polig tapijt (nee niet in unreal, want de vlekken krijg je d'r niet uit) die bestaat uit één 3D-texture en als je d'r langs loopt veranderd de licht-inval, dus ook de schaduw van de tapijt haren ....
cool en kost geen CPU-tijd ;)
* DF040F TD-er
Een 3D texture moet je zien als een blok materiaal waaruit je door middel van een driehoekjes een figuur uit kan snijden. Dit ziet er voor materialen als steen e.d. veel echter uit dan 2D textures.
Volgens mij wordt 3D Texture niet zo goed door de mensen begrepen, die reageren op dit bericht. :'(

3D Textures kun je op meerdere manieren gebruiken, waarvan Tim Sweeney er twee beschrijft in zijn recente interview op VoodooExtreme.

Dus aan alle mensen die nog denken te reageren om te vertellen wat 3D Texturing is: zie VoodooExtreme.
nVidia rulz :)

Maar dat wist iedereen (behalve dat duistere clubje 3Dfx- en S3-aanhangers) al!
S3 is anders begonnen met texture compressie hoor. ;)
uhz
wanneer komt die GeForce 2 nou ? ik wil em !
Cool. Dit lijkt mij een goede stap in de richting van 3D internet.
Whaaaaa!!!!
NVIDIA does it again!!!!
:) :) :) :) :) :) :) :) :)
is dit technologie wat in de NV20 en NV25 komt ??
* DF040F kroznaxsz

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True