Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

LG heeft twee nieuwe Android-toestellen voorgesteld met knoppen aan de achterkant, net zoals LG's duurste model G3. De L70+ en L80+ zijn midrange-telefoons, maar de fabrikant houdt de prijzen en releasedata nog even voor zich.

Beide toestellen hebben veel van de functies die LG voor het eerst toonde op de G3, zoals de Quick Circle-case, een flip cover met ronde opening om de tijd en notificaties te tonen. Ook Knock Code, waarbij gebruikers zonder het scherm aan te zetten een beveiligingscode kunnen invoeren, zit op beide toestellen. De smartphones hebben bovendien net als de G3 de volumeknoppen en Aan/Uit-knop aan de achterkant zitten en draaien ze op Android 4.4. Ondersteuning voor 4g ontbreekt bij beide modellen.

De L80+ heeft een schermdiagonaal van 5" en de lcd heeft een resolutie van 854x480 pixels. De telefoon draait op een niet nader genoemde quadcore-processor met een maximale kloksnelheid van 1,3GHz. Bijna alle L-serie-telefoons tot nu toe hebben Snapdragon-processors van Qualcomm aan boord. De 13,8x7cm grote telefoon heeft een dikte van 10,7mm en beschikt over een accu met een capaciteit van 2540mAh.

De kleinere L70+ heeft een 4,5"-scherm met een resolutie van 800x480 pixels en heeft een quadcore-processor op 1,2GHz, waarbij het vermoedelijk gaat om een Snapdragon 400 met vier Cortex A7-processorkernen en Adreno 305-gpu.

LG maakt vermoedelijk meer bekend over de toestellen tijdens elektronicabeurs IFA, die over twee weken plaatsvindt in Berlijn. De prijzen en releasedata van beide toestellen zijn nog niet bekend. De voorgangers, de huidige L70 en L80, kosten momenteel respectievelijk rond 130 en 170 euro.

LG L70+ en L80+

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

Ze zien er goed uit, mooie concurrentie voor de moto - g. Maar daar komt binnenkort een nieuwe van dus ben benieuwd hoe die daar tegen opboxt!
Zal niet echt kunnen concurreren, resolutie van beide toestellen is wel erg laag namelijk.
Ik denk dat het toestel in de klasse onder de 200 euro prima zal concurreren.
Zeker als ze dezelfde prijsstelling hebben.

Want de resolutie is niet zo laag,
Als je een 'rondje rond de velden' maakt in het >200 euro segment en zoekt naar telefoons met een hogere resolutie zijn er niet zoveel:

Met 720p:
Motorola Moto G 8GB: 4.5inch ¤155~¤200
Sony Xperia SP: 4.6inch ¤180

Met 768P:
BlackBerry Z10: 4.2inch ¤155

En nog wat B-merk, sterk verouderde (<Android4.2) of cf chineze telefoons als :
Acers, LG's met android 4.1, Archos, Alcatel, Xioami of huawai.

Dus zeker de L70+ heeft niet perce een lage resolutie, en mocht hij rond de 130 euro kosten, denk ik dat hij best gaat verkopen.Zeker omdat veel non-tweakers niet direct naar de resolutie van een scherm kijken bij aanschaf. Een PPI van >200 is voor veel consumenten geen nadeel.

[Reactie gewijzigd door nul07 op 21 augustus 2014 12:14]

Ben benieuwd hoe die knoppen op de achterkant gaan werken in broekzakken & hoesjes. :? Knoppen aan de zijkant en bovenkant zijn bijna niet per ongeluk aan te raken als je telefoon in een broekzak of hoesje zit. Met knoppen op de achterkant kan, in je broekzak, als je per ongeluk ergens tegenaan leunt ineens allerlei knoppen ingedrukt worden. En met hoesjes wordt het juist nog lastiger je knoppen in te drukken (tenzij je zo'n "zakje" gebruikt als hoesje ik heb het hier echter over hoesjes waar je een telefoon in vastzet) :X
Geen enkel probleem. Ik heb de lg g2. Het was in het begin ff wennen met bediening, Maar met een paar dagen ben je eraan gewend.. De plaatsing heeft zo zijn voordelen en nadelen. Bij hey bellen is het een ideale plaatsing. En bij het foto maken met één hand ook. Je hebt je telefoon echt goed vast. En hoeft niet bang te zijn dat je hem laat vallen.

Bij het kijken van filmpjes en dan hey volume aaanpassen is het minder handig. Maar goed. Ik ben van mening dat het een prima plek is.

Owh. Ik heb nog nooit problemen gehad met spook bellen of broekzak foto. De knoppen zijn veel meer verzonken in de behuizing bij de g2. Knoppen aan de zijkant steken vaak meer uit. Ik heb overigens geen case eromheen. Wel de knock on code. Vier keer op je scherm tikken en je toestel is aan.

Al met al is de knoppen plaatsing ff wennen, maar het bevalt me prima. Of het fijner is al knoppen aan de zijkant? Geen idee. Ik denk dat het alles ff wennen is. Het is in ieder geval geen irritatie punt.
Knockon code lijkt me alleen werken als het toestel op standby staat neem ik aan? Niet als hij volledig uitgeschakeld is? Anders zou hij onnodige batterij gebruiken om constant te kijken of het scherm wel of niet aangeraakt wordt?
Hoe bedoel je echter dat het bij het bellen ideaal is? Mijn volumeknop zit aan de zijkant, en ik heb niet bepaald last van dat deze in de weg zit ofzo. Zelfde geld voor de uitknop. En foto's maken met 1 hand lukt met mijn huidige telefoon ook wel :).

Gewenning is sowieso aan de orde bij elk nieuw toestel, althans als je overschakeld naar een ander merk/model.
Knock-on werkt enkel wanneer het toestel 'aan' staat. Het apparaat is ook enkel aan te zetten met de hardware knop
Ik heb op mijn Galaxy Nexus al jaren Ponury's Gesture Mod, een root-applicatie waarmee je het scherm aan kunt zetten door van links naar rechts over het scherm te vegen. Een dubbele tik kan ook. Het werkt 100% betrouwbaar, ook als het scherm al lange tijd uit is. Ik heb batterijgebruik getest, en het verschil was heel klein. Het heeft geen wakelocks nodig of zo. Het werkt direct in de kernel, maar heb er zelf verder geen verstand van. Dus zoiets zou ook moeten kunnen met Knock-On.
Op een blackberry heb je geen significant verschil van de batterijtijd met swipe to unlock aan of uit.
Ik probeer nu een maand een LG G2, die dit systeem ook heeft. Na wat gewenning (wist zelfs eerst niet hoe dat ding aan te zetten), is het best wel handig.

Links en recht van de 3 knoppen zit een dun opstekend randje, waardoor het quasi onmogelijk is dat de knoppen per ongeluk ingedrukt geraken als de GSM in je broekzak of op tafel ligt.
Ik gebruik geen hoesje, dus daar heb ik geen info over, maar er zullen vast en zeker speciale hoesjes van LG of 3rd party voor bestaan waar dit netjes opgelost is.

De Knock Code is ook zeer interessant, alleen werkt het niet altijd waardoor ik het nu spijtig genoeg niet meer gebruik.
Hmm dat is natuurlijk wel een prima oplossing om ze te verzakken in het omhulsel. Had ik nog niet aan gedacht.
Hoesjes zullen waarschijnlijk wel aangepast worden, maar of dat handig is durf ik ook niet te zeggen.
Ik heb totaal geen last van per ongeluk aanraken. Werkt hartstikke prima met de LG G2.
Ook die quickcover is heel fijn. Ik gebruik alleen geen klik hoesjes.
Heb daar nooit last van met mn LG G2, en vind de knoppen achter veel handiger dan andere systemen. Had veel vaker met volume aan de zijkant dat het per ongeluk omhoog/omlaag ging.
Zien er zeer goed uit, maar die resolutie, om te janken. Dat is een resolutie voor 3.5'' toestellen uit het jaar 2010.

Omdat ik leuk minnetjes krijg: mijn HTC Desire Z met een 3,7'' scherm uit 2010 heeft de zelfde resolutie als de L70+ wat een 4,5'' toestel zal zijn. En de L80+ met 5'' heeft maar 54 pixels meer.

Ik snap dat men ergens op moet besparen, maar dan beide telefoons zo'n belabberde resolutie schermen geven is gewoon bagger.

[Reactie gewijzigd door [Remmes] op 21 augustus 2014 10:43]

de L80+ heeft 54x480 = 25920 pixels meer ;)
Ik heb het over de lengte, niet het totaal (snap je natuurlijk ook wel :P)

Telefoons van dat formaat horen gewoon minimaal 720p schemen te hebben, wat is het nut om een "groot" scherm te hebben als je zo'n resolutie hebt.
Dat klopt, maar de manier waarop het geschreven stond zei je dat hij maar 54 pixels meer heeft en dat klopt niet :P.

Je hebt wel gelijk over het 720p scherm dat elke telefoon op zijn minst moet hebben. Zo duur zullen die schermen nou ook weer niet zijn lijkt mij :X
Uw HTC Desire Z kostte in 2010 dan ook zo'n 500 euro.. mooie vergelijking.
Het gaat hier even om scherm grootte + resolutie niet de prijs. (daarbij waren 1720p/080p schermen in die tijd nog niet echt beschikbaar voor telefoons, dat is 4 jaar later totaal anders.)

Dit is hetzelfde als een HDReady (720p) 60'' tv kopen, wat heb je aan die grootte als de pixels zo groot zijn.
Aangezien het hier om budget telefoons gaat, gaat het wel degelijk ook om de prijs.

Als het prijs verschil in productie voor TV's evenredig mee zou schalen zou er best een markt zijn voor HDReady TV's op 60" voor de kwart van de prijs van een normale TV.

Jij en ik hechten misschien meer waarde aan een fatsoenlijke resolutie, andere mensen zien alleen maar 60" voor 200 euro.
Ziet er zeker goed uit maar je zie dat resolutie een zeer belangrijk item is voor de consument.
Dus zullen veel mensen deze telefoon niet nemen.
In deze prijs klasse en doelgroep is de scherm resolutie niet belangrijk. De meeste weten niet eens wat het is. Als het beeld maar groot genoeg is om te kunnen lezen zonder bril.

Bij deze kijken de kopers eerder of ze het toestel mooi vinden of niet. En wat het merk lg hun zegt. En of ze er veel foto's op kunnen zetten. De rest is veel minder boeiend...
Klopt, je moet de meeste normale mensen uitleggen wat resolutie is, en de meeste vinden het echt niet belangrijk.

Bij ons in de winkel kiezen mensen ook veel voor de Samsung Galaxy Grand Neo, ook 5 inch met dezelfde resolutie. Voor mij oogt het scherm pixelig, maar ik hoor mensen vaak zeggen dat ze het een mooi scherm vinden.

Deze LGs zullen dan ook best verkopen. De huidige L70 en L90 verkopen ontzettend goed. Ik denk met name omdat Samsung in het low en mis-range segment echt waardeloze toestellen heeft uit 2012/2013. De L70 is voor 130 euro het ideale toestel voor beginnende gebruikers en jonge tieners (snel, groot scherm, camera voor en achter, met flitser en een batterij die lang meegaat). De L90 is ideaal voor mensen die een goede midranger zoeken, maar 4G niet belangrijk vinden. Verder krijg je namelijk een 8 MP camera, in tegenstelling tot de Moto G. De batterij is ook echt huge, in tegenstelling tot de concurrentie van Huawei. De overige specs en de prijs zijn gelijk aan de Moto G.

Door het ontwerp te verbeteren en ze beide een 8MP camera te geven (bron: phonearena), denk ik dat het succes wel zal doorzetten. Ik hoop dat ze de prijzen ook nu weer scherp houden.
Inderdaad, het hoeft niet voor iedereen resolutieporn te zijn. Sommigen vergeten dat dit een toestel is voor mensen die hun eerste stappen zetten in het smartphonewereldje.
Vergeet candy crush en flappy bird niet! :+ en een legioen andere apps/games waar de meeste met zo'n toestel mee bezig zijn vaak! O-)
Zal dit gedaan zijn omdat met een lagere resolutie de hardware sneller lijkt (e.g. minder pixels om te moeten berekenen)?
waarom niet gewon 720p en 2gb ram standaard...

Dat is toch echt het minimale wat je tegenwoordig van een telefoon mag verwachten ongeacht de re rest van de specs.
Onder de 200 euro Is er welgeteld 1 telefoon te vinden in Nederland met die specs.

[Reactie gewijzigd door nul07 op 21 augustus 2014 16:12]

ik ken er 2 maar 1 daarvan is niet aanwezig in de pricewatch. namelijk de acer en de asus zenfone (model 16gb)
De zenfone lijkt niet in Nederland te koop.
En de Acer liquid met media-tek soc...

Dan zou ik kiezen voor:
Een Blackberry Z10, heeft 2GB geheugen, Krait-cores en 768p resolutie.
Tja de soc vind ik compleet niet interessant. een dual a7 op 1 ghz met een quad mali 400 doet alles wat nodig is op een telefoon.
Ik heb liever dat het zuinig is dan dat het eerste staat in een benchmarkje.
En de zenfone is wel bij een aantal shops verkrijgbaar maar die staan niet in de pricewatch.
Of dit echter import is of niet weet ik niet.
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom die L70+ uberhaupt knoppen op de achterkant heeft? Ik heb zelf het idee dat het niet echt handig is, en door LG wordt gebruikt om de bezels zo klein mogelijk te houden. De bezels van de L70+ zien er tamelijk dik uit als je het vergelijkt met de L80+ of G2/G3, ze hadden ze denk ik net zo goed aan de zijkant kunnen plaatsen.
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom die L70+ uberhaupt knoppen op de achterkant heeft?
Heb je er ooit mee gespeeld? volgens mij niet want dan zou je wel weten dat knoppen op de achterkant zeer lekker werken (na enige gewenning uiteraard) en dat hierdoor de zijkanten lekker vlak en klein kunnen blijven

Ook al hadden ze op de zijkant gekund, achter is gewoon de LG manier en werkt prima
Jammer dat er geen 4G op zit, op dit moment is dat best wel een 'hot item'. Die LG L80+ ziet er wel ongelooflijk mooi uit :) Vooral de accu is best netjes, en zal door die resolutie aardig lang meegaan.
Wat een absurd lage resolutie schermen.
Ik had liever dat ze de telefoons iets duurder maakten en een 720 scherm gaven want deze schermen zullen er waarschijnlijk niet uit zien...
Ik snap niet dat fabrikanten lager gaan dan dan een 720p resolutie. Op 4,3 inch KUN je de pixels al duidelijk zien (Nokia Lumia 720) hoe moet het dan wel niet zijn op 5 inch.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True