Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 31 reacties

DICE heeft tijdens de persconferentie van Electronic Arts aan de vooravond van de E3 een nieuwe game in de Mirror's Edge-franchise getoond. De game heeft, net als het eerste deel, een helder vormgegeven wereld met veel wit en hoge contrasten.

De eerste game, die in 2008 uitkwam, had te maken met tegenvallende verkoopcijfers, waardoor een vervolg in 2011 geannuleerd werd. Toch hebben uitgever EA en ontwikkelaar DICE besloten om alsnog aan het werk te gaan om een tweede Mirror's Edge aan de man te brengen. Afgezien van de verbeterde grafische kwaliteit deden de beelden sterk denken aan de eerste Mirror's Edge.

Een releasedatum voor het tweede deel is er nog niet, noch is bekend op welke platformen de game uit gaat komen. De eerste game kwam zowel voor de toenmalige nieuwste generatie consoles als Windows, dus de kans bestaat dat deze game voor PlayStation 4, Xbox One en Windows uitkomt. Dat er en nieuw deel in de serie komt, is overigens niet nieuw. Dat maakte EA al tijdens de GamesCom van 2013 bekend.

Mirrors edge 2 concept art

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (31)

Dit is vorig jaar al aangekondigt hoor. Er is alleen net op de E3 een korte video laten zien (waarin eigenlijk ook niets te zien is).
Lijkt erop dat dit nog wel even gaat duren voor de release.
Klopt, dit is al veel langer bekend.op e3 was alleen kort filmpjhe te zien van heeeeele vroege gameplay
Ja, dat de game er aankomt, was inderdaad al bekend. Dat werd uit dit artikel niet duidelijk. Dus daar heb ik de tekst even op aangepast...
Vet! Ik heb mirror's edge altijd met veel plezier gespeeld. Heerlijk dat freerunnen :) Hoop wel dat het verhaal in dit deel wat beter uitgewerkt wordt... vond dat in deel 1 nogal magertjes..
Klopt en ik hoop dat de combat ietsje beter uitgewerkt wordt. Niet meer combat, want Mirror's Edge is daar de game niet voor.

Een voorbeeldje wat mij stoorde aan de combat is dat wanneer je een klap uitdeelde aan een "blue" (politie) dat de camera vastgeplakt was aan de bad guy totdat je hem knock-out geslagen had. Soms wou ik hem gewoon een klap geven om vervolgens op de vlucht te slaan. Dit liet de game dus niet toe. Ook de langdradige takedown animaties zorgden ervoor dat ik dood geschoten werd.

Verder vond ik het eerste deel van Mirror's Edge geweldig en hoop dat ze met dit deel betere verkoopcijfers binnen kunnen harken, want dat verdient Mirror's Edge wel.

[Reactie gewijzigd door Reuzekabouter op 10 juni 2014 03:02]

naar mijn mening 1 van de beste spellen die afgelopen jaren is uitgekomen. uniek qua speelstijl en graphics. hoe komt het eigenlijk dat dit spel verre van een verkoopsucces is geworden en uiteindelijk toch een cultgame is geworden en een klassieker?
goeie vraag, te moeilijk voor de massa? niet geweldadig genoeg?
ik vond de gfx zeer goed en de speelstijl subliem
Beetje non-punt. Moeilijkheid viel reuze mee en er zijn genoeg non-violent AAA games.
Het is zoals je al zegt, enkel naar jouw (en het handjevol volgers) een van de beste spellen. De rest is het daar niet mee eens, door de volgende dingen.

De graphics waren niet "uniek", alles was overbelicht en geHDR't waardoor alles oogverbrandend rood en wit is. Het freerunnen was vaak erg clunky en ik was erg teleurgesteld in hoe lang het soms duurde voordat de game soms door had dat ik met springen echt bedoelde dat ik over obstakel X heen wilde en niet als een debiel op en neer wilde. Het verhaal was zwak, combat was ronduit kut.

tl;dr: Geweldig idee voor een game, baggerslecht uitgevoerd (wat een verassing van EA) en ik wil m'n 5 euro terug van de Steam sale waar ik deze game van kocht.
De graphics waren niet uniek? Noem nog n spel met die aesthetiek.

De combat was kut? Ja, dat klopt....het hele idee was dat je de combat uit de weg ging. Sterker nog, het probleem van velen was dat die combat er uberhaupt was en soms niet te vermijden was. Als je focus op de combat lag, had je het verkeerde spel gekocht.

De controls waren iets complexer dan de standaard fps strafe&shoot ... maar zeker niet unresponsive te noemen. Stsrker nog, ze waren goed. Slechte controls vindt je in weinig reviews als punt. Dat jij ze niet kon gebruiken ligt toch echt aan jezelf.
Uniek != goed. Ik ken geen spel met dezelfde aesthetiek en zou deze waarschijnlijk ook niet willen spelen. Mirror's Edge graphics = veel wit en rood en de Bloom en Vibrancy flink opkrikken. Overigens werkte Vsync ook niet zonder via graphics drivers te forceren. Een slordigheid van het console-porten denk ik.
Er kan dan weinig combat inzitten, als die momenten mager zijn uitgewerkt dan is dat frustrerend. Vooral voor diegenen die voor een iets meer confronterende speelstijl kiezen, of minder snel weg kwamen. Als het spel de optie biedt (en het soms onvermijdelijk maakt) dan kan het maar beter goed zijn uitgewerkt. Dat was niet het geval.

Daarnaast vond jij de controls goed genoeg, maar anderen blijkbaar niet. Je brengt jouw mening als feit, maar dat maakt het niet de opperste waarheid. Persoonlijk vond ik de controls net goed genoeg, maar ik heb behoorlijk wat frustrerende 'nee daar wil ik niet heen/op/over!!!' momenten gehad. Gevalletje l2p of controls die toch niet zo responsive/intuitief zijn als zou moeten, dat weet ik niet. Maar ik was zeker niet de enige met deze klacht.
Deze game staat bij mij op nummer 1 qua sfeer. De soundtrack is echt geweldig en luister er soms gewoon naar op m'n computer. En het design van het interieur als je door de kantoren rent is zo strak dat die mensen wat mij betreft direct aan de slag mogen bij een architectenbureau.

[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op 10 juni 2014 05:17]

De eerste game, die in 2008 uitkwam, had te maken met tegenvallende verkoopcijfers, waardoor een vervolg in 2011 geannuleerd werd. Toch hebben uitgever EA en ontwikkelaar DICE besloten om alsnog aan het werk te gaan om een tweede Mirror's Edge aan de man te brengen
Dan heb je als uitgever en ontwikkelaar eens een origineel, verfrissend concept en dan laat je je leiden bij een first installment door verkoopaantallen :F Zo zonde dat omwille van verkoopcijfers een vervolg wel of niet er komt. Niet elke game die nieuw is kan de markt bestormen en aantallen van een nieuwe COD of BF halen. Gamers moeten hun verwachtingen niet al te hoog opstellen bij een first installment (zie AC1/WD) Maar uitgevers en ontwikkelaars moeten zich niet fixeren op verkoopaantallen, maar op een breed pallet aan games in hun portfolio. Maarja, wie betaalt bepaald ofzo.
Dan heb je als uitgever en ontwikkelaar eens een origineel, verfrissend concept en dan laat je je leiden bij een first installment door verkoopaantallen
Euh ja, nogal wiedes. Developers en publishers zijn geen filantropische instellingen, aan het eind van de dag moet er gewoon brood op de plank komen. Ik vind het al respectabel dat de eerste game berhaupt is uitgekomen, dit soort games sneuvelen aan de lopende band vroeg in de development omdat het een onbekend gebied is en dus een risicofactor. Als gameliefhebber vind ik dat jammer, maar bedrijfsmatig een logische keuze. Iemand moet toch die miljoenen ophoesten die het kost om een game te maken.
wat is dat nou voor onzin?
met de huidige investeringen die nodig zijn om een AA game te maken, is een goede verkoop gewoon noodzakelijk
zoniet kan je als ontwikkelaar je deuren beter sluiten

misschien dat een betere marketing kan helpen, want ME was/is een dijk van een spel!
gewone FPS'ers ben ik eigenlijk wat beu, maar deze boeide me wel, ben dan ook blij dat er een sequel komt
(ik hoef overigens niet elk jaar een sequel, om de 3 jaar zou voor mij genoeg zijn)
Ik ben tweemaal aan het eerste deel begonnen, en haakte toch al na een aantal uur af. Opeens kwamen er schiet elementen bij die de flow van het rennen zwaar verstoorden (althans, zo voelde dat voor mij). De motivatie om door te zetten verdween, en als snel was ik weer een andere game aan het spelen.

Desondanks is de sfeer in de game echt geweldig, en daarmee hebben ze zeker iets bijzonders in handen. Misschien binnenkort dan toch maar eens voor een derde keer overnieuw beginnen, en gewoon doorzetten.
Die schiet elementen zijn optioneel. Ik gooide geweren altijd onmiddelijk weg. Ontwapenen en dumpen.
dat hoefde dan ook niet, ik heb het spel uitgespeeld zonder ook maar 1 geweer vast te hebben gehad
(deed me denken aan Silent Assassin in Hitman)
Hier heb ik op zitten wachten! Lekker freerunnen en springen over hoge daken.
Ik vind het concept ook goed werken en origineel! En bizar dat dit originele concept ook niet is overgenomen door andere game ontwikkelaars. Heb het met plezier gespeeld en kijk uit naar een 2e deel.
Wii U exclusive. :+
Heb deel 1 meerdere malen uitgespeeld! Heerlijk spel was dat!
Ik hoop (naast dat de game naar de knoppen word geholpen door EA) dat de controls wat beter zijn dan van deeltje 1 waar je soms wel eens had dat je dingen niet altijd goed kon vast pakken zoals het stuk waar je waar je van buis naar buis moet springen terwijl je jackknife achterna zit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True