Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 60 reacties

Microsoft en Ubisoft hebben samen een demo uitgebracht voor de iOS- en Android-game Assassin's Creed: Pirates die speelbaar is in internetbrowsers. In de demo moet de speler binnen een bepaalde tijd een parcours afleggen waarin ook mijnen ontweken moeten worden.

De demo is in vijf verschillende talen speelbaar via de site van Assassin's Creed: Pirates. De ontwikkelaars hebben de demo naar eigen zeggen ontwikkeld omdat ze het als een technische uitdaging zagen en een teaser wilden maken voor de complete game, die binnenkort ook naar Windows Phone 8 komt.

De demo is gemaakt met Babylon.js, een opensource-JavaScript-framework waarmee ontwikkelaars 3d-games kunnen bouwen voor html 5 en WebGL. Hoewel de aankondigingsvideo de indruk wekt dat de demo alleen speelbaar is op Internet Explorer 11, lijkt hij ook te werken op Google Chrome 34. Alleen op Mozilla Firefox 29 lijkt de game niet speelbaar te zijn.

In Assassin's Creed: Pirates kruipt de speler in de huid van kapitein Alonza Batilla en vaart hij door de Caraïben om zoveel mogelijk schatten te verzamelen. De app is momenteel beschikbaar voor iOS en Android, voor 4,49 euro. Wanneer de app precies naar Windows Phone 8 komt, is nog niet bekendgemaakt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (60)

Hij werkt hier prima in firefox 29 hoor. Laden duurt overigens wel een aardig tijdje.

[Reactie gewijzigd door spNk op 20 mei 2014 15:29]

Onder Pale Moon 24.5.0 helaas niet.
Wel een aanbod om een goede browser te downloaden, en dan krijg je een link naar IE 11... Dus ze willen dat je IE gebruikt?
Tja, het is dan ook gemaakt door Microsoft & Ubisoft, lijkt me niet dat die Chrome of Firefox aan gaan raden.
Het is gemaakt met een framework van Microsoft.
Het is door Microsoft samen met ubisoft gemaakt
En Internet Explorer 11 is wel een goede browser
Lijkt idd perfect te werken onder firefox, zelfs laden duurde niet heel lang bij mij. Werkt zelfs onder linux vloeiend :P

http://i.imgur.com/9PLkL0x.jpg
Inderdaad, in tegenstelling tot wat er in het artikel staat werkt de demo gewoon in Firefox 29.0.1. Laden duurde bij mij ongeveer 40-50 seconden.
Leuk dat het in een browser speelbaar is, maar die controls werken dus voor geen meter met muis/toetsenbord :P

Verder, tja, de zoveelste run-course-obstacle game met een ander sausje en een ander logo.
De volledige broncode downloaden en aanpassen?
i.p.v. swipe:
touchstart/mousedown = sturen starten
touchmove/mousemove = hoe meer naar links/rechts, scherper sturen

Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn.
Het werkt al wel met toetsenbord en muis, maar de besturing is erg omslachtig/traag.
Muis werkt inderdaad wat slecht, je moet niet vergeten dat het hoe langzamer je vaart des te lastiger je stuurt is dus het traag sturen is omdat je hoog qua snelheid zit.

Maar het is prima te doen met toetsenbord controls hoor.
Je kan de hele boot besturen met W-A-S-D. Speelt waarschijnlijk sneller dan de touch interface. Het is een vrij simpel spelletje. Leuk als techdemo.
WEBapps is toekomstige oplossing voor gamedevelopers.

1. Het is efficiŽnt: je hoeft het spel niet te kopen fysiek maar online een licentie aanvragen.
2. tegenwoordig zijn GameDevs. heel bekwaam als het gaat om anti-ddos.
3. je kan met een low/mid end pc zo'n spel spelen.
4. En je kan het niet meer spelen als de Devs vinden dat jij het niet meer mag spelen, door het offline te gooien.
4. En je kan het niet meer spelen als de Devs vinden dat jij het niet meer mag spelen, door het offline te gooien.
Tja, iemand moet toch de admin-macht hebben :)
4. Platformonafhankelijk. Ik speelde de demo net even voor de grap op mijn Linux-bak.

Al zie ik het nog steeds niet helemaal zitten. Maar ik speel dan misschien ook wel genoeg games die niet aan punt 3 voldoen, en best zwaar zijn. Native games kunnen ook best draaibaar gemaakt worden op low/mid end PC's, maar vaak wil men mooie graphics en technologie. Ik zie mezelf nog geen Battlefield 4 of zo in een browser spelen. Misschien ben ik wat ouderwets ingesteld, though.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 20 mei 2014 16:30]

- En als je verbinding er uit ligt kan je niets meer.
- Als je een cap hebt ben je snel door je GBs heen.
- Vele landen, de meeste zelfs, hebben een infrastructuur die slechter is dan de onze, maar daar wonen heel erg veel klanten.

Er zijn nogal wat redenen op het moment om het niet te doen.
WEBapps is toekomstige oplossing voor gamedevelopers.

1. Het is efficiŽnt: je hoeft het spel niet te kopen fysiek maar online een licentie aanvragen.
Daar hoeft het geen webapp voor te zijn.
3. je kan met een low/mid end pc zo'n spel spelen.
Dat ligt helemaal aan de graphics.
Maar waarom maken ze die teaser niet eerst voor WP? Lijkt mij alsof ze willen zeggen dat developen voor WP nog best wel lastig is.
Waarschijnlijk omdat WP maar 3,3% beslaat, tegenover de 93,2 procent die Android en iOS samen innemen.
Uiteraard, maar dat heb je eigenlijk pas door als je er even over nadenkt. Als je het nu snel leest lijkt het alsof ze achterlopen met hun eigen ontwikkeltools en daardoor eerder hun apps klaarhebben voor concurrerende markten. Ze maken er natuurlijk wel winst op, maar toch lijkt het raar.
Als ik het voor het zeggen had bij Microsoft had ik er wel voor gezorgd dat de game niet later word gereleased voor WP tenzij er een goede reden voor is (bijv. nieuwe versie WP of vernieuwde SDK die apps bouwt voor ARM en x86(_64) in een keer).
Ik heb er tot nu toe weinig over kunnen vinden waarom ze niet gewoon gelijk de app uitbrengen voor WP, ik verdenk ze er toch wel een beetje van dat ze gewoon wat achterlopen met het ontwikkelen.
ligt er grootendeels aan dat windows phone het enige mobiele platform is wat directx gebruikt voor games, android en iOS openGL-ES, + het feit dat de markt van windows phone veel kleiner is
Ziet er best mooi uit, maar dat is ook gelijk een nadeel, slurpt accu dit soort spelletjes :(
Ziet er best mooi uit, maar dat is ook gelijk een nadeel, slurpt accu dit soort spelletjes :(
Het lijkt me niet meer dan logisch dat spelletjes (in het algemeen) accu's slurpen.

Ontopic: Ziet er inderdaad mooi uit. Ik vraag me wel af of er voldoende afwisseling in het spel zit om je bezig te blijven houden, niet dat het na een paar uur spelen eentonig wordt.
Ben benieuwd.
Tuurlijk, maar bij wijze van spreken: Angry birds graphics zijn even wat minder eisend dan een dergelijk spelletje.
Bron?

Ik denk namelijk dat niet veel zal uitmaken, als je filmpje zo hoor dan moet het niks onder doen voor native code, maakt gewoon gebruik van GL hardware acceleratie, vrij low level api dus. Browser zal klein beetje extra resource opsnoepen maar zal niet gek veel zijn, denk niet dat er veel verschil te meten zal zijn als je beide dezelfde load te verwerken geeft.
Hij heeft wel een punt, je hebt meer eenvoudige games die ook wel accu vragen maar dit soort games vreet de accu er door. Het verschil voel je doorgaans in een hete batterij. Maar ik heb ook meegemaakt dat de accu langzaam leegliep aan de lader terwijl een zware game draaide, uiteraard met gloeiende batterij. Wel moet ik er bijvertellen dat het over een USB ging in een poort waarvan ik vermoed dat deze niet in de buurt komt van maximale stroom over USB in tegenstelling tot pakweg de originele lader voor het stopcontact.

En dat maakt dat hoewel een game als dit heel mooi en leuk kan zijn, voor iemand die graag een uurtje speelt in de trein kan dit een no-go zijn. Anders gezegd, hoe meer accu een game slorpt hoe minder mobiel je het kan spelen.

En dan zie je ook mooi dat al die maximale kracht die een mobiel bevat eigenlijk maar heel beperkt gebruikt word omdat het anders teveel energie zou vragen. Dat wilt zeggen dat als je kijkt naar de specs van een toestel je ook echt rekening moet houden met het verbruik. Anders kan je evengoed een gewone CPU erin stoppen, dan ben je wel de snelste maar als je 3 minuten gebruik maakt van die kracht is de accu erdoor.

[Reactie gewijzigd door sprankel op 20 mei 2014 15:47]

Je eerste punt:
Hij heeft wel een punt, je hebt meer eenvoudige games die ook wel accu vragen maar dit soort games vreet de accu er door. Het verschil voel je doorgaans in een hete batterij. Maar ik heb ook meegemaakt dat de accu langzaam leegliep aan de lader terwijl een zware game draaide, uiteraard met gloeiende batterij.
Dit is natuurlijk afhankelijk van de P oplaad/P max verbruik

[Reactie gewijzigd door johnkessels87 op 20 mei 2014 16:13]

Ik vind het er helemaal niet mooi uit zien. Zelfs niet voor een HTML5 game, en de gameplay is ook niet om over naar huis te schrijven.

Dan zijn de Unreal en Unity demos wat beter. Bijvoorbeeld deze (werkt alleen in Firefox): http://beta.unity3d.com/jonas/DT2/

Maar plugins blijven betere performance en compatibility hebben.
En dat allemaal met Internet Explorer! Ze "bevaren" eindelijk een goed pad!

maar gebruiken ze zelf ook de metro interface van windows 8? Nee!
Niemand, ook Microsoft niet, beweert dat je de metro interface dient te gebruiken in spellen.
Wat ik bedoel, Deze ontwikkelaars van microsoft werken dus niet met windows 8...
Het zijn ontwikkelaars van Ubisoft...

De enige Microsoft-ontwikkelaar in dat filmpje is David Catuhe en die werkt wel degelijk in Windows 8 zoals je op 2:10 kan zien.

Daarnaast: ook Microsoft heeft altijd gezegd dat de Metro interface (nog) niet voor iedere soort applicatie geschikt is, zoals bijvoorbeeld softwareontwikkeltools als Visual Studio...
Ziet er erg mooi uit! De performance op mijn werk pc was wel echt tergend langzaam. Mag natuurlijk ook niet klagen met een Core 2 Dueo E8400 zonder videokaart.

Hoop dat er meer van dit soort dingen populair worden, niets instaleren maar toch mooie graphics en redelijke gameplay.
Hij werkt bij mij hier anders prima op Firefox 29.0.1
Hmm en linkje had leuk geweest, wel geinig spel

Edit:
Linkje gevonden, wel lastig :P (klik op site)

[Reactie gewijzigd door ManIkWeet op 20 mei 2014 16:01]

Dit vind ik best indrukwekkend als ik zie hoe soepel het werkt hier op een simpele quadcore bak. Als we nu eens afstappen van die oude browsers, dan kan het web pas echt leuk worden met webGL support. WebGL doet al een tijdje mee, maar is helaas niet echt compatible met oudere browsers. Zo vind ik http://ro.me ook erg gaaf, zeker als je bedenkt dat die al uit 2011 komt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True