Jailbreak voor iOS 7 komt uit

Drie maanden nadat iOS 7 is verschenen, heeft het evad3rs-team een jailbreak vrijgegeven. Het gaat om een untethered-jailbreak, die ook blijft werken na het rebooten van het toestel. Het evad3rs-team had al langer een jailbreak voor iOS 7 klaarliggen.

evad3rs

De jailbreak werkt met iOS 7 tot en met 7.0.4, en voor zover bekend dus niet op de betaversies van iOS 7.1. Alle apparaten met iOS 7, vanaf de iPhone 4 en de iPad 2, worden door de jailbreaktool ondersteund. Het gaat om een untethered-jailbreak. Bij een tethered-jailbreak wordt de jailbreak na het rebooten ongedaan gemaakt, maar dat is nu dus niet het geval. Voor het jailbreaken moet een pc met Windows XP of nieuwer, OS X 10.6 of nieuwer of Linux worden gebruikt; in combinatie met Windows is een iTunes-installatie vereist.

Het is nog niet duidelijk hoe stabiel de nieuwe jailbreaktool is. Cydia, de onofficiële applicatiewinkel die wordt meegeleverd met de jailbreak, is volgens de ontwikkelaar nog niet op iOS 7 getest. Het evad3rs-team, dat de jailbreak ontwikkelt, zou ontwikkelaar Jay Freeman geen toegang tot de jailbreak-builds hebben gegeven. Daarnaast melden verschillende gebruikers die de jailbreak hebben geïnstalleerd dat ze last hebben van problemen bij het opstarten.

In april zei het Evad3rs-team, dat ook achter de vorige jailbreak zat, dat het al kwetsbaarheden op de plank had liggen voor nieuwe iOS 7-versies. Jailbreaktools maken gebruik van gaten in de beveiliging om het apparaat te kunnen jailbreaken. Het is onduidelijk waarom het drie maanden heeft geduurd voordat de jailbreak uitkwam: mogelijk waren alle kwetsbaarheden die het Evad3rs-team klaar had liggen in iOS 7 al dicht, en moest het team op zoek naar nieuwe kwetsbaarheden.

Door Joost Schellevis

Redacteur

22-12-2013 • 15:51

237

Reacties (230)

230
213
148
8
1
11
Wijzig sortering
De jailbreak draait overigens wel onder de eerste twee beta-versies van iOS 7.1. Ik haal uit de release notes:
SUPPORTED FIRMWARES:

- iOS 7.0, 7.0.1, 7.0.2, 7.0.3, 7.0.4, 7.1beta1, 7.1beta2
.
Afgezien van dat, weer een hele simpele jailbreakmethode van Evad3rs. Belangrijk is het om het codeslot even uit te zetten en als je net hebt geüpdatet naar 7.0.4 even een clean install te doen.
De jailbreak draait overigens wel onder de eerste twee beta-versies van iOS 7.1. Ik haal uit de release notes:

[...]
.
Afgezien van dat, weer een hele simpele jailbreakmethode van Evad3rs. Belangrijk is het om het codeslot even uit te zetten en als je net hebt geüpdatet naar 7.0.4 even een clean install te doen.
Nog belangrijker is dat devices op de A7 met iOS 64 bit beter kunnen wachten met jailbreaken aangezien geen één tweak compatible is met 64 bit (specifiek MobileSubstrate die niet compatibel is)

De jailbreak is trouwens niet helemaal betrouwbaar zoals hier op Reddit beschreven, ze schijnen gesponsord te zijn door een Chinese groep. De source code is ook niet beschikbaar, ik zal het in elk geval niet installeren. :)

[Reactie gewijzigd door Dylan93 op 22 juli 2024 22:43]

En de website zegt op zijn beurt weer van niet:

Requirements
5 minutes of your time!
A computer, running Windows (XP minimum), Mac OS X (10.6 minimum) or Linux (x86 / x86_64)
iTunes installed if you're running Windows
An iPhone, iPad or iPod running iOS 7.0 through 7.0.4 (you may check in Settings / General / About => Version)
A USB cable to connect the device to the computer

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 22 juli 2024 22:43]

Als je verder naar onder scrolled staat dit nog onder het kopje: Important! Read me!

Tweede kopje:Please disable the lock passcode of your iOS device before using evasi0n. It can cause issues.

Dus tis wel handig als je codeslot van je iOS device afhaalt :) Over een clean install kan ik niet oordelen. Bij de voorgaande updates heb ik zowel clean install als niet clean installs gedaan en bij mij werkte het gelukkig allebei :)
Ik had het over het versienummer en de ondersteuning voor 7.1-beta.
Blijkbaar is deze release toch niet helemaal zuiver en blijkt er een Chinese appstore ingebouwd te zitten als je je OS taal op Chinees hebt staan.

https://news.ycombinator.com/item?id=6950619
Verdere uitleg: http://evasi0n.com/l.html

Conclusie, ze wilde een samenwerking om gecompenseerd te worden voor het werk. Er is geen overleg geweest met Saurik omdat deze zou samenwerken met een andere partij die de jailbreak eerder wilde uitbrengen. De veiligheid van de gebruikers gaat nog altijd voor, als de Chinezen misbruik maken, halen ze de 'AppStore Taig' uit de jailbreak. Taig kan overigens achteraf verwijderd worden. :)

[Reactie gewijzigd door Vitruvius op 22 juli 2024 22:43]

Ik citeer "

Wow. This changes a whole lot of things.
This is basically the worst-case scenario for Apple in terms of jailbreaks: For the first time, there's an unknown corporate actor calling the shots, and the high code-signing security of iOS 7 has backfired, causing this to be the only jailbreak on the market.
If this becomes anywhere near as popular as Evasi0n for iOS 6.1 (over 7 million downloads in its first few days), Apple will have not simply lost control of the platform to a bunch of power users, but to a well-funded entity with unclear motives.
Apart from trying some kind of political game in China to shut this down (I don't know how much pull they have there for this sort of thing), I see only one solution, which is to change the rules of the fight: Port Gatekeeper to iOS. Kill the market for jailbreaks altogether.

"
" I see only one solution, which is to change the rules of the fight: Port Gatekeeper to iOS. Kill the market for jailbreaks altogether."

Wat bedoelt hij hiermee?
Blijkbaar is deze release toch niet helemaal zuiver en blijkt er een Chinese appstore ingebouwd te zitten als je je OS taal op Chinees hebt staan.

https://news.ycombinator.com/item?id=6950619
big deal, of het nu cydia is of 1 of andere chinese app store, keuze is altijd goed.
Wel big deal. Deze wordt ook geinstalleerd als je de taal niet op chinees hebt staan, alleen is het dan niet zichtbaar. Oh, en het kleine detail dat er sterke vermoedens zijn dat deze spyware bevat.
ik snap niet waarom mensen willen Jailbreaken?, en dan vaak ook nog zeuren als ze vastlopers krijgen of andere problemen hebben. En dat alleen maar om wat illegale spellen te kunnen spelen? Je kan ook af en toe in de app van de dag kijken, dan kan je ook leuke gratis apps bij elkaar verzamelen.
Omdat er nog steeds volop tweaks voor worden gedeveloped. Als je het alleen voor de gratis apps doet snap ik überhaupt niet waarom mensen een iPhone kopen. Maar dat terzijde.

Om enkele dingen op te noemen die mogelijk zijn
- Winterboard (Thema's)
- Tweaks zoals SBsettings, Lockinfo, activator. Of tweaks waarbij je je homebutton niet meer hoeft te gebruiken maar kan swipen.
- Systeem aanpassingen (denk aan launchdaemons wissen of toevoegen)
- Als developer kan je ook apps op je iPhone testen zonder het hele developers programma van apple
- Batterij tweaks die het gebruik minimaliseren door om de 15 minuten 3G aan en uit te zetten en nog wat slimme dingen.

En elke keer komen er weer meer dingen bij...
En het beste; f.lux werkt dan ook op je iPhone :)
Ik zou me als ik jou was wat meer er in verdiepen en wat er allemaal mogelijk is met een jailbreak. Het downloaden van illegale apps is echt niethet enige wat mogelijk is.
Je kan er meer mee. F.lux, swipeselection, activator, videoringtones, noem maar op. Het gaat niet om piracy, de jb devs haten dat juist (as do I)
- XBMC
- Uiterlijke wijzigingen
- Direct toegang tot het filesystem
- Kiezen dat websites in Chrome openen ipv. Safari
- Emulators

Ik denk dat je totaal geen idee hebt wat er allemaal mogelijk is op iOS als de beperkingen die Apple instelt worden weggenomen. Het gaat bij jailbreaken zeker niet enkel om illegale games.
Of ze kopen een Apple toestel omdat dit gewoon werkt. Geen vastlopers, geen apps die dan net weer niet geoptimaliseerd zijn voor dat ene toestel, en een toestel die voor iedereen makkelijk in gebruik is.
Er zijn inderdaad beperkingen maar die zijn met een jailbreak te verhelpen. Voor de leuke aanpassingen in Android heb je ook root access nodig: komt dus op het zelfde neer.

Je puntje van apps kan je in de eerste plaats gelijk in hebben maar als je Apple toestel na 2 jaar nog netjes is krijg je hier wel minimaal €300 voor. Succes met enig ander android toestel. Onder aan de streep sta je gelijk.

En als laatst. Om even "stoer" te doen om je toestel uit je broekzak te halen heb je geen iPhone nodig. Daarvoor moet je gewoon een beetje zielig zijn...

[Reactie gewijzigd door Headshot_NL op 22 juli 2024 22:43]

Mijn iOS devices hebben vele malen vaker vastlopers in apps dan mijn Android devices en in Android kun je dingen die je onhandig vindt gewoon aanpassen terwijl dat op iOS niet kan. Je hebt voor de meeste zaken op Android zeker geen root nodig, je kan gewoon een toetsenbord installeren, een ander thema installeren of kiezen wat voor programma standaard wordt geopend als je op een link klikt.

Verder is het nogal logisch dat je voor je iPhone meer geld krijgt na 2 jaar als deze destijds ook veel duurder was. Als ik onder de streep gelijk uitkom weet ik het wel, dan ga ik voor Android. Ieder z'n smaak gelukkig :)
Als je in je (iOS) apps vastlopers heb dan is het in de meeste gevallen te danken aan de app zelf en niet het OS wat erop draait. De reden dat mijn GoodReader op iOS crashde was omdat ik met de experimentele display engine veel te zware Vector Graphics pdfs bekeek. Bij de ingebouwde apps is de app nog nooit gecrashed en zelfs iBooks heeft heel wat man maanden zonder issues gedraaid op m'n iPads. De klachten over de meeste 3rd party (iOS) apps hebben gewoon te maken met bagger geschreven applicaties, wat zeker voor iPhones/iPads schandalig is omdat er zo weinig verschillende hardware is en de gebruiker er zelf zo weinig aan kan aanpassen. Bij Android devices is dit gewoon heel anders, veel meer devices en veel meer gebruikers die kunnen rommelen in het device.

Ik heb tot op heden nog geen iPhone (4) of iPad (1 + Air) verkocht, die worden gewoon nog gebruikt. Maar ik zie gewoon om me heen dat Apple spul veel langer waarde behoud dan equivalent geprijsd spul (zoals bv. laptops) van andere fabrikanten, er is ook gewoon meer vraag naar en/of minder aanbod. Als je kijkt naar de introductie prijs van een Samsung S4, dan was deze €700, zes maanden later was dit toestel nieuw te krijgen voor €450. Tweede hands worden ze al aangeboden voor €270. Een iPhone 5 was bij introductie €700, die kost nu nieuw rond de €600, tweede hands €300+, de iPhone 5 is alweer 15 maanden oud en vervangen door de 5S. Zie je het verschil? Heck, m'n 3.25 jaar oude iPhone 4 32GB levert zelfs nog €175 op!
Of het nu de app is of niet, de omgeving van iOS heeft bij mij veel vaker te maken met vastlopers is de conclusie. Iedereen gebruikte bij mij altijd als argument dat iOS zo stabiel is en de apps zulke goede controles krijgen zodat er geen bagger in de AppStore zit. De app die het vaakst vast loopt is overigens Chrome, niet van de minste developer lijkt me. Beetje scheve vergelijking van je dus.

Je hebt zeker een punt mbt. de iPhone maar qua laptops valt het erg mee imo. Ik heb voor 400e een ASUS laptopje gekocht 3 jaar terug en die bracht nog 100 e op, prima. Dat een MacBook Pro van 1600e 3 jaar later nog 1300e op brengt lijkt me dan niet meer dan logisch.
Zoals Headshot_NL hierboven al zegt een iPhone koop je gewoon omdat het werkt. Ik hou zelf ook van tweaken en bepaalde dingen proberen en testen en die volledige boel, maar ik heb zelf ook een iPhone omdat het nu eenmaal werkt.
Als je kijkt naar bepaalde Android telefoons beginnen deze toch ook wel al redelijk prijzig te worden.
Toch wil ik iedereen aanraden om even volgend artikel te lezen: http://arstechnica.com/ga...e-by-any-means-necessary/
Hierin wordt beschreven hoe Google Android aanpakt. Jullie ergeren zich vaak aan het feit dat die Apple gebruikers vaak doen om het stoer te doen, maar dan moet je ook niet langskomen met de Google Andoird. Als je dan acht zo 'open' wil zijn moeten jullie maar overschakelen om het AOSP (Android Open Source Project)

Ik heb verder niets tegen AOSP of Google Android, integendeel, hoe meer keuze hoe beter!

[Reactie gewijzigd door Bartjuuhn op 22 juli 2024 22:43]

Ben benieuwd! Ik zal niet de enige geweest zijn die liever ios 7 wilde draaien, maar in dubio zat om mn jailbraik op te geven. Hopelijk wordt er snel meer bekend over de stabiliteit.
Wat doe je eigelijk met je jailbreak wat met de standaard software niet kan?
En dan bedoel ik niet FS access of root of ssh of iets dergelijks, maar iets functioneels wat er normaal niet in zit.

Zozo, een -1 op dat ik on-topic een vraag stel die inhoudelijk over het artikel gaat...

Wat ik dus bedoel is, waar jailbreaken mensen tegenwoordig voor?
Je kan bepaalde apps draaien die door Apple niet in de store toegestaan worden, en je kan misschien wat settings veranderen, maar is dat het?

[Reactie gewijzigd door johnkeates op 22 juli 2024 22:43]

Paar voorbeelden:
- IBlacklist om telefoonnummers te blokkeren op Iphone
- Instellen van Startpage als zoekmachine
- Ipad Whatsapp installeren
- Ipad Slide to unlock overslaan
- Homeknop gebuiken voor speciale functies (applicatie geforceerd afsluiten of direct naar Wifi instellingen)

Jammer dat jailbreak voor IOS 6.1.3 nog niet uit is, maar hopelijk nog komt. Ik wil namelijk niet upgraden naar 7, ik vind het uiterlijk echt niet mooi, kwestie van smaak natuurlijk, maar voor mij een reden om niet naar 7 te gaan.
Een jailbreak voor IOS 6.1.3 is er sinds heden !

http://www.jailbreaking.n...-1-5-op-3gsa4-toestellen/

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 22 juli 2024 22:43]

Vooral de optimalisering van de software en het aanpassen naar wens ervan!
Nu moet ik zeggen dat ik since iOS7 niet echt de behoefte heb om het te jailbreaken omdat Apple veel functies van de jailbreak community heeft gejat inbegrepen, maar er zijn nog altijd zaken waar ik me aan irriteer bij iOS7 en die kan ik nu dus verhelpen.

[Reactie gewijzigd door FaLL op 22 juli 2024 22:43]

Vooral de optimalisering van de software en het aanpassen naar wens ervan!
Die hoor ik overal, maar niemand weet echt te vertellen wat ze dan aanpassen en wat hun wensen dan zijn dat ze daar iets mee moeten doen.

Stel dat het iets is al: ik wil alle tekst in comic sans ms hebben.. tsja, dan snap ik dat Apple dat niet als instelling mee gaat geven, en dat je een JB nodig hebt om dat te doen, om even een slecht voorbeeld te geven. Wat ik me dus afvraag is wat je dan bedenkt dat je wil doen met je toestel dat zo ver buiten wat er al is ligt, dat je daar een JB voor gaat uitvoeren.
Ik heb het ook niet over lettertypes of thema's aanpassen. Meer over simpele, fuctionele dingen die voor mij een groot verschil uitmaken.
Enkele voorbeelden uit mijn hoofd:
- het plaatsen van een 5de app in de onderste rij (Five Icon Dock)
- het verwijderen van het "Winkel" knop in de muziek-app, die je toch nooit gebruikt
- ook in de muziek-app: het uitschakelen van de weergave van de albumhoesjes wanneer je de telefoon horizontaal houdt
- het plaatsen van de app wáár je maar wilt op het scherm (Gridlock)
- het instellen van mp3's als ringtone zonder gedoe
- alle apps in de achtergrond in één keer sluiten
- bij het typen de cursor verplaatsen door op het toetsenbord naar links of naar rechts te swipen i.p.v. met die irritante vergrootglas gebruiken (SwipeSelection)
- de weergave van de naam en datum van een foto zodat je die sneller terug kunt vinden
... en dan ben ik er nog een paar vergeten ook!
Om je lijstje nog wat verder uit te breiden:
- AltKeyboard als je een toets op je keyboard naar boven veegt krijg je de speciale tekens, hoef je niet telkens van toetsenbord te switchen voor cijfers, punten etc.
- BiteSMS voor meer functionatileiten in de SMS app, zo kan je vanuit elke andere app berichtjes zien, beantwoorden en sturen. SMSjes timen en nog veel meer (SMS en iMessage zijn inwisselbaar)
- Bridge om media te importeren in je library zonder tussenkomst van een computer.
- Browser Changer om chrome als standaard browser in te stellen (anderen zijn ook mogelijk)
- f.lux want zie hier: http://justgetflux.com/
- iFile zodat je tenminste door je bestanden kan bladeren
- Infiniboard zodat je meer dan de standaard 16 (of 20) icoontjes per pagina kan hebben, is wat persoonlijker maar ik kan niet zonder
- MapsOpener google maps als default maps app ipv apple maps
- NoNewsIsGoodNews de Newsstand app heb je toch niks aan (mijn menig) dus dan kan het lekker opdonderen
- Remove Recents zodat je in je "multitask" menu geen recent geopende apps ziet staan maar enkel apps die in de achtergrond nog draaien
- SBSettings afkorting voor statusbar settings, makkelijk toegankelijke settings via de statusbar of newscenter (zeg maar wat toegevoegd is in iOS7 maar dan beschikbaar voor alle iOS versies)
- Veency een VNC server, handig voor als je een lap tekst op je mobiel wilt typen, gewoon verbinden via VNC en gebruik je tobo van je PC

En dan nog een boel gimmicks die niet echt nuttig zijn:
- Bars de bars die je signaalsterkte aangeven zijn iets gedetaileerder
- FakeCarrier voor als je T-Mobile NL te lang vindt in je statusbar, kan je leuk je voornaam gebruiken of wat je wilt
- Winterboard gooi een skin over je telefoon heen
- AppBackup als je nog wel is zit te kloten in de savefiles van je apps is het handig om backups te hebben mocht de app kapot gaan of je savegame verdwijnen.

Ik denk dat het dus wel duidelijk wordt wat je allemaal voor leuks kan doen met een jailbreak die anders niet gekund hadden en dit is alleen wat ik gebruik (en Mitro89 nog niet genoemd heeft) er is nog veel meer beschikbaar.
- het plaatsen van de app wáár je maar wilt op het scherm (Gridlock)
- het instellen van mp3's als ringtone zonder gedoe zonder dat je los een ringtone en het nummer in de iTunes store moet kopen.
- alle apps in de achtergrond in één keer sluiten

Bovenstaande zaken die jij noemde mis ik ook ontzettend in de officiele iOS7.04 versie waar sinds iOS7 al gelukkig veel features zitten waar we lang op zaten te wachten (snel WIFI, zaklamp, calculator e.d. aan/uitzetten).

Daarnaast hoop ik nog steeds op:
- Swiftkey/Swype toetsenbord mogelijkheid al lijkt die kans erg klein. Er zijn er ook meer die het aanvragen om het voorlopig dan maar via de Cydia store beschikbaar te stellen.

Ik hoop wel dat Apple sowieso deze kleine App store zaken aanpast:
- App Store > recensie volgorde van ‘alle versies’ is van oude naar nieuw wat ik enigszins onlogisch vind (was ook niet in iOS6)
- App Store > ondanks dat er bijv. 21 recensies staan bij ‘alle versies’ (waaronder 2 over huidige versie) tonen er geen gevulde ‘sterren’. Deze zijn allemaal leeg.
Die dingen klinken dan ook als echte toevoegingen! Dat is inderdaad waar ik aan denk als we het over tweaken hebben.
Newsstand verwijderen! Zeer irritant dat Apple dat niet toelaat.
Helemaal mee eens!

Ik mis de mogelijkheid om WhatsApp op een iPad of iPod touch te installeren. Daarvoor is een jailbreak nodig. Dat is overigens alleen interessant voor mensen die een dumb phone hebben.

Ik mis de mogelijkheid om Infuse op een Apple TV 3 te installeren. Ook daarvoor is een jailbreak nodig (die er helaas niet is).

Verder wordt een jailbreak hoofdzakelijk gebruikt om illegale software te installeren. En dat om programma's die maximaal een paar euro kosten gratis te kunnen gebruiken...
Ik snap trouwens niet dat je een toestel koopt waar je dan weer een JB op moet loslaten om ermee te kunnen doen wat je zelf wilt.

Want zo'n JB is leuk, maar wat als een JB in de toekomst niet meer mogelijk is (omdat Apple alle gaten heeft gedicht)? Daar zit je dan met al je gekochte apps, en met je geinvesteerde tijd om het iOS besturingssysteem onder de knie te krijgen. Moet je alsnog een ander besturingssysteem gaan leren gebruiken.

Verder heb ik niets tegen Apple, maar als ze mij gaan dwingen om mijn toestel op een bepaalde manier te gebruiken, laat dan maar zitten...
Tja, als je JB dan hoef je dus geen apps te kopen, dus waar heb je het over?
Daarnaast scheelt het iOS niet wezenlijk van een Nintendo of PlayStation in de zin van het bepalen welke software je mag draaien.
Ik vind het wel prima. Een redelijk veilige omgeving voor mijn kind met goede software, en als je zelf alles wilt bepalen dan gebruik ik gewoon Android.
Vraag dat maar aan mijn iTuneskaart :|

Zelfs met JB gaat die toch elke keer weer leeg .....

( sommige mensen hebben wel het eigen initiatief om iets aan te schaffen, zelfs al 'hoeft' het niet meer )

( eerlijke apps updaten prettiger ;) )
Dat begrijp ik, ik had het tegen twop. Die stelt dat als je apps aanschaft op een JB phone, dat die apps waardeloos zijn nadat een JB niet meer werkt. Lijkt me niet kloppen.
De apps die je in Cydia aanschaft, werken alleen onder een JB ( aangezien dat een essentieel onderdeel van de JB is )

Dus ja, als de JB niet meer komt, en je hebt een nieuwere versie geinstalleerd, dan werken die Cydia apps inderdaad niet meer.

< gelukkig heeft Cydia OOK een gratis app, om updates tegen te gaan, of in ieder geval duidelijk te waarschuwen om niet te updaten >
Maar een JB of niet, het blijft je eigen verantwoording om onderzoek te doen OF en wanneer je moet updaten.
Ik had op de ipad nooit een melding dat het MOEST, wel regelmatig in iTunes dat het kan, maar een kwestie van uitleggen aan de meerdere gebruikers dat het niet nodig is, om de update te doen.

Met een iPhone is dat eenvoudiger, dan met een device als de iPad, en zeker als er ook nog kinderen mee spelen.
Een besturingssysteem zal altijd jou dwingen het te gebruiken zoals het bedoelt is. ALTIJD. Daarom zuigt elk OS ook, alleen zuigt het ene OS meer dan de ander.

Apple zal nooit alle gaten dichten ook al zouden ze het kunnen. Zoals met veel dingen, inspireert de JB community Apple tot veel nieuwe implementaties voor iOS dus zouden ze wel gek zijn om die deur helemaal dicht te gooien. Steve zou dat niet doen ;)
Anoniem: 415197 @Gallant23 december 2013 15:10
Het gaat er meer om dat er doelbewust beperkingen worden opgelegd.
Ik heb geen jailbreak op m'n iPhone of iPad. Ik heb voor anderen wel eens een iPod touch van jailbreak en WhatsApp voorzien.

Als je echt van een JB afhankelijk bent, ga je pas een iOS upgrade uitvoeren als daar een JB voor bestaat!

En elke iOS upgrade haalt weer een paar redenen voor een JB weg, dus jouw horrorscenario gaat niet op.
WhatsApp is met een applicatie als iFunBox op een iPad te installeren, zonder dat er een jailbreak nodig is.
Dat werkt bij sommige iPads, maar niet bij een iPod touch. Dus heb je toch een jailbreak nodig.
Persoonlijk zou ik de mogelijkheid om meer typen video bestanden af te kunnen spelen al reden genoeg vinden. Alles naar MP4 moeten omzetten lijkt me vreselijk.
MP4 kost inderdaad de minste CPU kracht. Maat met Infuse (niet gratis) kun je veel afspelen, vanaf je iDevice of je netwerk.
Vlc player speelt ook mkv enzo af via netwerk of van je i device, en vlc staat ook weer de app store en is gratis
Klopt. Die was ik even vergeten.
Er is een gratis versie van Infuse, maar die speelt bijna niks af. Je moet dus wel de betaalde versie nemen, en dan kun je net zo goed VLC gebruiken, die wel echt gratis is.

Het voordeel van Infuse is mogelijk dat deze ook op de Apple TV (versie 2, met jailbreak) draait. Hiermee kun je ondertitels online ophalen als jouw film of serie deze niet heeft. Het lijkt me dat de iPad versie deze optie ook heeft of binnenkort gaat krijgen.

Ik gebruik voorlopig nog VLC.
Oplayer, Airvideo server HD

Wel betaalde apps, maar je kan ook gewoon via je netwerk van de NAS streamen
( al moet Oplayer iets doen aan zijn dolby licentie .... )
Dat codec probleem had ik ook al her en der tussen de regels gelezen. Ik vraag me af of dat niet ook een ding is wat met hardware matig decoderen te maken heeft. De CPU kan het vast prima zelf software decoden, maar dat slurpt meer batterij zou ik denken.
Nu geef ik je gelijk voorheen niet, aangezien ik erg vaak me toestel in flightmode zette was het makkelijk als er toggles voor waren (en die waren er niet in ios6) Nu met 7 is dat niet nodig en geen gezeur met een onstabel toestel dan om de zoveel tijd vastliep omdat het geheugen vol kwam.
Dat is wel een goeie! Zouden die uit de store geweerd worden om dat ze mogelijk niet helemaal legaal kunnen zijn, of API's nodig hebben waar je root voor moet zijn? Of ligt het daar niet perse aan.
Emulatoren ondermijnen principe van de app store als zijnde de enige door Apple toegestane manier om Apps te kopen. Via emulatoren worden stores in stores mogelijk.
Ik denk dat het geen-eigen-runtime stukje van Dreamvoid wat meer klopt. Je kan namelijk ook gewoon in-app-purchases gebruiken voor je emulator.
Apple staat geen applicaties toe met een eigen runtime. Dit betekent dus emulator, Flash, Java, Silverlight, browsers met eigen renderers/JS engines, etc.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 22 juli 2024 22:43]

Hoe doen frameworks als Corona en PhoneGap dat dan ?
Is echt niet native namelijk.
Emulators
Ik heb gister toevallig een GBA en DOS emulator geïnstalleerd zonder jailbreak, als het goed is zijn er ook andere emulators die werken zonder jailbreak.

http://iemulators.com/

Enige issue is dat je momenteel maar een emulator tegelijkertijd kan installeren (en even de betreffende workaround moet gebruiken om het werkend te krijgen...
Zijn dat niet allemaal emulators die in HTML/Javascript geschreven zijn?
Gratis Apps downloaden zou voor mij de enige reden zijn om de 5S te jailbreaken.
Gratis Apps downloaden zou voor mij de enige reden zijn om de 5S te jailbreaken.
Ik snap dit soort mensen serieus niet, wel een smartphone kopen van 500-600 euro (sterker nog 700 zelfs maar dit geldt ook voor Android topmodellen) maar betalen voor apps van waar hebben we het in hemelsnaam over, 90 cent? is te gek voor de meesten.

Sla een keer een Mac Donalds menu van 8 euro over en kijk eens wat voor apps/games je daarvoor kunt kopen.

Dat er geen goede betaal mogelijkheden zijn is trouwens onzin, volgens mij heeft Apple laatst iDeal toegevoegd en zijn er sowieso al een hele tijd iTunes kaarten te koop bij de Primera e.d.
Maar ik heb hem ook niet gejailbreaked, heb tijdje terug iTunes kaartje gehad en een paar apps gekocht die ik al een tijdje op het oog had. Dat had ik op mijn Android nooit gedaan eerlijk gezegd.
Zo maakt Apple betrouwbare mensen van zijn gebruikers!
Ben het helemaal met je eens. Hoewel ik de mogelijkheid ook gebruik: demo!
Sommige apps van meer dan 2-3 euro wil ik toch eerst wel eens even proberen voordat ik het geld neer ga tellen.
Uiteraard is kopen dan wel een vervolgstap. Ik juig het AppStore model aan (goedkope apps ipv dure zodat je eens een miskoop kunt permiteren).
Dat is tenminste eerlijk.
Eerlijk antwoord dat is haha, verder niet.
- XBMC
- Deftige download manager
- Volumelimit verwijderen (waardoor ie veel beter klinkt (neen niet enkel luider))
- Nitrous installeren waardoor je even snel kan surfen met Chrome als met Safari
- Beter geheugenbeheer bij multitasking
- Emulators
- SSH, filemanagers
-...
Kortom, je kan nog steeds veel doen met een jailbreak als je weet waar te zoeken.
En ja, ik weet dat je dit met een android device allemaal zo kan veranderen..
- Apps beschermen met een password zodat alleen de gekochte games beschikbaar zijn voor de kinderen en verder niks (parental control oid)
- protube om deugdelijk HD content te kijken op youtube

en de rest hier al genoemd.
Ja, maar dat zijn allemaal van die dingen die je niet perse nodig hebt als je je telefoon niet als desktopvervanger of mediacenter gebruikt.

De voorbeelden die je noemt zijn bijna allemaal dingen die op iOS niet standaard mogelijk zijn om dat je daarmee ook instabiliteit introduceert (m.u.v. XBMC gezien het daar om een rechten probleem gaat). Ik kan verder geen enkele artificiële reden bedenken waarom het er niet in zit terwijl het wel had gekund.

En weer, een gratis -1 ! Hoera!

@Rebert:
Het lijkt er op dat mensen niet snappen wat stabiliteit betekent.
Laat ik het even uitleggen:

Zoals van Dale het omschrijft gaat het om "het stabiel-zijn", ofwel, berekenbaar of voorspelbaar zijn. Dat houdt in dat als je een systeem hebt, je er dus van uit wil kunnen gaan dat je zonder interventie morgen nog precies moet kunnen doen wat je vandaag kon. Maar ook over een uur kan doen wat je nu kan. En ook over de gehele lifecycle van het product moet kunnen doen wat je nu doet.

Stel dat je er dus van uit gaan dat de UI een bepaalde consistente look en feel heeft, en bijvoorbeeld teksten en andere content van een acceptabele kwaliteit zijn.
Wat zou er dan gebeuren op het moment dat je bijvoorbeeld 3rd party runtimes gaat gebruiken die niet aan bestaande regels hoeven te voldoen? Of erger nog, het ecosysteem niet als hun eigen systeem zien, en een geheel eigen L&F hebben om zo een uniforme cross-platform L&F te geven die voor geen enkele vendor met het thuis-systeem matcht? Gaan mensen dan nog steeds met dezelfde set aangeleerde regels kunnen werken? Zal alles nog steeds intuïtief werken? Nee.

Datzelfde geldt dus ook voor andere componenten, zoals performance, toegankelijkheid, en het samenwerken met bestaande diensten en API's.

Als je dan als software engineer opeens niet meer kan vertrouwen op het platform waar je je software op wil gaan draaien, ga je dan dezelfde kwaliteit kunnen handhaven? Of ga je gewoon geld inleveren om daar weer aanpassingen voor te maken? Lijkt me niet.

Hetzelfde geldt voor dingen als shell toegang en fs toegang. Stel dat een app een fijn databaseje bijhoudt van wat waar is, en jij als gebruiker bedenkt dat het leuk is om een paar betanden te wijzigen. Dan loopt die db dus niet meer in sync, en werkt het bijbehorende programma niet meer naar behoren. Je ken dan stellen dat je als 'ervaren gebruiker' dat toch niet doet, maar die 'handige buurjongen' installeert dat zomaar op alle toestellen van mensen die 'geholpen' willen worden, die daarna met een probleem zitten om dat systemen opeens niet meer zelfstandig zijn en hun eigen stabiliteit niet meer kunnen handhaven.

Met browsers heb je hetzelfde. Je kan stellen dat je een andere browser wil, om dat het jou goed uit komt, maar 99.99% van de gebruikers weet niet eens wat een browser is, laat staan dat ze opeens een andere browser kunnen of willen gebruiken om dat er een of ander voordeel aan zit.

Dus, Rebert hier onder, als je een standaard toestel hebt, en je er dus op wil kunnen vertrouwen, dan is het cruciaal dat er geen wijzigingen op systeem niveau plaats kunnen vinden. Dat is iets wat door andere platformen die daar minder bescherming voor bieden al jaren bewezen. Stel dat je dus wel dat soort wijzigingen wil maken, dan is dat juist iets waar iemand een Jail Break voor zou willen doen. Dan kan die ene gebruiker dat wel doen, maar kan niet zonder meer iemand die geen idee heeft wat ie doet z'n eigen systeem slopen. En zeggen dat mensen voor zichzelf verantwoordelijk zijn heeft geen zin, want zo slim is de mensheid nou eenmaal niet. Je laat je kinderen ook niet zomaar op de snelweg rondrennen om dat ze zelf beter zouden moeten weten.

[Reactie gewijzigd door johnkeates op 22 juli 2024 22:43]

Je hebt volledig gelijk, als je met een jailbreak niet oplet wat je installeert, kan je een instabiel system krijgen. Maar, met alle bovenstaande jailbreaks tweaks en apps kan je perfect nog steeds een stabiel en "voorspelbaar" systeem hebben. :)

Ik hou van iOS producten maar vind dat Apple alles net iets te gesloten houdt, daarom de jailbreak en kleine tweaks.
List Of Cydia Tweaks Compatible With iOS 7

Accelerate
FireWall iP
Five Icon Dock iOS 7
Flipswitch
GridLock
HiddenSettings7
iCleaner Pro
iPhone4Parallax
KillBackground7
Mobile Terminal
Movie Box
Music Box
MyFile
NoNewsIsGoodNews
Open
Preference Loader (Must Reinstall after every tweak/cydia app install or reboot)
Poof
Repsring
Sicarius
Speed Intensifier
SwipeToRespring
HarlemShake7
AirDrop Enabler 7.0+
Maar wat gebruik je dan ook daadwerkelijk?

Er zijn zat lijstjes van wat er *kan*, maar het gaat er om wat je uiteindelijk gebruikt.
Music en moviebox niet, nonewsisgoodnes niet ( vanwege AD abbo )

De rest draait meestal op de achtergrond, dus echt "gebruik" is overdreven, het pikt op waar het kan/moet


Alleen doet een aantal nog niet 100%, omdat mobilesubstrate niet actueel is
instabiliteit? Laat mij niet lachen, zoals bij vele dingen wil apple de gebruiker niet te veel vrijheid geven. Het niet aanwezig zijn van een filemanager, het niet kunnen doorsturen van bestanden over bluetooth, het niet sterk kunnen aanpassen van het uiterlijk, dat alleen hun bestandsformaten kunnen gebruikt worden, eigen connectors, enz.... zijn zovele voorbeelden van manieren om er voor te zorgen dat de gebruiker binnen de bel die apple rondom u plaatst bij het kopen van een appleproduct blijft.
iTheter on demand voor de iPad. Zodat deze automatisch via bluetooth tethered naar je telefoon als er geen WiFi is. En weer teruggaat naar wifi als dat beschikbaar is.
Belachelijk dat dat niet standaard zo werkt.
Die gaan we zeker eens proberen ....
Ook hoop ik snel op een update voor betterwifi .... ( eergisteren gekocht;) )

edit :

Na reinstall van mobile substrate, werkt dat ook weer

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 22 juli 2024 22:43]

imame4all zodat de iCade weer van zolder af kan.
Ben benieuwd hoe dit draait op de iPad 4 (hiervoor had ik de 1st gen) en dat werkte vaak maar niet altijd, perfect.

Verder ook Snes9x. Speelt heerlijk met de originele SNES controller. (portable SNES _/-\o_ )
Foto: http://bit.ly/194CDaR

[Reactie gewijzigd door sjer op 22 juli 2024 22:43]

Dat ziet er best wel vet uit! :D
Ik doe met de JB de volgende dingen:
-FirewallIP
-Adblocker (& adblockernetworks)
-en iFile

Ik vind het belangrijk dat ik zelf de keuze heb welke programma's netwerk-verbindingen mogen maken. en Ik wil graag toegang hebben op het bestandssysteem.
Dat zijn dan uitstekende redenen om zo'n JB te doen. Ik kan me voorstellen dat je als poweruser een firewall zelf wil kunnen beheren.

Wat ik me afvraag is wat je dan precies doet met bestandssysteemtoegang.
Wat doe je daar mee wat je met de apps zelf niet kan?
Met systeemtoegang doe ik bijvoorbeeld vaak zelf tweaks.
Meestal is dat zo eenvoudig als een .plist te wijzigen.
Vaak biedt apple je niet de mogenlijkheid om zo "diep" in het systeem wijzigingen aan te brengen.
Kijk eens rond op Youtube en zie wat voor software tweaks je allemaal met een jailbreak uit kan voeren (het zijn er namelijk aardig wat).
nou, in de voorgaande versie was voor mij de enige reden tot jailbreak de toggles voor wifi, gps en 3g data. De wifi toggle zit er standaard in gelukkig. En die 3g standby vergt niet veel meer tegenwoordig.

xbmc is inderdaad wel een goeie ;)
Om simpelweg video's af te spelen heb je al jailbreak nodig. Apple ondersteund alleen mp4 en specifieke codecs. Wat heb je daar nou aan?
Dat alleen al is een simpele reden om gewoon een andere tablet te zoeken.
Maar met jailbreak knal je XBMC erop en heeft zo'n IPad ineens een nuttige functie: tv in de slaapkamer :) hier speelt hij zo netjes verder tvshows en films waar ik in de woonkamer gestopt was met kijken. En gewoon mkvs natuurlijk.

Ik heb de iPad maanden niet gebruikt, had een keer per ongeluk geupgrade en toen was JB weg, werkte xbmc niet meer. Miste het ook niet zo, de HTC One was binnen en die speelt stock alles prima af. Nu die iPad maar weer eens afstoffen.
Klinkt alsof je een iPad gekocht hebt terwijl je eigelijk wat anders nodig had.
Ik zou alleen al jailbreaken voor NoVibratedWakeup. Om zo het mogelijk te maken dat bij je wekker de telefoon niet meer zal vibreren. Zonder dat je steeds met settings moet liggen te klooien.

Of iBatteryInfo om zo de accu uit te lezen. Dan kun je kijken of je toe bent om de accu te vervangen.

Dit zijn echt hele kleine dingen. De tijd dat er echt grote features aan je telefoon toegevoegd worden is wel een beetje voorbij. In de afgelopen jaren heeft Apple veel problemen aangepakt die eerst nog door jailbreak tweaks werden gefixt. Waardoor jailbreaken niet meer meer zo ontzettend 'nodig' is als voorheen.
Allerlei interface aanpassingen.
Meer apps in een mapje, meer rijen en collommen op je homescreen, bewegende achterdrond had ik al in iOS5,
bitcoin wallet,
vroeger kon ik mn 3g niet delen, inmiddels wel, maar ik vind de jailbreak app daarvoor nog steeds fijner
en nog tig van dat soort dingetjes.

Ik pas mijn telefoon altijd aan aan mijn wensen. Apple is van mening dat je je moet aanpassen aan hun visie.
Complete controle, o.a. ook over de layout van de UI.

Ben zelf nooit verder gegaan dan de 4.0.2 jailbreak op m'n iPod Touch 2G, maar ik waardeer de extra mogelijkheden wel.

Heb een *nix command-line, apt repositories, GCC, en als Windows gebruiker natuurlijk een Windows skin op m'n iPod. Oh ja, en hij speelt ook nog steeds muziek af.
Pretty much. Wat voor oudere devices ook wel fijn is, is dat je bepaalde services en andere nonsens (zoals alle 50 talen die je niet nodig hebt) kunt weggooien en zo wat snelheid wint. Maar het is inderdaad vooral een aantal apps zoals f.lux, een task manager, custom gestures, muziek zonder iTunes importeren en andere extra settings.
Belangrijkste reden is volgens mij gewoon dat mensen niet hoeven te betalen voor apps.
Als je 25pp gebruikt hoef je ook niet te betalen en daarvoor is geen jailbreak nodig...
Met een gejailbreakt toestel kan je apps gratis krijgen wat er handig is in deze tijden van crisis ;)
Maar niet de bedoeling! Dat maakt een jailbreak uit eindelijk verboden.
Maar wel erg handig en het heeft dus wel degelijk nut in tegenstelling tot watjohnkeates zei.
-Aanpassen uiterlijk
-Toegang tot apps die door de apple censor zijn geweigerd (bv Wifi Analyzer)
- Mogelijkheid tot tweaken
- Mogelijkheden openen die door de Telecomboer zijn gesloten.

Eigenlijk meer controle over je eigen toestel.
Terug naar IOS 6 ! Vooral op een iPhone 4 aangenaam.
Dat kon zonder jailbreak ook, moest je alleen het je SHSH blobs opslaan.
XBMC.... werkt erg fijn op een retina scherm.
Dat kan ik me voorstellen. Waarom zou XBMC niet in de store staan?
XBMC staat in principe wel in de store, zonder plugin-support. Deze heet AVMC en werkt met DTS en al. Enige nadeel is dus dat er geen plugin mogelijkheden zijn voor bijvoorbeeld subtitles. Verder werkt die aardig stabiel en zijn de bugs die er zijn te overzien.
Werkt deze ook goed over HDMI dan? Ik had zelf hier problemen mee.
Geen idee, ik gebruik het alleen op de iPad zelf, maar tegenwoordig heb ik ook Infuse 2 welke eigenlijk voor series beter / lekkerder werkt als je het mij vraagt, hier kun je immers meteen subtitles in downloaden zoals in de echte XBMC ook kan.

De enige reden dat ik AVMC wel eens gebruik is doordat Infuse 2 nog geen DTS ondersteund (gelukkig zijn series altijd gecodeerd met DB digital).

[Reactie gewijzigd door Dannydekr op 22 juli 2024 22:43]

License problemen voor de codecs :(
Oh, dat maakt het wel een naar juridisch verhaaltje :/ Heeft het met GPL te maken toevallig?
GPL is idd niet verenigbaar met de Store licensie. Maar er zijn natuurlijk ook apps als Plex.
Maar wat houdt Apple tegen om vrij verspreidbare software (zoals GPL) ook vrij te laten verspreiden via de Store? Waarom legt Apple daar nog extra restricties op?
Maar wat houdt Apple tegen om vrij verspreidbare software (zoals GPL) ook vrij te laten verspreiden via de Store?
Het probleem ligt in de GPL licentie (hoewel code dat gedistribueerd wordt als static library met LGPL licentie wel in een app gestopt kan worden). Lees het volgende artikel op FSF.org voor meer duidelijkheid:

http://www.fsf.org/blogs/...app-store-gpl-enforcement

Ik zou zelf liever de open-source code onder de BSD licentie zien verschijnen, dat is flexibeler voor producenten & uitgevers van software.

[Reactie gewijzigd door MacWolf op 22 juli 2024 22:43]

Het probleem ligt in de GPL licentie (hoewel code dat gedistribueerd wordt als static library met LGPL licentie wel in een app gestopt kan worden). Lees het volgende artikel op FSF.org voor meer duidelijkheid:
Op de FSF website kun je juist zien dat het probleem NIET bij de GPL ligt maar bij apple's poging een slechtere licentie te forceren voor apps die in de appstore staan en dat staat de GPL terecht niet toe.
BSD is juist slechter wat dat betreft omdat het niets doet tegen het eenzijdige nemen van code en niets teruggeven (wat toch behoorlijk vaak het geval is).
Zonder GPL hadden we nooit webkit of gecko gehad.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 22 juli 2024 22:43]

Uh, is Gecko niet onder de Mozilla license uitgebracht?

Als we de GPL niet hadden gehad, dan hadden mensen de BSD of Apache licensie gebruikt, die minder restricties hebben dan de GPL. Je hoeft niet de GPL te gebruiken voor je open source code.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 22 juli 2024 22:43]

Omdat dat simpelweg is hoe de store gebouwd is, elke download krijgt zijn eigen persoonlijke stukje drm mee.

Dat is simpelweg een basisprincipe van de apple store en dat is er dus niet zomaar uitgehaald.
En dat geloof je zelf? Hoe moeilijk is het om vrije software zonder DRM aan te bieden? Zulke slechte programmeurs hebben ze toch ook weer niet bij Apple?
Bijvoorbeeld gamekiller erop zetten en beetje games hacken. maar anders zou ik het niet weten.
Ik kan me voorstellen dat Apple dat niet graag via de store faciliteert ;)
Maar daar is een jailbreak dan wel leuk voor.
Ik zou het al doen als hij niet automatisch updates gaat installeren.. erg hatelijk toen ios 7 uitkwam, Apple steelt in feite gewoon opslagruimte door ongevraagd updates te downloaden die je niet kunt verwijderen. Natuurlijk heb ik ermee ingestemd maar het blijft belachelijk. ios7 was een gigabyte of 2 geloof ik, lekker op mijn 8gb iphone 4.

en natuurlijk talloze andere restricties, zoals verplicht itunes gebruiken en geen simpele dingen aan kunnen passen in de interface.

Misschien moet je je maar eens ergens in verdiepen voor zegt dat je niet snapt waarom iemand zou jailbreaken.
Volgens mij had jij zelf kunnen bedenken dat ik de mening van tweakers net wat relevanter vind dan die van google in dit geval?
Precies, dat was voor mij ook de reden. Ik ga niet over voor er een goede jailbreak is. Waarom, anders werkt me TomTom niet meer ;) Tweaks + added functionality
Maar ik vind het gewoon ook handig om eerst iets goed te testen voordat ik het aanschaf en van demo versies hebben ze nog nooit gehoord van zinnige app's. Ja of het zit vol met irritante reclame en andere push dingen...

[Reactie gewijzigd door bonus op 22 juli 2024 22:43]

Jailbreak erop en draaiend.
Twee apps getest (NCsettings en Open in Chrome) beide werken helaas (nog?) niet.

Wordt nog even afwachten wanneer de apps volledig ondersteunt gaan worden dus.
In Cydia moet nog veel geupdate worden. Evasi0n had volgens mij niet Jay Freeman (Saurik) verteld dat de jailbreak voor iOS 7 klaar was. Daarom zal de server nu nog vaak vast lopen en zullen veel dingen in Cydia nog geüpdatet moeten worden. Tis dus nog eventjes wachten totdat "alles" werkt & even zoeken welke sources het snelst de updates online geven :)!

edit: Er staat ook op de evasi0n site: Warning! Many Cydia tweaks are not yet compatible with iOS 7. Please always backup your phone before installing new tweaks from Cydia as your iPhone could be stuck in the boot process. The situation will improve as developers will update their software. :) Wordt dus wachten hihi

[Reactie gewijzigd door TheMadd op 22 juli 2024 22:43]

Inderdaad, dat hebben ze niet handig gedaan. Tweets van saurik over de nieuwe evasi0n7 jailbreak:

So, I got no lead time on evasi0n7, nor was I asked for an official iOS 7 Cydia; I was not given builds, nor was I asked for things to test.
In fact, @evad3rs didn't even try my testing build of Substrate I gave core developers, so they didn't notice a fundamental incompatibility.
This means they are going to have to push a new version of their untether to fix this oversight before I can push newer builds of Substrate.
As there was also never a tethered jailbreak for iOS 7 that had fully working kernel patches I haven't been able to test much at all myself.
I thereby have no clue what will or will not work, or even what evasi0n7 includes; I hope that people bear with me as I figure this all out.
(In particular, I will point out that the build of "Cydia" included is not official, and couldn't really include the fixes I'd been making.)

Sources:
https://twitter.com/saurik/status/414743665362231296
https://twitter.com/saurik/status/414743736057208833
https://twitter.com/saurik/status/414743774867116032
https://twitter.com/saurik/status/414743800087461888
https://twitter.com/saurik/status/414743881977061377

[Reactie gewijzigd door Henk Poley op 22 juli 2024 22:43]

Klopt, dit had ik ook gelezen.

Ging er alleen wel van uit dat "simpele" apps zoals NCsettings of Open in Chrome wel zouden werken. Apps zoals bijvoorbeeld TaskKiller verwachte ik wel van dat ze niet goed om konden gaan met iOs7.
Geeft een jailbreak tevens de mogelijkheid om standaard-apps te verwijderen die anders niet te verwijderen zijn?
Jailbreak betekent gewoon dat je applicaties kan draaien die niet door Apple zijn goedgekeurd. Jaikbreaken zelf voegt in de essentie geen functionaliteit toe, het is enkel een exploit die gebruikt wordt.

Wil je standaard apps verwijderen, dan moet je kijken of er een applicatie beschikbaar is die dat mogelijk maakt. :)
OK, maar stél dat die app er is (nudge nudge wink wink) , heb ik dan een gejailbreakte iDevice nodig om die app te kunnen gebruiken?

(heb geen iDing, maar krijg er in januari eentje van de baas)
Je hebt nu nog niet eens een iDevice, maar je maakt je nu al zorgen over het verwijderen van standaardapps?
En als zo'n app zou bestaan dan zou hij zeer waarschijnlijk niet in de Appstore te vinden zijn en dus heb je dan idd een jailbreak nodig om hem te draaien.
Ik bereid me graag voor op alle opties :)
Ja dan moet je jailbreaken.

Beste is om alle nutteloze apps gewoon in een mapje te zetten.
Geeft een jailbreak tevens de mogelijkheid om standaard-apps te verwijderen die anders niet te verwijderen zijn?
Natuurlijk kan dat. Newsstand bijvoorbeeld.
Hoezeer die newsstand inderdaad vervelend is ( onder IOS6 kon ik hem niet eens in een map zetten )
Maar hij is soms ook wel handig, mijn AD en Allerhande komen er mooi automagisch in binnen

( nonewsisgoodnews uit Cydia haalt de newsstand btw helemaal weg )
Ben benieuwd hoe de jailbreak gemaakt is. Welke exploits er dit keer voor nodig zijn geweest.

Opvallend trouwens dat ze niet tot de iOS 7.1 release hebben gewacht, maar hem nu al beschikbaar maken. Dan is ie misschien over een maandje alweer gepatcht.
Dan kan je toch op iOS 7.0.x blijven met je jailbreak, iOS 7.1 zal vast geen mega interessante upgrade zijn.
Misschien hebben ze de jailbreak al getest op de beta van ios 7.1 en werkte het daar niet meer. Dan is het beter om het nu voor 7.0.4 uit te brengen en hebben gebruikers de keuze om wel te jailbreaken maar niet te updaten.

Maar dat is puur speculatie van mijn kant en kan niet met bronnen onderbouwd worden.
Anoniem: 566098 22 december 2013 23:23
kan je met die jailbreak ook aankopen doen zoals extra credits kopen in games?
Sommige wel, zolang betalingen niet worden goedgekeurd via een server. Dit kan met de app iAppCracker. Je kan op google zoeken hoe je dit kan installeert. Uiteraard is er wel een jailbreak nodig.
kan je met die jailbreak ook aankopen doen zoals extra credits kopen in games?
Steeds minder vaak.
Localappstore is een aparte repo ( google ) die je moet installeren dan.

Maar veel apps houden tegenwoordig de extra's serverbased bij, dan werkt het gewoon niet.
Ik vind het behoorlijk indrukwekkend dat de beveiliging op hardware- en softwarevlak bij Apple zo goed is, dat zelfs experts met fysieke toegang tot de toestellen maanden bezig zijn om er een gat in te krijgen, en zo een jailbreak voor elkaar te krijgen.

Tuurlijk het is jammer voor de jailbreakers die gewoon legitieme redenen hebben om het te doen, maar voor de meeste mensen (die geen jailbreak hoeven) is het alleen maar postitief, want malware-makers en andere mensen met kwade bedoelingen zullen tegen dezelfde problemen aanlopen.
Anoniem: 431233 @Moartn22 december 2013 16:18
Het moeilijke is juist om de beveiliging te kraken zonder fysieke toegang en de jailbreak aan te bieden in de vorm van een website, USB tool of iets dergelijks.

Maar de beveiliging van Apple is inderdaad goed te noemen. Apple is de baas over je telefoon, niet de gebruiker.
Mwah, denk niet dat je dat helemaal goed ziet. Feit dat er relatief snel een jailbreak is voor iOS is niet al te positief, zeker in vergelijking met Windows Phone, waar nog nooit een jailbreak voor gevonden is. Ook de moderne Android telefoons met gelockte bootloader zijn ook niet allemaal te rooten, terwijl alle Apple apparaten dus nu simpelweg gekraakt zijn.
De vraag naar een iOS jailbreak is dan ook veel, veel groter dan Android / Windows Phone, omdat iOS veel minder vrij is ten opzichte van Android/WP.

Dat zorgt ervoor dat er ook veel meer tijd en geld wordt geïnvesteerd om iOS te hacken/kraken. Daarom is je vergelijking ook ongeldig.

[Reactie gewijzigd door mohf op 22 juli 2024 22:43]

Anoniem: 449164 @mohf22 december 2013 23:57
iOS en WP zijn ongeveer even dichtgetimmerd hoor, het enige verschil is iTunes, maar voor WP is pas 1 keer een jaipbreak uitgekomen en die was voor WP7 en er moest voor worden betaald.
Je probeert weer iOS en WP wanneer dat juist niet kan. WP heeft op dit moment een bijna verwaarloosbaar klein marktaandeel ten opzichte van Android en iOS, die samen al zo'n 90% marktaandeel hebben.

"iOS en WP zijn ongeveer even dichtgetimmerd"
Geloof ik niks van, heb je een voorbeeld of bron?

[Reactie gewijzigd door mohf op 22 juli 2024 22:43]

Het aandeel Windows-telefoons in nieuw verkochte smartphones is de afgelopen 2 maanden in Europa met ruim 10 procent gestegen. De in september uitgebrachte iPhones hebben Apples marktaandeel niet geholpen. http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2013/49/marktaandeel-windows-phone-blijft-groeien
Dus dat kleine marktaandeel van WP valt alles mee, het zal even duren maar op de lange termijn verwacht ik dat Nokia en met Microsoft wel weer bovenop komt.
[...]

Dus dat kleine marktaandeel van WP valt alles mee, het zal even duren maar op de lange termijn verwacht ik dat Nokia en met Microsoft wel weer bovenop komt.
Stiekem denk ik dat zodra een een "jailbreak" komt voor WP, de verkopen omhoog schieten.
Anoniem: 449164 @mohf24 december 2013 00:55
Ik vergelijk de software en waarom zou dat niet kunnen, Sailfush en Android vergelijken kan toch ook?
Mijn reactie was bedoelt tegen Sleep0rz, die iOS onveilig noemt ten op zichte van Windows Phone.

Hij concludeert dat WP8 veiliger is dan iOS, simpelweg doordat er wel een jailbreak beschikbaar is voor iOS, maar niet voor WP8. Dat is een scheve redenering, want om een jailbreak te vinden moeten er fanatieke hackers zijn die een enorme hoeveelheid tijd in het OS willen steken.

Voorbeeld: stel dat er in Windows 10 keer zoveel "ernstige lekken" zijn gevonden dan in Mac OS X. Kan je hieruit concluderen dat Mac OS X 10 keer veiliger is? Natuurlijk niet. Misschien zijn er 10 keer zoveel lekken gevonden in Windows omdat er 10 keer zoveel tijd is gestoken in het zoeken naar lekken in Windows dan in Mac OX X.

Dat is gewoon scheve redenering.
terwijl alle Apple apparaten dus nu simpelweg gekraakt zijn.
Ah eindelijk, ik ga meteen mijn apple TV 3 uit de kast halen. Waar kan ik die jailbreak downloaden? :P

Leuk dat je steeds Windows Phone aanhaald. Voor Windows 7 - 7.8 heb ik anders behoorlijk wat customs roms voorbij zien komen waarmee je alles kon op je telefoon. Ook voor de Ativ S is er al een verschenen. Jailbreaken op Windows Phone is wat lastiger, je moet een hele rom flashen, maar niet onmogelijk blijkt.
Het is helemaal niet zo goed. Apple is nu al ruim vijf jaar bezig om de gaten te dichten en nog steeds lukt het elke keer weer, er zijn nu tientallen jailbreaks gevonden. Blackberry OS is in vijftien jaar tijd nog nooit gekraakt, BB10 ook niet, en op Windows Phone is voor zover ik weet ook geen jailbreak mogelijk, buiten de officiele unlock tool.Er moet iets in iOS fundamenteel fout zitten dat dit nog steeds mogelijk is (conspiracy theoristen zullen wel weer de NSA verdenken).

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 22 juli 2024 22:43]

En een bootloop op mijn bijna lege ipad2. Hij is dus inderdaad niet helemaal stabiel!
Nu even een recovery uitvoeren en dan nog eens proberen!
En dat allemaal voor XBMC...

Edit:
Factory reset maakte niet uit. Wederom een bootloop. Even afwachten of er een nieuwe versie van uitkomt.

[Reactie gewijzigd door CILLER op 22 juli 2024 22:43]

ik kan dit bevestigen. ook hier een bootloop op de iPad2.
Op internet lees ik meer gevallen met iPad2.
Dus dat word nog even wachten op een update.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.