Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 123 reacties

Het Nederlandse bedrijf Rocki komt met een draadloze ontvanger op basis van wifi, die op elk apparaat met een audio-ingang kan worden aangesloten. Het bedrijf, dat eerder achter de TrueSmart-smartwatch zat, heeft zijn Kickstarter-doel behaald.

Maandag behaalde Rocki zijn doel om via Kickstarter 50.000 dollar binnen te halen en op het moment van schrijven staat de teller op meer dan 60.000 dollar. Daarmee heeft het project voldoende toezeggingen om met de productie te beginnen. Het doel van Rocki is om elk systeem met een luidspreker om te vormen tot een wifi-muzieksysteem.

Het gaat om een kleine, kleurige ontvanger, die in de audio-ingang van een apparaat gestoken kan worden. Via een app op smartphones kan vervolgens muziek naar de systemen gestreamd worden. De app komt begin december al beschikbaar voor Android. De fysieke ontvangers zijn er dan nog niet, maar gebruikers kunnen dan wel audio via hun smartphoneluidspreker afspelen en vast wennen aan de interface, zegt Rocki-woordvoerder Dennis List tegen Tweakers. Na de Android-versie volgt een port naar iOS, terwijl er ook plannen zijn voor een html5-versie voor overige besturingssystemen, die dan ook op browsers van desktopbesturingssystemen als Windows en OS X kan draaien.

Rocki krijgt ondersteuning voor in eerste instantie mp3, flac, wav en aiff. Muziek kan vanaf de mobiele telefoon afgespeeld worden, maar werkt ook met upnp-clients via externe dlna-servers. Rocki zal zelf in een later stadium ook een installeerbare dlna-client maken. Volgens List wordt Rocki een open systeem en ook stimuleert het bedrijf ontwikkelaars om zelf aan de slag te gaan met de api, die op verzoek beschikbaar wordt gesteld.

De eerste ondersteuners konden 45 dollar toezeggen om in aanmerking te komen voor een Rocki, de tweede lichting betaalt 49 dollar en als het product uiteindelijk voor iedereen beschikbaar komt, wordt een prijs van 49 euro gehanteerd. De eerste oplage bedraagt 1000 stuks, die nog voor de kerst aan backers worden geleverd. Eind december of begin januari volgt een nieuwe lichting.

De Rocki ondersteunt verder wifi-n en wordt met een 3,5mm-naar-3,5mm-audiokabel en een 3,5mm-naar-rca-snoer geleverd, terwijl ook een usb-kabel en usb-lader in de verpakking aanwezig zijn. De accu heeft een capaciteit van 900mAh, waarmee de ontvanger het een niet nader gedefinieerde 'paar uur' moet uithouden. De Rocki weegt 48 gram en meet 92x54x17mm. Naar verluidt zijn er ook plannen om varianten met een optische uitgang voor digitale audio-output uit te brengen, maar hierover zijn nog geen details bekend.

RockiRockiRocki

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (123)

Jammer dat ik voor een product van Nederlandse origine 15 dollar extra moet betalen om het in Nederland te mogen ontvangen. Waarom geen lokale distributie voor de thuismarkt?
Inderdaad. SODAQ (een ander Nederlands project op Kickstarter dat vandaag sluit) levert wel gratis naar Nederland.
Meer Chinese origine dan, want het word hier in NL niet gemaakt.
Laat onverlet dat de ROCKI's ook naar de VS verzonden moeten worden etc maarja...
Een stuk duurder, maar zoiets bestaat toch al lang: http://www.sonos.com/shop/products/connect En dan is het ook nog eens te combineren met andere Sonos apparatuur. Dus al je systemen vanuit 1 plek te regelen en muziek (als je dat wil) gesynchroniseerd over al je apparatuur afspelen.
Rocky kan ook meerdere ontvangers aansturen voor een multi-room implementatie. In hoeverre die ontvangers gesynced worden is me echter niet duidelijk.
Dat klopt, maar de prijs van Sonos is erg hoog. en zei vullen precies dat gat waar de persoon met minder budget behoeft aan heeft.

Persoonlijk ben ik ook voor Sonos, omdat die inderdaad al doet wat Rocki nog moet gaan doen. Daarnaast moet Rocki ze zich ook staande zien te houden tegenover een merk dat op dit moment de mark monopoliseert op dat gebied

[Reactie gewijzigd door rvbezooijen op 27 november 2013 11:48]

Het bestaat inderdaad al langer, ook een apple tv kan dit bijvoorbeeld en die heeft ook een optische uitgang en je kunt inderdaad meerdere apple tvs tegelijk aansturen om dezelfde muziek op meerdere plekken te hebben. Voordeel voor mensen met iOS / OS X is dat het goed geďntegreerd zit in het OS en dus vanuit veel apps werkt en niet slechts 1 muziekspeler.

Denk dat deze het vooral moet hebben van de prijs, die relatief laag is en ondersteuning van meerdere platformen met oa html 5 en de verschillende muziekformaten zoals flac.
Wij zijn een groep bestaande uit Nederlandse oprichters, app/software developers en designers aangevuld met een internationaal team van talenten om ervoor te zorgen dat we een gat in de markt kunnen slaan. Je hebt helemaal gelijk dat er best nog wat te vechten valt maar anders was het ook geen uitdaging geweest natuurlijk!

We zijn inmiddels aangesproken door diverse muziekdiensten en in gesprek met Spotify o.a. Tot nu toe hebben we SoundCloud en Last.fm al aan boord!

Support your local heroes! Sonos wants to sell you speakers, ROCKI revolutionises ALL your existing speakers!

[Reactie gewijzigd door ROCKI op 27 november 2013 17:12]

@ROCKI: De rocki kan net zoals sonos meerdere ontvangers aansturen voor een multi-room implementatie. Voor mijzelf is het dooslaggevend dat elk van die ontvangers gesynced wordt zodoende dat je doorheen het huis (lees: op meerdere speakers) hetzelfde hoort op hetzelfde moment. Kunnen jullie dit al dan niet even bevestigen? Btw, gratis verzending naar NL & BE is altijd welkom!
Ik was zelf al tijden op zoek naar een dergelijk systeem, vooral eentje wat niet standaard in een stel speakers (ala Sonos) zat ingebouwd, hoewel Sonos een fijn systeem is om mee te werken is het gewoon waanzinnig overpriced en dwingt het je inderdaad om hun speakers aan te schaffen... maar ik (als een van vele, blijkt wel hierboven) ben ook benieuwd in hoeverre de verschillende ontvangers te syncen zijn om in elke ruimte hetzelfde te horen.

... daarnaast, hoewel logisch, lijkt het met niet overbodig om erbij te zetten dat je de ontvangers niet direct op speakers aan kan sluiten tenzij ze versterkt zijn. Het beeld wat geschetst word is dat je alle speakers erop aan kan sluiten en ze op magische wijze veranderen in versterkte WiFi speakers. (tenzij ik hier iets fundamenteels mis natuurlijk...).

Hoedanook, ik ben een groot voorstander van "support your local heroes" en zal ROCKi dan ook goed in de gaten houden :D
Het niveau van de reacties lijkt een beetje te blijven hangen op 'Dit is er al...' of 'Niks nieuws...'. Dat is volgens mij ook niet het doel van het project.

Bij de opties die ik hierboven voorbij het zien komen, gaat het allemaal op een oplossing die veel duurder is, waardoor het voor mij wel toegevoegde waarde heeft. Voor een klein prijsje Wifi aan je audiosetup toevoegen is iets dat op heel veel plekken handig kan zijn. Bijvoorbeeld in de kantine van een kleine sportvereniging (rechten even daargelaten... ;) ) of in een jeugdkeet of op een zolderkamertje bij iemand met een eenvoudige tweedehands versterker of met een Logitech setjes aan z'n televisie...

Ik zie in ieder geval legio mogelijkheden en als de optie voor een digitale output toegevoegd zou worden is het ook zeker iets dat ik zelf zou overwegen aan te schaffen!

[Reactie gewijzigd door bramseltje op 27 november 2013 11:53]

Thuis heb ik een raspberry pi draaien met daar mpd (music player daemon) op:
http://www.musicpd.org/
Ondersteund ook streaming.
Deze is aangesloten op mijn versterker via hdmi.
Bestuurbaar via verschillende android/iphone apps, desktop software & browser. Alles is open source, ook de api, dus het is ook makkelijk hiervoor zelf een app te maken.

Prijs: 40¤

Aan m'n respberry pi hangt een hdd met m'n hele muziekcollectie.
Dus eventueel nog een extra 50 euro voor de hdd & usb hub.

Imo een killer setup voor weinig geld!
En traag dat het is.
Klinkt leuk!
Al heb ik nu een nog iets mooier systeem in huis. Logitech Squeezebox Touch met een harddisk vol lossless muziek er aangekoppeld (Kan in principe ook via WiFi). Apps op de Windows Phone, android tablet en Laptop, en vervolgens CD/Song/radiozender aanklikken en luisteren in CD kwaliteit.
Als de geluidskwaliteit ook minstens gelijk of beter is dan CD-kwaliteit (SNR > 90 dB) dan vind ik het een aanwinst. Want de meeste bestaande bleutooth ontvangers zijn brak qua geluidskwaliteit.

op de kickstarter site vind ik niks over gebruikte DA converter enz. geluid specs...
Hoort er toch zeker bij wat mij betreft.

[Reactie gewijzigd door mountainbiker op 27 november 2013 11:37]

Klopt dat is wel jammer. Bluetooth adapters hebben bijvoorbeeld mindere kwaliteit, omdat de DAC niet echt je-van-het is en vooral ook de bitrate laag is. Zeker in combinatie met de beperkte afstand is zo'n bluetooth adapter niet voor iedereen interessant. Lees je de reviews over deze apparaten, dan zie je vaak de geluidskwaliteit die als minder wordt beoordeelt bij de iets kritischere gebruiker. En daarvoor hoef je echt geen high-end audioapparatuur voor te hebben om dat verschil te horen. Op een normale budget amp en goede prijs/kwaliteit budget speakers hoor je dat duidelijk.

Komen we bij de WIFI adapters zoals de Rocki dan heb je in ieder geval geen problemen met bitrate/throughput die de kwaliteit verlagen, maar vaak wel met de mindere DAC's. Het was leuker geweest als ze een digitale uitgang hadden gebruikt (spdif of coax), dan kan je de (meestal) betere DAC in de versterker/receiver gebruiken. Dan hebben we het nog geen eens over de SNR (heeft waarschijnlijk ook veel met de DAC te maken, maar een goede DAC betekent niet 1-2-3 een hoge SNR denk ik).

Sitecom heeft een adapter met SPDIF uitgang en Wifi (Sitecom - WMA-1000). Dit is een interessanter apparaat voor mensen die niet willen inboeten op bereik of kwaliteit. Met zo'n ¤80 wel wat duurder, maar als je geen nieuwe versterker/receiver wilt/hoeft met netwerk, dan is zoiets wel de beste optie.

Is de DAC van de Rocki redelijk te noemen, dan is dit een leuk apparaatje voor een geschikte prijs. (audiofielen overdrijven ook gauw met dure DAC's, op een gegeven moment is het verschil voor veel mensen echt niet meer duidelijk, of zelfs afwezig tussen verschillende DAC's)

[Reactie gewijzigd door ToFast op 27 november 2013 14:59]

Bedankt voor de duidelijke reply! We richten ons met deze ROCKI PLAY vooral op de grote groep consumenten die met het grootste gemak hun huidige HiFi willen upgraden met WiFi (mooi gezegd). Oftewel, een betaalbare oplossing die voor iedereen werkt. De nadruk van ons systeem ligt op het gehele plaatje, niet alleen de hardware. Juist het gemak van een uitbreidend ecosysteem dat alle soorten digitale muziekbronnen ondersteunt en een makkelijke manier waarop je je bestaande audiosetup kunt opwaarderen in plaats van vervangen.

Echter hebben we ook gezien dat er een grote groep aanwezig is die toch wel iets meer verwacht van een dergelijke oplossing. Daarvoor zullen wij spoedig met een versie komen die een TOSLINK Optical uitgang heeft, zoals het nieuwsbericht ook al eindigde. ;)
Oeps, had de laatste zin wel gelezen(na het net teruglezen), maar blijkbaar was dat ontschoten bij het maken van mijn bericht/statement.

Ik zeg hulde ;) !
De geluidskwaliteit gelijk aan die van cd is wel een erg hoge eis die je daar stelt, dat gaat niet lukken. Waar ik op hoop is dat het even goed of beter is dan wanneer je je smartphone aansluit via de 3,5 mm jack. En dan met name een hoger output volume, gelijk aan dat van bv. een cd speler.
Dat is toch helemaal geen hoge eis?

Beetje smartphone en mp3 speler heeft gelijkwaardige of betere geluidskwaliteit op de 3.5mm jack dan CD. Mits natuurlijk de bron van goede kwaliteit is. Ding ondersteunt FLAC dus dat zit goed.

[Reactie gewijzigd door mountainbiker op 27 november 2013 11:49]

Een smartphone heeft geen geluidskwaliteit die je kan vergelijken met CD. CD is een formaat, waar WAV en FLAC mee te vergelijken zijn en gelijk in kwaliteit. Het gaat in bovenstaande discussie om de output van een apparaat. Een smartphone heeft een Digital to Analog Converter (DAC), die het digitale formaat omzet naar een analoge (aangezien analoog hetgene is waarmee speakers worden aangedreven). Dit beďnvloed de kwaliteit als je audio van hoge kwaliteit (cd/wav/flac) afspeelt. FLAC + brakke DAC = matig geluid, aangezien de bottleneck bij de DAC zit.
Ik zeg het anders, maar ik bedoel hetzelfde als jij. Lees voor CD, CD-speler. De CD speler heeft (ook) een analoge output. Intern hangt daar natuurlijk een DAC aan.

Dus ik wil graag een Rocki met een goede DAC gelijk of beter aan een goede CD speler.

BTW. standaard bleutooth overdracht verhaspelt de bron.

[Reactie gewijzigd door mountainbiker op 27 november 2013 12:02]

Een goede DAC ga je niet krijgen voor deze prijs. Ik raad je aan te kijken naar een duurdere streamer. Of te wachten op een rocki met een digital-out en dan een redelijke DAC er aan te hangen, maar dan nog is het digital-out signaal mischien te slecht. Als je goed geluid wil wat in de buurt komt van een degelijke cd-speler moet je denk ik minimaal 400,- uitgeven.

Ik heb dit zelf echter ook niet en neem genoegen met mijn smartphone. Dus hoop ik dat de Rocki die kan overtreffen.
Er zijn goedkope DAC chips die een prima geluidskwaliteit bieden van oa AKM, Cirrus, etc.

Als je daar de sheets van bekijkt zie je dat ze vrijwel kaarsrecht zijn op het hele frequentiegebied, wat in gaat is op het oor niet te onderscheiden met uit (beetje vergelijkbaar met OGG 320Kbit vs FLAC, er is weldegelijk een verschil maar met een bllinde luistertest hoor je het simpelweg niet).

Premium consumentenmerken geven een vertekend beeld van wat "goed" is. Uiteraard zijn de producten prima, maar een beetje smartphone heeft tegenwoordig een heel redelijke DAC ingebouwd en in het goedkopere segment zitten ook wat opvallend goede producten.

Het enige waar ik eigenlijk tegenaan loop is dat de geluidskaart in m'n laptop niet voldoende power heeft (ik weet eigenlijk niet of dat aan de toch rotte DAC of opamp ligt) en dat hoor je op hoog volume: Bij elke basdrum of lage toon hoor je dat hij niet genoeg power heeft. Op lagere volumes is dat probleem minder. Oplossing -> externe Focusrite geluidskaart en het probleem is volledig weg.

Tip aan Rocki: hang er een AKM DAC in, ik denk dat je qua prijs/kwaliteit niet snel wat beters tegenkomt!

[Reactie gewijzigd door Jarpse op 27 november 2013 16:54]

Helemaal mee eens,

Ik heb ook meerdere DAC's beluisterd, maar die van AKM doen het super voor de lage prijs.

Dat je laptop lage output power heeft, gok ik dat het te maken heeft dat er een single-ended uitgang in zit. Dit houdt in dat er een condensator op de uitgang zit. Wanneer je er een versterker op aansluit zul je geen problemen hebben omdat deze ingang hoogohmig is. Een koptelefoon is laagohmig en trekt de (te kleine) condensator te rap leeg. Enige opties zijn dan een versterker ertussen zetten of de condensators vervangen door grotere.
Cool. Heb je hier nog wat meer info / linkjes over, wat houdt 'single ended' in?
Als er later een versie van het toestel beschikbaar zou zijn met "optische uitgang voor digitale audio-output" (zoals het artikel suggereert), dan wordt meteen de DAC van je audiosysteem gebruikt, die meestal superieur is in vergelijking met die van een smartphone of dit toestel van Rocki.

Als zo'n digitale aansluiting beschikbaar is op je muziekinstallatie, dan is dit ook de geprefereerde manier om de input op aan te sluiten. Zo gaat er tenminste gaan informatie verloren door de omzetting van digitaal naar analoog vóórdat het signaal tot je systeem komt.
Waarschijnlijk ga je dan nog wel last hebben van jitter. Vanwege een slechte interne clock heeft de Airport Express van Apple hier ook last van. Desalniettemin is de audio kwaliteit nog altijd veel beter dan wanneer je hem aansluit middels een 3.5mm audiojack.
Die jitter is dan waarschijnlijk apparaat- en misschien zelfs exemplaar-afhankelijk. Ik ben redelijk tevreden met de Airport Express op een DAC. Er zit inmiddels een Apple tv op trouwens.
je hoeft echt geen 350,- neer te leggen voor een goede DAC hoor, je kan voor 100,- al een musiland monitor 2 of een Schiit DAC kopen....
Mischien wel, maar dan ben je er nog niet. Dan heb je dus ook nog een goede streamer nodig om de DAC aan te sturen. Al bij al ben je wel 400,- kwijt denk ik wil je in de buurt komen van de geluidskwaliteit van een degelijke cd speler (Een van ook rond de 400,-)
dat is waar, dan heb ik je verkeerd begrepen.

als er echt een slechte dac in zit (á la raspberry) kan je denk ik beter gewoon een bluetooth reciever uit china halen, eenvoudiger en goedkoper.

jammer dat er nog niet zo veel van dit soort apparaaten op de markt zijn, de sonos is 350,- de bluesound 449,- en de internet tuners variëeren van 300,- tot 1000,-

ik hoop dat de Olive One nog wat word.

[Reactie gewijzigd door klaasje11 op 27 november 2013 20:29]

Wat heeft de DAC van de telefoon er mee te maken? Het is een Wifi verbinding, er wordt gewoon data verstuurd naar de ontvanger. Daar zal een DAC inzitten en dat is degene die de geluids kwaliteit zal bepalen.

Voor 5 tientjes verwacht ik er niet veel van. Maar mensen die muziek van hun telefoon willen spelen zijn geen audiophielen, dus het zal wel goed genoeg zijn.
ach, op een beetje android telefoon kan je tegenewoordig een externe DAC aan hangen, goede headphone amp er bij en je bent klaar.

als hier een goede DAC in zit kan het best een leuk apparaatje zijn, echter is het wel jammer dat je alleen de dingen die de app afspeeld kan streamen, en niet b.v. XBMC op je telefoon draaien en het film geluid via de speakers. Dat had imo het systeem een stuk waardevoller gemaakt.
XBMC kan fungeren als een UPNP/DLNA server, waarvanuit je kunt streamen naar gelijke clients. Dit omdat we ROCKI vooral in het beginstadium zo open mogelijk willen stellen. Met de ROCKI app bieden we vooral gemak voor de wat "simpelere" gebruiker, en dat bedoel ik echt niet negatief!
Dat zal je vies tegenvallen. Sluit maar eens een degelijke cd speler aan en daarnaast je smartphone met dezelfde cd in flac, dan zul je horen dat de cd speler beter klinkt.

Dit heeft meerdere oorzaken, onder andere dat het uitgangssignaal van de cd speler beter is, de DAC beter is en het ingangssignaal naar de DAC beter is.

Een FLAC bestand kan op zijn best cd evenaren maar daar heb je meer dan een smartphone voor nodig. Kijk eens naar de streamers van AudioAanZee.
"Sluit maar eens een degelijke cd speler aan naast..."
Hier gaat in principe de vergelijking al mank, want wat is een degelijke cd speler? Buiten dat is de ene smartphone de andere niet, vooral op audio vlak. Maar dat nog even terzijde.

Als je een verschil hoort tussen een CD-speler en een smartphone met daarop een FLAC van dezelfde CD (mits goed geript enzo), dan ligt dat inderdaad vooral aan het verschil tussen de DACs van beide apparaten. Er van uitgaand dat de afspeelsoftware het digitale signaal niet bewerkt door hippe equalizers etc. (hetzelfde geld trouwens voor CD-spelers), en dat er vanaf de analoge output dezelfde versterker/weergevers worden gebruikt.

Een smartphone kan dus best een CD-speler evenaren, mits er een "goede" DAC in zit. Een smarthone kán ook veel beter zijn dan een CD-speler. Er zijn genoeg CD-spelers met een slechte DAC namelijk.

Over de streamer - CD-speler discussie hoor ik vaak (o.a. op de site van AudioAanZee) dat streamers als aanvulling worden zien op de audioketen i.p.v. een vervanging van CD-spelers. Ik weet niet waarom, maar voor de audiokwaliteit hoef je het alvast niet te laten. Ik kan me wel voorstellen dat vb. het handmatig een CD laden o.i.d. voor sommige mensen iets toevoegd, maar daar hebben wij het nu niet over.

Een streamer kan vanaf de DAC identiek worden uitgevoerd als een CD-speler natuurlijk. Het enige verschil zit hem dan nog in hoe het signaal tot de DAC komt. Mits je goede bronnen gebruikt durf ik zelfs stellen dat dat bij een streamer makkelijker goed geregeld kan worden als bij CD-spelers. Dat is nu nog niet altijd zo, CD-spelers worden al veel langer ontwikkeld, maar het kán dus wel.

Bij een CD-speler heb je ook nog een lezer die de gegevens van de CD over moet zetten naar het digitale signaal, wat ook problemen met zich mee kan brengen. Als je dan digitale rips (vb. FLAC) hebt waarbij dat goed is gebeurd (vb. in de studio) dan heb je daar met een smartphone/streamer al een voordeel.

Dit allemaal niet als een persoonlijke aanval op jou, maar meer ter aanvulling. Als ik je post zo lees komt het over als "CD-spelers hebben een betere audiokwaliteit als smartphones/streamers", en ik denk niet dat je het zo bedoeld.
Ah, dit is al iets waar ik lang naar op zoek ben! Wat ik me wel afvraag is: Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld muziek van spotify af te spelen?
Veel services worden as we speak besproken en geimplementeerd. Zo kunnen we al bevestigen dat er ondersteuning is voor Soundcloud en Last.fm. We zijn op dit moment in gesprek met Spotify, die het nieuws van onze zeer succesvolle crowd funding campagne inmiddels ook hebben gezien.
Positief om te horen! Ik gebruik zelf Spotify, Soundcloud en TuneIn Radio dagelijks. Rocki zou een ideale oplossing zijn; low-budget en makkelijk te implementeren op mijn huidige geluidsinstallaties.
Mooi! : 'You got a buyer' :)

Zou nog mooier zijn als het kon via de spotify app, maar dat is vast toekomst muziek. (letterlijk en figuurlijk)
Je ziet op het 3e plaatje een optie voor Spotify staan. Ik vermoed dat deze functie dus wel ingebouwd is :)
Zo te zien nog niet, er staat:
Music Streaming Services Supported : TBC pending licensing request with the respective music streaming services
Wat is het voordeel van dit systeem boven een bluetooth ontvanger? Ook dit systeem streamt muziek van je telefoon naar je ontvanger, welke je weer hebt aangesloten op de speakers.
Ik heb in China eens voor een tientje een bluetooth ontvanger gekocht welke je ook kan aansluiten op je speakers. Hiermee kan je eenvoudig al je muziek (dus ook Spotify) wireless streamen naar je externe speakers. Kinderlijk eenvoudig en kwaliteit is super.

Al met al ben ik nog niet overtuigt van deze oplossing.

[Reactie gewijzigd door FabianNL op 27 november 2013 11:55]

BT is prima voor korte afstand en redelijke geluidskwaliteit - en één-op-één verbinding. Daar valt niets op af te dingen. Wil je grotere afstanden, meer bandbreedte en meer apparaten, dan kom je al gauw in een veel duurdere klasse procucten uit. Dat is precies waar wij geloven een waardevolle toevoeging te zijn, gemakkelijk en voor iedereen overal muziek kunnen luisteren, gebruik makend van je eigen hifi of powered speakers. De diensten die wij toevoegen in onze app maken het systeem des te waardevoller en dat is waar we nu ook veel aandacht aan besteden.
Kijk, dat is een duidelijk en helder antwoord! Super!
Is de toegevoegde waarde (voor mij) ook direct duidelijk :)
kwaliteit is super? Luister nog eens goed op een goede installatie. bleutooth vernagelt je geluid.
Het voordeel zit in dat je vanaf meerdere controllers alles kan bedienen, maar verder is het zoals Metten zei (en ik reeds ook eerder) een "poor man's" alternatief voor Sonos.
Multi-room bijvoorbeeld. Met Bluetooth kun je maar 1 ontvanger aansturen, hiermee meerdere tegelijk voor muziek in je hele huis.
Allemaal heel leuk, maar ik zou toch geen 5-7 seconden willen wachten voordat een nummer daadwerkelijk af begint te spelen.
In deze eerste tests maken we gebruik van een handgemaakt board en een zeer vroege bętaversie van de firmware en de app. De vertraging is natuurlijk iets dat wij er helemaal uit zullen halen. Er zullen de komende tijd nog veel meer video's verschijnen om de verbeteringen te laten zien! De app zal een dezer dagen al worden vrijgegeven zodat iedereen er alvast mee kan spelen. Je kunt namelijk ook andere UPNP/DLNA clients aansturen met onze app!