Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 27 reacties
Bron: VM3.com

boer Krelis brengt ons op VM3.com, waar ze bezig zijn met een nieuw systeem om het gamen NOG verslavender te maken. Maar vinden wij dat erg? Nee joh! Dit schrijft Meneer Krelis:

"WAAAAH COOL kan ik eindelijk een flightsim/racespel doen zonder met m'n kop te zwaaien (dat doe ik altijd zeggen anderen, zelf merk ik het niet)hoop alleen dat het niet zo heel erg pijn doet als je jezelf in de grond boort"

MotionWare represents a paradigm shift in the art of virtual reality. Instead of relying on optical illusions, moving the screen image to give you the visual impression of movement, our system uses a scaled-down version of widely-used medical technology to create the sensation of actual movement by stimulating the neurological system. Just put on the headset, and you feel every movement as if you were there! Move from stereo to the virtual reality equivalent of surround sound for less than $100. MotionWare uses galvanic stimulation of the vestibular system--that is, electronic stimulation that influences the user's sense of balance. This technology has been used safely for years in various medical fields, but Virtual Motion were the first to propose coordinating the technology with a visual scene within a virtual reality environment. But we're not just a high-tech think tank--we actually designed and made lightweight, low-cost and cool-looking equipment anyone can use to experience virtual reality at its best.


Kom maar op zou ik zeggen, dit is een grote stap naar de realtime Virtual Reality

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (27)

Hmm ff reactie op:
"Vergeet het maar, na een paar keer spelen ben je er niet meer gevoelig voor..."
Ben daar niet helemaal mee eens.. Als je zou wennen aan "verstoorde evenwicht" ofwel op een boot bijvoorbeeld rondrennen of bewegingen.. Waarom merken we dan nog steeds als we in een auto zitten dat ie beweegt? men zit al jaren in een auto en toch voelt men dat... Ik denk dat als de verschillen in "verstorend evenwicht" erg groot zijn dat het altijd effect zou hebben...
(maar dit is natuurlijk mijn mening... ;) )
Lees Aldous Huxley's Brave New World en ril bij dit bericht...

De werkelijke emotie wordt vervangen door de kunstmatige. Ik vind dit eng.
Nou, nou...
evenwicht is emotie?? Daar zijn we nog lang niet. Maar het komt er zeker: wij zullen nog meemaken dat we inloggen op een uur-tripje Goddess-Island voor 5 piek.Het is niet zo moeilijk om via electroimpulsen je bepaalde sensaties te doen beleven.
En inderdaad zullen wij het ook meemaken dat we (omdat we allemaal zullen blijven kopiŽren en branden) op een geinfecteerd vakantietripje blijken te zijn gestuit, waarin de goddess blijken te zijn gemuteerd in wrede , erg mannelijk uitziende spiermassa's die je het komende uur (in het gunstigste geval) in je paniek vergezellen.
If they'll look for voluntiers, sign me up!! }>
Ik heb wel eens op discovery channel een onderzoek gezien dat over evenwichtsorganen en zinstuigen ging. Was er een gast die een bril op kreeg die de hele wereld op zijn kop zette. Enorm wennen natuurlijk aan dat omgedraaide beeld, maar na een paar weken was hij er zo aan gewend dat het heel normaal was. En toen mocht die zijn brilletje weer afzetten...en je raadt het al : de wereld stond op zijn kop..

Ummm...das balen :)
Het werkt zo: Je krijgt 2 electroden op je hoofd. Die geven stroom pulsen af al naar gelang je die invoert. Bij een + aan de rechterkant heb je het gevoel dat je naar rechts gaat en bij links naar links. Bij + aan beide kanten lijkt het alsof je naar voren gaat en bij min naar achter. (de plussen en de minnen kloppen misschien niet helemaal, maar het idee wel)
het was inderdaad alleen voor,achter,links en rechts (was dat niet een liedje ??) ben benieuwd of ze omhoog en omlaag er ook mee kunnen simuleren...
en dat word inderdaad kotsen... ik word nu al misselijk na een halfuurtje quaken

hebben jullie trouwens die demonstratie op tv gezien ??? LOL... je gaat dus echt wel van je stoel stuiteren.. :)
Iedereen heeft het maar over kotsen - hier heb je een stukkie copy/paste :

"...It helps reduce Cyber Sickness by coordinating the visual and vestibular inputs."

M.a.w. in bv. een flightsim vlieg je naar links, maar je evenwichtsorgaan zegt dat je rechtop op je stoel zit. Deze discrepantie veroorzaakt dus misselijkheid (heb ik alleen last van als ik met een kater zit te gamen, maar goed).
Volgens de fabrikant zou dit MWareding de sensatie van beweging op een evenwichtigere manier doorgeven, oftewel evenwicht en visie worden op elkaar afgesteld. Dus geen :r maar :) :) :)
Als je hersenen het signaal geven dat je naar links beweegt, zullen je ogen alleen het beeldscherm mogen zien. Iedere ander 'stilstaande' omgeving zullen voor de hersenen een ander signaal zijn zodat er een conflict ontstaat. Het zou dus toch kunnen dat je er misselijk van wordt.

Een optie is natuurlijk een MonitorBril die de buitenwereld afsluit.

Groeten,

Mickey
Reactie op MaxxMark: je hersenen passen zich we degelijk aan op bewegingen van een boot, nooit het gevoel gehad na een dag op de boot dat je nog ligt te schommelen in bed? Na een poosje verdwijnt dit gevoel vanwege andere stimuli( zien,voelen) die zeggen dat je niet meer beweegt. Hier geldt hetzelfde de eerste keren werkt het en ga je vanlinks naar rechts, na een poosje 'weten'je hersenen dat het niet echt is, en zal het signaal genegeerd worden. Dankzij de visuele stimuli kan het wel zijn dat dit langer duurt.

Bij de weg heeft echt nog niemand dit geprobeerd, gewoon op een oor? Valt me toch tegen.
Dit is wel een grappige ontwikkeling. Steeds meer zintuigen worden overgenomen door games. Eerst was het alleen 2d beeld. Toen kwam er geluid. Daarna 3d-bril zodat je echt opgaat in de game. Laatst was er ook iets over geur te lezen. En nu al beweging! ;)
Straks leven we gewoon in een wereld waarin de computers onze zintuigen beheersen. Als we een game spelen dat we ons gewoon met een plug met de computer moeten verbinden!
Hmm, dit begint toch wel verdacht veel op de Matrix te lijken :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True