Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties
Bron: Sharky Extreme

Sharky Extreme heeft eens een review van de Diamond Viper II gepost. In eerdere reviews hebben we al kunnen lezen dat S3 en Diamond weer eens niet zo netjes te werk zijn gegaan bij het schrijven van de Savage2000 drivers: OpenGL presteert prima, terwijl de Direct3D performance glashard faalt vergeleken met videochips als de nVidia GeForce en ATi Rage Fury MAXX. Naast de matige performance bleken de drivers in DirectX vreemde bijeffecten, zoals vliegende bomen, te fantaseren :

Emboss bump mapping also proved to be a problem for the Savage 2000. While in theory the hardware should be able to bump map in a single pass, the Viper II required three passes to correctly render the scene. However, none of this concerned us as much as our final issue.

First, take a look at the following screenshots. Notice the floating trees and flooded dock. All shots were taken from the 3D Mark 2000 demo.

So who needs motion-blur effects when you can have flying trees? Also worth mentioning are the streets that run into walls. We feel this would be a safety hazard and takes away from the realism of the demo (sorry folks, couldn't help ourselves).

On a more serious note, the issues present in 3D Mark are indicative of drivers that aren't yet mature. Remember, this is a shipping product and, while it may be more common for redesigned hardware to include buggy drivers nowadays (think early Rage 128), we feel that consumers should not be paying for something that isn't really ready for shipping.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

Tsja.... De Z tricks laten de bomen vliegen. Dat staat helaas als Default ingesteld. In mijn review waren diverse bugs niet aanwezig (maar wel weer andere ter compensatie). Bumpmapping (embossing dus) doet het perfect b.v. . Het is echt een doe-het-zelf kaartje, wekelijks worden er nieuwe work-arounds bedacht door nijvere tweakers die soms nog werken ook :) .
Jammer, want de kaart heeft flink wat potentieel, en al helemaal de Savage2000+ versie, met 64 mb en hogere kloksnelheden. Ik begrijp niet dat S3 het zo voorzichzelf kan verkutten, nu ze eindelijk weer 's een goeie chipset hebben, schrijven ze zulke brakke drivers. Jammer.

Mzls, hATEway
Het is balen dat Diamond tegenwoordig slecht presteerrt. Althans dat idee krijg ik.

Bij diamond gooien ze de release veels te vroeg, bij matrox te laat, maar daar heb je dan ook bijna geen slechte berichten over. Ik zal het wel niet snappen, maar je brengt een produkt toch pas op de markt als je er zeker van bent dat het produkt functioneerd ?

Maar tja, ik ben nu eenmaal nevermind.
Ligt er ook aan op wat voor cpu je het test. Ik haal in UT met m'n voodoo 2 in glide meer frames dan met m'n TNT2 in direct3d, ik heb een k6-2/350.

Maar vliegende bomen heb ik niet zoveel last van.
Ik had begrepen dat er met de productie van de Savage chip is mis was gegaan en dat daardoor de drivers niet zo werkte als dat de bedoeling was.

Niet dat dit een reden is om nu nog steeds slechte drivers te hebben, maar toch.
Door brakke drivers zal deze kaart nooit iets worden..

Daarnaas is de opbouw verkeerd want:
a) geen active koeling.
b) ruimte tussen het ram en processor is te klein, dus kun je geen koellichamen op het ram plakken om het sneller te laten werken.
Nou maar hopen dat het slechts een driver kwestie is met dat Direct3D gedoe, want met UT en Q3 the Viper II kicks GeForce ass !! "Did these numbers surprise you? Don't worry; we were just as shocked as you might have been. Searching for a concrete answer as to why the Viper II is able to destroy a GeForce DDR in 32-bit, we turned to Tim Sweeny of Epic. It's a combination of their super-optimized driver and just plain kick-ass hardware design." - Tim Sweeny of Epic" :9
Moll Man: gaat waarschijnlijk om de T&L ondersteuning. De Viper II zou het hardware-matig wel al ondersteunen, maar dit zou doormiddel van een driver actief gemaakt moeten worden (na we hopen).
Ja, dat klopt, diamond liet weten (op savage2000.com), dat T&L ondersteuning wel DEGELIJK in de S2000 zit, maar dat de nieuwe drivers dit pas zouden aktiveren. Diamond hoopt voor 1 maart een nieuwe driverset te hebben gemaakt met support voor alles in 1 keer (dus T&L en S3TC)! Lang leve Diamond/S3.... Viper II Kicks GeForce it's ASS BIG!!!!!!
Jah allemaal heel leuk maar dan komt Diamond strax met die drivers en dan zal je zien dat de T&L van de S2000 egt VET klote es en da ie zelfs bijna nie werkt (ik weet t nie maar da zal beswel kunnen als ze ook al slechte drivers hebben voor de productie van de kaart). Jammer want eerst wou ik de kaart kopen :). Maaja ikk heb tog maar de ASUS GeForce gekocht. Allemaal heel blij mee enzo dus ik heb nie te klagen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True