Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties

De Nederlandse ontwikkelaar Engine Software maakt een nieuwe versie van full-motion video-shooter Mad Dog McCree. Het origineel stamt uit 1990, de nieuwe versie verschijnt dit jaar voor de 3DS, maar zal niet in 3d te bewonderen zijn.

Heel specifiek wil Ruud van Moosdijk, hoofd van het ontwikkelteam van Engine Software niet worden. De nieuwe versie van Mad Dog McCree verschijnt 'binnenkort' voor de 3DS, de handheld van Nintendo. Engine Software zal voor de 3DS-versie vasthouden aan het tweedimensionale beeld uit het origineel, dat in 1990 verscheen voor arcadekasten. Mad Dog McCree is een full-motion video-shooter. Dat wil zeggen dat de speler acteurs voor zich ziet van wie de bijdrage aan het spel met een videocamera is vastgelegd, een genre dat destijds populair was in arcadehallen.

Engine Software zal de gameplay van het origineel behouden en dat staat volgens van Moosdijk een 3d-versie van de game in de weg. Engine Software heeft zelf het initiatief genomen om een nieuwe versie van Mad Dog McCree op de markt te brengen. De ontwikkelaar kreeg toestemming van uitgever Digital Leisure, die de rechten op de game bezit. De versie van Engine Software is niet de eerste remake. In 2009 verscheen het Mad Dog McCree Gunslinger Pack voor de Wii, een bundel van het origineel en opvolgers Mad Dog II: The Lost Gold en The Last Bounty Hunter. Het origineel zelf verscheen in 2011 voor iOS.

De originele arcadeversie van Mad Dog McCree
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Een game specifiek voor de 3DS maken, maar de mogelijkheden van de 3DS niet willen gebruiken... maak dan gewoon een DS versie die ook op de 3DS te spelen is zou ik zeggen? Enne in 2009 kwam een remake maar het origineel verscheen in 2011 voor iOS? Dat staat een beetje raar in het artikel...
Een game specifiek voor de 3DS maken, maar de mogelijkheden van de 3DS niet willen gebruiken...
Waarschijnlijk pakken ze het goedkoop aan, simpelweg de oude videobeelden recyclen. Voor een (3)DS zijn die nog van best goede kwaliteit, op een moderne PC ziet het er echt niet meer uit.
Waarom niet op de DS? Geen idee. De hardware zou het toch wel aan moeten kunnen.

<game zelf>
In die tijd was dit een erg inovatieve game, echtte acteurs tijdens een video spel. Tegenwoordig is dit achterhaald door de grafische mogelijkheden en er waren toen al flink wat praktische problemen omdat ze maar een beperkte set opnames hadden.

De game was redelijk random, meestal konden er een aantal dingen gebeuren en je wist niet welke. Als je echter goed op lette op bijvoorbeeld de wolken/schaduwen/grond dan kon je na een tijdje voorspellen welke "random" actie er ging gebeuren. Waarschijnlijk ook de redenen dat ze nooit met dit concept zijn door gegaan.
Het lijkt mij inderdaad best goedkoop om zoiets op een touchscreen te maken. Het enige wat er gebeurt is kijken of de touch input binnen het bereik en binnen de tijd gebeurt en aan de hand daar van een ander filmpje starten.

De video lijkt mij ook meteen het einge dat word gebruikt van het origineel, aan de rest heb je toch niets.

Het was wel een leuke game, maar het is ook echt een lightgun game. Ik vraag me af hoe leuk dat met een touchscreen is.
Tegenwoordig is dit achterhaald door de grafische mogelijkheden en er waren toen al flink wat praktische problemen omdat ze maar een beperkte set opnames hadden.
Je kunt zeggen wat je wilt maar zo fotorealistisch zijn de graphics nog steeds niet. Het is maar dat het bronmatteriaal oud en lowres is, maar anders had de 3DS hier toch even betere beelden dan de grotere broers.

Het grote probleem is inderdaad wel dat je ook niet meer kunt doen dan wat je gefilmd hebt.
Wauw, die heb ik nog gehad op een Philips CD-i :D
Deze is toch ook op de CD-i geweest als ik me niet vergis :)
Klopt, dit was dan ook de reden om CD-i te kopen.
De reden om een CD-i te kopen was Burn Cycle :)
Niet in 3D, waarom dan niet uitbrengen voor de DSi?
Kunnen veel meer mensen hem draaien, gaan meer mensen hem willen kopen. Nu is het zo dat ze hiermee veel mogelijke klanten links laten liggen.

Er is aangetoond dat het niet goed is om lang naar dit soort 3D-beelden te kijken, vooral voor kinderen/jeugdigen, dus is het niet erg dat sommige spellen hij niet in 3D uitkomen.
Bron? Er werd over gespeculeerd toen de ds3 uitkwam omdat nintendo een waarschuwing voor kinderen in hun manuals zette, maar dit is snel ontkracht geweest en 3d zou zelfs verborgen oogproblemen kunnen blootleggen.
http://www.gameinformer.c...deration-say-doctors.aspx

[Reactie gewijzigd door BeeJee op 13 maart 2012 11:56]

Ik heb me kostelijk geamuseerd met dit spel toendertijd, leuk om te horen dat ze het opnieuw uitbrengen :)
Toentertijd! :P
Ons systeem had destijds problemen met het spelen van het spel, we hebben nooit echt begrepen wat daar de reden van was. Mensen met een soortgelijk systeem, in de categorie 486DX2, hadden dat probleem niet.
Dit was voor mij toch mijn favoriete spel in de arcadehallen.
Leuke game ook voor het gebruik van Kinetic op Xbox en al die andere.
Mad Dog McCree is een full-motion video-shooter. Dat wil zeggen dat de speler acteurs voor zich ziet van wie de bijdrage aan het spel met een videocamera is vastgelegd, een genre dat destijds populair was in arcadehallen.
Eigenlijk wil het zeggen dat je naar een film zit te kijken die eindigt als je niet op tijd op de juiste knop drukt. Tsja, leuk ten tijde van CD-I(meer mogelijkheden had je bijna niet op die apparaten), maar in deze tijd gewoon zwaar onder de maat.
Deze game was echt uber :D
Heb me hier zoveel uurtjes mee vermaakt toendertijd.
Denk dat ik deze wel een keer of 10 uitgespeeld heb.

Was uberhaupt al blij dat mijn vader en broer een cd-rom speler, geluidskaart + speakers en een videokaart gekocht hadden ^_^
Welke versie heeft de beste video? Zou dat de Wii versie zijn, of de DVD versie (die ook nog is uitgebracht een tijd geleden)?
Compleet irrelevante opmerking maar OH MIJN GOD!!!! Dit was vroeger ZO gaaf, hahaha. Echt brilliant dat ik pakweg meer dan 12 jaar na dato nog een bericht over dit spel zie! De game toen ik 8 jaar was, die FMV beelden deden het hem in combinatie met het steven-seagal niveau acteerwerk.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True