Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties

Uitgever Electronic Arts en ontwikkelaar Criterion hebben de game Burnout Crash aangekondigd. Het racespel zal draaien om de Crash-modus uit vorige games en zal worden uitgegeven via de PlayStation Store en de Xbox Live Arcade.

Burnout Crash is volledig gebouwd om de Crash-modus, die in vorige Burnout-games als aparte spelmodus te vinden was. Het doel in die spelmodus, en daarmee dus ook in Burnout Crash, is om zo veel mogelijk punten te verzamelen met botsende auto's. In Burnout Crash wordt de actie weergegeven vanuit een top-down-perspectief. Spelers moeten op de achttien speelvelden in de game punten verzamelen door tijdens crashes zoveel mogelijk andere auto's te raken en ontploffingen te veroorzaken, zo maakte EA vrijdag bekend.

De Autolog-feature, die EA eerder gebruikte in Need for Speed: Hot Pursuit en Shift 2, duikt ook op in Burnout Crash. Via Autolog kunnen gamers eenvoudig online hun eigen scores vergelijken met die van vrienden en ook uitdagingen aangaan om 1-tegen-1-wedstrijdjes te spelen tegen vrienden.

Het bestaan van Burnout Crash kwam al eerder naar buiten doordat de titel van het spel opdook in een lijst van de organisatie die in Australië verantwoordelijk is voor het leeftijdsadvies op onder meer games, de Classification Board. Ook had een EA-medewerker de naam van het spel in zijn LinkedIn-profiel vermeld.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (49)

Op IGN staan screenshots. Ik vind het er een beetje te simpel/cartoony uit zien voor een burnout game. Crash was een van de leukste onderdelen in Burnout en ik vond het ook jammer dat het in Paradise een beetje was weg geduwd in een verkapte versie.

Ik had liever een nieuwe Revenge ofzo gezien. Die vond ik echt geweldig.
GTA? Nee man, eerder Frogger.
Hij doelt op GTA 1 en 2, daar lijkt het inderdaad erg veel op
Omdat het een topdown-view heeft? Dat is dan ook het enige. :)
Ik vind de hele grafische stijl er verdacht veel op lijken, maar het is al heel lang geleden dat ik die oude GTA gespeeld heb dus waarschijnlijk is het een beetje verwaterd in 'n geheugen ;)

[Reactie gewijzigd door ijskonijn op 8 juli 2011 15:32]

Jeetje, ik schrok me kapot van die screenshots. Dit heeft helemaal niets, maar dan ook niets met de originele Crash-modus te maken. Dan maar eens Burnout: Takedown uit de kast halen.
Helemaal gelijk, het lijkt mij ook niks. Tot nu toe vind ik Paradise de beste game, en zelfs nu speel ik die game nog... Kan niet wachten tot ze deel 2 aankondigen. :)

Maar ik ben blij met Burnout Crash, dat betekent dat de Burnout serie nog in leven is.
Ai, dit is helemaal niet wat ik ervan verwachtte helaas. Moest in eerste instantie denken aan iets als gta2/flight control zo simpel ziet het eruit.

kinect ondersteuning voegt volgens IGN ook niet veel toe, beetje sturen met je handen en springen als alles moet ontploffen... |:(
Jeetje, die screenshots, dit lijkt wel zo'n spel wat je van Bigfish download ofzo. Top-down klonk heel aantrekkelijk, maar dit is wel erg matig zo op het eerste gezicht.

Vond zelf Burnout Takedown wel erg leuk om te spelen en nog eentje eerder op de PS2 maar ik kan me niet herinneren welke dat was. Crash-mode puntjes verzamelen was leuk en racen met opponents van de weg beuken ook altijd goed, zonder dat je uren moet zitten te gamen.
ik vraag me af hoe leuk dit dan wordt, ik vond crash altijd wel leuk maar om daar nou een hele game van te maken.
daarnaast begint wel het gevoel een beetje te komen dat dit weer zo'n uitmelkspel wordt, steeds maar nieuwe delen met minimale innovatie en het toch gewoon voor de volle prijs verkopen.

[Reactie gewijzigd door Res1ght op 8 juli 2011 13:38]

Ik vond Destruction Derby nogthans een leuk spel.
Mee eens, vind het erg jammer dat ze dit niet verder hebben uitgewerkt. De graphics zijn een beetje achterhaald tegenwoordig :)
Van mij mogen ze burnout juist nog wel iets verder melken... er is al veel te lang geen klassieke burnout uitgekomen. Burnout paradise was een compleet ander spel (en naar mijn mening niet leuk), daarvoor had je burnout revenge wat de enige klassieke burnout was die voor een current gen console uitgekomen is (de 360, de PS3 heeft helemaal pech). En revenge is ondertussen 6 jaar geleden.
Dus alsjeblieft, kom eens met een traditioneel burnout spel uit, ik zit er om te springen en ik denk velen met mij.
Eens. En dan ook de crash modus uit Burnout 2, die vond ik veruit het leukste. Met name omdat je multiplyer omhoog ging per geraakte auto. In de Burnouts die erna kwamen (Paradise daargelaten) moest je powerups raken voor extra multiplyer of andere voordelen. De explosie die je kreeg waarna je de auto weer enigszins kon sturen vond ik dan wel weer een leuke toevoeging.

Waar ik me ook mateloos aan heb zitten irriteren sinds Burnout Takedown is dat menusysteem wat zo irritant langzaam werkt. Na een poging wil je het gewoon weer meteen opnieuw proberen, en niet eerst door dat irritante menu en al die laadschermen heen :/

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 8 juli 2011 14:26]

Dat doen wel meer games inderdaad... mooie animated menu's waar je pas iets kan selecteren als de animatie klaar is... heel frustrerend als je al moeite hebt met een bepaalde track bv en gewoon snel opnieuw wil proberen.
Of lang opnieuw laden terwijl je dezelfde track opnieuw start en verreweg de meeste data al in het geheugen moet staan 8)7

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 8 juli 2011 15:12]

Waarschijnlijk dat het daarom ook slechts een Arcade titel is denk ik zo. De Crash miste ik inderdaad uit vorige spellen, maar om dan een heel nieuw spel uit te brengen met de Crash optie erbij, is misschien wat te veel van het goede. Ik denk dat EA en Critereon dit zich ook beseften, en dus gewoon een standalone versie ervan hebben gemaakt.

Op zich is dit ook heel leuk uit te werken. Dingen zoals Leaderboards, een replay functie met kanaal lijkt me ook erg vermakelijk. en bijv. een lobby met een man of 4, en dan kijken wie de hoogste scores haalt. Of wat leuke nieuwe toevoegingen als een team crash modus (dus een voor een het verkeer in rijden).

Ik denk al met al dat er wel genoeg te doen zal zijn in deze game, zonder dat het heel snel heel saai word. En ik denk dat deze game dan 10 euro/1200ms punten wel rechtvaardigd in mijn optiek.
De trailer zegt ook veel :P.
Ben wel benieuwd naar de game play :)
jah idd, veel kom je nie te weten van het game zo ... wel goed dat er een nieuwe burnout aankomt , paradise was fun ...
De trailer maakt in ieder geval melding van kinect, ben benieuwd hoe dit spel zich daarmee laat besturen
Idd helaas niks zeggende trailer :( Maar ik hoop dat hij ook naar PC komt snel want dat zie ik niet staan...
Vind het nog steeds een super spel en zeker nu er geen vervolg lijkt te komen op Split Second is dit toch het beste spel uit het genre, kom maar op :)
Fijn dat de nadruk nu wordt gelegd op het crashen. Dit vond ik altijd het leukste aan het spel.
Die crash-modus waar je zoveel mogelijk bussen moet raken omdat die een x2 multiplier zijn? Dat was naar mijn mening toch wel het saaiste aspect aan het spel. Alsof je een tumbelende auto mid-air nog kan sturen om een betere combo te maken. Nee geef mij maar racen, als ik zoveel mogelijk wil raken speel ik wel een spelletje Pong.
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat dat het saaiste aspect is, ten slotte zijn er een heleboel fans die heel graag die specifieke spelmodus terug zouden willen. Ik ben niet een van die fans die het per se terug wilt zien in een nieuwe Burnout, maar ik vond het toch wel leuk om op die surrealistische manier toch lekker dingen op te blazen en lekker chaos te creŽren :P
Als ik met mijn eigen auto drift door de bocht of ik ga tegen het verkeer in rijden dan gaat mijn turbometer ook omhoog. Alsof dat zo realistisch is :S

De crash modus was ook voor mij het leukste aan de hele burnout reeks. En nu eindelijk een arcade game met alleen die modus? Count me in!
Showtime in Paradise is totaal niet te vergelijken met de Crash-modus uit de eerdere Burnout-spellen, welke niet te vergelijken is met dit spel.

[Reactie gewijzigd door NTAuthority op 10 juli 2011 22:05]

Showtime in Paradise is totaal niet te vergelijken met de Crash-modus uit de eerdere Burnout-spellen, welke niet te vergelijken is met dit spel.
je had ook nog takedown: het laten crashen van andere auto's,
maar hier het blijkbaar om een soort van botsauto's dikke bende te veroorzaken.
t zal moeilijk een race kunnen worden genoemd.

burnout paradise vind ik wel een leuk spel, maar is niet echt verslavend.
t was al geen pure race game. Crash zal daar geen verandering in brengen.
Vond het racen in paradise altijd erg lekker. Zeker 1 van de betere games van deze console generatie. Jammer dat er geen racen in voor komt, maar crashen is ook leuk :)

ben benieuwd hoe duur hij wordt aangezien het op PSN en XBLA is... ik denk 20 euro?
Deze keer wel goeie ondersteuning voor racestuurtjes? :) Paradise werkte niet bepaald fijn met een G25 (of beter, gewoon niet :D)

edit
In Burnout Crash wordt de actie weergegeven vanuit een top-down-perspectief

Daar zal je geen stuur meer voor nodig hebben denk ik :(

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 8 juli 2011 13:50]

Ik vond de crash-mode juist altijd vrij saai. Doe mij maar gewoon racen en beuken! Of zoals Blur met upgrades, ook leuk :)
Van origine is Burnout bedoelt om te crashen, dus ik hoop juist dat ze niet zoals Blur worden of dat soort games..die zijn er immers al genoeg.
Waarom nooit PC versie's?! Had graag een remake gezien van Burnout 3 takedown voor de pc ;)
Ondanks dat het een port was, heb ik veel plezier gehad met burnout paradise op de pc. Ik vind het jammer dat deze nieuwe game (nog) niet op de pc uitkomt.
Plezier met Burnout Paradise? Dat was voor mij toch echt de grootste miskoop die ik heb gemaakt voor de xbox. Dat zoeken naar races bij stoplichten en zelf uitzoeken hoe je moest finishen vond ik oh zo slecht. Naar mijn idee blijft Burnout 3 Takedown toch echt de beste. Daar zouden ze een remake van moeten maken.

Ontopic:
Crash was altijd een leuke toevoeging, een heel spel mischien wat overbodig. Denk dat het afhankelijk is van de variatie in de maps en hoeveel het gaat kosten de doorslag geven van succes.
Ik hoop dat ze wel terug naar hun roots gaan. De titel belooft dit in ieder geval wel. Hoe dan ook weer veel uren speelplezier. :P
Als het zo wordt als oude games, ga ik hem spelen.

Maar ze moeten bepaalde features die zijn toegevoegd aan de nieuwere versie' s weer verwijderen.

Ben benieuwd hoe deze game het er vanaf zal brengen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True