Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 107 reacties

ASRock heeft een nieuwe mini-pc aan zijn assortiment toegevoegd. De Vision 3D 35B is voorzien van een mobiele gpu uit Nvidia's nieuwe notebook-lijn. Naast deze GeForce GT 425 heeft het model een mobiele Core i3-370M-processor van Intel.

De ION 330-nettops van ASRock waren zeer populair door hun goede prijs en kleine omvang. ASRock breidde de lijn kleine kastjes, die veel als htpc worden ingezet, daarna uit met modellen die van Core i3- en Core i5-cpu's voor notebooks waren voorzien. Aan die serie is nu de Vision 3D 35B toegevoegd.

Behalve over de GeForce GT 425 en een Core i3-370M met een kloksnelheid van 2,4GHz, beschikt dit model over 4GB ddr3-geheugen, een 500GB-schijf die op 7200rpm roteert en een slotloading blu-ray-combo-drive.

Op het frontpaneel zitten twee analoge audioaansluitingen, een duo usb 3.0-poorten en een 4-in-1-geheugenkaartlezer. Verder heeft het model aan de achterzijde zes usb 2.0-poorten, esata, gigabit-ethernet, hdmi, dvi en 7.1-kanaalsaudio, waarbij optische audio-output via s/pdif wordt ondersteund. ASRock levert zoals gebruikelijk bij de kleine pc's een Media Center Edition-afstandsbediening mee. Ondersteuning voor wifi-n is er standaard ook, maar bluetooth is niet aanwezig.

ASRock heeft voor het uiterlijk naar Apples oude Mac mini gekeken, maar het model van het Taiwanese bedrijf is met de afmetingen 200x200x70mm wel wat groter. De Vision 3D 35B komt in het zilver en zwart beschikbaar, maar de prijs is nog onbekend.

ASRock Vision 3D 135B ASRock Vision 3D 135B ASRock Vision 3D 135B ASRock Vision 3D 135B
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (107)

Fujitsu Siemens Esprimo Q1510 is voor die prijs ook nog een alternatief denk ik:

http://ts.fujitsu.com/pro...omputers/esprimo_q15.html
Optische aansluiting is bij een mediaspeler voor mij sowieso een must have.
Interessant als HTPC in samenwerking met XBMC.... Ben benieuwd naar de prijs
Der Vision3D 137D und Vision3D 137B sollen ab Oktober verfügbar sein. Als Preis für den Vision3D 137B sind aktuell 999$ vorgesehen. Informationen zum Preis des DVD-Modells liegen noch nicht vor. :)

[Reactie gewijzigd door Mars Warrior op 16 september 2010 19:19]

Een gelijk geconfigureerde mac mini komt uit op 1049 dollar, de Asrock heeft dan nog een betere GPU, een modernere CPU, een bluray speler, USB3.0 poorten en veel meer aansluitingen zowel voor als achter.

999 dollar = ~770 euro, het is veel geld voor een mini pc, maar niet overpriced als je de features vergelijkt met de concurrentie.

[Reactie gewijzigd door donny007 op 16 september 2010 19:40]

Een gelijk geconfigureerde mac mini komt uit op 1049 dollar
Wat is dat nou weer voor een onzinnige opmerking, een gelijk geconfigureerde Mac Mini bestaat helemaal niet, en het basis model dat wel bestaat is $699. Wat jij gewoon gedaan hebt is alle extra opties aangeklikt in de Apple store en dan kom je op $1049, maar dan heb je nog steeds geen 'vergelijkbaar geconfigureerde Mac Mini'.

Het zijn gewoon 2 verschillende doelgroepen, de Mac Mini is veel kleiner, aantrekkelijker om te zien, stiller en zuiniger en hij draait OS X. Dit ASRock kastje heeft duidelijk een andere insteek, en dat is hogere specs in een andere formfactor waarbij ergonomie en design minder interessant zijn. Wat prijs betreft is zijn ze gewoon vergelijkbaar dus afhankelijk van wat je nodig hebt kies je 1 van de 2. Niet iedereen heeft een dikke GPU en een Blu-Ray speler nodig namelijk.

Ik lees trouwens ook nergens of er een OS licentie bij de prijs van de ASRock is inbegrepen.
999 dollar is 900 a 1000 euro, je weet toch wel dat BTW bestaat? |:(
Erg mooi, alleen jammer dat je de audio niet via HDMI kunt laten lopen...
Dolby True HD & DTS HD Master Audio FTW!
Not true:

A novelty of the GF104/106/108 chips is the support of Bitstream HD Audio (Blu-Ray) output via HDMI. Alike the Radeon HD 5730, the GT 425M can transfer Dolby True HD and DTS-HD bitstream-wise without quality loss to a HiFi receiver.

GT425M = GF104 chip

Bron
Wel als 7.1 LPCM, en dat is dezelfde audio (lossless).
Zat dit alles zo te lezen en dacht dat dit mijn systeempje zou worden maar als de HD formaten niet worden ondersteund valt ook deze weer af.
Erg mooi, zou er nog ruimte zijn voor een tv tuner kaart?
Met een kastje als de Anysee E7 T2 eraan kun je prima digitale TV kijken (als er een CAM module voor je provider beschikbaar is), je sluit het aan via de USB poort en hebt er geen omkijken meer naar.
Via USB moet het geen probleem zijn. Intern lijkt mij van niet, geen ruimte en waarschijjlijk geen PCI-e slot.
ziet er goed uit, maar prijs is natuurlijk ook een belangrijke factor.
Bovendien zou een witte uitvoering ook niet misstaan.
IMHO is herrie en stroomverbruik (beide best wel gecorreleerd aan elkaar) minstens net zo belangrijk.
Dit soort apparaatjes zet je namelijk op je bureau en het moet niet irritant zijn om ermee te werken.

Ik vrees echter mede door de slot-in-bluray drive, dat de prijs al snel richting de 400 euro zal gaan.
dat en in combinatie met laptop-componenten en het ion-platform dat niet gekanibaliseerd mag worden: doe maar gemakkelijk 500 €
400 euro is wel heel optimistisch.

Dit is geen barebone, maar een compleet systeem, dus denk eerder aan 600-1000.
Hier http://nl.hardware.info/r...ision-3d-review-conclusie hebben ze het over $ 999,-.

Hij is wel stil zo te lezen. Een heel erg mooi apparaat!
Als er al zilver is heb ik geen behoefte meer aan wit, maar zwart mijd ik zoveel mogelijk.
Dat is uiteraard persoonlijk, dus als er geoeg vraag is naar wit mag er voor anderen best zo'n uitvoering zijn. Zelf vind ik zilver het mooist, en dit er niet gek uitzien.

Wat de slot-in drive betreft, ik snap dat velen dat mooi vinden, zeker als die oplicht als er een schijfje ingestoken wordt of een andere actie plaatsvind (zoals bij een wii) maar je kunt niet zien* of er nog schijfje inzit (bij een tray, die dus eerst open moet zie je dat schijfje meteen liggen) en mensen er dus een nieuwe schijf in willen doen zonder de oude er uit te halen.

(* Die oplichtende drive doet dat alleen bij invoer of verwijderen of bij draaien, maar niet als er het ding niets doet maar er nog wel een schijfje in zit.)

En aan blue-ray heb ik geen behoefte, optische media zijn achterhaald, HD-films horen als bestand op een HDD te staan.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 19 september 2010 12:20]

Een leuk kastje voor naast de TV voor 400euro? ipv van een blueray speler?
ik denk dat ie wel iets meer als 400 gaat kosten
I am with psyy138 on this one ^^

Eerlijk is eerlijk, het zijn mooie kastjes. Mooi, klein, zuinig, multi-inzetbaar. En een blu-ray speler.

... maar als je de onderdelen gaat optellen, kom je denk ik wel boven €600.
Misschien zelfs nog wat hoger dan die € 600,-, vaak wordt de $ één op één in € omgezet. Als het systeem zich door die hoge prijs nu maar niet direct buiten spel gaat zetten?
Wat is het voordeel van dit boven een laptop?
Sowieso dat het een mediacenter is, een laptop kan je niet echt dagen aan laten staan en de accu gaat er snel stuk door.
Waarom kan die geen dagen aanstaan? :?
Wij gebruiken op het werk een laptop waarvan het scherm afgehaald is (was gebroken) als server 24/7. :P

En die batterij moet je je dan ook geen zorgen over maken, als hij toch steeds op dezelfde plaats gebruikt wordt.
Zit zelfs helemaal geen batterij in ons server-laptopje :+
Geweldig, laptop als server , hoezo dure UPS apparatuur in geval van stroomuitval, gewoon een accu die 3 uur meegaat :D

[Reactie gewijzigd door marking op 17 september 2010 00:58]

wat een onzin, dan haal je de accu er toch gewoon uit... we zijn wel tweakers he... heb zelf wanneer k niet met mn laptop sleep dat ding gewoon altijd aan staan.

ik vindt het een erg leuk systeempje en asrock kennende zal het prijs kaartje zeker niet misselijk zijn, leuk voor htpctje.
Een accu die permanent aanstaat daar verwijder je natuurlijk de accu van als die toch aan het lichtnet zit.
@slashdotter: Of je zorgt er voor dat de software wat slimmer met de batterij omgaat. Een batterij bijvoorbeeld een jaar lang laten liggen loop je het risico dat hij dan ook dood is.
Buiten dat mijn laptop gewoon al 2 jaar aan het stroom hangt en nog kan ik er prima 2 ur mee werken (en dat is vrij veel voor een 5 jaar oud laptopje), kan je de accu ook verwijderen als het je dwars zit :)

Maar accu's stoppen gewoon met laden als ze vol zijn hoor, hitte (wat de laptop vaak wordt onder het gebruik/laden) is niet goed dus je moet wel zorgen dat die dingen goed geventileerd staan!
Ehm, die batterij kun je eruit halen hoor!
Wat is het voordeel van een motor tov een fiets? Totaal ander apparaat met een andere form factor en andere use cases.
Niet zo vermoeiend, sneller, leuk geluid, stoer... :P
tja voor 600€ stel ik m'n eigen m-itx systeempje wel samen.

gallery: D1N0

[Reactie gewijzigd door 140398 op 17 september 2010 03:50]

dan zit wel geen bluerayspeler in he.
Zou geweldig zijn als Tweakers.net hier een mooie review van zou maken, van zowel media-center gebruik als game-station. Hier zou je toch wel wat spellen mee moeten kunnen draaien.

Thumbs-Up als je dit een goed idee vind... Uhm... wacht eens even...
Gamen op een 425m? Forget it...

Edit:
Hmmm het lijkt toch mee te vallen,
zie hier.

[Reactie gewijzigd door spNk op 16 september 2010 19:48]

quake 3 en UT of cod 2 zullen toch moeten lukken. Niet iedereen hoeft Crysis op Max te spelen./\ :)
Tuurlijk wel! Iedereen wil Crysis 2 en BFBC2 en GTA4 op 2560*1600 op ultra uber too high spelen met 1024x AA!

[/sarcasme]

Ik snap niet waarom iedereen denkt dat gamen alleen met het nieuwste van het nieuwste kan... Op mijn HD4330 kan ik gewoon cod2 en LoL fijn spelen, dat is toch ook gamen? :)

OT: mooie ontwikkeling, dat computers steeds kleiner en zuiniger worden. Jammer dat ze nu nog wat aan de prijs zijn...
Op de website van ASRock zie ik anders wel een reference prijs staan, http://www.asrock.com/news/events/2010FbVision3D/

999 US Dollars, best wel een prijzige machine. Ik denk dat ik voor die prijs toch eerder zou gaan voor een Apple Mac Mini, daar krijg je als ik zo op het eerste gezicht meer specificaties dan bij Asrock en je kan er immers ook gewoon Windows 7 op zetten :)
Nee, je krijgt GEEN bluray speler en GEEN usb 3.0 op de mac mini, ook krijg je een mindere GPU en CPU, en als je de stock versie neemt ook nog is minder opslagruimte en minder werkgeheugen.

Een gelijk geconfigureerde mac mini (2.66Ghz C2d, 500GB hdd, 4gb ram) komt uit op 1049 dollar, zonder bluray speler, zonder USB3.0, zonder optiche audio uitgangen en zonder aansluitingen aan de voorkant.
Kleine correctie, de Mac Mini heeft WEL een optische audio uitgang (gecombineerd met de 'gewone' audio uitgang). Verder heb je helemaal gelijk, hoewel je natuurlijk ook moet meetellen dat je bij de MacMini ook een OS en een software suite (iLife) er bij 'krijgt'.
En eerlijk gezegd vind ik de Mac Mini er nog wel wat gelikter uitzien, maar dat is persoonlijk. De prijs die jij noemt is natuurlijk de prijs voor het nieuwe model, die behoorlijk kleiner is dan het oude model waar deze Asrock op zou lijken.

Maar inderdaad, ik als Mac-liefhebber vind de Mac Mini ook overpriced voor het gebodene en ga dus voor mijn nieuwe HTPC eens naar deze leuke Asrock kijken...
Geweldige apparaatjes zijn het :) Ik aas er al langer naar, vooral de Core 100HT-BD. Wat ik alleen zo jammer vind, hoewel het natuurlijk begrijpelijk is, is dat er altijd zo'n kolossale, trage hdd in zit. Waarom ook niet een versie met 40 GB SSD? Volgens mij zijn er mensen genoeg die dit ding kopen als "surf- en mail-pc", waar 40 GB genoeg voor is, en als media center enthousiasteling heb je natuurlijk een NAS met 2+ TB aan films/muziek/foto's.
Zo overdreven langzaam zijn die laptop schijfjes niet, 40GB verkoopt natuurlijk niet en SSD zijn volgende maand alweer goedkoper.
Als je er zelf een SSD inzet kan de 500GB mooi in een extern kastje.

Een i3 is vlot genoeg voor allerlei toepassingen, ik zou willen dat we op het werk van die dingen hadden :)

[Reactie gewijzigd door bouwfraude op 16 september 2010 18:37]

Ik zou er ook een graag zien met SSD... Niet qua snelheid, maar meer om het geluid nog meer terug te brengen, als ik zoiets als HTPC gebruik... Gebruik momenteel nog een oude XBox1 en begin me steeds meer te ergeren dat dat ding geen HD af kan spelen. Verder voldoet ie prima.

Films staan op mijn eigen PC, dus SSD hoeft alleen OS en Media Center software te bevatten.
Tja een Xbox gebruikt wss een hele oude non-laptop schijf, ja die maakten nog herrie, de grote schijven van tegenwoordig vallen juist onwijs mee (niet allemaal maar er zitten superstille tussen), daarbij zijn de laptop-hdd's dicht tegen onhoorbaar aan het gaan ;) Tuurlijk een SSD wint dat alsnog met 0dB, maar ga aub een ssd kwa geluid niet met een (10 jaar?) oud HDDtje vergelijken :P
Niet dat mijn mediacenters traag zijn ... maar wat sneller opstarten zou ook niet erg zijn buiten het geluid.
Zou je denken dat het vlot genoeg is voor leuke games?

Lijkt me wel stoer wat games te spelen op een 55 inch tv :*)
Maar kannie ook 1080i afspelen? Mijn huidige Asrock Atom 330ht niet helaas.. Ik gebruik hem als client van mijn mediaportal setup. Ben nu zo'n doosje zelf aan het samenstellen met een i3 550..
Gebruik Media Player Classic Home Cinema (MPC-HC) om 1080P af te spelen, werkt prima op de ION 330 series.
1080P is een eitje voor dit apparaat
Het gaat mij om de 1080i, als je live HD tv kijkt via de schotel.. Da's andere koek voor de gpu
Bandbreedte voor 1080P is 2x die voor 1080i, dus dat zou dan moeten kunnen.
Helaas kan ik uit ervaring zeggen dat hij het niet stotterloos af kan spelen. Zoals gezegd wel de 1080p, maar live tv 1080i deinterlacen is teveel voor het apparaat. Welke codec je ook gebruikt. Ik gebruik mediaportal, onder xbmc schijnt het wel goed te gaan, maar heb je geen live tv mogelijkheid.
Mijn 330ht speelt met VDPAU enabled zelfs de zwaarste 1080p scènes zonder enige moeite af.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True