Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 1 reactie
Bron: GA-Source

GA-Source heeft een artikeltje neer geplant over de aankondiging van de VSA100 chip, die gebruikt zullen worden in de Voodoo4 en Voodoo5 kaarten. Hier een stukje over de geheugen architectuur van de dual en quad VSA100 kaarten:

Dual and quad solutions use memory much the same way as Voodoo2 did, each chip has to have its own allocated memory where all textures have to be loaded. For quad solution this results in the same textures being loaded 4 times in the video cardís local memory. The allocation schema works as follows, first frame buffer memory is allocated then the remaining memory is split in 4 or 2 (quad/dual solutions) equal portions. For example, take the impressive 128MG of Voodoo 5 600. Letís say 28 MG are allocated to frame buffer, the game applications will be left with (100/4 =) 25 Mg for textures. Which is not very impressive after all.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (1)

Hier geloof ik dus niet veel van, het zou dus sneller zijn om met 26 meg op 1 enkele core te werken... lijkt mij erg onwaarschijnlijk, ik denk dat 3DFX die geheugen allocatie gerust wel anders aan zal pakken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True