Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties

De Amerikaanse actrice Alyssa Milano gaat de stem inspreken van dr. Ilyssa Selwyn, de dame die gered moet worden in het Ghostbuster-spel dat deze zomer door Atari op de markt wordt gebracht. Milano vervangt Sigourney Weaver.

De 36-jarige actrice Alyssa Milano, bij ons vooral bekend van haar rol in de tv-serie Charmed, spreekt de stem in van dr. Ilyssa Selwyn, de vrouw die de Ghostbusters moeten redden in het spel dat ontwikkelaar Terminal Reality rond de film maakt. In de oorspronkelijke film, uit 1984, was die rol weggelegd voor Sigourney Weaver. Zij werd door Atari benaderd voor een rol in het spel, maar de actrice weigerde in eerste instantie. Nadat Weaver hoorde dat acteur Bill Murray aan het spel meewerkt, wilde ze alsnog de stem van de vrouwelijke hoofdpersoon inspreken. Toen had Atari echter geen belangstelling meer. Na Weavers weigering had men het verhaal herschreven en een nieuwe vrouwelijke hoofdpersoon verzonnen, waar Milano inmiddels de stem voor heeft ingesproken.

Van de oorspronkelijke cast werkt ook Dan Aykroyd mee aan het spel. Hij leent niet alleen zijn stem, maar schrijft ook het verhaal. Dat verhaal speelt zich af na de gebeurtenissen uit de film Ghostbusters II. Rick Moranis, die in de oorspronkelijke film samen met Weaver door geesten bezeten wordt, werkt niet mee aan het spel. Het spel Ghostbusters: The Videogame, zoals het officieel heet, verschijnt in juni voor de pc, de Xbox 360, de PlayStation 2 en 3, de Wii en de DS.

Video (GhostbustersMilano.flv)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

Rick Moranis is niet de 3e Ghostbuster, hij is zelfs officieel helemaal geen Ghostbuster. maar hij is bekender dan Ernie Hudson en dus de moeite van het vermelden toch waard :)

jammer dat Sigourney het niet geworden is!

[Reactie gewijzigd door crookram op 23 maart 2009 17:31]

Om eerlijk te Zijn het kan me geen sniert schelen welke bobo nu weer ergens met hun stem of gezicht in een media dan wel game rondhangt.

Het is voor mij eerdere een zwakte punten van een game dan een toevoeging.

Je ziet dit eveneens in die animatie-films.

Ze nemen paar bekende namen om stemmen in te spreken om maar te kunnen showen met de namen.

Soms lukt het maar vooral in games is het een secundaire toevoeging..
@gp500

Ben benieuwd naar welke animatie films je refereert...

Bij Shrek waren de stemmen wel degelijk bepalend voor de totale film. Kun je je Donkey met een andere stem voorstellen?

Sowieso hebben de animators juist weer de acteurs gebruikt om hun modellen beter te bewegen... Dus daar ging het zowiezo om veel meer dan alleen de stem.
Ik ben het met je eens dat Donkeys stem erg geslaagd is. Maar waarschijnlijk hebben ze niet eens een echte stemacteur overwogen en zijn ze gelijk voor beroemde namen gegaan. Een relatief onbekende stemacteur had hetzelfde ook wel gekund. Als voorbeeld noem ik even Futurama. Stemacteur Bily West spreekt de stemmen in van maar liefst drie main characters (Fry, prof Farnsworth en Dr Zoidberg) en een aantal terugkerende characters (Zapp Brannigan, Richard Nixon's hoofd e.a.). Als je de serie kent weet je dat het totaal verschillende stemmen zijn. Daarnaast heb je in Futurama ook een aantal beroemde/bekende mensen en die spreken slechts één stem in (Katey Sagal, Leonard Nimoy, Al Gore, Lucy Liu).

Wat ik alleen maar wil aangeven is dat echte gespecialiseerde stemacteurs een enorme range hebben in vergelijking met filmacteurs en dat de beroemde acteurs meestal worden gekozen op basis van hun beroemdheid, niet hun stemkwaliteit.

[Reactie gewijzigd door Bonez0r op 24 maart 2009 16:26]

Het is geen zwakte punt, het is een teken dat de game markt volwassen begint te worden. Goede acteurs weten toch net wat meer karakter in een stem te stoppen en dat komt in principe ten goede aan het verhaal in het spel.

Misschien dat het nog niet altijd goed lukt en tot uiting komt, neemt niet weg dat in de toekomst acteurs net zo bezig zullen zijn met films als met games. Het enige nadeel dat ik me er bij kan voorstellen, is dat er een soort Hollywood flair overheen komt. Bij sommige games zal dat passen, bij anderen zullen ze liever onbekendere stemacteurs pakken om een wat ruiger randje te krijgen. Net zoals bij films.
Agreed @ morp.
Daarnaast geeft het extra flair aan de game dat een "beroemdheid" aan de game heeft meegewerkt en geeft het weer wat extra (media)aandacht.
Ik vind het eigenlijk ook onzin dat ze het elke keer nodig schijnen te vinden om bekende acteurs te gebruiken voor alleen hun stem. Voor dit werk zijn er veel betere stemacteurs die hierin gespecialiseerd zijn. De enige reden dat dit veel gedaan wordt is dan ook dat het leuk op de doos staat die beroemde namen. Maar ik kan me ook voorstellen dat een spel hierdoor weer duurder wordt (geen idee hoeveel die acteurs vragen maar het zal vast niet goedkoop zijn).

Overigens kan ik het me bij games gebaseerd op films nog wel voorstellen dat dit gedaan wordt, je kent immers de stemmen van de oorspronkelijke cast al en het is leuk om die dan ook in de game te horen.
Vaak hebben die bobo's iets bereikt en kunnen ze ook een hapje acteren. Toch wel handig als je een stem inspreekt :)
Mee eens, ander voorbeeld is Saint Row 2
ben ik met je eens, maar het gaat hier om een game gebaseerd op een film, en dan moet je eigenlijk wel de juiste acteurs de stemmen laten doen. :)
Het is juist een plus dat de mensen die in Ghostbusters hebben gespeeld en dus een goede visie van de karakters hebben (en in zekere zin de karakters zijn) de bijbehorende stemmen inspreken.
Daarnaast is het script geschreven door de schrijvers van de 1e 2 films. Dit geeft aan dat het script aan zal sluiten op de continuiteit en een grote kans heeft op een zelfde kwalitiet.
Dit alles kan zorgt voor een authentieke sfeer. Als de gameplay dan nog klopt heb je een topgame.
Als dit een soort Left 4 Death achtige game wordt heeft het nog best kans, meestal zijn games gebaseerd op films een beetje matig qua gameplay.
Alleen is dit niet gebaseerd op een film, qua verhaal, slechts qua formule. En de formule is in principe geweldig :). Ik moet zeggen, de eerste dingen die ik zie zijn positief over deze game, alleen hoop ik dat hij ook een vorm van multiplayer krijgt, om de herspeelbaarheid te vergroten.
Dit is absoluut gebaseerd op de film met Slimer en de Marshmellow man etc. Sterker nog, de karakters zijn min of meer 1 op 1 versies van de acteurs van toen.
De multi-player wordt helaas een soort co-op only. OP de PS3/Xbox 360 zijn het apparte verhalen, op de Wii kun je zo het hoofd verhaal spelen (lokaal).

[Reactie gewijzigd door CMG op 23 maart 2009 18:21]

De graphics zien er aardig uit.
Ik hoop dat ie leuk wordt om met de Wiimote op de pc te spelen.
De graphics voor de wii en xbox 360 zien er aanzienlijk anders uit. Ik gok dat ze voor de promo de graphics gebruikt hebben van de x360
Alyssa Milano staat bij mij voor altijd bekend als Jenny uit de film Commando (1985) als dochter van John Matrix (Arnold Schwarzenegger). Jonges wat is zij groot geworden ,zeg :)
Lijkt me een erg leuk spel!
Nog maar een paar maandjes wachten, ik ben benieuwd! :)
Met alle respect aan de auteur (Paul Hulschebosch),

ik zie dat hierboven een heleboel reacties worden weggemod vanwege het "huhuh mooiuuuh wijfuuuuh" gehalte, maar word dat niet wat uitgelokt met het nieuwsbericht?

Ik wil hiermee niet aankaarten of het nieuws is of niet, maar je kan op een site als deze , waar praktisch >95% man is, dit soort reacties natuurlijk wel verwachten.

Ontopic: nog nooit van deze game gehoord, maar gezien het feit dat het er grafische redelijk in orde uitziet , ik herkende Bill Murray toch wel gelijk :P , + het feit dat het script word geschreven door iemand uit de filmbizz, kijkt het me dat deze game toch wel goed kan worden.
Voor een filmgame dan.
Of je het kan verwachten of dat het gewenst is zijn twee zeer verschillende zaken. De kern van de nieuwswaarde van dit bericht is dat er een grote hollywood ster meedoet aan een game met de boodschap dat de games-industrie volwassen word, is en/of blijft.

Het gebeurt niet heel vaak dat er hollywood stemmen zitten in een grote game-productie en dit soort nieuwberichten komen ook voor gewoon wanneer er een Vin Diesel in een game zit, of noem een willekeurige andere acteur. De vraag of het veel nieuwswaarde heeft is een andere. Ik vind het meer een artikel wat gericht is op fok-publiek, maar he, die hebben we nou eenmaal ook gewoon op tweakers. En verrek, dit artikel heeft gewoon net zoveel views als de andere artikelen, blijkbaar vinden mensen het toch interessant. Overigens is deze alinea niet echt als reactie op Forsith, aangezien Forsith ook niet vraagt of dit nieuwswaarde is of niet.
Eigenlijk gebeurt het best vaak dat er bekende acteurs meedoen...

In Oblivion wordt de emperor ingesproken door Patrick Steward ('Captain Jean-Luc Picard'). Wing Commander III gebruikte al Mark Hamil ('Luke Skywalker'), waarbij het zelfs niet alleen om de stem, maar complete film opnames.

Tomb Raider wordt door Keeley Hawes ingesproken, die wellicht iets minder bekend is, maar toch ook in de nodige grote films gespeeld heeft.
En de 2e hoofdrol in TES4-Oblivion wordt door Sean Bean (Martin) voor zijn rekening genomen, ook niet de minste.
Ik begrijp niet dat men hier nog een spel van gaat maken.
De hele hype van Ghostbusters is behoorlijk gedateerd, en ik verwacht ook niet dat dit een hit gaat worden.

De films dateren uit de jaren 80, en zelfs de eerste spellen stammen rond die tijd.

Tussen 1990, en 2009 (19 jaar later), is er eigenlijk NIETS van ghostbusters geweest.
De gemiddelde gamer is toch 33 jaar? Daarbij komt dat wie nu 20-21 is waarschijnlijk wel de talloze heruitzendingen gezien heeft in de jaren 90, de naam is dus zeker blijven plakken bij een grote groep gamers.
En de dertigers zullen ook inderdaad voor de game betalen, terwijl de tieners 'm eerder illegaal zullen downloaden.
Nou ja niets ... er is nog een aardige (toch?) tekenfilmserie geweest. (En dan bedoel ik The Real Ghostbusters en niet dat He-Man achtige ding. :) )
Die tekenfilm was weer gemaakt naar een live-actionserie die (heel toevallig) ook van filmation(de studio die de originele he-man en afgeleiden gemaakt had. Dat waren dus de originele ghostbusters. Die "rare andere" ghostbusters-tekenfilm was in elkaar geflanst om de namen van de karakters veilig te stellen. Die serie mocht ook niks kosten, want hij was alleen maar bedoelt om te zorgen dat de naam beshermd bleef. De serie heeft ook niet al te lang gelopen volgens mij.

Filmation deed alles low budget, het geld wat ze eraan verdienden kwamen ze amper uit de kosten. He-man werd een hit en er zat ook meer geld in, waar ze in de eerste afleveringen alles symetrisch tekenden(alle karakters tekende je maar half en werd gespiegeld, verhaaltjes waren doodsimpel, een stemacteur speelde 10 rollen, en de animatie werd continu herhaald, in de laatst getekende afleveringen hadden de karakters echt gezinsuitdrukking, de haren bewogen individueel van elkaar en ook de achtergrond had schaduwwerking. Als kind valt je dat niet zo op, maar ik heb onlangs een marathon gehouden, en als je de eerste afleveringen naast de laatste zet is het echt een verschil van dag en nacht

Filmation heeft echter allang zijn deuren gesloten, en ik denk dat de licenties van die serie allang in de bus liggen van de eigenaars van de film ghostbusters,
Hint: er komt ook een film van deze zomer...
Volgend jaar komt de film pas, volgens imdb.
Maar dat betekent toch niet meteen dat het geen goed uitgangspunt is waarmee je best een leuke game kan maken?
Nee, maar het is niet iets nieuws, het is niet HOT, en ik geloof ook niet dat het interessant wordt voor de jeugd om dit te gaan doen..
Waar maak je uit op dat de jeugd de doelgroep is van deze game? Wellicht komt er wel een hele merchandising en raclame campagne omheen of een remake van de film oid zodat de game ook voor de hedendaagse jeugd interessant word. Ik ga het spel in ieder geval eens bekijken :)
Nee, maar het is niet iets nieuws, het is niet HOT, en ik geloof ook niet dat het interessant wordt voor de jeugd om dit te gaan doen..
weet je, een shitload aan dingen is niet HOT. Tot het gereleased wordt. En dan is het opeens: oh shit.

Kijk eens naar wat WoW gedaan heeft, dat is ongeevenaard eigenlijk. iPhone is ook een leuk voorbeeld. ( iedere tegenstander zal nu vast en zeker het vuur op me gaan openen ).

Need I go on? Er zijn zoveel voorbeelden waarvan men dacht: dat is niets, dat is niet hot, niemand zal daar iets om geven, die na launch een megaklapper werden.
Warcraft was gewoon hot, en Apple met al zijn producten ook. In de fase van de iPhone was het echt; alles wat Apple aanraakte was goud en er werd al jaren gespeculeerd en gewacht op een iPhone. Ik vind het een tweetal zeer slechte voorbeelden. En dat terwijl ik het deels wel met je punt eens ben.
WO2 is ook niet nieuw, en toch zijn er succesvolle games over de WO2.
Sorry maar de Tweede Wereldoorlog is anders ook behoorlijk gedateerd, zat goede spellen evenzo ;)
Jammer dat het alleen inspreken van een stem is. De 36-jarige actrice Alyssa Milano is nog steeds en ERG mooie vrouw om te zien :)
Sooooo true. :9~

Het geeft overigens wel aan hoe groot de gamesindustrie aan het worden en al is, gezien men tegenwoordig steeds vaker gebruik maken van bekende hollywood acteurs en actrices.
Tegenwoordig? *kuch* Wing Commander III *kuch*
Under a Killing Moon ?
Lands of Lore: The Throne of Chaos ?
...en vast nog wel een paar.

Maar de nadruk van Xadeon's comment ligt neem ik aan op de woorden "steeds vaker"...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True