Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: 3DHardware.net

Het volk van 3DHardware.net heeft het tweede deel van hun Creative Labs Annihilator review op het net gezet. In Part I zagen we al een aantal benchmarks en die waren nog niet bepaald positief te noemen. Onderstaande opmerking geeft hoop:

Even at that very alpha stage, the benchmarks were very promising and can only get better. Although we are now forced to hold back on the benchmarks we can assure you that the performance is indeed very solid. [break]In de review ook een interessant stukje over het gebruik van schaalbare geometrie in games zoals Quake III:[/break] Quake II Test is, however, far from the only game that has a variable LOD. Messiah has the same, Evolva has the same, and it seems like the entire industry is heading that way. Be it that they predicted this whole T&L biz, but Intel (with MetaCreations) have developed a file format, MetaStream, that allows for completely scalable graphics, even streaming such, which let you get an increasing detail depending on how fast your computer is, and how fast a connection you have, if it's online 3D content you're viewing.

Pretty interesting stuff isn't it? Whenever T&L gets enabled in Quake III Test, we can start doing some real benchmarks and enabling all these extra triangles won't hurt the GeForce 256 one bit. Even now, with ALPHA drivers, the performance drop is very, very low. Besides, I assume that if Carmack adds those extra settings in the final Quake III, the results that these console commands give would surely be included in those extra settings. Below are two shots comparing standard and high triangle rates of, what I think, the most impressive scene i Quake III Test.

3DH heeft ook een poging ondernomen om de GeForce 256 te overklokken. Standaard loopt het kaartje op 120MHz en 3DH was in staat om daar 125MHz van te maken. 130MHz zou mogelijk moeten zijn met betere koeling, wat dan zou resulteren in een fillrate van 520Mpix/sec (klinkt al meteen een stuk beter - misschien leuk om daar een peltier tegenaan te plakken? ). Maareuh, check eerst 3DHardware.net voor de review.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True