Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 7 reacties
Bron: Voodoo Extreme

Voodoo Extreme heeft twee screenshots gepost waarin de beeldkwaliteit van NFS3 mét en zonder T-Buffer anti-aliasing wordt vergeleken. Zoals wel vaker zijn de JPEGjes weer zo hard gecompressed dat er van enige kwaliteitsvergelijking al bijna geen sprake meer kan zijn. Er is een klein verschil te zien, vooral bij de strepen op de weg (links zonder, rechts met):

Uitleg van 3dfx:

Thought you might like to post these shots of the full scene AA ability of the 3dfx t-buffer. These are before and after shots of NFS3. See what we mean when we talk about the t-buffer upgrading your entire game library. Look at the tops of the buildings, the lines on the street and the top of the bunting. These shots do not even highlight the flashing of the trees and fence that the full scene AA addresses. Now imagine this image quality at 60 fsps at 10 x 7 x 32. Pretty stunning. We used the a regular copy of NFS3, and no the shots are not doctored. One is a Voodoo3 3000, the other is t-buffered.

Check de 1:1 screenshots bij Voodoo Extreme.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (7)

Als de fillrates van kaarten steeds hoger worden kun je steeds hogere resoluties gebruiken en heb je dus niets meer aan fullscreen AA. Wat 3dfx doet (meer fillrate EN t-buffer) is niet echt slim dus IMO.
Het zal wel aan mij liggen maar wat ik tot nu toe gezien heb aan T-buffer screenshots vind alles behalve schokkend.
Die gasten bij 3dfx kunnen gewoon niet echt demo-en. Die video van laatst was ook al zo vaag. Liet nou net de nadelen van motion-blur zien...

Nee dan die boom van nVidia, yummy.
Hmm, als dit het effect van T-buffer is gaat die voodoo4 volledig floppen.

Als je in een begeleidende tekst op de verschillen moet wijzen waar je nog verdomt goed voor moet kijken is het nut dus heel erg beperkt.
Volgens mij wordt de Voodoo4 echt niet slecht. Het heeft gewoon alle features die je bv ook op je TNT2 had, maar dan nog wat extra's. Niet dat al die T-buffer shit zo spectaculair is ofzo, maar het is toch wel grappig. Daarnaast zal het gewoon een supersnelle kaart worden. En Duke Nukem Forever zal beter lopen op de Voodoo4 volgens mij, want het maakt gebruik van de Unreal-engine. Maar ja, we zien het allemaal wel...
Euhhemmmm Nba-jam, wat heeft de unreal engine voor speciaals dat ie meer geschikt zou zijn voor voodoo kaarten?
Het is algemeen bekend dat de Unreal-engine tot nu toe beter werkt in Glide. Vanaf de opbouw is daar rekening mee gehouden en heeft men samengewerkt met 3dfx. Tot nu toe loopt het in D3D toch niet zo goed als in Glide. Dus ik ben benieuwd of dat zal veranderen; vast wel als er tijd in wordt gestoken, want er komen echt veel coole games uit die de Unreal-engine gebruiken, zoals: Wheel of Time, Deus Ex en Duke Nukem Forever natuurlijk...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True