Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 12 reacties

Phereosoft, een kleine ontwikkelaar die bestaat uit ex-medewerkers van Electronic Arts en Rockstar North, werkt aan Wii Move. De game is gebaseerd op het gebruik van het Wii Balance Board.

Het team van Phereosoft plaatste vorige week een video online waarin niet veel meer te zien is dan een wandelende vrouw. Nu blijkt de video de voorbode van Wii Move, een game die in het laatste kwartaal van 2008 in het Wiiware-downloadkanaal zou moeten verschijnen. Er is nog niet veel meer bekend over het spel, dat in lijkt te haken op het succes van Wii Fit, het populaire fitness-spel dat bij de Balance Board geleverd wordt. Phereosoft belooft echter een 'onverwachte draai' aan het genre te geven, al meldt te ontwikkelaar niet wat die draai inhoudt. De video maakt in elk geval nog niets duidelijk.

Het succes van Wii Fit heeft meer uitgevers en ontwikkelaars op ideeŽn gebracht en de meeste grote partijen maken inmiddels dan ook games waarbij de Balance Board wordt gebruikt. Zo heeft Electronic Arts skateboardgame Skate It in de planning staan en Ubisoft werkt aan een game rond Olympisch kampioen snowboarden Shaun White. Eerder deze week verschenen er geruchten dat Activision zou werken aan Spider-Man: Agile Warrior, waarbij de voeten van Spidey bestuurd kunnen worden met de Balance Board.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (12)

Het filmpje laat nog niet veel revolutionairs zien. Maar dit zou nog wel wat leuke spellen op kunnen leveren.
ze beloven ook niks revolutionairs maar een onverwachte draai.

De figuur in het filmpje doet me beetje denken aan Bioshock.
ik begrijp helemaal wat je bedoeld.

wat een vreselijke vormgeving... als het er zo uitziet verkopen ze weinig denk ik...

dat karakter heeft totaal geen uitstraling. Ze heeft een kapsel uit de jaren 50 en een zweet band op haar stuiterende borsten. voor de rest geen overtuigende menselijke properties.

ik hoop dat dit toch nog een interne demo is...
ik denk dat het de tiolet jufvrouw en de parkeer wacht waren.

bij EA waren het waarschijnlijk de topmensen van het design team :P

weten ze zeker dat dit bij het spel hoord? het moet haast wel fout zijn. Het ziet er namelijk uit als een scanlinerender in 3d max. engine zal dus wel goed in elkaar zitten als het realtime is.

[Reactie gewijzigd door ThePiratemaster op 17 juni 2008 15:01]

engine zal dus wel goed in elkaar zitten als het realtime is.
Say what ??? :D
Sorry maar deze logica volg ik echt niet, wat je hier zit kun je zonder framework in OpenGL of Direct3D in 4k doen - een keer of 6 :D
die modellen zien er vrij high poly uit. als dit filmpje al van een werkende engine is dan lijkt het mij een efficiente om dit op een wii te kunnen doen. Zeker met ook nog eens meerdere van die modellen en lens blur en een goede frame rate.

verder ben ik niet heel erg ver met het programmeren van complete engines dus correct me if i'm wrong ;).

[Reactie gewijzigd door ThePiratemaster op 17 juni 2008 17:13]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True