Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 23 reacties

Het consolespel Burnout Paradise is meer dan een miljoen keer over de toonbank gegaan. Het spel werd eind januari op de Xbox 360 en de Playstation 3 losgelaten en heeft de grens van zeven cijfers dus binnen drie maanden bereikt.

Criterion Games, de ontwikkelstudio achter Burnout Paradise, heeft ook bekendgemaakt dat de games uit de Burnout-serie in totaal meer dan vijftien miljoen keer zijn verkocht. Burnout Paradise wordt gezien als de vijfde aflevering van de spelserie en is de eerste game die alleen verkrijgbaar is op de Xbox 360 en de Playstation 3.

De ontwikkelaars werken al geruime tijd aan nieuwe content voor Burnout Paradise. Dit jaar zouden er drie dlc-updates worden uitgebracht, die respectievelijk de bijnamen Cagney, Davis en Eastwood krijgen. Wat voor soort content elke update met zich meebrengt, is niet bekend, maar Criterion Games heeft al aangegeven dat ze 'ingrijpende veranderingen' met zich meebrengen. Waarschijnlijk bevatten de updates nieuwe racelocaties en extra auto's.

Burnout Paradise - vooruitblik op dlc
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (23)

Erg goede game, heb hem gisteren met 100% uitgespeeld en 68 uur plezier aan gehad. En dat zegt voor mij al heel wat, ben heel erg kieskeurig.

Die ingrijpende veranderingen zou dat niet het volgende zijn:

Betere map/gps ( is erg onoverzichtelijk)
een retry functie ingebouwd
het selecteren van races doormiddel van je map ipv er telkens naar toe rijden

Indien zo dan zou het spel perfect zijn

[Reactie gewijzigd door aliberto op 5 april 2008 15:56]

Erg vermakelijk spel inderdaad, ben nu net over de helft, dus heb nog even te gaan, maar zeker de moeite waard.

Wat ik inderdaad erg mis is een retry functie, tegen de tijd dat je bij een challenge af hebt ben je aan de andere kant van de stad en iedere terug rijden is een ****. De map vind ik niet onoverzichtelijk, alleen soms is de orientatie verwarrend omdat het zo retesnel gaat allemaal ;)

ik ga gauw weer verder met road ragen en stunt runs draaien |:( O-)
Ook al zou de map het hele beeldscherm vullen, dan nog zou je zeggen dat de map onoverzichtelijk is vanwege de snelheid. Gewoon de map van buiten leren is veel handiger :)
aliberto/farscape: waarom zou je een retry willen hebben? Als je het spel van A tot Z wil spelen, kan je onderweg naar een race best andere onderdelen van het spel completeren zoals de "challenges" voor elke straat. Afhankelijk van welke auto je hebt, kan je best meerdere typen race met die ene auto afronden; zo is het helemaal niet moeilijk om het spel aanzienlijk uit te spelen door simpel gebruik te maken van de bonus-auto's die je krijgt voor de jumps & gates.

Verder is de tip: crash je in een race, rij terug naar de start, trek je handrem aan en het spel komt weer in free-roam en je kan weer opnieuw beginnen met de race.
En terecht. Burnout Paradise is een waardige opvolger van Revenge, die echter één groot voordeel had tov Paradise : de Crash-onderdelen. Dit hebben ze in Paradise vervangen door Showtime, dat in no way vergelijkbaar is.
Ik hoop dat ze dat, plus het volgende inbakken in de volgende BO :

- Een betere map!!! Niet te volgen als je hard rijdt, je knipperlicht is handig maar vaak te laat (en als je auto beschadigd is zie je het ook niet)
- Ragdoll drivers, die net als in Flatout door de vooruit vliegen upon impact
- Retry functie zoals meerdere malen genoemd
- Spawen op andere plekken, vanaf het gebergte terugrijden naar de stad is een hel
- Crash scenes skippen. Nu loopt de tijd door in real-time, als je in slow-motion je crash ziet. Niet handig met bijv. Burning Routes of races in het algemeen.

Verder brengt het spel erg veel waar voor zn geld. Je zit met één druk op de knop online, je hebt vele uren gameplay en zelfs als je het spel hebt uitgespeeld is het nog lang houdbaar. Het geluid is subliem, in 5.1 snoeihard je auto tegen een muur rijden is een sensatie. Het gevoel van snelheid icm de framerate (constant 60 FPS) is in geen enkel ander spel te voelen.
De Achievements voor de 360 zijn erg leuk verzonnen, en zorgen tevens voor een nog grotere houdbaarheid.

Ik kan zo nog wel uren doorgaan, maar het punt is duidelijk. Als ze maar rekening houden met de "kritiek" voor het volgende deel ;)
Beetje jammer dat we deze game niet op de PC zullen zien, er lijkt me immers wel genoeg animo voor ( zie succes van Need for Speed reeks e.d. )
Inderdaad en vergeleken met de huidige spellen uit de Need For Speed reeks vind ik dit zelfs leuker om te spelen. Het is wellicht de keus Arcade/Sim waar je voor gaat.
(Want de laatste Need for Speed vind ik net een Sim-game waardoor hij helemaal slecht geworden is imo... laat dat gewoon over aan Gran Turismo).
Het is idd erg jammer dat de Burnout-serie niet op de PC verschijnt. Maar om het nou te vergelijken met NFS wil ik ook weer niet doen, je kan het beter vergelijken met Flat-out waar het ook veel om het crashen etc. gaat.
Al gaat flatout meer om het vernielen van je omgeving.
En eigenlijk vind ik Burnout wel iets lekkerder sturen.
het grote nadeel van de vorige burnout games vond ik dat het overige verkeer op een best laat tijdstip echt gerendered werd, was bij hoge snelheden toch wel vervelend.

De game content updates waren toch gratis voor dit spel of niet?
Nee, de eerstkomende DLC is gratis maar het is nog niet officieel dat de rest ook gratis wordt uitgebracht. EA kennende en de plannen die ze hebben met toekomstige DLC, is dat de rest wel betaald moet worden en ik vermoed ongeveer 800MS per pack.
Toch is het wel aardig dat de eerste gratis is (al mag dat ook wel met 1m verkochte exemplaren).
Maar goed nieuws voor de online racers dit!

Net weer even zitten spelen met wat mensen op Live en is toch wel erg cool (zeker icm een headset).
Ik heb alleen de demo gespeeld, maar wat ik er irritant aan vond is dat als je ergens tegen aan knalt je ipv een mooie dreun de crash en schade in vertraging ziet. Das 3 keer niks want het neemt het hele gevoel van de impact weg. Is dit in te stellen in de volledige game?
Ik vind het wel wat hebben. Je crasht, dus de snelheid is er sowieso uit. Wat ik wel irritant vind is dat de camera wegdraait op het moment dat je een takedown maakt. Een paar keer leuk, maar daarna wordt het irritant omdat je je op dat moment niet kunt concentreren op de rest van de weg. Op zich neemt de AI het wel goed over en zul je ook niet crashen (je kunt er dus ook misbruik van maken ;)), maar een takedown vlak voor een afslag kun je beter niet doen want dan rij je dus gewoon rechtdoor 8)7.

En nee, je kunt het trouwens niet uitzetten :)
Is er ook bekendgemaakt hoe de verhouding ligt tussen PS3 en XBOX360 verkopen? Ik vind het nergens...
Volgens de hitlijsten van januari uit Amerika is het aantal verkopen van dit spel consistent fifty-fifty geweest met een klein voordeeltje voor de 360. Dus zeg 510.000 tegen 490.000 ofzo.
2 player splitscreen: where is the love???
Hebben we eindelijk monsterlijke consoles op monsterlijk grote HD TV's met HD resoluties...
...geen 2 player splitscreen in the next/last gen super game a.k.a Burnout 5! :/
Dit heeft Criterion bewust gedaan, ze wilden altijd 60fps halen, ongeacht wat er op het scherm gebeurt. Dit is gelukt, maar de splitscreen optie is hierdoor helaas vervallen. Vind ik het enige minpunt van de game, voor de rest: super spel, heb hem nu voor 100% uitgespeeld en heb hier 68 uur over gedaan, en online moet ik nog zoveel challenges dat ik voorlopig nog niet klaar ben met het spel.
1.000.000 zijn zeven cijfers, jij denkt aan 6 nullen ;)
Als je dit als advertentie ziet, vind je dan ook dat "nVidia heeft 3 miljoen GTX-en verkocht en heeft dit jaar een recordwinst geboekt" een advertentie is?

Ik niet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True