Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 5 reacties
Bron: Sharky Extreme

Sharky heeft wat info op zijn site gezet over de Viper 2, de Savage2000 kaart van Diamond. Dit is de soep:

Later on today, Diamond will be officially announcing their Savage 2000+ based Viper 2 series of 2D/3D accelerators. There should be two versions of the card, one with 32MB and another with 64MB of RAM. A price hasn't been determined for the higher end 64MB version but it's looking like at least $250. The 32MB version on the other hand is set for a late October release date and to sell in retail at approximately $200 (probably under). The graphics clock frequency hasn't been pinned down yet to a final speed but it should be between 160-175MHz for the 665M/texel per second fill rate. The 32MB of RAM is set to be clocked at 166MHz. [break]Verder nog wat info over Diamond's Rio 500 en de Xtreme versie van de Savage4 Pro+, die ook allebei deze maand uit zou moeten komen:[/break]

In a conference call with Diamond, we were also informed that their Savage4 Pro Xtreme (see preview) will start shipping at the end of this month. The retail price will be set at $99.99 (based upon a $30 rebate).

In other Diamond news, we were told that their follow-up product to the RIO 300, the RIO 500, will begin shipping at the end of this month as well. At $265, it will harbor 64MB of RAM for up to two hours of music, a USB connection and be both PC & MAC compatible.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (5)

Benchmarks !!!!
Unfortunately, they didn't have any scores that they were ready to give me. They explained that they were getting final silicon next week, and the OpenGL drivers are still in beta right now.(verder gaat hun alfabet niet btw) Any numbers they have right now do not accurately reflect the chip's true potential. (van Thresh Firingsquad)
Dus nog ff geduld....
Heb je trouwens met die texture compressie nog zo veel (64MB) geheugen op die kaart nodig?
Heb je trouwens met die texture compressie nog zo veel (64MB) geheugen op die kaart nodig?
Ja, die OGL is nog in beta, en dat zal ie voor het komende jaar ook nog wel blijven, ze hebben leuke hardware daar bij S3 voor een nog leukere prijs maar van drivers hebben ze nog geen kaas gegeten...

Bij NVidia gaat het de laatste tijd redelijk goed met de drivers, ik geloof dat ze beginnen door te krijgen dat je met een goede driver heel veel kunt winnen (sinds ze zo'n gast van AMD aan de detonators hebben laten sleutelen, is ie zo'n 40% sneller geworden op mijn K6-III, da's niet niks, sterker nog, dat is meer dan ik aan verbetering verwacht tussen de TNT2 en GeForce...)

3dfx geef ik eerlijk gezegd de meeste kans op een stabiele driver voor hun V4, maar ja ik hoor ze nog zeggen "onze 16 bit is eigenlijk 22 bit en bijna zo goed als 32 bit, wat jullie eigenlijk willen is meer fps" nou die lui neem ik voorlopig even niet meer serieus, ze bekijken het maar met die voedoes! Misschien komen ze straks met "32 bit output is op onze V4 intern eigenlijk maar 22 bit en de textures daaronder zijn maar maar 16bit want jullie zien het verschil toch niet en dat scheelt weer geheugen" ofzo, ja daaaag!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True