Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 14 reacties

Een groep ontwikkelaars heeft de nieuwe ontwikkelstudio Tyrant Studios opgericht. Het team bestaat uit ontwikkelaars die onder meer aan Halo en Battlefield hebben gewerkt.

Tyrant StudiosDe leiding van de in Seattle gevestigde studio is in handen van Hardy LeBel, die in het verleden aan Halo en diens opvolgers heeft gewerkt. Ook bekleedde LeBel diverse posities binnen Microsoft Game Studios ten tijde van het werk aan Jade Empire en Dungeon Siege 2. Anders Hejdenberg, de lead designer van het nieuwe bedrijf, heeft Battefield 2: Modern Combat, Battlefield 2142 en Futurama op zijn cv staan.

Hoewel er nog niets over het eerste project van de studio bekend is en er ook nog geen uitgever aan het bedrijf is verbonden, blaast Tyrant direct hoog van de toren. "We zijn blij de oprichting van Tyrant aan te kunnen kondigen", zegt LeBel. "We delen met zijn allen een bepaalde visie op gamesontwikkeling. Aan ons eerste project zijn maanden voorbereiding voorafgegaan en met onze ervaring denk ik dat we de manier waarop games gemaakt worden voorgoed zullen veranderen."

Behalve LeBel en Hejdenberg heeft Tyrant ontwikkelaars in dienst die eerder gewerkt hebben aan games als Interstate '76, Spider-Man, Tony Hawk's Pro Skater, Midnight Club 2, Alter Echo, Crimson Skies, Cel Damage en Viva Piñata - Party Animals.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (14)

Heeft dit misschien te maken met dit nieuwbericht:
nieuws: EA-directeur: EA heeft Bullfrog, OSI en Westwood verpest

Ze zien in dat ze zich niet volledig kunnen laten gaan onder het juk van een grote uitgever en beginnen dan maar opnieuw... Ze zaten misschien niet bij EA, maar er zijn maar weinig gamestudio's over die NIET bij een grote uitgever zoals EA zitten volgens mij.

[Reactie gewijzigd door mvds op 12 februari 2008 16:56]

Grote uitgevers te over volgens mij... je moet alleen alle administratieve rompslomp kunnen verdragen als je in een grote omgeving werkt. En daar zijn deze creatieve mensen niet zo graag mee bezig.

Ik hoop enkel dat ze genoeg geld kunnen krijgen om enkele topgames uit te brengen zonder dat ze zich genoodzaakt voelen zich te verkopen aan weer een van die werkgevers waar ze zijn van gaan lopen.
Het gaat niet alleen over de administratie, maar ook over creatieve vrijheden. Kleine studios maken vaak een succesproduct, worden opgekocht door bijvoorbeeld EA en worden dan onder druk gezet om zo snel mogelijk een sequel klaar te hebben die gewoon meer van hetzelfde bevat.
Dit is niet het hele battlefield team, enkel de developers van Battefield 2: Modern Combat, Battlefield 2142. Die overigens naar mijn mening de serie geen eer aan deden. Dus ik denk dat dit positief is voor de Battelfield serie.
denk ik dat we de manier waarop games gemaakt worden voorgoed zullen veranderen

daar wil ik wel eens meer van weten, ben erg nieuwschierig wat hier uit gaat komen rollen! Er zitten wel erg veel verschillende soorten game-ontwikkelaars tussen als ik het zo lees: Interstate '76, Spider-Man, Tony Hawk's Pro Skater, Midnight Club 2, Alter Echo, Crimson Skies, Cel Damage en Viva Piñata - Party Animals.

We wachten af! :Y)
Talent hebben ze blijkbaar. Nu alleen nog een idee, geld en tijd.
Volgens mij moeten ze al wel geld hebben.
Ik neem aan dat die ontwikkelaars niet zitten te springen om 'voor het goede doel' (tijdelijk) zonder inkomen te zitten. :)

Ik vraag me wel af hoe ze aan het kapitaal komen. Een nieuwe game ontwikkelen kost veel tijd en geld.
Een idee hebben ze ook. Je begint geen studio als je nog niet weet waar je aan gaat beginnen. Je begint een studio op het moment dat je klaar voor de start bent.

En geld krijg je doorgaans van een publisher.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 12 februari 2008 17:40]

qoute:
En geld krijg je doorgaans van een publisher.

EA bijvoorbeeld :+
Interstate '76 was ook zo'n briljant spel ja...
Indeed, een van de eerste spellen waar ik echt verslaafd aan was, heerlijk rond crossen :P
Ik heb er volop vertrouwen in! Halo en BF zijn super mooie games, dat belooft wat moois!
Heel interessant nieuws! Vooral de games die door de mensen zijn gemaakt:
BF (jammer niet 42?). Interstate '76, Tony Hawk's Pro Skater, Crimson Skies zijn geweldig :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True