Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 14 reacties

Uitgever Eidos gaat Monster Lab op de markt brengen, een game waarin de speler een robot samen kan stellen uit meerdere onderdelen. Spelers krijgen de mogelijkheid om via internet onderdelen te ruilen.

Logo Monster Lab De Canadese tak van ontwikkelaar Foundation 9 werkt aan Monster Lab, een game die nog dit jaar uit moeten komen op de Wii en de Nintendo DS. De speler is een leerling in een werkplaats waar robots gemaakt worden en het doel is om een eigen robot te maken en het daarmee op te nemen tegen Baron Mharti. Een robot bestaat uit verschillende onderdelen, die de speler zelf kan maken als hij grondstoffen verzamelt en combineert.

Met zijn robot gaat de speler gevechten aan met de onderdanen van Baron Mharti. Gedurende het spel komen er meer grondstoffen beschikbaar, waarmee dan weer betere onderdelen gemaakt kunnen worden. Bij beide consoles kunnen spelers het online tegen elkaar opnemen en in beide gevallen kunnen ze onderling robotonderdelen ruilen. Of met de versie voor de Wii ook gespeeld kan worden tegen de versie voor de DS is nog niet bekend.

Het spel speelt zich af in de Uncanny Valley. Die naam is afkomstig uit de robotica en slaat op de afkeer die mensen voelen voor robots die bijna menselijk zijn.

Monster Lab Monster Lab Monster Lab Monster Lab
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (14)

Zover ik kan nagaan geen variant op Spore. Gewoon actie-rpg. Robot bouwen en upgraden met nieuwe onderdelen (= stats verbeteren) en verder vechten tegen andere robots (= actie). Niks schokkends. Voor video met ingame beelden zie http://www.insidegamer.nl/video_error.php?video_id=5832
um zucht.. check je link anders eerst voordat je uhm post??? |:(

maar goed. lijkt me opzich wel lache voor de uurtjes waarin ik niet bezig ben met andere games :D
gaat dit dan niet erg op mini robot arena lijken op de ds dat was ook een robotje maken en upgraden en dan gevechten er mee winnen :?
Als de gevechten zo goed zijn als in OMF2097 voorzie ik een gouden toekomst voor dit spel :+
Om maar eens een echte klassieker te noemen... daar heb ik redelijk wat uurtjes mee vermaakt zeg..
Zoooo mooooooooooooi die heb ik vroeger ook nog gespeeld. Ik wist nooit meer hoe dat spel heette joh. Ik had daar een demotje van op mijn oude pctje. Hey thanks man weet ik eindelijk hoe het spel heet. Deze game was echt uber!!!! Toen was ik 7 jaar volgens mij, toen ik dat speelde.

[Reactie gewijzigd door Pulze op 1 februari 2008 08:26]

De term "Uncanny Valley" is ergens in de jaren 70 in 1970 bedacht door roboticus M. Mori. Ik dacht dat het idee achter het principe dat mensen een ongemakkelijk gevoel krijgen bij het zien van een robot die menselijk lijkt maar toch op de een of andere manier sterk afwijkt. bijvoorbeeld een robot in kindervorm die op de een of andere manier 'eng' wordt omdat het toch niet menselijk genoeg is.

Edit - jaartal verbeterd en een stukje over de hypothese zelf van wikipedia:
Mori's hypothesis states that as a robot is made more humanlike in its appearance and motion, the emotional response from a human being to the robot will become increasingly positive and empathic, until a point is reached beyond which the response quickly becomes that of strong repulsion. However, as the appearance and motion continue to become less distinguishable from a human being, the emotional response becomes positive once more and approaches human-to-human empathy levels.

This area of repulsive response aroused by a robot with appearance and motion between a "barely-human" and "fully human" entity is called the uncanny valley. The name captures the idea that a robot which is "almost human" will seem overly "strange" to a human being and thus will fail to evoke the empathetic response required for productive human-robot interaction.[

[Reactie gewijzigd door Farscape2 op 31 januari 2008 17:27]

Klinkt als Robotech van de SNES, en dat was een heel vermakelijke RPG

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True