Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

Flint Dille, de man die ooit verantwoordelijk was voor enkele verhalen van Transformers en G.I. Joe, is door uitgever Red Mile Entertainment aangetrokken om de productie en de verhaallijn van het aankomende Sin City-spel te begeleiden.

Dille en Sin City-bedenker Frank Miller zeggen al enkele gruwelijke ideeën te hebben voor het spel. 'Enkele bekende karakters keren terug en nieuwe personages maken hun opwachting, waarbij sommigen waarschijnlijk op een verschrikkelijke manier aan hun einde komen', aldus Dille.

Sin City posterHet is onbekend of het spel gebaseerd is op de stripboeken van Frank Miller of zal draaien rond de verfilming van deze strips door regisseur Robert Rodriguez. Zowel de film als strip werden gekenmerkt door een unieke visuele stijl, waarbij de beelden in zwartwit getoond worden met enkele details in kleur. Het tweede en derde deel van de film zijn op dit moment in de maak.

Dille houdt zich tegenwoordig bezig met verhalen voor computergames en was onder meer verantwoordelijk voor het veelal geprezen spel The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay en Dead to Rights.

Het is niet bekend of Red Mile zelf de ontwikkeling van Sin City op zich zal nemen. De studio was eerder verantwoordelijk voor het spel Jackass: The Game en Heroes of the Pacific. Red Mile heeft nog geen releasedatum of specifiek platform genoemd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Sin City als film en sowieso de verhalen van Frank Miller worden gekenmerkt door een hele mooie 'sfeer-tekening'...
lijkt me prima toepasbaar voor een computergame...

enkel wat moeilijk zou zijn is het verhaalverloop dat frank Miller toepast ook geschikt te maken, omdat het meestal juist zeer zwarte en tragische vertellingen zijn die gekenmerkt worden doordat 'hapy endings' ontbbreken en ook veelvuldig totale 'open' eindes worden toegepast...

dat lijkt me nou net erg lastig en frustrerend bij een game, als dat niet gewoon een traditioneel 'je hebt alle bad guys afgeschoten en de goodguys overleven' einde kent, maar ergens iets donkers en depressief 'verdwijnt de laatste overgeleven in de mist terwijl de meeste vrienden dood op de bodem liggen.
Het doet me heel erg denken aan Max Payne. Dat was ook een echt Film Noir-spel. Ik kijk nu al uit naar een gigantische mokerhamer om vijanden mee te verpletteren :D

In feite is in Max Payne het ook heel donker. Alle slechterikken worden afgeknald, maar tegelijk wordt zijn grote liefde vermoord. Het is ook een spel waarin de speler volledig alleen staat, niemand kan vertrouwen. "Let the guns do the talking"
Toen ik Sin City als film zag, moest ik meteen denken aan het spel Max Payne (2001). Dit spel wordt verteld door geweldige tekeningen in stijl, begeleid door een donkere, rollende stem. Het spel zelf heeft eigenlijk alleen als missie KKND (crush kill and destroy) en had als enige uitspringende feature het zogenaamde 'bullettime'. Het verhaal en de manier waarop de cut-scene's gebracht werden maakten dit voor mij tot een geweldig spel, dat ik meerdere malen doorlopen heb. Er is ook een deel twee, maar dat heb ik nooit gespeeld.

We zijn nu 6 jaar verder en sowieso graphisch een stuk verder. Ik denk dat zo'n spel dus wel degelijk te maken is. Maar het zal niet vallen of staan bij graphisch geweld of zelfs de A.I.. Ik denk dat het verhaal en vooral de presentatie daarvan de sleutel is voor een goed Sin City-spel. Hoe dan ook: ik wacht in spanning af!
Max Payne 1 goed vinden en deel 2 niet gespeeld hebben :o .
Deel 1 was 'gewoon' goed, maar deel 2 was fantastisch _/-\o_ !

Anyways, het moeilijkste is inderdaad om de strip-stijl die in de film aanwezig is te vertalen naar een game. Maar met huidige 8800GTX shader power moet dat geen probleem zijn, tenzij de makers zich op de mainstream gaan richten. En als het inderdaad mainstream word, dan zal het wel 3x niks worden :( .
Deel 1 was qua gameplay goed en qua verhaal fantastisch,
Deel 2 was qua gameplay fantastisch en qua verhaal matig.
Totaal off-topic maar Max Payne deed mij meer denken aan Payback met Mel Gibson.
Er bestaat allang een Sin City-game: het heet Killer 7. :)

Maar serieus: toen ik Sin City voor het eerst zag (zonder de strip te hebben gezien) dacht ik meteen aan dat spel. De stylering en de sfeer ervan heeft lijkt wel wat op die van de film.
Geef mij dan maar Max Payne...
Noot: The Chronicles of Riddick is tevens de naam van een film, welke helaas niet al te best was (imho). Dat er ook een spel van bestond was ik even vergeten en daar dit pas in de laatste alinea duidelijk werd, duurde het even voor mijn wanhoop weer werd weggenomen.

In die zin is de titel dus niet erg duidelijk. Bij een schrijver denk ik eerder aan de film dan het gelijknamige spel.
Dat is idd waar. Jammer genoeg heb ik de game van chronicles nooit gespeeld, maar ik vraag me af wat voor een draai ze willen geven aan de sin city game. De film bestond elke keer uit korte stukjes van verschillende characters (al moet ik zeggen dat ik hem na een half uur uitgezet heb, omdat ik ineen door had dat ik een pluisje in mijn kamer intressanter vond dan deze film).
lol! Wat heb jij die avond gerookt dan?

Ik vond het toch echt wel een boeiende film, al moet ik zeggen dat een 2e keer kijken het niet waard is.

Maar zo'n film moet je eigenlijk kijken in de Bioscoop ipv thuis op de bank.

[Reactie gewijzigd door Cybergamer op 23 oktober 2007 17:20]

Sequence op Pitch Black... wel een goeie film
Inderdaad, beide films samen zijn al een stuk beter (waarbij het sequel dus minder is). Echt goed zijn ze niet natuurlijk, qua verhaal dan.
Het spel wordt door degenen die het gespeeld hebben nochtans vrijwel algemeen als een pareltje beschouwd. Wat mij betreft is het dat ook, de spellen die ik twee keer uitgespeeld heb zijn op de vingers van één hand te tellen en Riddick is er één van.
Geweldige film. Die sfeer is zo appart, maar toch mooi... Ik hoop dat ze dit in het spel ook weer terug weten te brengen, maar ik heb zo mijn twijfels. De verhaallijnen van de meeste spellen is echt bagger
Als het dezelfde kwaliteit krijgt als Chronicles of Riddick, dan belooft het een erg goede game te worden. Ik vind Chronicles een van de verrassendste 3D shooters tot nu toe.
Ik ben al jaren fan van Miller dus laat maar komen die game...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True