Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Matrox G400 Millenium review

Door , 2 reacties, bron: FullOn3D

Armin van FullOn3D heeft een review van de G400 op z'n site geprikt. In goede FullOn3D traditie wordt er ook weer gebenchmarkt op een K6-III systeem. Voor de volledigheid gooien ze er ook nog een Celeron 450 en Athlon 650 tegenaan, samen met een zooitje andere videokaarten en de nodige Quake2 / 3Mark99 benchmarks krijg je dan behoorlijke vergelijking. Wat betreft de brakke OpenGL performance blijkt er inmiddels ook al enige progressie te zijn:

Obviously the hardware side of the G400 is a quite competent OpenGL renderer, but the ICD is not very good, especially on the K6-III it plain sucks as it still relies too much on mere x87 FPU power.

Not that I'd surprise anyone who has been reading about their problems since they entered the 3D market.

However, I had the privilege to see the progress between the 5.11 and 5.13 version ICD, which marks a speed difference of 20% on the Athlon, so I will let their 3DNow! optimization efforts pass for now, with a strict reminder to get better within the next couple weeks or I'll downgrade the final score by 5%.

Door Femme Taken

Architect

18-08-1999 • 02:32

2 Linkedin Google+

Bron: FullOn3D

Lees meer

Reacties (2)

Wijzig sortering
Die 5.13 ICD is al een aantal weken oud. Ondanks dat ie sneller is zijn er toch nog een hoop problemen mee. De 5.2x versie zit eraan te komen, die schijnt weer 20% sneller te zijn, en een hoop bugs die spellen laten crashen eruit te halen.
In die nieuwe versie moet het ook eindelijk mogelijk zijn om VSync voor OpenGL te disabelen. Tot nu toe was er alleen een (niet ondersteunde) registry hack die hem voor DirectX uit zet. Dat moet de OpenGL prestaties ook een eind opschroeven.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*