Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 8 reacties
Bron: Voodooextreme

Mark Rein van Epic heeft een vette posting op het Epic Megaboard gepleurd met info over de Riva TNT in Unreal:

Nvidia has been hard at work analyzing their D3D drivers to find out why Unreal's performance on TNT has been less than stellar up until now. The symptoms of Unreal's problems on TNT have been visual "stuttering" as well as serious control lag problems which causes mouse and keyboard inputs to be very sluggish.

Well the good news is that Nvidia believes they've located the reasons for these problems and that they'll have solutions soon in the form of new drivers.

Here is what David Kirk of Nvidia had the to say about Unreal on TNT:

"Unreal uses several texture download paths in the TNT driver that were unoptimized (they went through generic code). Those paths are optimized now (hand-coded, special purpose code). The reason that they were unoptimized before is that they were rarely used by other games, and certainly not frequently and dynamically during gameplay."

There may be other TNT driver releases between now and the time these particular optimizations are released but we'll make an announcement once the proper drivers are available for download.

I want to thank TNT users for their patience and Nvidia for their diligence in keeping at this problem until it gets fixed.

On other TNT related news: Creative Lab's told us yesterday that the TNT stencil buffering real-time shadow patch, shown at Comdex Fall 98 last week in Las Vegas, will be released to Unreal users. Right now the code is still in an alpha stage and they have some work to do on it before it's ready to release. You can read more about this and see some screen shots at http://www.unreal.com/comdex98/main.html or PlanetUnreal's mirror of this site at: http://www.planetunreal.com/index.asp?features/comdex.shtm

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (8)

Nou hou ik het voor gezien, terug naar 2000!
Het is maar goed dat Gamer.nl dat nieuws tegenwoordig doet........ ;)
Inderdaad terug naar 2000!
Die patch moet zeker nu nog worden uitgebracht, want unreal loopt nog steeds matig schokkend op een TNT. Ze kunnen er wat van bij Epic, bijna 2 jaar en nog geen patch. :)
Waarom zit ik als een eikel deze post te moderaten ? |:( hm zal wel aan mij liggen, moet voortaan toch is naar de datums gaan kijken. Ik moderate gewoon te prestatie gericht. Dat zal ut zijn of toch niet :? nahjha ik gaat weer door modderen.

En Unreal draait retegoed op een GeForce2 :+
In den beginne (jaar geleden) toen ik voor het eerst Unreal speelde ging het rete-schokkerig op mijn ViperV770 met TNT2 Chipset.
Ik heb het laatst nog een keer proberen te spelen met de final226 update ofzow, Toen werkte het prima!!! Niet dat ik het spel verder heb gespeeld, want ik vind het na een tijdje geen zak meer aan :r!!
(Dit gaat toch wel over unreal en niet UT he??)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True