Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 6 reacties
Bron: Tom's Hardware Guide

Uber meister Tom heeft zijn review van de G400 Max gepost. Het is weer een typische Tom-review: weinig onzinnig gelul en véél benchmarks. Hier heb je wat soep uit de conclusie:

Jumping into the fray with great DirectX performance and innovative new features, the G400 MAX has shown its merits. The "not so hot" OpenGL performance is something that Matrox will need to change if they hope to completely dominate the competition. If Matrox is able to overcome this issue, we're confident that they'll have a technically complete product that will put them in a technically very advanced position. Let's hope that Matrox won't need as much time for fixing the OpenGL-ICD and bringing it up to speed as it required for the OpenGL-ICD of the G200. We all remember that it took forever.

G400MAX is a good performer in D3D, especially in 32-bit color mode it's clearly ahead of its competition and this has not only been achieved by the 16-bit Z-buffer 'trick', but also by its extremely fast 2x 128-bit deep memory interface. The dual-head option is a commendable feature, which will certainly be seen in other 3D-chip solutions as well. G400 supports 3DNow!, so even K6-X-owners can take advantage of it. Only the OpenGL-gaming performance is not quite what it should and probably could be yet, so here I'd expect Matrox to do a decent amount of work in very short time to make G400 and especially G400 MAX become worth its pretty massive price tag.

Wil je het allemaal liever zelf beoordelen, surf dan richting z'n review.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (6)

Hmm, de performance van de huidige OpenGL driver is wel heel errug dramatisch in Quake 2...
Ja maar D3D is superb en de meeste spelen gebruiken dit ipv Ogl. Daarnaast groeit deze kaart beter mee naast snellere cpu'tjes. Voor mij is DIT de kaart.
En als-ie zo snel is in D3D dan lijkt me dat-ie met goede drivers in OpenGL net zo snel moet kunnen zijn. De meeste spellen zijn D3D, maar de topspellen zijn vaak gebaseerd op de Quake2/3 engines en die doen alleen OpenGL.
Bij Unreal zijn ze wat verstandiger geweest, die heeft nu ook D3D ondersteuning. D3D heeft nu eenmaal de toekomst, het groeit veel sneller in haar mogelijkheden dan OpenGL. Ik snap weerkelijk niet wat meneer Carmack of hoe die gast dan ook heet ziet in sole-OpenGL ondersteuning. Voor zover ik weet is Quake ook het enige spel dat alleen OpenGl ondersteunt. Jammer dan voor Quake, maar er zijn genoeg andere (en betere!) 1PS-spellen die wel D3D ondersteunen.
Een heel groot voordeel van OpenGL is dat het ook op andere platforms werkt. Dat is erg handig voor spellen als Quake 1/2/3 die ook voor andere platforms verschijnen dan Win32.
En meneer Carmack haalt in Quake toch altijd erg hoge framerates (bij kaarten met een goede OpenGL driver). Hij doet tenminste nog wat-ie zelf goed vind, ipv zich door Bill laat pakken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True