Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: Beyond3D

Marco van Zuylen (weer een Nederlander/Belg?) van Beyond3D heeft een artikeltje in elkaar gedraaid over het verschil tussen kleine (256x256) en grote (2048x2048) textures:

This is the year of a new generation of 3D cards. The 'net is swarming with every kind of discussion, review, and preview for the new technology. With the advancements in 3D rendering there have come a lot of new effects like bump-mapping, anisotropic filtering, and others which most cards will support. There is a difference though, between the two main cards which are sure to dominate. Voodoo3 and TNT2 fans have been debating the merits of the 16/22 VS 24/32 bit output, and the support for 256*256 VS 2048*2048 large textures.

I've been thinking a lot about the last discussion, and I wanted to see with my own eyes what the difference was between 256*256 and 2048*2048, and what S3TC (S3 Texture Compression) and Vector Quantization Texture Compression were. To test these things, I used Quake III Arena as a reference point. I have had the test running here for a while now (Linux) and Iím sure many of you are now playing the Windows version. Quake III Arena (Q3A) uses textures up to 512*512*24.

Marco heeft een 2048x2048 grote texture in elkaar gefotowinkelt. Het kwaliteitsverschil met de blurry 256x256 textures van de V3 is behoorlijk heftig. Check Beyond3D voor de info.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True