ASUS publiceert teaser voor gamingtablet in ROG-serie

ASUS kondigt 4 januari een Windows-tablet voor gamers aan, zo blijkt uit een teaser van het Taiwanese bedrijf. Het gaat om een apparaat dat onder de ROG Flow-naam verschijnt en waar al eerder geruchten over rondgingen.

ASUS spreekt in zijn vooraankondiging van 'de krachtigste gamingtablet'. Het bedrijf onthult deze dinsdag 4 januari tijdens de CES-elektronicabeurs die volgende week in Las Vegas plaatsvindt. Op de teaserafbeelding zijn de zijkanten van de tablet te zien en daar is ook de naam ROG Flow zichtbaar. Bovendien is de ASUS ROG XG-connector te zien, waarmee het apparaat is aan te sluiten op externe videokaarten voor meer grafische rekenkracht.

De teaser volgt op de publicatie van een afbeelding van een geclaimde ROG Flow Z13, door Evan Blass van EvLeaks eind oktober. Op die afbeelding is een tablet met een dun los te koppelen toetsenbord te zien, vergelijkbaar met de Surface Pro van Microsoft. Niet bekend is welke hardware de ROG Flow Z13 gaat bevatten.

Links de teaser van ASUS, rechts de eerder door EVLeaks gepubliceerde afbeelding.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

31-12-2021 • 14:33

86 Linkedin

Reacties (86)

Wijzig sortering
Om een lefty te zijn is over het algemeen lastig in de gaming wereld. Ik ben er zelf een, probeer maar eens een linker hands gaming muis te vinden, vergeleken met het brede assortiment. Maar ja dat is het zelfde voor een koffie beker 8)7
de enige gaming muis die ik heb kunnen vinden is de razer naga lefthanded edition
ben zelf ook linkshandig en heb er 2 gekocht. eentje als backup. verder als je geen zijknoppen wilt zijn er genoeg muizen zoals de steel series sensei dat voor beide handen te gebruiken is.
Heb zelf al jaren de razer deathadder left handed. Heb er al 6 versleten geloof ik. Razer is enige merk wat volgens mij ooit linkshandige game muizen heeft gemaakt. Dus sponsor ze graag 😀
Steelseries heeft een aantal symmetrische muizen die voor beide kanten te gebruiken zijn (extra knoppen links en rechts, bij de Sensei Ten en de Sensei 310).
Zowie fk1 was er ook 1.
Helaas worden die niet meer gemaakt.
Maar wellicht dat ze een vervanger hebben.

Pcgamingrace heeft ook ambidextrous muizen.
Model o(-) bijvoorbeeld
Huh? Wat is er zo speciaal aan een koffiebeker dat die niet voor linkshandige is?
Een linkshandige koffiebeker? Onze koffiebekers kan je met links op dezelfde manier vastpakken als met rechts, kwestie van een stukje om de as draaien.
Dan staat het plaatje de verkeerde kant op :+
Meestal weet je wel voor welk bedrijf je werkt - thuis heb ik geen plaatjes op de mok… en iedereen weet denk ik waarom :-)

@84hannes Jij doet de aanname dat ik rechtshandig ben... FYI: nee, zo ben ik niet van nature, maar ik heb mezelf gewoon geleerd n.a.v. 'maatschappelijke wensen vanaf groep 3' dat rechtshandig zijn - handiger is... ons bedrijfslogo staat maar aan 1 kant, houd je het kopje rechtshandig vast dan ziet de persoon tegenover je ons logo. Wat de gedachten erachter is als je een nieuwe klant verwelkomt en tegenover de klant plaatsneemt.

[Reactie gewijzigd door logix147 op 1 januari 2022 13:48]

Meestal weet je wel voor welk bedrijf je werkt
Bedankt voor dit exemplarische voorbeeld van reacties die linkshandigen krijgen: je moet je niet aanstellen,
Je muist maar met een symmetrische muis
Je draagt je horloge maar om de arm die je het liefst gebruikt
Je koopt maar mokken zonder afbeelding
Je houdt je hand maar in een ongezonde bocht om niet door de vulpeninkt te gaan
Je doet maar beter je best om van links naar rechts mooi te kunnen schrijven
Je leert maar met je rechterhand het toegangspoortje te openen
Maar als asymmetrische muizen zo onbelangrijk zijn voor linkshandigen, waarom bestaan ze dan überhaupt voor rechtshandigen? Als plaatjes op mokken zo onbelangrijk zijn voor linkshandigen, waarom bestaan ze dan voor rechtshandigen?

Ik zou graag een camera kopen die ik met alleen mijn linkerhand kan bedienen, maar die bestaan gewoon niet.

Ofwel, je past je maar aan.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 1 januari 2022 08:42]

er zijn maar c.a. 10% linkshandigen. Dit maakt het dus een relatief kleine markt om specifiek produkten voor te gaan ontwikkelen. Dat van de muis is een valide irritatie en het zou inderdaad fijn zijn als ze iig voor een aantal van de populairste produkten een linkshandige versie aanbieden.

Dat van de koffiekop is aanstellerij - idan koop je mokken zonder logotje? Of kijk je naar het logotje zodra je het niet drinkt? 1st world problems...
Natuurlijk zijn dit eerstewereldproblemen. Er zijn veel meer linkshandigen dan bijvoorbeeld gehandicapten, maar toch vind ik de aanwezigheid van een gehandicaptentoilet veel belangrijker dan snackvorken die je met je linkerhand kunt gebruiken.

Wat mij opvalt is het gemak waarmee jij de luxe die voor rechtshandigen bestaat als onnodig bestempeld voor linkshandigen, zuiver omdat ze een minderheid zijn. Hebben minderheden geen recht op luxe?
zijn maar c.a. 10% linkshandigen
Overigens verschilt dat percentage per bron. Ik vermoed dat het lastig te meten is omdat linkshandigheid passief (en waarschijnlijk onbewust) ontmoedigd wordt. Zo heb ik nooit linkshandig leren knippen, niemand was op het idee gekomen mij die kans te geven.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 1 januari 2022 11:05]

Een gehandicapte kan fysiek niet zonder speciaal ontworpen zaken. Een linkshandige kan, net als rechtshandigen met enige oefening prima twee handen gebruiken. Doe ik regelmatig om mijzelf scherp te houden en na een tijdje merk je het niet eens meer. Zaken met weinig motorische finesse gaan prima met beide handen, dus tenzij je meer wil betalen voor specifiek linkshandige producten zal t lastig zijn om een vorkje voor linkshandigen of een beker met het oortje aan de andere kant te verwachten. Muizen, ja, das noodzaak.
Doe ik regelmatig om mijzelf scherp te houden en na een tijdje merk je het niet eens meer. Zaken met weinig motorische finesse gaan prima met beide handen,
Ik las verkeerd, waardoor ik veronderstelde dat je niet geloofde in linkshandigheid. Maar je bevestigd gewoon dat je vindt dat we ons aan hebben te passen. Snap ik.

Als kind droeg ik mijn horloge nog wel eens aan de 'verkeerde' arm. Dat lijkt heel goed mogelijk, want een horloge is vrijwel symetrisch. Toch valt het me op dat ik net iets vaker achter het knopje blijf haken dan wanneer ik hem om mijn linkerhand doe. Nogmaals, het zijn allemaal eerstewereldproblemen en de meeste dagen heb ik er nauwelijks last van, maar zo nu en dan krijg ik een dunschiller in handen gedrukt die mij er op wijst dat deze wereld niet voor mij gemaakt is. Ik heb me maar aan te passen. Dat doen we dan ook massaal waardoor er ook geen markt voor ontstaat.

Een interessante hypothetische case vind ik de linkshandige piano. Denk je eens in wat het zou kosten om er achter te komen dat linkshandigen beter zouden spelen op een linkshandige(gespiegelde) piano? Je moet een hele generatie kinderen opvoeden met ofwel een linkshandige ofwel een rechtshandige piano én een leraar die daar prima mee om kan gaan. Een klein percentage van die kinderen blijkt linkshandig en een nog veel kleiner percentage daarvan wordt echt goed in piano spelen. Die moet je dan vergelijken met de controle-groep. Niet te doen natuurlijk, dus zal de gespiegelde piano nooit serieus doorbreken. En wellicht terecht, wellicht is pianospel volledig symetrisch.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 1 januari 2022 12:23]

Niet jullie......_iedereen_ heeft zich aan te passen. We kunnen geen op maat gemaakte wereld voor onszelf maken. Ik kan geen gluten of melk bevattende produkten eten, en met mij zo'n 10-30% van de bevolking (afhankelijk van de studie). Toch zie je pas sinds héél kort dat er wat meer aandacht voor is, maar ga maar eens vegan eten en glutenvrij. Of ga maar eens een biertje bestellen, 99.9% hebben gluten er in zitten. Of een patatje, de frietsaus heeft meel er in zitten, je moet vragen of het vet wel alléén voor patat gebruikt is.

Zo is het leven. We passen ons aan aan de meerderheid, we kunnen niet verwachten dat als we 10% van de bevolking zijn dat iedereen en alles zich maar aan _ons_ aanpast.

Gewoon blij zijn met wat we wél hebben ipv steeds maar blijven jammeren om dingen die we niet hebben. Dat is wat ik vind - linkshandigheid is één van die zaken die inderdaad een mild ongemak zijn soms, maar het is geen enorme beperking in het dagelijkse leven. Gebruik hier notabene zelf een symmetrische muis zodat ik met twéé handen kan bedienen, handig om RSI te voorkomen. Ja, de eerste week was dat ff wennen. Maar na een tijdje heb je er geen last meer van..hoop drama xd
Of ga maar eens een biertje bestellen, 99.9% hebben gluten er in zitten.
Onzin, ik weet zeker dat er honderden glutenvrije biertjes zijn. Vind maar eens een linkshandige fotocamera. Maar ik ga gelukkig niet dood van een rechtshandige camera dus misschien is het vergelijken van deze twee zaken onzin.
Gebruik hier notabene zelf een symmetrische muis zodat ik met twéé handen kan bedienen, handig om RSI te voorkomen. Ja, de eerste week was dat ff wennen. Maar na een tijdje heb je er geen last meer van..hoop drama xd
Gefeliciteerd, je hebt andere RSI-klachten dan ik. Ben ik nu een leugenaar als ik beweer dat mijn klachten doorgaans erger worden van symetrische muizen aan welke hand dan ook, of slechts een aansteller?
Ik gebruik een Genesis Xenon 770 (symmetrische) gaming muis. De knoppen zijn uitwisselbaar, net zoals de zijkant (maar dan is het asssymetrisch), toch is het voor rechtshandigen bedoeld. Het lijkt mij niet fijn de buttons met je pink of ringvinger te bedienen.

Wat ik mij ook afvraag; ik heb wel kinderen maar die zijn niet linkshandig.
Doe je er goed aan om zoveel mogelijk linkshandige zaken aan te schaffen? Of juist niet? Het lijkt me als ik beperkt zou worden tot linkshandig gebruik van attributen dat ik tegen een soort plafond zou aanlopen.
Ah ok als je met tekst of plaatjes wilt dan klopt t
Je hebt ze ook met plaatjes aan twee kanten. Vast ontwikkeld voor onze ambidextreuse medemens :+
Dan staat het plaatje de verkeerde kant op
Ik had bij Kellogg's een keer een lepel besteld met mijn naam er op. Die ik natuurlijk weg moeten gooien, ik hoef er niet bij het ontbijt al aan herinnerd te worden dat ik gehandicapt ben. :)
Comment van de week ^

een stukje naarboven sla je de spijker op zijn kop, degenen die zeggen dat je je maar aan te passen hebt snappen niet dat men er soms niets aan kan doen. 10% is best veel, maar dankzij winstmaximalisatie kunnen de linkshandigen meestal gewoon de boom in.
Ik ben links, maar heb mezelf aangeleerd om het rechts te gebruiken. Kan nu heel moeilijk muis met linkerhand besturen.
Terwijl links muizen ook voor rechtshandigen beter is. Doordat ze die keypad ook rechts hebben.

Moet wel zeggen dat ik ook recht muis maar vooral doordat ik een mix master 3 heb waarmee ik ook horizontaal in excel kan scrollen. Maar ik heb dan ook een thinkpad laptop toetsenbord zonder keypad.

[Reactie gewijzigd door hsb85 op 1 januari 2022 09:09]

Ben ook linkshandig en ik heb het bij de eerste aankoop van een gaming muis gelijk opgegeven. Ben rechts gaan muizen. Ondertussen doe ik dat al meer dan 10 jaar en na bijna 2000 uur in competitive fps games is mijn rechter arm toch aardig bijgetrokken denk ik ;)

Ik zou het aanraden. Ontzettend klote natuurlijk als je al wat ouder bent. Ik maakte de switch vrij op tijd, op mijn 12e ofzo. Toch wel makkelijker, gewoon de default keymaps van games kunnen gebruiken en normale muiskeuze hebben.
Het vervelende van dit soort apparaten is, dat als je een lefty ben die arrow-keys gebruikt en geen WASD val je weer buiten de boot. Extern toetsenbord geldt niet vanwege het apparaat zijn aard.
Probeer je eens voor te stellen hoe intens klein die doelgroep is...
Ruim 1,2 miljoen Nederlanders zijn linkshandig. Dat vind ik persoonlijk niet 'intens klein'... :P
Maar de meeste linkshandigen gebruiken niet de pijltjes toetsen maar gewoon WASD.
Eens, echter zou het interessant zijn om eens te pijlen wat de leeftijd is van de leftie-WASD'ers. :)
Ik game al (als linkshandige) sinds mens heugenis; en ik kan beamen dat ik gewoon WASD gebruik :-) sterker nog, ik ken geen van mijn linkshandige vrienden die de pijltjes gebruiken..

[Reactie gewijzigd door WouterL op 31 december 2021 16:42]

Ik game al (als linkshandige) sinds mens heugenis; en ik kan beamen dat ik gewoon WASD gebruik :-) sterker nog, ik ken geen van mijn linkshandige vrienden die de pijltjes gebruiken..
Is het dan niet fijner om bijvoorbeeld [;'\ te gebruiken? Met WASD zitten je toch wat schreef achter de laptop lijkt mij?
Van kinds af aan rechtshandig gedwongen een PC te gebruiken. Zou niet eens maar andere kunnen! Raar hoe dat werkt.

[Reactie gewijzigd door WouterL op 31 december 2021 17:52]

Muis je dan ook met rechts? Ik kan als rechtshandige een muis amper met links bedienen. Al gebruik ik meestal een trackball en dat gaat dan weer prima met links.
Ja, het lukt me niet eens met links meer. Ben voor de rest echt 100% linkshandig. Maar als je van kind af aan eigenlijk gedwongen wordt om een Pc rechtshandig te bedienen (amper linkshandige muizen), dan kan je op een gegeven moment niet anders. Qua pc gebruik eigenlijk dus rechtshandig.
en ben je dan ook 'goed' met je muis in je verkeerde hand? m.a.w. zit je op het niveau van rechtshandigen qua gameperformance etc? curious!
Ja absoluut :-)!
Superhuman! We moeten linkshandigen gewoon harder aanpakken dus, en laten gamen 😂
Ik denk dat je hersenen van jongs af aan zeer kneedbaar zijn! De reden waarom ik nu trouwens dus ook geen muis kan besturen met links, terwijl ik linkshandig ben.
Ik ben oprecht nieuwsgierig, ergens een polletje beginnen? :+
Ik ben linkshandig, speel met de pijltjestoetsen als het kan, helaas merk ik dat veel games daar anders over denken. Inmiddels kan ik ook met WASD spelen.
Ik ben linkshandig maar ik geruik mijn toetsenbord als een rechthandige, mijn zusje hetzelfde.
Die realisatie heb ik ook wel, ik vindt het prima om extra te betalen voor een eventueel numpad-deel die je ernaast kan leggen. Probleem opgelost.
Dan koop je toch een los padje daarvoor?
Mijn dochter is een lefty en die heeft nergens geen problemen mee gewoon aanpassen. Na een paar uurtjes wen je er vanzelf aan.
Leuk als je jong bent, merk dat ik het minder snel voor elkaar krijg op mijn leeftijd.
... Ik moest lachen, je weet dondersgoed waarom :D
Extern toetsenbord geldt niet vanwege het apparaat zijn aard.
Tjah met die logica geldt een muis ook niet. Volgens mij kun je prima een extern toetsenbordje meenemen voor zo'n ding. Als het bijbehorende toetsenbord dezelfde kwaliteit heeft als een surface toetsenbord dan zou ik er ook zeker niet op proberen te gamen.
Wasd heb ik nooit gebruikt en ben rechtshandig, kies altijd een andere toetsencombinatie. En vroeger had ik gewoon een belkin nostromo speedpad ofzoiets. Is net hetzelfde als een razer tartarus dat ik nu gebruik, veel handiger
*kuch* Bluetooth keyboard */kuch*

Ik werk zelf gewoon met muis en keyboard op mijn iPad Pro.

[Reactie gewijzigd door Jeroen_HD op 31 december 2021 15:41]

De X13 (in mijn bezit), maar dan zonder (vast) keyboard? Tenzij ze er iets beters dan een 3050TI in krijgen verandert er niet zoveel.

Kan mogelijk wel een hogere TDP krijgen, de render ziet er redelijk dik uit dus mogelijke betere koeling.

[Reactie gewijzigd door BLACKfm op 1 januari 2022 20:52]

Ik vraag mij wel een beetje af hoe zinvol zo'n tablet is want er zijn tegenwoordig genoeg andere streaming mogelijkheden voor games via Android tablets. Om dan met een externe videokaart te gaan werken lijkt mij bij een tablet onpraktisch want je zit dan toch weer met een extra kabel. En tja dan kan je net zo goed een krachtige gaminglaptop gebruiken wanneer je het tablet dan toch niet echt mobiel kan gebruiken.

Dit lijkt mij meer een soort van niche product wat misschien voor echte Asus ROG fans leuk is om erbij te hebben. En tja vergeet daarbij ook niet het prijskaartje want Asus ROG producten zijn vaak niet echt goedkoop. Dan moet er ook nog eens een externe videokaart erbij en tja, met de hedendaagse prijzen voor videokaarten word het een dure grap.
Gelijk hebben ze. Competitief mobile games spelen is vaak (dus niet áltijd en voor iedereen) fijner op een groter scherm. iPads domineren dit stukje van de markt, daar kan een snel reagerende Android tablet (vermoed ik) heus wel een plekje vinden.

Wat mij opvalt bij Call of Duty Mobile is dat de input lag van m'n iPad Pro 2017 zoveel lager is dat van mijn Samsung Galaxy S10. Ik weet dat die iPad een 120Hz scherm heeft, maar ook op 60Hz iPhones is de input lag bizar laag vergeleken met mijn S10. Ik hoop dat Asus dat goed weet aan te pakken, want dan krijg je die YouTubers pas over de streep denk ik. Daarnaast zou het goed zijn als ze throttlen weten te voorkomen door bijvoorbeeld een fan erin te plaatsen, of een of ander magisch koelsysteem.

Ik ben benieuwd in ieder geval! Asus heeft met hun ROG telefoons al laten zien dat ze gaaf spul kunnen maken.


Oops 😳

[Reactie gewijzigd door FeareX op 31 december 2021 21:19]

Het gaat om een windows tablet.
Mijn hemel, het vijfde woord van de kop ook 🤣

Ik heb lekker zitten slapen, haha. Bedankt voor de correctie :)
"Word's most powerful gaming tablet"

Ja... but can it play Space Invaders?
Sowieso moet ik nog zien dat het zich kan meten met een iPad Pro, ben benieuwd naar de hardware.
LOL want daarop kan je zo goed pc games spelen toch? ... oh wacht
Ik zie ook nog nergens dat deze een desktop-OS draait, dus het kan net zo goed een Android zijn.
Aangezien een externe GPU aan te sluiten is kun je er van uitgaan dat het een Windows of Linux machine is.. afaik zijn er niet echt android drivers voor gaming gpu's.
Dat is ook mijn redenering, maar dat we daarnaar moeten gissen is wel een beetje slordig van degene die dit artikeltje geschreven heeft imho.
ASUS kondigt 4 januari een Windows-tablet voor gamers aan, zo blijkt uit een teaser van het Taiwanese bedrijf.
In de samenvatting onder de titel, eerste zin xd. De artikel zelf is al niet zo lang, maargoed misschien was het handig geweest als het nog is werd herhaald :p.
Ja, is nu toegevoegd omdat ik de redactie erop gewezen had ;-) Nou ben ik nog wel heel benieuwd naar de hardware :-)

[Reactie gewijzigd door PizzaMan79 op 31 december 2021 17:21]

oooh excuus, netjes ^^. Thx
Met externe videokaart aansluiting? Zal wel een primeur zijn dan,en bovendien vrij onzinnig voor Android.

[Reactie gewijzigd door jozuf op 31 december 2021 15:14]

Als het Windows draait, is het dan echt een tablet ?
In 2001 presenteerde Bill Gates al een tablet met XP erop:

https://www.computerworld...-xp--touts-tablet-pc.html

Als het iets anders dan Windows draait, is het dan echt een tablet? ;)
2001 ? Toen al ja ? 10 jaar na de Atari STylus ?

Als het iets anders dan TOS draait, is het dan echt een tablet ?

Mijn punt is dat het in al die gevallen een aangepast desktop OS draait, en dat is iets totaal anders dan wat de gemiddelde persoon in gedachten heeft als je het over een tablet hebt. Windows is praktisch onbruikbaar in een tablet form-factor. Ik heb een aantal van die dingen en ze liggen in een la stof te verzamelen.
Collega's zijn anders lovend over hun Surface. Als ik al ooit een tablet zou kopen(kans is erg klein) zou het zoiets worden, de rest is mij gewoon te beperkt. Voor mij (en de definitie) zegt het OS(wat in principe ook Linux zou kunnen zijn) niks over de benaming. Het is een form factor. Dat de gemiddelde consument er anders over denkt doet daar niks aan af. Die gemiddelde consument denkt bij PC ook aan een Intel systeem met Windows erop.
Ik ben het met je eens wat de surface betreft. Een hele fijne ervaring.

Maar de gemiddelde consument denkt niet per se aan Intel, maar aan cores. Duo core? Quatro core? Dat zijn de dingen in mijn omgeving die ik hoor :+
Ik heb ‘t eens aan wat collega’s gevraagd met een Lenovo Yoga. Niemand gebruikt ze in tablet mode.
Het is een form factor.
Dat is precies de denkfout die Microsoft ook maakt, ze zien niet in dat tablets een complete separate klasse zijn. Daarom heeft Windows ook een aan deel van zo’n 0% op de tablet markt.
Tja zie o.a. de andere reactie van skunkopaat. Meningen verschillen. Zo hoef ik geen tablet(zeker geen die in jouw definitie valt) en zijn mijn collega's blij met de Surface. Wat ik thuis op een 'echte tablet' zou doen kan ik prima op mijn telefoon, dus voegt niks toe voor mij. Ik zou mijn Thinkpad nog wel willen ruilen(zelfs met bijbetaling) voor een Surface Book, maar die worden bij ons niet uitgeleverd, dus helaas.

Zoveel mensen zoveel smaken. Maar dat verandert nog steeds niks aan de definitie van een tablet. ;)

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 31 december 2021 19:50]

Plat dun apparaatje met een scherm waarop je met je vingers een OS kunt bedienen.... Een tablet dus..
Waar staat dat je hierop pc games kan spelen dan? Oh wacht…

Edit: achteraf toegevoegd zonder dat erbij vermeld is dat t artikel is aangepast, fijn hoor. Beetje flauw redactie.

In dat geval gaat de vergelijking met een iPad inderdaad mank. Mea culpa.

[Reactie gewijzigd door Vizzie op 31 december 2021 18:08]

Power is NOTHING without control !
Je Ipad kan een M1 soc hebben maar je hebt er weinig aan als je er niks mee kan.
Qua gamen is het Apple platform niet ideaal.
Sure, heel veel Applestore/Aracde games maar dat is het dan ook.
Al die moderne populaire Touchbased games vind je ook op Android maar wat te denken van Emulatoren !
Tientallen draaien prima op Android en blijven draaien en op je Ipad is dat niet toegestaan. Soms zijn er Workarounds maar in de praktijk duurt dat soms een week of minder en dan zie je dat ze niet meer werken.
Tenzij je gaat jailbreaken houd je die dingen niet werkende.

Kortom, qua gaming en qua opties en mogelijkheden wint de Ipad Pro zeker niet, en dat heeft niets te maken met pure cpu power.
Nu duidelijk is dat dit een Windows tablet is klopt het dat je er meer mee kan. Dat stond toen ik mijn reactie plaatste nog niet in het artikel.

Daarnaast kan je er misschien wel meer mee, maar most powerful is het dan nog steeds niet. Most versatile moeten ze dan maar roepen.
Nogmaals, Power is Nothing without Control.
Net als de nieuwe iPad Pro .. M1 soc met tot wel 16GB RAM en 2TB storage !!
En wat kan je met die power ?? Niets wat je niet met de oudere Pro's kan die vaak niet veel trager zijn.
IpadOS kan niet meer dan 5.5GB Ram benutten en ook de RAW power van de Soc komt niet echt tot zijn recht.
Sure, je zal beter 4K filmpje kunnen bewerken en renderen maar wie doet dat nou dagelijks op zijn tablet ?
Professionals doen dat op een MacBook en dergelijke.

Laten we eerlijk zijn, de meeste iPads worden gebruikt voor YouTube, Spotify, mailtjes, Social media en Netflix en dergelijke.
In al deze taken doet een andere tablet het ook prima.

Oh, voor de duidelijkheid, ik heb een iPad Pro 11 2018, iPad air 2, iPad mini 4, iPhone 11, Galaxy Tab S6 tablet, MacBook Air M1, Yoga Slim 7, Galaxy Fold 2 en een Asus Rog2.
Niks geen hater of fanboyism ofzo maar gewoon de praktijk.
Je kan jezelf wel herhalen maar dat maakt het niet opeens anders ofzo.

Ik ben het met je eens dat je op een Windows tablet veel meer mogelijkheden voor gaming hebt, helemaal mee eens maar dat maakt die tablet niet ineens krachtiger of zelfs het krachtigste zoals asus beweert, alleen veelzijdiger.

Volgens mij herhaal ik mezelf nu ook dus laten we het er maar op houden dat we elkaar niet gaan overtuigen ;)

gelukkig nieuwjaar met veel interessante hardware om over van mening te verschillen gewenst.

[Reactie gewijzigd door Vizzie op 1 januari 2022 19:20]

Daar sluit ik me bij aan !
De beste wensen man :)
Mjah, ik heb de X13 Flow, maar zelfs Asus Benelux weet niet eens of de XG Mobile hier ooit uitkomt…
De Flow X13 Laptops zijn leuk en nu gaan ze een tablet doen..
Ben benieuwd wat de Flow serie in te toekomst gaan brengen aan laptops/tablets/wellicht meer?
Ik ben rechtshandig maar probeer zoveel mogelijk linkshandig te doen, zodat ik mijn rechterhand overhoudt als echt mijn rechterhand. Mijn rechterhand behoeft geen training, mijn linker echter wel. Als voetballer trainde ik altijd mijn linkerbeen/voet. Doel is/was altijd om 2-handig/benig te zijn. Dat lukt niet helemaal maar voor zover dat lukt, geeft dat veel voordelen. Bijvoorbeeld in het geval vd muis, houdt je je goede hand over om te typen/notities te maken etc etc. Linkshandig de muis doen is super. Het voelt ook veel beter dan rechts omdat links in je lichaam verbonden is met rechts in je hersenen. Rechts in je hersenen gaat over ruimtelijkheid/beweging, links oa over taal. Dus veel beter voor gaming (en nog heel veel meer) om links de muis te hebben. Mocht dat in bepaalde games op wat voor manier dan ook een handicap blijken te zijn, dan switch je makkelijk om. Echt linkshandigen kunnen dat niet dus breek ik een lans voor hen. En voor mijzelf oa. Een goede gaming muis die lekker in je hand zit is niet monoform. Maar onze discussie hier gaat echt niets veranderen aan wat de grote bedrijven in China laten produceren. Dat is naar mijn mening pas een discussie...
Zal een condensator links of rechts georiënteerd zijn? :*)