Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: Sharky Extreme

Alweer een Voodoo3 review, maar deze keer by mr Alex 'Sharky' Ross himself.

The Voodoo3 3000 isn't without its faults. The lack of AGP 2X texturing implementation means that when games (using complex outdoor scenes) using larger textures start to be released, the Voodoo3 3000 (or any Voodoo3 for that matter) will endure a performance hit. Currently though, the proprietary DME transfer that 3dfx uses allows for up to 2.29GB/second local memory transfer capabilities for shifting textures on the 2000. Ample enough? It depends on which game developer you ask AGP texturing will become useful for games such as Unreal Tournament and Quake III: Arena. The ability to store and retrieve textures in system memory via the AGP bus allows for textures which are larger than the amount of available local graphics memory to be stored and retrieved with a minimal performance hit.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True