Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 17 reacties
Bron: FullOn3D

Dexter schrijft: "Fullon3d heeft een bijzonder uitgebreid artikel geschreven met alles wat je maar weten wilt over de ATI Radeon grafische chipset. Van specificaties tot driver in-depths, van bugs tot performance. Voor iedereen die de aanschaf van een Radeon overweegt, een must om even te lezen.":

We have constructed this article to be your one-stop reference point for everything Radeon. We cover all the technology, all the boards, a typical retail package, bugs, over-clocking, and also detail all the applications and menus. Plus we benchmark the top performing Radeon board against a standard GeForce2 card covering issues such as texture compression, anti-aliasing and mutli-texturing and pit the cards head-to-head with equal clocking. Most of the links in this article point to pages that are hosted by us and are therefore guaranteed not to vanish into the electronic ether. Enjoy

Het verhaal is inderdaad zeer uitgebreid en doet in 21 pagina's verslag over alle voor tweakers interessante zaken mbt de Radeon. Ga even naar FullOn3D voor alle info.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (17)

Een nog uitgebreidere bron van Radeon related info: de radeon topic op GoT (nu al 2837 posts!)
En weer valt er niets te lezen over grafische beeldkwaliteit, zelfs niet in zo'n uitgebreid artikel. Met die snelle RAMDAC's van tegenwoordig wordt er behoorlijk wat afgefilterd over het VGA signaal om zo'n kaart aan de CE markering te laten voldoen, hetgeen de beeldkwaliteit vaak niet ten goede komt. Nu schijnen de Radeon kaarten prima beeldqual te leveren, maar ik lees hier geen bal over. zeker niet tov de GeForce2, die steeds als vergelijkingsmateriaal dient en niet al te best bekend staat om zijn qual...
Mr_Atheist heeft wel gelijk, maar als je de laatste radeon drivers (7078) en de nieuwste via drivers installeerd, dan is dat ook verholpen. Ook windows 95 begint al aardig achter te blijven, zelfs Microsoft heeft al win 95 officieel achter zich gelaten.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat Ati een slechte naam met driverupdates had, als je nu kijkt doen ze dit veel beter. Het enige wat je als NADEEL kan zien is dat de Radeon te vroeg is uitgebracht, aangezien je met de huidige drivers pas een goede stabiele kaart hebt. Als VOORDEEL betekent dit dat de Radeon nog steeds niet op zijn top zit en dmv nog betere drivers kan er nog meer uitgehaald worden.

Probeer dit meer te vergelijken met Via chipsets dan Nvidia. Ati kwam met een nieuwe chipset en Nvidia borduurd door op de oude techniek. Ook Via had in het begin problemen, maar zijn nu een van de snellere chipsets.

Ok ik heb me zegje gedaan.... :) :) :) :) :)
Een vriend van mij kocht onlangs een Radeon 32 MB SDR. Bij de installatie ervan stuitte hij op redelijke problemen.

- Drivers wilden de eerste keer niet installeren en sloten af met errors
- Drivers werken niet onder Win95 (Een OS dat hij gebruikt voor spellen en dat toch niet zo veel zou moeten verschillen van Win98 dat het onmogelijk is hier correcte drivers voor te schrijven)
- De bijbehorende software bleek automatisch in het Nederlands te zijn (terwijl de keuze voor Engels toch logisch is of in ieder geval mogelijk moet zijn
- Het switchen van de TV-out kan leiden tot onherstelbare banen op je 'monitor-out'. (Banen van zeg 200 pixels breed die omgedraaid zijn met naastliggende banen; In hoeverre dit met de Radeon te maken heeft is niet geheel duidelijk.)

Al met al een mooie kaart, dat wel, maar de drivers en software laten dus nog te wensen over, zo heb ik met eigen ogen gezien.
mmmm....ziet er goed uit!! Mooie nieuwe technishe snufjes, hier zijn er een paar:
-----------------------------------------------------------
Keyframe interpolation makes character animations scalable, meaning that their level of detail can be adjusted to trade off speed vs. quality. For example, if a game using this technique began to run too slowly and fell below a certain frame rate threshold, the application could detect this and compensate by reducing the number of frames of animation used. In addition to adding scalability to character animations, keyframe interpolation makes them less time-consuming to generate, and reduces their memory storage requirements. The Charisma Engine is the first technology to provide hardware acceleration for keyframe interpolation.
--------------------------------------------------------------------------
Programmable pixel shaders are an exciting innovation that gives developers a new degree of freedom in creating advanced visual effects. A pixel shader is a simple routine that determines the color of a pixel based on variety of inputs (base material color, light color, surface reflectivity, bumpiness, transparency, etc.). Pixel Tapestry architecture allows a developer to actually program custom shader routines into the graphics processor itself, allowing them to be accelerated in hardware.
-----------------------------------------------------------------------------
Pixel Tapestry architecture's advanced pixel shader support allows up to three stages of mathematical operations with up to three inputs each to be performed on every pixel in a scene. Each stage of the shader routine can use the results of a previous stage as one of its inputs, and can perform a number of operations including addition, subtraction, multiplication, alpha blending and dot product. The following diagram illustrates the flexibility of the pixel shader hardware found in the RADEON graphics processor:
----------------------------------------------------------------------------
ATI's RADEON chip takes a new approach to the memory bandwidth limitation issue. The innovative HyperZ technology improves memory bandwidth efficiency without the added cost of exotic embedded or proprietary memory technologies. By eliminating this key bottleneck, the final barrier to realistic, real-time 3D is overcome.


edit:

ik heb effe een testje gedaan door een aantal stukjes tekst uit de review te knippen en te plakken en kijken hoeveel punten ik daarvoor zou krijgen. is goed gegaan moet ik zeggen! Ik vind dat ook geen punten waard! Wat mij namelijk opvalt (en waarschijnlijk ook een hoop anderen) dat sommige 3 of 4 punten krijgen door een simpel stukje tekst te kopieeren of net iets anders te formuleren. Ik vind dat dus echt belachelijk. maar ja, dat is mijn idee. Mijn complimenten voor het goed moderen van mijn post, is inderdaad geen punten waard!! :)
:? Nieuwe snufjes??? Euhm deze kaart is er alweer een paar maand hoor...
Als je niks zinnigs hebt te melden, ga dan niet gewoon een pagina uit de review kopieeren. :(

ps.
Ja dit is wel zinnig. :)
Net een GeForge gekocht...
Toch maar eens lezen of dat de juiste keuze was.
Dat was het wel hoor, wees maar niet bang. De nieuw VE kan namelijk niet mee met de dual pipelines van de MX. In prijs kan je dat ook wel zien, de Radeons zijn over het algemeen wat goedkoper; hier zeg ik natuurlijk niet mee dat duurder altijd beter is, want das niet zo, maar vaak wel.

Voor meer info :
http://athena.tweakers.net/nieuws/15824
Das mooi, hier wachtte ik al een tijdje op. ;)
Nu is ff lezen, nouja ff?? :Z
Ik heb twee dagen geleden al naar dit artikel verwezen in het Radeon topic op GoT .. :z

http://gathering.tweakers.net/showtopic/128705/1
En ik heb dit nieuws 2 dagen geleden al in de nieuws queue gezet :P. Duurde alleen ffies voordat ie verwerkt werd :))

First things first...en het maakt ook eik helemaal geen zak uit wie er eerst was...als het nieuws maar verspreid wordt...

Dex
Tjonge, een lijstje met bugs werd aangekondigd. Ik denken dat dat een lange lijst zou zijn, blijken er VIJF puntjes te staan.... :P
ach... 5 bugs.. maar niet zo erg als een trillend lijntje over je scherm bij je nieuwe FL1600 kaart :+
Tjonge, een lijstej met bugs werd aangekondigd. Ik denken dat dat een lange lijst zou zijn, blijken er VIJF puntjes te staan.... :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True