Makers DeepNude-app willen hun onderneming verkopen voor 30.000 dollar

De zogenaamde DeepNude-app, een toepassing die met behulp van machinelearning vrouwen op foto's 'uitkleedt', staat met website, broncode en al in de etalage voor investeerders.

In een listing op Flippa vragen de makers 30.000 dollar voor wat ze tot nu toe hebben opgezet: een site met een half miljoen pageviews in juni, veel media-aandacht, een Twitteraccount met 22.000 volgers en de volledige applicatie zelf. Volgens de Estse makers moet de app 'leuk en veilig' zijn, maar kunnen ze dat zelf niet waarborgen. Daarmee doelen ze op repacks van de app met malware en zonder watermerk op de eindproducten. Een koper zou goed kunnen verdienen aan de app als die de beveiliging in orde maakt, stellen ze.

Op hun website linken ze naar de veiling en ze kondigden het ook aan op Twitter. Die tweet is echter verwijderd omdat deze tegen de huisregels van het platform is. Het publiek kijkt er veelal ook zo tegenaan: de verschijning van DeepNude vorige maand leidde tot zoveel kritiek dat de makers de app offline haalden. "De wereld is nog niet klaar voor DeepNude", stelden ze toen. Nu, ongeveer drie weken later, zijn de makers evident van standpunt veranderd.

Hoewel de software offline werd gehaald, maakt het waarschijnlijk weinig uit of de app verkocht wordt of niet. De app is in de korte tijd na de release 'vele malen' verkocht en op basis daarvan wordt hij gekraakt, reverse-engineered en weer verder verspreid, zij het gratis, tegen betaling, met malware of een combinatie daarvan.

DeepNude-app

Door Mark Hendrikman

Redacteur

23-07-2019 • 14:31

105

Reacties (104)

Sorteer op:

Weergave:

30k is een goed bedrag voor mensen die een dienst willen oprichten waarmee je dit soort software weer kan verkopen.
De code is gewoon beschikbaar als je dit type dienst wil starten: https://github.com/private-dreamnet/dreamtime

Het is ondertussen wat gerenamed omdat er redelijk wat takedowns waren op github/gitlab.

Los van of het doel van de app slecht is of niet vind ik niet dat github/gitlab de moraalpolitie moet spelen.
Je bekijkt dit veel te kort voor de bocht. Er zijn veel meer scenario's te verzinnen waar deze software in slechte zin gebruikt kan worden dan in goede zin.

Bedenk bijvoorbeeld pestkoppen op middelbare scholen die van jou dochter een naaktfoto met dit programma maken, deze uitprinten en door de school ophangen en doorsturen via whatsapp/social media.

Denk aan nog meer "the fappening" momenten maar dan met deze nepfoto's. Bewijs maar dat ze nep zijn. Het geluk is dat de software nu nog helemaal niet zo goed werkt als je het probeert, maar voor hoe lang is dat zo?

Ik zie vrijwel geen positief gebruik voor deze software. Hoe gaat deze software zich volgens jou de preutsheid in de wereld verhelpen?


Overigens vind ik dat wij Nederlanders helemaal niet zo preuts zijn.
Het meest preutse volk zijn misschien die islamitische landen en het hypocriete Amerika, waar instagram/facebook etc alle vrouwentepels verwijderen maar waar ook de grootste pornoindustrie actief is.

[Reactie gewijzigd door Drunken_Bear op 22 juli 2024 17:53]

Het is natuurlijk wel zo dat als iedere pestkop van ieder meisje een naaktfoto verspreid, er vervolgens ook een naaktfoto van die pestkoppen verspreid wordt. En voordat je het weet zijn al die fakes zo ingeburgerd dat zelfs van de echte wordt beweerd dat ze fake zijn. Is dus misschien zelfs een oplossing. Per ongeluk een naaktfoto verstuurd? Verstuur er nog 60 van deze app....
Daar heb je toch helemaal geen app voor nodig? Het enige wat deze app doet is het automatiseren van wat photoshopwerk dat de gemiddelde puber ook kan. Als ik toen ik op de middelbare school zat foto's van klasgenoten in hun blote bips op het prikbord had willen hangen dan had ik dat gewoon kunnen doen maar gek genoeg gebeurt dat in over het algemeen niet zo vaak. Omdat er niet zoveel lol aan te beleven is?
Behalve dat photoshop een relatief duur programma is en deze nieuwe gratis software ondertussen zoveel media aandacht krijgt dat het een hele nieuwe situatie op zou kunnen leveren als software zoals photoshop die helemaal niet voor dezelfde doeleinden gemaakt is.
Ik bedoelde photoshop als soortnaam, niet als merknaam. In mijn tijd gebruikte ik daar Paint Shop Pro voor (de oude shareware variant), tegenwoordig GIMP. Niet voor het plakken van gezichten op blote bipsen trouwens, daar heb ik geen behoefte aan.
Dan nog is die software er niet specifiek voor gemaakt en ook niet zo in de media gezet. Dit hele gebeuren dus wel.
Video edit software als Avid was ook niet bedoeld om een booming aan porno to produceren. Toch is dat gebeurd... Je kan een techniek ook manipuleren zoals jij dat wild. Dat ergens is voor gemaakt zegt nog niet, dat je dat alleen er mee kan doen. Deze techniek kan ook gebruikt worden voor social media als instagram of andere beeld gerelateerde apps. Die gebruiken de zelfde techniek min of meer. Als deze techniek beter werkt voor dat doel ''waarom zou je er dan geen graan van mee pikken.''
Dit is een beetje als ''We hebben toch paarden, waar hebben we nou auto's voor nodig?''

Ja photoshop (als soortnaam) kan hiervoor gebruikt worden, maar met deze software is het blijkbaar véél sneller en gemakkelijker (en beter?) te doen, dat is dus de ''markt'' er voor lijkt me.
Je bekijkt dit veel te kort voor de bocht. Er zijn veel meer scenario's te verzinnen waar deze software in slechte zin gebruikt kan worden dan in goede zin.
Gelukkig maar dat jij niet bij GitHub oid werkt :)

Anders konden, naast de vele torrent-,Telegram-, emulatie/virtualisatie- en pentesting-gerelateerde repositories ook uBlockOrigin en VeraCrypt opgedoekt worden.

De impact van deze "boekverbranding" zou niet te overzien zijn.

Voor elke stukje software is wel een scenario voor te verzinnen waardoor het in slechte zin gebruikt kan worden. Net als een (aard)appelschilmesje: Je kan het gebruiken voor het bereiden van eten, en je kan er iemand mee ombrengen.

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 22 juli 2024 17:53]

Vertel me dan eens wat de voordelen zijn van deze specifieke software? Jij geeft me nu een voorbeeld van iets dat voornamelijk voor zijn goede eigenschappen word gebruikt en maar heel sporadisch voor een misdaad, maar zegt niks over waar deze software voor gebruikt had kunnen worden. Overigens is de vergelijking met een aardappelschilmesje totaal misplaatst, maar dat in het midden gelaten...

Wat is de goede eigenschap van software die je kleding wegwerkt en voorspelt hoe je er naakt uit ziet?

Overigens zeg ik nergens dat de software verwijderd moet worden, dat is jou lezing van mijn opmerkingen. Bij deze wil ik wel zeggen dat deze software nooit gemaakt had mogen worden. Nu het er is, is het nu eenmaal zo. Hetzelfde gevoel heb ik bij meerdere dingen, zoals kernbommen. Lijkt mij niet meer dan logisch dat ik vind dat dit nooit gemaakt had mogen worden.

[Reactie gewijzigd door Drunken_Bear op 22 juli 2024 17:53]

Naaktmodellen vallen onder catagorie mensen die het niet erg vinden om naakt te zien te zijn. Daar voegt deze software niets toe. Op Douanegebied lijkt me dit ook niets toevoegen daar er röntgen bestaat.
Wat dacht je van de douane? Op Schiphol wordt zoiets al gebruikt.
Of sexbladen, waardoor modellen niet meer de kleren uit hoeven voor een photoshoot. Hierdoor kunnen niet eens naaktfoto's "uitlekken". Die bestaan simpelweg niet.
Dit is echt onzin. De app doet niets meer dan zich een voorstelling maken van hoe het het onder de kleding uit zou kunnen zien.En dat alleen op basis van wat aan de buitenkant is te zien. Dat is toch iets heel anders dan een X-ray waarmee je echt door kleding heen kan kijken.
Ik zou het dan het aardappelschilmesje vergelijken met een boksbeugel. Vergelijkbaar? Nee....

Totaal misplaatst dus.
Wat dacht je van de douane? Op Schiphol wordt zoiets al gebruikt
"Zoiets" maar dan van een totaal andere orde: je vergelijkt hier een wielrenfiets met een driewieler.
Op Schiphol worden de foto's niet gemaakt om te zien hoe iemand eruit ziet maar om te zien of iemand iets probeert te verbergen, de foto's worden niet opgeslagen en zijn niet zo gemaakt dat de hoofdkleur de huidskleur van iemand is...
[...]

Nee, dat met die aardappelschilmesje is totaal niet misplaatst.
Fijn dat je het zo goed onderbouwt :)
[...]
Wat dacht je van de douane? Op Schiphol wordt zoiets al gebruikt.
Op Schiphol wordt een app gebruikt om mensen naakt weer te geven? WTF? Iets met klok en klepel. Die apparatuur in Schiphol kijkt door je kleding heen om te kijken of je verborgen drugs of wapens bij je hebt. Het zorgt ervoor dat mensen niet gefouilleerd hoeven te worden. Het is niet zo dat de douaniers zitten te fappen op de beelden van naakte mannen en vrouwen die door de beveiliging gaan. Wow, dat je dat überhaupt denkt te kunnen vergelijken is echt bizar!
Of sexbladen, waardoor modellen niet meer de kleren uit hoeven voor een photoshoot. Hierdoor kunnen niet eens naaktfoto's "uitlekken". Die bestaan simpelweg niet.
??? Iemand die in een sexblad gaat poseren kiest daar toch zelf voor? Dus wat valt er dan nog uit te lekken als je daar al bewust, tegen flinke betaling, bent gaan staan??? Het eerste seksblad dat ervoor kiest om illegaal verkregen naaktfoto's te publiceren heeft een heel groot probleem.

Het punt is dat de mensen die met deze apps worden uitgekleed geen toestemming hebben gegeven om zich naakt te tonen aan jou. Er zijn twee mogelijkheden:

1. iemand heeft daar geen problemen mee, dan kun je het gewoon vragen en krijg je een naaktfoto.
2. iemand heeft daar wel problemen mee en je krijgt dus geen naaktfoto. Alleen die tweede groep wordt getroffen met ongevraagd naakt.
[...]
Bij deze heb je dus mijn punt gemaakt.
Dat kun jij wel denken, maar dat maakt het nog niet waar :P
FYI: Je hebt mijn laatste reactie op Drunken_Bear niet gelezen. Daar heb ik een aantal van mijn punten wat verder uitgewerkt. Voor de rest laat ik het erbij.

Ik vind het trouwens opmerkelijk dat je op een reactie reageert die in eerste instantie enkel voor Drunken_Bear bedoeld was.

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 22 juli 2024 17:53]

Kun je dan even linken naar de reactie waarin je uitlegt wat je met die "undress-app" bedoelt die ze op Schiphol gebruiken? Ik kan eigenlijk alleen een reactie op het naaktblad lezen.
Humor? Misschien niet jou type. Wat is het nut van faceswap, ook maar verbieden? Het slaat nergens op dat github dit eraf gooit. We kunnen beter energie steken in het helpen van kinderen/volwassenen met onzekerheid dan de wereld censureren.

[Reactie gewijzigd door Leejjon op 22 juli 2024 17:53]

Tja met een deegroller en met een pistool kan je allebei iemand ombrengen. Toch kan je de een zomaar kopen en de ander niet....
En dan ga je naar de USA en kun je dezelfde vergelijking maken met een geweer vs een kinderchocolade-ei, alleen is de uitkomst dan precies andersom.
Tja in de VS hebben ze naar mijn mening een heel verknipte kijk op wapenbezit en zijn een heleboel mensen volkomen doof voor de overweldigende bewijzen dat hun land niet veiliger is doordat er meer vuurwapens dan mensen zijn...
De statistiek wijst dan ook uit dat er geen enkel Westers land is waar zoveel mensen omkomen in vuurwapengeweld dan in de VS :) Dat is dus eigenlijk het bewijs dat @Vizzie een goed punt maakt :)

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 22 juli 2024 17:53]

Als naakte mensen normaal zijn, hoe kan je er dan iemand mee pesten? Pesten gebeurt juist op basis van abnormale dingen, wat nu ook allang kan. Je kan bijvoorbeeld iemand photoshoppen met een dikke puist op zijn neus.
Gebeurd toch vaak zat? wraakporno/naaktfoto's die doorgestuurd worden. Naakt is wellicht heel normaal voor veel mensen maar dat betekend niet dat je alles maar op internet wil hebben staan.
Een oud internet gezegde gaat. Als je iets niet op het internet wilt hebben, zet het er dan niet op.

Er is op het internet niet zo iets als een veilig afgeschermd stukje safe-zone. Alles op het internet moet je tot een zekere hoogte als openbare ruimte beschouwen.
Ja dat is nu juist het punt... je plaatst een prima normale foto online en vervolgens maakt iemand er met een druk op de knop een realistisch ogende naaktfoto van. Als je wat ouder wordt is dat wat minder boeiend, maar er is een leeftijd waarop dat veel met je doet.
"normaal" moet zijn hoe jij je toont aan anderen. Is dat met een bontjas, bikini of vijgenblad: prima. Als iemand anders een foto die je aan hem/haar hebt gegeven in vertrouwen, dan is dat al "niet normaal" dat iedereen die mag zien. Als iemand daarenboven er een ander lijf onder plakt dan is het niet alleen meer "niet normaal", maar "crimineel".
Naakt is normaal?! Toch zie je geen mensen naakt op straat lopen (uitzonderingen daar gelaten).
Ik moet er niet aan denken dat er iemand een naaktfoto van een van mijn kinderen aan het prikbord op school hangt, nep of echt, het is niet normaal!
Jij kan werkelijk zeggen dat dit zonder gevolgen blijft voor het slachtoffer? Heb je geen inlevingsvermogen? Nogal een botte arrogante houding van je om te denken dat wat jij normaal vind dat ook geld voor een ander.
Wat @GoT.Typhoon bedoelt is waarschijnlijk dat “normaal” een subjectief iets is wat in deze maatschappij nu betekent “niet naakt”. Al ben ik het ermee eens dat Nederland steeds preutser wordt...
Ik vind je reactie erg heftig puur omdat iemand uitspreekt wat hij wel normaal vind.

Zo een reactie op een verschil van mening... is dat normaal?
ik stoorde me al aan zijn eerdere reactie, ik weet niet of je die al gelezen had.
Dit is puur wat er mis is met de maatschappij, het oprekken van wat normaal is.
Nee het is niet normaal om een ander tegen zijn of haar wil in naakt te schetsen in het openbaar, tenminste dat zijn de normen en waarden die ik heb geleerd en volgens mij nog steeds de algemene norm.
Normen en waarden zijn subjectief. Cultuur is in mijn ogen niets meer dan de algemene deler tussen normen en waarden. Zolang we het met elkaar erover kunnen hebben dan houd je het gezellig.

Of iets algemene norm is , hoe check je dat? Al aan de rest van NL gevraagd?

Overigens wordt er hier een plaatje gegenereerd - tegen zijn wil. Maar hoe dit anders is dan hoe je vroeger een hoofd van iemand photoshopte op een ander lichaam zie ik niet. De mate van realisme is toegenomen maar de kern van de zaak niet.

Maar goed, dit is extreem offtopic. Dank voor je reactie, fijne avond nog!
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk ook dat je begrijpt wat ik bedoel en hopelijk ben je het er ook mee eens.
Misschien is mijn reactie wat direct en aanvallend, zijn manier van denken roept blijkbaar zo'n reactie bij me op.

Overigens ben ik het niet helemaal eens met je stelling dat vroeger met Photoshop dit ook mogelijk was..., ja dat klopt, maar het kwaliteits verschil tussen een amateur photoshopper of een door AI gestuurde App is groot. Met een app op je telefoon een foto realistisch plaatje maken die je makkelijk kan delen via allerlei social media kanalen is van een andere gradatie.
Moraal (mooi gevonden hé) van het verhaal is dat je zelf een drempel moet hebben in je overweging iets te doen, je moet zelf bedenken dat iets niet normaal is, dat je iemand diep kan schaden met zo'n plaatje.
Als je dat dus blijkbaar normaal vind ben je alle moraal voorbij.

Oh en natuurlijk ook jij en alle medetweakers een fijne avond..;)

[Reactie gewijzigd door TheTeek op 22 juli 2024 17:53]

Toch is het nog altijd je eigen keuze of je jezelf naakt laat zien aan anderen of niet. Het is niet aan een pestkop in de klas om naaktfoto's van jouw dochter rond te sturen, fake of niet. Ik snap wat dat betreft volkomen wat @TheTeek bedoelt. Ik snap echter ook wat @GoT.Typhoon bedoelt: onze maatschappij wordt steeds preutser en preutser, maar dit soort apps helpen daar echt niet bij.

De reden dat we preutser worden, is volgens mij omdat het naakt dat we wel zien er "te perfect" uit ziet, waardoor er onrealistische ideaalbeelden worden geschapen. Vooral voor vrouwen, maar ook voor mannen is dit gewoon het geval. En met camera's overal en (ik kan het niet anders noemen dan) vieze mannetjes op het (naakt)strand of in de sauna die stiekem topless/naakte vrouwen (en mannen) filmen wordt het er natuurlijk niet beter op met onze verworven vrijheden.
Je hebt natuurlijk gelijk en zeker als het over kinderen gaat maar ik snap het punt van @GoT.Typhoon wel. Waarom zo spastisch doen over naakt? Als naakt wat normaler gevonden zou worden dan zouden mensen ook niet in paniek raken als een (echte danwel fake) naaktfoto ergens een weg naar buiten vindt.
Volgens mij wordt niet helemaal begrepen wat ik bedoel.
Ik ben zeker niet spastisch over naakt. Pitspoezen, porno, Playboy, allemaal prima, die mensen kiezen daarvoor en welke man kijkt er niet graag naar...
Anders denken, prima, maar niet over de rug van een ander, nou ja, tot op zekere hoogte, een grap is prima, maar ken je grens.
Ik durf met de hand op het hart zeggen dat mijn kinderen 16 en 10 er kostelijk mee zouden lachen en er zelf nog een schepje bovenop zouden doen.
Dus inderdaad als iedereen eens wat minder “hysterisch” zou doen over een blote tiet of kont dan zouden pestkoppen helemaal geen kans maken met dit soort dommigheden.
Ah dat is het dus, religie? Is dat de reden dat we volgens menig reactie preutser zijn geworden?
Wat is de dieper liggende gedachte achter je antwoord?

Zoals ik al eerder aangaf gaat mijn reactie niet om het preutser worden van de bevolking, maar om fatsoen.
En juist nu redeneer je nog vanuit dat naakt een schande / taboe / slecht is. Juist door naakt als meer normaal te accepteren, is de lol er af. En zijn deze apps niet meer belangrijker. Het is 2019. Men mag loskomen van de 'kerkelijke' zondes, naakt is gezond en normaal. Juist door er schande aan te koppelen krijg je perversies. Dat is ook waarom er seksuele spanning is als je iets ziet aan kleding of dergelijke wat 'niet zou mogen'. Op het moment dat alles mag en er geen schande om is, valt de spanning ook weg.

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 22 juli 2024 17:53]

En stel het zou echt gebeuren, dus echte naaktfoto's van iemands dochter.
Dan kun je nog verwijzen naar Deepnude en zeggen dat het nep is.
Punt is dat je het nu om kan draaien: je hebt plausable deniability omdat je kan stellen dat het om een deel fake gaat, of dat nu waar is of niet.
Met een mes kun je makkelijk mensen verwonden, dus weg er mee!
Wellicht moet deze app dan gebruikt worden voor alle leerlingen zodat iedereen er bloot bij staat en de leraren ook. Klaaaaaar! Iedereen naakt niemand de pineut. Als er een naakt bestaat van iedereen op de wereld kan niemand meer gegeneerd worden met naaktfoto's.
Waarom zouden we minder preuts moeten worden? Ik heb er helemaal geen behoefte aan om mijn seksleven met andere mensen te delen. :)
Wat heeft preutsheid met seks te maken? Juist de verwarring dat alle naaktheid met seks te maken heeft is het probleem.
Kan je dan even zelf het goede voorbeeld geven en een naaktfoto van jezelf linken?
Om eerlijk te zijn de mijne wil je niet zien maar als die app me ook nog een sixpack geeft, wie weet }>
wacht maar tot je een tienerdochter hebt, als er dat ooit van komt. Ik garadeer je dat je dan anders hiernaar kijkt.
De moraal verandert voortdured door de eeuwen heen en is idd voor iedereen anders, dus mensen met een strengere moraal mogen ook lijkt me.
Dat gaat inderdaad negens over. Uiteindelijk is gewoon open source en is het legaal over te nemen, waarom het dan verwijderd wordt snap ik niet. Misschien onder druk van 3rd parties?
Misschien onder druk van 3rd parties?
Indirect, ja. Dit klinkt inderdaad als de koers die GitHub heeft gekozen.
Microsoft bedoel je?
Heh, ben benieuwd wat ze er van weten te maken. Ze hebben in ieder geval nog een lange weg te gaan, en gezien de kwaliteit na de originele development tijd van het origineel ben ik benieuwd hoe lang het zal duren.
30k is natuurlijk veel te weinig, als je je beseft dat het internet voor een groot deel uit porno bestaat. Bedrijven staan waarschijnlijk in de rij voor dit soort software.
mwah. Eigenlijk koop je alleen de website, het twitter account en een test-database met 10.000 afbeeldingen. De source code is gewoon vrij verkrijgbaar.. (Overigens wel verwijderd van GitHub, maar als je een beetje je best doet, vrij makkelijk te vinden..)
waar basseer je dat dan op, waarom is 30k een goed bedrag, of 15k of 60k?
Het werkt vrij aardig. Met de juiste bronfoto en de juiste hoek is het vrij realistisch. Wel een hoop gedoe voor een sexy plaatje. Dat is wel makkelijker te verkrijgen. Leuk dat het kan, dat dan weer wel.

En vrouwen kunnen nu claimen dat als er naaktfoto's lekken, dat ze nep zijn.
Ik heb het voor de grap eens geprobeerd op een paar foto's die ik van internet heb geplukt, en ik snapte niet helemaal waar de ophef vandaan komt. Bij 99% van de foto's is het overduidelijk dat het nep is, in ieder geval de resultaten die ik kreeg. Daar zaten echt voornamelijk foto's bij waar het ongeveer copy paste met photoshop leek, niet erg realistisch.

Daarnaast is die juiste bronfoto en hoek ook nog wel een dingetje, en ook waarom ik denk dat deze app veel minder heftig uitpakt dan de hele ophef die er over is. Bijna niemand heeft een perfecte foto, recht van voren waarbij alles goed belicht is en er geen haar 'in de weg' zit. De foto's waarbij het resultaat acceptabel was waren foto's van specifieke sites, waar vaak de ontklede versie ook wel te vinden is.
In alle berichten was het voorkomen alsof je iedere foto van instagram kon pakken en deze een naaktfoto kon maken, maar dat is echt verre van hoe het is.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 22 juli 2024 17:53]

Heb je het ook al eens gecombineerd met de verouderingsapp, of moest je nog eten?
Heb helemaal dezelfde ervaring gehad. Ik heb eerst wat willekeurige foto's geprobeerd en die waren allemaal compleet mislukt. Nadien speciaal gezicht naar modellen foto's, foto's met effen achtergrond, foto's met de kleinste bikini's die je kon vinden en dan nog zag je steeds duidelijk op één of meerdere punten op de foto dat er met de foto geklooid was.
Zelf ben ik niet zo thuis in photoshop, maar zou me niet verbazen dat een gemiddelde photoshopper het beter doet.
Dezelfde ervaring; daarom kan ik me hierover niet zo druk maken. Vind daarom 30K nogal 'duur' sinds je er eigenlijk niks bruikbaars voor terug kijkt. Je koopt meer de aandacht/productnaam dan dat je een bruikbaar product koopt.

Onlangs ook faceapp geprobeerd; *dat* is een stuk leuker en 'realistischer'. Maar deepnude is verre weg van dezelfde kwaliteit.
Daar ben ik het dus niet mee eens, een foto moet aan zoveel vereisten voldoen voor het een beetje lukt met het programma, en zelfs dan is het resultaat niet echt om naar huis over te schrijven.

Men loopt wat mij betreft erg had van stapel als ze denken dat het resultaat ook maar enigszins op de reclame lijkt van de makers zelf.

[Reactie gewijzigd door Argonar op 22 juli 2024 17:53]

Lost deze app het perongeluk of kwaadwillend verspreiden van naakt foto's niet juist op? Het is nu veel een stuk geloofwaardiger om te claimen dat een foto nep is.
Maar zit je er op te wachten als meisje dat je op school moet uitleggen dat die naaktfoto niet echt is? Ik denk zelfs dat je voor de wet kinderpornomateriaal aan het verspreiden bent, als pesterijtje, wist ik veel als jochie van 15 met een grappig appje.. :'(
Maar is dat dan wel zo? Als het gezicht van een minderjarige op een lichaam van een volwassene wordt gezet?
Ja ook virtuele kinderporno is strafbaar en is minder grijs dan je denkt.

Naast kinderporno bestaande uit beeldmateriaal van echte kinderen, is ook virtueel materiaal strafbaar. Deze virtuele kinderpornografie bestaat bijvoorbeeld uit animaties. Virtuele kinderporno is strafbaar omdat dit soort materiaal seksueel misbruik van kinderen suggereert.
https://www.rijksoverheid.../kinderporno-is-strafbaar

Dit komt in de delictsomschrijving tot uitdrukking in de woorden "schijnbaar betrokken". Het moet dan wel gaan om realistische afbeeldingen, die niet van echt zijn te onderscheiden. Op die manier kan virtueel vervaardigde materiaal, dat voldoet aan de vereiste levensechtheid worden aangemerkt als kinderporno (zie bijv. Rechtbank Rotterdam, 21 maart 2011, LJN: BP9776)
https://www.zedenadvocaat...verspreiden-vervaardigen/

Ook geschilderd kan dit gelden
De Hoge Raad vindt dat de definitie voor realitische en levensechte afbeeldingen zich niet beperkt tot foto’s. Het schilderij kon in dit geval doorgaan voor een levensechte weergave van kinderporno en is daarom strafbaar. Het maakte in dit geval niet uit dat het schilderij ook onrealistische elementen bevatte als engelenvleugels op de rug van een kind. De mannen boden het schilderij te koop aan op internet. De uitspraak van de Hoge Raad is gepubliceerd onder HR 8 december 2015, ECLI:NL:HR:2015:3483.
https://www.zedenadvocaat...de-kinderporno-strafbaar/

[Reactie gewijzigd door Zwaai Haai op 22 juli 2024 17:53]

Ik ben het er niet mee oneens, maar ik vraag me wel af wie het slachtoffer is van virtuele kinderporno. Het gevaar bestaat natuurlijk dat het genormaliseerd wordt.

In Japan zie je overal animaties van schaarsgeklede meisjes. Aan de andere kant weet ik niet of kinderporno (en/of misbruik) daar een groter probleem is dan in het westen.
Ik denk inderdaad dat het vooral het gevaar voor normalisatie is, en wat ook met normale porno gebeurt, dat je op zoek gaat naar meer. Ik zou zomaar kunnen voorstellen dat je, als je die gevoelens hebt, je door die animaties opzoek gaat naar iets met echte kinderen.

Aan de andere kant is het ook wel juist voor mensen die die gevoelens hebben een goede manier om toch aan hun trekken te komen zonder iemand te schaden, dus het is wat mij betreft ook een beetje dubbel aangezien er geen direct slachtoffer is.

Alleen met DeepNude is wel echt het doel (niet echt gelukt, maar goed) om het echt te laten lijken, dus in dit geval lijkt het me wel strafbaar omdat je doet alsof het een echt ontkleed minderjarig iemand is, en niet eens de illusie voorhoudt dat het een animatie is oid.
ik weet niet of je direct naar misbruik moet kijken in Japan maar dat je alsvrouw een langere weg hebt af te leggen om gelijk behandeld te worden in de cultuur waar volwassen vrouwen eruit moeten zien als Manga schoolmeisjes. Ik denk dat het wel invloed heeft. Weet niet of Manga een gevolg of een oorzaak is van een vrouwbeeld maar het versterkt het wel.
Dat is absoluut waar. Ik ben er net op vakantie geweest met mijn gezin en overal waar je komt wordt er verwacht dat de man het woord neemt en betaalt enz. Gelukkig kreeg ik op een gegeven moment in het voorbijgaan een folder in m'n handen gedrukt over gelijke rechten voor vrouwen (waarvoor die vrouw zich excuseerde wat dan wel weer typisch was (nu heb ik als Nederlander ook niet zo veel aan een folder over vrouwenrechten in Japan)).
ik ben vorig jaar in Japan geweest, zelfse ervaringen. En dan dat schandaal dat ze vrouwelijke studentes op de medische opleiding jarenlang hebben laten zakken omdat ze beter presteerde dan de mannen
Women outperform men after Japan medical school stops rigging exam scores https://www.theguardian.c...stops-rigging-exam-scores
Geen idee, maar klinkt als een grijs gebied..
Zit je nog met al die vervelende aandacht. En elke ex kan bevestigen of ontkennen.
Nee, helaas bied dit geen oplossing.. De software is bij lange na niet zo goed als mensen denken, waardoor je makkelijk kan zien dat dit om "fakes" gaat. Wellicht beter aangezien dit nog grotere gevolgen kon hebben, als deze foto niet van echt te waren onderscheiden..
Ik begrijp steeds minder van de huidige mensheid, in mijn jeugd zaten de dames, topless op het strand, nu zie je dat nooit meer op een GEWOON strand. Welness resorts hebben ook steeds meer badkleding dagen en die schijnen op die dagen te lijken op een soort pretpark, i.p.v. een rustplek.
En nu zo'n app, waar is de ophef over, wat maakt het uit als iemand een paar fake of echte melkklieren ziet, we zijn tot geen pubers meer? Of wel, ik weet dat mijn geslacht altijd jongetjes blijven, maar jeetje we overstijgen toch eens Maslov niveau 1 of niet?
En in de jeugd van je ouders zaten ze waarschijnlijk met een blouse dichtgeknoopt tot aan de nek op het strand. Tijden veranderen?
Mijn ouders waren in de 60/70's jong dus.. Nee ik denk het niet, maar ik was er niet bij... :+
Heel even dacht ik dat ze een ethische beslissing hadden genomen door de app terug te trekken, maar zoals eigenlijk iedereen had kunnen weten is het gewoon een kwestie van willen cashen zonder met de troep te zitten :Y
Als ze hadden willen cashen hadden ze er geen 30k voor gevraagd.
Hmm 30k voor een applicatie waar echt wel wat werk in is gegaan lijkt me niet echt cashen. Ze zullen er vast wat van terug verdienen, maar het is absoluut geen extreem bedrag of een bedrag waardoor het lijkt alsof ze alleen willen cashen. Ja het is wel wat geld, maar ik denk als je de tijd die er in is gestoken gaat omrekenen een baan beter had betaald.
Jorgen Moderator Beeld & Geluid @Verwijderd23 juli 2019 15:18
Geen idee hoe goed of slecht het werkt, maar aan de reacties hier te lezen valt de kwaliteit nogal tegen. Dat gezegd hebbende, is een app die voor zoveel ophef heeft gezorgd en waar in potentie (pun intended) een hoop mensen interesse in hebben, heel goed te verkopen. Persoonlijk vind ik € 30.000 dan ook een schijntje. Wellicht dat de negatieve reclame / aandacht en het niet perfect werken voor de lagere prijs zorgen. Kan me voorstellen dat ze het voor minimaal een paar ton ook wel verkocht zouden krijgen.
De applicatie is wellicht maar een klein onderdeel van de 30k wat ook aanzienlijk wat waar is zijn half miljoen pageviews in juni, veel gratis media-aandacht en een Twitteraccount met 22.000 volgers in een specifieke doelgroep.
Linkje naar desbetreffende app??
Ik vraag het voor een vriend... O-)
Werkt het ook met 'selfies'?
Ik vraag dit voor @NightRaven88 :+
en meteen krijgen we - votes :P
niemand kan tegenwoordig meer tegen een flauw grapje! ;)
Piratebay -> deepnude dat is alles
Doe geen moeite, het resultaat is echt die 30K niet waard...
Laat iemand deze app kopen en direct offline halen en alle kopieën via DMCA ook offline halen.
Uw (vul zoekmotor naar keuze in) is stuk?
Niet zo'n zin in duistere malware
De duistere malware van CDN's, waarop vorige maand nieuwssites volop gecensureerde voorbeelden liet zien?
heb het eens getest op foto's gewoon van internet geplukt. Trekt echt nergens op, totaal niet te vergelijken met faceapp bijvoorbeeld.
Ai, West Vlaams op een NL site ...werkt niet :-)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.