Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vampyr verschijnt op 5 juni

Uitgever Focus Home Interactive heeft het vierde deel van een videoserie over actie-rpg Vampyr vrijgegeven, waarin het bekendmaakt dat de game op 5 juni verschijnt. De game speelt zich af in het door de griep geplaagde Londen van 1918.

In de video wordt belicht hoe acteurs de rollen voor de game spelen in een motioncapturestudio. Via de video, die Stories from the Dark is gedoopt, maakt uitgever Focus Home Interactive echter ook bekend dat Vampyr op 5 juni in de winkel ligt. De game verschijnt voor Windows, de PlayStation 4 en de Xbox One. Daarmee heeft de game een half jaar vertraging. Toen de game tijdens de E3 van 2017 werd aangekondigd, hoopte de uitgever dat hij in november af zou zijn.

Vampyr is een actie-rpg van het Franse Dontnod Entertainment. Vampyr is de derde game van de studio, na Remember Me uit 2013 en het episodische Life is Strange uit 2015. In Vampyr is speler Jonathan E. Reid een dokter die vampier geworden is en daardoor mensen moet doden om zijn behoefte aan bloed te bevredigen. Dit staat haaks op de eed die hij als dokter heeft afgelegd, een dilemma dat breed wordt uitgemeten in de game. Vampyr speelt zich af tijdens een aanval van de Spaanse griep op het Londen van 1918. De game wordt gemaakt met Unreal Engine 4.

Door

Redacteur games

30 Linkedin Google+

Reacties (30)

Wijzig sortering
Pre-ordered :D

Lijkt me een zeer leuk spel om te spelen!
Pre-ordered :D
|:( sommige mensen leren het ook nooit...
Ik pre-order als het laatste spel van een ontwikkelaar dat ik speelde zijn geld waard was. Valt het nieuwe spel tegen, was het beloning voor het vorige ... zo niet, gaan we zo verder.

Ik zie het probleem niet.
Ik zie het probleem niet.
Pre-orders kopen is dé manier om ervoor te zorgen dat uitgevers niet gestimuleerd meer worden om een goed product te maken, het geld is immers al binnen. Koop het spel een paar dagen nadat het uitgegeven is, dan zijn er wat reviews binnen waardoor je nog de keus hebt om het niet te kopen als het tegenvalt. Dan ben jij minder geld kwijt, en de devvers worden gedwongen om kwaliteit te leveren.
Ik denk dat je de waarde van reputatie onderschat.
Ik weet zeker dat men (waaronder ikzelf in het verleden) de waarde van reputatie óverschat. Ik heb in het verleden ook pre-orders geplaatst, altijd bij opvolgers van geweldige games van devvers met een goede reputatie. Je wil niet weten hoe vaak ik teleurgesteld ben.

Je hebt er verder ook gewoon niets bij te winnen. Natuurlijk kan het goed gaan hoor. Je betaalt vooraf en je krijgt achteraf een vette game, dat kan absoluut. Maar die game is niet anders als je hem een paar dagen later koopt. Je hebt echter wel een smak geld te verliezen als het tegenvalt.

[Reactie gewijzigd door Bart ® op 9 februari 2018 17:53]

Ik zou niet weten waarom ik een ontwikkelaar geld zou moeten geven voor een product dat nog niet af is, ongeacht wat voor historie ze hebben. Je geeft Calvé toch ook niet alvast geld voor een nieuwe pot pindakaas, die je over 5 maanden pas krijgt, alleen omdat de vorige pot zo lekker was.

Het hele pre-orderen komt uit de tijd toen fysieke media nog de boventoon voerde, toen deed je een pre-order om zeker te weten dat je een kopie had op de dag dat het spel uitkwam. Tegenwoordig met 99% van de games als digitale download slaat het nergens meer op.
Zelfs in de tijd dat fysieke media nog de norm waren heb ik nooit een gameshop met lege handen moeten verlaten op de releasedag omdat ik niet ge pre-orderd had.

Pre orderen is een methode om hype te creëren, niets meer of minder.
Eveneens ben ik het eens met je reactie en de reactie van @Bart ® , maar pre-orderen kan nog wel een ander doel hebben. Early-acces of alpha/beta/gamma testers de kans geven om de game van te voren te supporten en daar bepaalde extra's voor terug te geven.
Luister eens, dit heeft niks te maken met "leren het ook nooit", want dan probeer je te zeggen dat pre-ordering altijd inherent verbonden is met teveel aan rommelig afgemaakte spellen. Want wat als er gezegd wordt: je kan onze game pre-orderen, maar hou er rekening mee dat dit, dat, zus en zo. Soms wil je gewoon die pre-order dat je ook meteen op dag 1 lekker al eens kan spelen. Dat mag je er voor over hebben en daar is niks verkeerds aan.

Dat het misbruikt wordt om zo snel mogelijk te cashen? Eens. Maar het is een aanname dat elk bedrijf zo handelt.

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 9 februari 2018 17:59]

Omdat er een paar slechte devs tussen zitten? ik weet niet tot nu toe elke game waar ik een preorder op heb gezet is toch best wel een van de betere games geworden dus ik zie het probleem niet als je een beetje inschattingsvermogen hebt :)
Net zoals klappen voor dat een cabaratier begint, of een concert afgelopen is. Walgelijk, hoe laat je dan achteraf blijken dat het goed was; twee maal klappen?
Staande ovatie.
En hoe laat je dan blijken dat het écht goed was in plaats van gewoon goed? (het doel van een staande ovatie lijkt me)
Zowel Remember Me als Life is Strange konden mij wel bekoren; geen perfecte games maar toch sterke ervaringen. Voor mij is Dontnod een van de meest getalenteerde studio's van het moment, dus ik ben erg benieuwd. Dit is zonder twijfel hun meest ambitieuze onderneming tot nu toe, dat houdt risico's maar ook opportuniteiten in. Ik heb er wel vertrouwen in.

Ik was destijds ook grote fan van de Vampire: The Masquerade games, dus de toon en sfeer van dit spel spreekt me nog extra aan.
The Masquarade series waren geweldig, leukste van het eerste deel was de mod ondersteuning en story master modus online.
Zo kon je ala Dungeon & Dragons een Storyteller hebben (de host van de server) die zo vijanden kon plaatsen, quests kon maken en items plaatsen, starter level kon bepalen, etc.
Je kan de game nog wel krijgen op GoG, maar geen idee of Online mode via mods e.d. werkende is. Laat staan of er nog mensen spelen....

Bloodlines was weer een geweldige single player ervaring, maar helaas geen multiplayer...
Bloodlines wat een zeer onderschatte game, heb ik 2 keer uitgespeeld ...
Lijkt me een heel erg tof spel, Life is Strange is geweldig, ook seizoen 2.
Remember Me ken ik niet is dat een aanrader?
Ja. Remember me is zeer zeker aan te rade :*)

Krijgt vampyr ook vr ondersteuning? Zou wel mooi zijn
Thnx! Ga ik even naar kijken!
Er is nog geen seizoen 2 van Life is Strange door DONTNOD. Life is Strange: Before the Storm is een prequel gemaakt door Deck Nine. Remember Me is een aanrader als je van spellen zoals DmC van Ninja Theory houdt.

[Reactie gewijzigd door Martin_Z op 9 februari 2018 13:50]

Ik bedoelde ook de prequel, wist dat die van andere makers was en dat het veel kritiek kreeg, vind ik onterecht, opnieuw een goede game.

DmC qua gameplay wel maar ik vind de setting niet vet, andere slashers zoals Metal Gear Vengence en God of War vond ik veel toffer.
Edit:
En wat heb ik laatst genoten van Nier Automata, ook echt een aanrader voor mensen die deze game gemist hebben, koop hem! Je zult er geen spijt van krijgen.

[Reactie gewijzigd door Aramius op 9 februari 2018 14:51]

Remember Me is geweldig, maar als je de mechanics die de game je leert niet onder de knie hebt bij het eerste echte bossgevecht (Kid Xmas), kom je compleet vast te zitten. Dat gevecht kan bijzonder irritant aanvoelen als je niet alles tot dusver onder de knie hebt qua combat movesets.
Interessante titel en goede visuals. Al ben ik meer benieuwd naar hoe het speelt.
Ik denk en hoop een beetje zoals The Evil Within 2 maar dan met Life is Strange elementen.
Wordt ook bevestigd in episode 4 van de making of. Niet goed gelezen, staat in de titel!
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=vPWnGP5khoo (episode 1)
https://www.youtube.com/watch?v=R-JoQ3Vqzcc (episode 2)
https://www.youtube.com/watch?v=GJYxRXhyxdg (episode 3)
https://www.youtube.com/watch?v=4MCE_dsiR2Q (episode 4)

[Reactie gewijzigd door Psychotec op 9 februari 2018 11:50]

Ik heb dit spel stiekem niet echt gevolgd, maar ben wel erg fan van vampier games, vooral Vampire the Masquerade series, vraag me ook af in hoeverre zo'n spel als deze daar op lijkt (of juist niet).
Snap natuurlijk dat de lore geheel anders is dan White Wolf verhalen, maar als kwa gameplay het gevoel erin zit, ga ik deze zeker wel pre orderen. Zijn te weinig goede vampier games.
Kan zijn dat ik verwend ben, maar ik vind het grafisch niet zo spectaculair.
Aan de andere kant, als de gameplay en het verhaal goed zitten wil ik het wel door de vingers zien
Wat niet echt duidelijk wordt uit het artikel is dat de game dus voor de 2e keer is uitgesteld,
hij zou eigenlijk uitkomen op 30 maart, en daarvoor in november zoals wel vermeld staat.

Ergens baal ik wel een beetje want keek erg uit naar deze game,
maar hopelijk zorgt de 3 maanden extra in de oven voor een nog betere ervaring :)
Van wat ik waarneem uit de trailer, ligt dus nu de limiet van de "echt lijkende bewegingen" bij de acteurs. Als je slechte acteurs hebt dan lijkt het als nog nep. Ik denk dat het een combinatie moet gaan worden van algoritme en ingevoerde bewegingen van mensen. Rennen zal er al een stuk echter uit zien, dat is niet geforceerd acteren.

Deze game ziet er nog nepper uit, in alle opzichten dan de sims.
Neem een voorbeeld aan Zelda: the wind waker, en God of War, hoe je een spel 'interactief' en "echt" kan laten lijken met minimale waarden. Geforceerd acteren is op de werkvloer ook tergend.

Maar wellicht valt het met release mee!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*