Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 56 reacties
Bron: MameD

Ik lees op Slashdot dat het volk van de MAME en MESS ports voor het Kodak Digita OS nu ook een Doom verbouwing heeft gemaakt. Het Digita operating system wordt in een aantal digitale camera's van Kodak, Hewlett Packard, Pentax en Minolta gebruikt. Wanneer je over n van deze camera's beschikt, kun je hier de DoomD binaries neer tanken:

DOOMD is based on the origial source code to DOOM which was release for non-profit use in Decemeber 1997. It runs the origial WAD files that came with different versions of DOOM 1 & 2 including the shareware WAD file which includes the first levels of DOOM 1.
DoomD voor Digita camera\'s DoomD voor Digita camera\'s

DoomD voor Digita camera\'s DoomD voor Digita camera\'s

De bovenstaande Kodak DC265 cam beschikt trouwens over een 66MHz PowerPC MPC823 processor, 16MB geheugen en 11KHz sound, dus dat is best wel een stevig machientje .

Lees meer over

Gerelateerde content

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (56)

Zou je er ook een mp3 speler in kunnen bouwen ?
Als je een mp3 decoder ervoor schrijft wel.
die geluidskaart zit er op omdat op de duurdere digitale camera's (deze zal er vast wel een zijn ;) ) je ook mpegs met geluid kunt maken en dus ook afspelen
Er zit toch al een audiosysteem op 'n camera, kleine moeite om 'm DOOM-compatibel te maken.
Lachen naar het voge.. uh.. bfg9000 :)
Kweet nog dat ik zelf een 386 had, en dat ik Doom zat te spelen op de laptop van m'n zwager's werk. Dat was een van de eerste DX2-66 laptops en kostte toen een slordige 18 mille. En nou speel je het op je camera. Over 5 jaar Half-Life op je electrische tandenborstel? :+
Misschien een beetje vaag en offtopic maar waaarom zit er een geluidskaart op een foto-camera? Zullen ze zelf al bedacht hebben dat dit een nieuwe handheld console wordt?? :)
Wat ik me nu afvraag:
Stel dat je nu die ASUS See-Through drivers op deze camera installeert, krijg je dan naaktfoto's? }>
en dan nog zo'n logitech trilmuis er bij ook zeker?
liefst een draadloze, want die kabeltjes zijn anders weer te kort :-))))
Het moet dus mogelijk zijn om een Dnet client te maken, buffers update kun je met flashcards doen of het ding aan je pc knopen.

DIe power PC dingen waren toch lekker snel??

Let the }:O continue...
De hele DNet client is open source, behalve het gedeelte wat de fetch/flush onderhoudt met de keyserver en het gedeelte wat de herkent als jij de goeie key gevonden hebt.
Je hebt er dus helemaal niks aan om dus een dnet client te maken omdat ie toch niet gaat werken :)
Je hebt er wl wat aan, want als jij een werkende client kunt bouwen en die (samen met de target hardware :)) submit naar d.net zullen zij de fetch/flush en buffer-update code bij (proberen te) stoppen.
Wat voor 3d-kaart zit er in die dingen? ;)
Het is doom man! Dat werkt op een 386 nog wel (die camera heeft meer rekenkracht dan een computer van 5 jaar geleden.. vreemd idee :))
Om even wat toe te voegen aan dit nutteloze onderwerp: Doom draaide niet fatsoenlijk op een 386. Hoewel ik destijds nauwelijks eisen aan framerate stelde, werd het op een 386/25 soms wel zo onspeelbaar traag dat ik op "low detail" (160x200) moest spelen.
Maar op een 486/25 draaide het wel. Op 66 MHz wordt het dus vloeiend!
Doom draait best op 4 MB.
Doom is niet 2.5D. De omgevingen zijn gewoon 3D, alleen de vijanden e.d. zijn 2D. Dat is geen 2.5D, want 2.5D is geheel 2D met wat 3D suggestie (zoals in Windows de witte en zwarte zijkanten van knoppen en balken om diepte te suggereren). Doom 2.5D noemen is niet alleen onjuist, maar ook heiligschennis! ;)
hm.. mijn AMDtje 386 waar ik het over had was wel DX.. daarom liep ie ook regelmatig 486sx eruit. Vrij logisch natuurlijk want floating point is zeer belangrijk in 3D. en ik heb het hier nog over Doom II ook, en ja in good old 320x200. Geloof me.. dat draaide gewoon goed.
hm.. mijn AMDtje 386 waar ik het over had was wel DX.. daarom liep ie ook regelmatig 486sx eruit. Vrij logisch natuurlijk want floating point is zeer belangrijk in 3D. en ik heb het hier nog over Doom II ook, en ja in good old 320x200. Geloof me.. dat draaide gewoon goed. :)
hm.. mijn AMDtje 386 waar ik het over had was wel DX.. daarom liep ie ook regelmatig 486sx eruit. Vrij logisch natuurlijk want floating point is zeer belangrijk in 3D. en ik heb het hier nog over Doom II ook, en ja in good old 320x200. Geloof me.. dat draaide gewoon goed. :)
hm.. mijn AMDtje 386 waar ik het over had was wel DX.. daarom liep ie ook regelmatig 486sx eruit. Vrij logisch natuurlijk want floating point is zeer belangrijk in 3D. en ik heb het hier nog over Doom II ook, en ja in good old 320x200. Geloof me.. dat draaide gewoon goed. :)
hm.. mijn AMDtje 386 waar ik het over had was wel DX.. daarom liep ie ook regelmatig 486sx eruit. Vrij logisch natuurlijk want floating point is zeer belangrijk in 3D. en ik heb het hier nog over Doom II ook, en ja in good old 320x200. Geloof me.. dat draaide gewoon goed. :)
Mijn AMDtje 386 waar ik het over had was wel DX.. daarom liep ie ook regelmatig 486sx eruit. Vrij logisch natuurlijk want floating point is zeer belangrijk in 3D. en ik heb het hier nog over Doom II ook, en ja in good old 320x200. Geloof me.. dat draaide gewoon goed. :)
Mijn AMDtje 386 waar ik het over had was wel DX.. daarom liep ie ook regelmatig 486sx eruit. Vrij logisch natuurlijk want floating point is zeer belangrijk in 3D. en ik heb het hier nog over Doom II ook, en ja in good old 320x200. Geloof me.. dat draaide gewoon goed. :)
Mijn AMDtje 386 waar ik het over had was wel DX.. daarom liep ie ook regelmatig 486sx eruit. Vrij logisch natuurlijk want floating point is zeer belangrijk in 3D. en ik heb het hier nog over Doom II ook, en ja in good old 320x200. Geloof me.. dat draaide gewoon goed. :)
Mijn AMDtje 386 waar ik het over had was wel DX.. daarom liep ie ook regelmatig 486sx eruit. Vrij logisch natuurlijk want floating point is zeer belangrijk in 3D. en ik heb het hier nog over Doom II ook, en ja in good old 320x200. Geloof me.. dat draaide gewoon goed. :)
En Doom is bovendien niet 3D maar 2.5D :).
Doom draaide helemaal niet goed op een 386
486 met 8 mb was toch wel minimum als je door map13 van Doom][ heen wilde komen met meer dan 1 frame/sec
Doom ruulde zwaar op mijn AMD 386 33 mhz, en je had ook nog eens de /turbo optie maar die had ik niet eens nodig
Jij hebt hebt over Doom II, dit nieuwsbericht gaat over Doom I.. was heel wat minder veeleisend (en draaide inderdaad heel behoorlijk op een 386 :) )
Mijn AMDtje 386 waar ik het over had was wel DX.. daarom liep ie ook regelmatig 486sx eruit. Vrij logisch natuurlijk want floating point is zeer belangrijk in 3D. en ik heb het hier nog over Doom II ook, en ja in good old 320x200. Geloof me.. dat draaide gewoon goed. :)
what the hell????????????

sorry maar hier heb ik in ieder geval niet volledig schuld aan??
Voor de gene die het nog niet weten..
Dit kan ook bij PDA's
Palms en WinCE
ik had laats nog gezien dat daar zelfs nog DOS 6.22 emulators voor zijn :)
Voor de Palm is dat Dreadling (voormalig Doomling maar door juridische problemen met ID veranderd)

www.doomling.com
"Man wat ben jij lelijk als ik door die zoeker kijk!!!" ;)

wel errug cool, effe doomen op je camera.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True