Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 34 reacties
Bron: Planet Quake

Pantagruel passde ons dit interessante linkje richting een artikel van Planet Quake over Multi-Head Gaming onder Windows 2000 en Linux. Met behulp van een paar extra PCI videokaartjes en wat geknutsel in de config files van Unreal Tournament en Quake III is het eenvoudig mogelijk om je beeld over meerdere videokaarten te spannen. Het resultaat is mega-breedbeeld, zoals je ziet in onderstaande foto's:

Multi-Head gaming not possible without extra drivers and/or patches ? Sure it's possible. On this page you'll find some screenshots and info on how I got it to run on Linux and Windows 2000. After getting 4 extra monitors I just had to try to run some games on it. And I got it to work .
Multi-Head Gaming onder Win2k en Linux Multi-Head Gaming onder Win2k en Linux

Lees meer over

Gerelateerde content

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (34)

sterker nog, onder win98 wekt het volgens mij beter. Ik heb er twee videokaartjes inhangen; onder win98 werkt het perfect, en onder win2000 werkt het voor geen meter.
Dan moet je es proberen om de secundairy en primairy kaart om draaien.
Bij mij (geforce en s3virge) werkt win98se wel als geforce primairy en s3virge secundairy.
win2k doet het weer alleen met geforce als secundair en s3virge als primair.
win98se crasht overigens bij mij als ik de videokaart volgorde omdraai. Win2k vindt dan alleen maar dat die kaart het niet meer doet.
Het is jammer dat alleen je beeldbreedte veranderd. Het is nu net of je op een breedbeeld of een biosscherm zit te gamen. Ze zouden het gezichtspunt moeten verschuiven, zodat als je naar het scherm wat rechts van je zit bekijkt, ook echt naar rechts kijkt. :)

Als je de randen van de monitor te dik vindt, moet je gaan experimenteren met lcd-projectors. Als je twee dezelfde hebt, kun je ze mooi laten overlappen.. :o
Maar zoiets ligt buiten het buget van menig gamer :(
Ze zouden het gezichtspunt moeten verschuiven, zodat als je naar het scherm wat rechts van je zit bekijkt, ook echt naar rechts kijkt
Dat is ook precies wat hier gebeurd volgens mij. Als je goed kijkt zie je op het eerste plaatje namelijk duidelijk die rails lopen die aan de zijkanten van je staat. Maar het kan ook aan mij liggen ;). Het lijkt me wel cool maar vergt wel veel cpu load zo...

<ff tussendoor>
Het valt wel op dat jullie de laatste tijd regelmatig hetzelfde nieuws als www.gamers.nl posten, alleen dan later....
</ff tussendoor>
Als je de randen van de monitor te dik vindt, moet je gaan experimenteren met lcd-projectors.
Off je neemt een videowall screen van Vidikron of Hantarex. Dan heb je minimaal last van die randen en ze zijn ook nog stapelbaar. Alleen voor de rijke tweakers onder ons.

www.vidikron.com/catalog/visionscreens.htm
Ze zouden het gezichtspunt moeten verschuiven, zodat als je naar het scherm wat rechts van je zit bekijkt, ook echt naar rechts kijkt.
Dit was mogeljik in een ander spel (volgens mij Doom), waarbij je op drie PC's het spel kon starten met een speciale optie, zodat je de monitoren links, voor en rechts kon zetten.
Ook dit zal natuurlijk al valsspelen gezien kunnen worden tijdens een Multiplayer-spel. Je kunt het vergelijken met niet naar boven of beneden kunnen kijken als jij geen muis hebt en je tegenstander wel. Oneerlijk voordeel dus.
Ja, eigenlijk wel. Maar de vraag is waar je de grens wil leggen. Als iemand bv geen muis heeft, vind ik dat zijn fout, en moet hij niet zeuren. En iemand met een betere ping is ook nog steeds in het voordeel. Het is idd zo dat dit wel extreem is, maar als ik daar geld voor over heb, waarom niet?

Ik vind iets pas cheaten, als het spel er echt anders door wordt. Bijvoorbeeld GOD-mode, of headshot-scripts. Maar die grens is ook onduidelijk. Een headshot-script vind ik cheaten, maar een rocketjump-script niet. Hoewel je hiermee ook het voordeel hebt dat je zelf op andere dingen kan letten....
Win2000 is vlgs mij niet noodzakelijk. Bij mij werkt het onder 98SE ook.

Overigens zou ik een oneven aantal monitoren aanbevelen, anders zit je tegenstander recht voor je steeds op de rand van je monitor -> errug lastig... ;)
Ik heb het zelf meteen ook even geprobeert met Unreal T met 2 monitoren. Maar om eerlijk te zijn ik vind het nix. Je geweer zit precies in het midden van die 2 monitoren dus schieten werd zo wel erg moeilijk.

Het leek me wel geinig met 2 monitoren spelen maar speel toch liever met 1 :) .

Eppie
Ik heb effe 2 video kaartjes (et6000) er bij geprikt + 3 x 15 Inch Philips Brilliance en 'k moet zeggen SUPER!! Alleen op 1920 x 480 heeft m'n CPU (Cel 566@850) het er toch niet makkelijk mee. Nu nog D3D dual monitor support en 't is echt helemaal super.
Met 3 LCD monitoren gesloopt en de randen van de LCD's tegenelkaar aan heb je bijna geen last meer van de randen...maar is wel duur...
Als je last hebt van storing tussen twee monitoren moet je er een geaarde metalen plaat verticaal tussen zetten, stuk zilverfolie wil ook wel 's helpen met draadje naar de verwarming.
Dit helpt ook voor speakers die naast je monitor staan en storing opleveren.

Experimenteren is the word
Whow... en ik altijd maar denken dat maximaal twee schermen op Windows 2000 aangesloten konden worden. Ziet er goed uit!

Alleen de performance zal wel niet hoog zijn, veel CPU-belasting (nu max. 20 frames/sec). Een dubbel scherm geeft al genoeg beeld en is ook een stuk sneller.


Hoe zal een MS-Wordbestand er nu uitzien? Straks krijg je RSI in je nek of stort je bureau in onder het gewicht...
Ik dacht dat het maximum 7 was.
Ik meende dat je er onder windows 98 maximaal 8 videokaart in kon stoppen (lekker mobo heb je dan :) ) of je er dan ook 8 dualhead kaarten in kunt stoppen weet ik niet.
Windows 98 ondersteund standaard 8 monitoren, dus dat zijn 4 DH kaarten, of 8 gewone (combinatie kan natuurlijk ook) een DH kaart wordt (voor zover ik weet) door win98 als 2 videokaarten gezien
Heeft er iemand een idee of het mogelijk is om een 2de videokaart er in te zetten die dan vervolgens weer door te lussen naar een voodoo II zodat je 2de beeldscherm toch hardware accelerated is?

/edit
Omdat de prestaties van mijn s3virge kaartje niet je van het zijn :)
/edit
Een VooDoo2 maakt niet van een software-gerenderd beeld een hardware-gerenderd beeld, dus dat gaat niet werken. Als de VooDoo wordt gebruikt, dan gaat de 2D videokaart uit.
steengoed dit!
jammer dat die monitors allemaal van die dikke randen hebben wnat ik dnek dat het niet erg lekker werkt. Overal denk ik dat het niet erg functioneel is maar wel leuk gevonden. Kudos to planet quake. Jammer dat je er weinig aan hebt want volgens mij is de breedte hoogte verhouding beetje f#cked up.
niet functioneel met deze games nee
maar coole flightsims ;)

hubba hubba :))

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True