Honor brengt Honor 8 Pro uit voor 549 euro

Honor heeft twee nieuwe smartphones in de Benelux uitgebracht. De Honor 8 Pro is op de high-end markt gericht en bevat een 5,7"-scherm met quad-hd-resolutie en een Kirin 960-soc, terwijl de Honor 6C een mainstreammodel met 5"-scherm is.

De fabrikant kondigde de Honor 8 Pro in februari aan onder de naam Huawei Honor V9. Het toestel heeft een metalen behuizing met een dikte van 6,97mm en een schermdiagonaal van 5,7", iets kleiner dan de 5,9" van de Mate 9 van moederbedrijf Huawei. De resolutie bedraagt 2560x1440 pixels en met een ppi van 515 is het beeld een stuk scherper dan dat van de Mate 9, die tot 373ppi komt. De soc is wel dezelfde: de Kirin 960-octacore van Huawei zelf.

Verder is er 6GB ram aanwezig en beschikt het model over 64GB opslag. Het toestel beschikt over een duaal 12-megapixelcamerasysteem met een monochrome en een rgb-lens. De accucapaciteit bedraagt 4000mAh en de smartphone draait Emui 5.1 op Android 7 Nougat. De fabrikant brengt de Honor 8 Pro uit in het zwart, blauw en goud voor 549 euro. De fabrikant neemt per direct pre-orders aan voor de smartphone.

Honor 8 ProHonor 8 ProHonor 8 ProHonor 8 Pro

Daarnaast verschijnt de Honor 6C. Dit is een 5"-toestel met resolutie van 1280x720 pixels. De processor is een Qualcomm Snapdragon 435, er is 3GB ram en 32GB opslag, en de cameraresolutie bedraagt 13 megapixel. Dit model met Android 6 komt voor 229 euro beschikbaar.

Honor 6C

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

05-04-2017 • 12:19

62

Reacties (62)

62
61
18
2
0
36
Wijzig sortering
Honor (Huawei) maakt goede en betaalbare toestellen, prijs/kwaliteit zeker in orde. Alleen jammer dat de achterzorg niet beter is. Sinds de Honor 7 in september een jaar oud is geworden, heb ik geen enkele update meer gezien (ik had het toestel zelf nog maar 8 maanden in mijn bezit). Dit terwijl de Chinese versie nog minstens 2 updates heeft gekregen. Blijkbaar zit men niet echt in met hun Europese klanten. Als je Honor Western Europe contacteert over updates op FB moeten ze altijd eerst navraag doen in China en vervolgens krijg je een valse belofte of een nietszeggend antwoord.

Zeer tevreden van m'n Honor 7, daar niet van, maar blijft jammer dat hij na 1 jaar in de vergeetput wordt gegooid door Honor/Huawei. Android Nougat zou hij ook nog perfect aankunnen, maar na de tegenstrijdige geruchten heb ik de hoop al lang opgegeven dat die er ooit nog komt.

Mijn vriendin haar oudere Moto G 2015 (een low-end device met slechts 1GB RAM/8GB opslag) heeft sinds september een 2 tot 3-tal updates gehad, met de nodige security patches inbegrepen.

Mijn volgend toestel wordt toch weer iets anders dan een Honor.
Ze beloven beterschap voor de nieuwste generatie toestellen:
Honor is committed to providing the best possible experience for our customers.
From this year 2016, we are making a commitment to provide customers with access to new features (at least once every three months during the first 12 months) for at least 24 months following each product launch.
We will keep providing access to security and software updates to fix bugs and enhance user experience in a timely manner.
Beyond this period we will continue to provide updates in response to any threats to user safety and security.
Our goal is to ensure customers have the best and safest possible experience on their Honor device.
Devices covered by this policy include honor 5X and honor 8.
bron
En tot nu toe valt het updatebeleid bij mijn Honor 8 niet tegen.
Dat bericht heb ik ook gelezen en ik dacht net hetzelfde als jou het eerste jaar met m'n Honor 7, ongeveer elke 3 maand een update en via de bèta snel Android 6. Alleen stopte alles toen de Honor 8 op de markt kwam. De Honor 5X heeft trouwens nog steeds geen Nougat en ik lees zelfs geruchten dat die er ook nooit komt. Er is van Honor tot op heden nog altijd geen bevestiging ondanks de belofte in bovenstaand bericht.

Ik ben echt benieuwd hoe het verder gaat met jouw Honor 8 na september. Ik hoop oprecht dat ze hun belofte houden voor jou, maar ik kan het nog moeilijk geloven.

[Reactie gewijzigd door Largamelion op 25 juli 2024 08:08]

De Honor 7 en 5X zijn geïntroduceerd in 2015 en in de verklaring geven ze 2016 als startdatum voor het nieuwe updatebeleid.
Maar inderdaad is het afwachten of ze zich aan de belofte gaan houden ...
Dat de Honor 7 niet onder die policy valt, dat klopt en dat weet ik. De Honor 5X wordt echter onderaan vermeld in jouw quote dus daarvan zeggen ze letterlijk dat hij onder de policy valt, dat is ook nog steeds te lezen op de website van Honor. Dat toestel is trouwens in oktober 2015 geïntroduceerd in China, maar pas begin 2016 naar de US en EU gekomen. Dus in principe is hij op onze markt pas in 2016 geïntroduceerd.

Voor mij wijst dit al genoeg in de richting dat ze hun belofte niet gaan houden, maar ik zie graag het tegendeel bewezen. Blijft een feit dat het nu april 2017 is en de Honor 5X nog steeds geen Nougat heeft (en zelfs nog geen bevestiging of datum).
Ik kan me helemaal vinden in jou reactie. Ze danken ze gewoon af na een jaar
Helemaal mee eens!! Voor mij ook geen Honor meer nadat er voor mijn Honor 7 al maanden geen beveiligingsupdates meer zijn geweest. Diverse malen aandringen/navraag via Vmall levert geen klap op. Ik hoef niet eens de nieuwste Android versie maar WEL telkens de meest up to date beveiligingspatch. En juist dat verzaken ze nog steeds keer op keer. Volgende keer geef ik liever iets meer uit voor een fabrikant die wel updates blijft geven.
en welke zou dat dan moeten zijn, er is namelijk geen enkele (behalve misschien blackberry) OEM meer die android toestellen MET update garanties (die het ook waarmaakt) verkoopt.

je enige hoop is vaak via custom roms maar dat is altijd lastig, want zels lang niet elke op qualcom's snapdragon gebaseerde toestel krijgt evenveel custom-rom support.

je enige hoop is vaal om het vlaggenschip van vorrig jaar te kopen omdat je na een jaar vaak redelijk kunt inschatten hoe de dev community op fora zoals: xda op het betreffende toestel reageert.
en welke zou dat dan moeten zijn, er is namelijk geen enkele (behalve misschien blackberry) OEM meer die android toestellen MET update garanties (die het ook waarmaakt) verkoopt.
Jawel hoor Google zelf. En nog een grote (android) smartphoneverkoper.
Met Honor heb ik geen ervaring, maar Huawei laat zijn toestellen na max een jaar vallen. Mijn oude P8 kreeg tien maanden ondersteuning. Doodzonde van zo'n mooi toestel.
2 weken terug nog security update gekregen voor de p8
Heb je toevallig enig idee hoe het zit met custom ROMs? Zelf wil ik wel graag enige achterzorg. Maar ik vind het niet heel erg dit zelf te moeten regelen. Op mijn huidige Note 3 draai ik nu ook vrolijk Android 7.1.1. Gewoon CyanogenModLineageOS erop, en gaan met die banaan.
Gezien de Kirin SoC's is er weinig te vinden op XDA. Voor de Honor 7 zijn er een handvol gestripte EMUI ROM's en sinds kort ook een Lineage OS ROM, die laatste wordt ontwikkeld door een Rus en je moet doneren om hem te kunnen downloaden en updates te krijgen. Jammer genoeg zitten er nog bugs in o.a. de camera en is het ook gewoon Android 6 zoals de officiële ROM voor de Honor 7. Voor mij geen meerwaarde want ik vind dat EMUI in combinatie met een andere launcher en wat tweaks net een meerwaarde heeft over stock Android op sommige punten.
Op zich wil ik je wel op je woord geloven, maar ik wil niet ik weet niet hoeveel Android versies achterlopen als de telefoon wat ouder is.
Precies ook mijn gedachte. Prijs, performance, accu en kwaliteit hartstikke prima, maar de support is wel erg matig.
Alleen, wie is er wel goed in?
Samsungs wil ik (persoonlijk) niet meer na ervaring een paar jaar geleden.
Moto gebruikt Google Stock dus wel prima te doen.

Samsung High-End toestellen zijn ook prima, minimaal 2jr updates. Mijn S6 Edge krijgt binnenkort ook Android 7 maar ga in de zomer sowieso voor de S8+.
Vind dat sony het vanaf de Z5 echt voor elkaar heeft qua software, heb sinds de eerste week van januari al nougat lopen, terwijl samsungs en LG's van 2015 bijvoorbeeld nog lang niet allemaal de update hebben gehad. En krijg nu soms per maand wel 2 tussentijdse updates met security patches.

Dus al dat belangrijk voor je is zou ik naar of Sony of HTC's kijken, lopen buiten de google toestellen redelijk voorop met software updates, ook hun oudere toestellen dus.

Ik geloof dat de Xperia X zelfs als enige niet google telefoon in de android bèta cycle zit.
Doormiddel van wat Sony noemt 'Xperia Concept'.
http://www.xperiablog.net...7-android-security-patch/
De fabrikant brengt de Honor 8 Pro uit in het zwart, blauw en goud voor 549 euro.

Erg jammer dat ze de rode variant niet hier gaan verkopen, persoonlijk vond ik dat de mooiste.
Als het de kleuren zijn die ook in de onderste afbeelding te zien zijn dan heb ik ook liever de rode. Ik vraag me echter af in hoeverre dat die onderste afbeelding vergelijkbaar is qua kleuren aangezien ik hier een foto heb die veel meer op het bovenste toestel lijkt en veel betere kleurstellingen heeft met de goude en zwarte.

https://www.androidheadli...huawei-before-launch.html. Dan vind ik de zwarte op zich ook wel erg strak hoor.
Despite the lack of clarity on the device, it is speculated that the V9 could be released as the Honor 8 Pro in black, blue, and gold color variants. The red variant is believed to be exclusive only to the Chinese market.

Read more at: http://www.gizbot.com/mob...eatures-price-039062.html
Helaas. Grijze import misschien?

edit: De kleuren bij die 6c zijn trouwens wel echt verschrikkelijk. als je er een goede foto bijpakt van de 5C (met dezelfde kleurtinten) dan ziet het er gelijk een stuk beter uit:

http://gadgetmtech.com/wp...oads/2016/06/Honor-5C.jpg

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 25 juli 2024 08:08]

Helaas. Grijze import misschien?
Rode import dan toch zeker?
Die onderste afbeeldingen zijn niet de Honor 8 neem ik aan? Op de pagina die jij aangeeft staan betere afbeeldingen inderdaad, daarnaast onderstaande tekst:
In China, the phone is available in four color options including Aurora Blue, Platinum Gold, Flame Red, and Midnight Black.
Nee dat is de 6C, maar aangezien de goude en zwarte er tussen staan nam ik aan dat het dezelfde kleuren zouden zijn en die zijn gewoon erg lelijk op deze foto.
Anoniem: 695606 5 april 2017 12:22
Ziet er wel interessant uit. Maar voor het prijspunt denk ik dat je binnenkort wel wat beters kunt krijgen. Ook vind ik het erg jammer dat ze dat logo zo prominent op de voorkant plaatsen.
Ik denk dat je op de Nederlandse markt echt goed moet zoeken om iets te vinden voor deze prijs wat in de buurt komt, of je moet richting 'last years flagships' zoals de S7(edge). Kort na de introductie zal deze Honor wel wat goedkoper worden en dan ligt hij qua prijs op het niveau van de S7 Edge.

De Kirin 960 is een top SOC die gewoon flagship-waardig is en beter presteert dan de SD821 die je nu in veel flagships vindt. Voor het eerst zijn de Kirins een serieuze uitdager voor de Snapdragon.

Ik vind het een gedurfde prijsstelling, wel wetende dat de Honors vaak net wat minder zijn dan de 'echte' Huawei toestellen, uiteraard.
Honor toestellen zakken niet snel in prijs, die zitten al te dicht bij de marge. Meestal pas na een jaar bij de release van de opvolger dus daar zou ik niet op wachten.
Ik ben het met je eens. Dat logo op de voorkant is voor mij een reden om de telefoon links te laten liggen. De vingerafdrukscanner is wel goed geplaatst, i.t.t. de S8 van Samsung of de iPhone.
Doe mij die vingerafdrukscanner maar op de voorkant, want dat is de juiste plaats in mijn ogen ;)
precies mijn gedachten..laten we hopen dat de iris scanner een goed vervanger is. :(
want ik ga van uit dat de s9 ook zoiets zal krijgen. :P

[Reactie gewijzigd door raro007 op 25 juli 2024 08:08]

Met een aan de achterkant geplaatste vingerafdrukscanner kun je hem ten minste nog gemakkelijk met 1 hand bedienen.
Ik heb hem nu aan de voorkant en dat is prima met 1 hand te bedienen. Misschien niet voor iedereen. Maar voor mij en genoeg andere wel.

Daarnaast kan ik hem ook unlocken als die op tafel ligt wat nogal lastig gaat met een scanner aan de achterzijde.

Oftewel voor mij is de voorkant toch echt de beste kant.
Koop je dan ook geen Samsungs? Die hebben toch ook gewoon het logo op de voorkant.
Ik weet weinig beters voor die prijs. Wel kan je voor iets goedkoper de ZTE Axon 7 of de OnePlus 3T krijgen, maar dan moet je op enkele punten ook weer inleveren. Voor een toestel met een hogere resolutie dan de OnePlus, een beter camerasysteem dan allebei, en een grotere accu, vind ik dit een zeer nette prijs.
De honor 8 heeft wel DUAL SIM ( in Geheugenkaartslot ) .
Vind ik zelf wat jammer dat je het andere slot dat niet kan gebruiken
Je kan best de chip losmaken van de SIMkaart en op een sd-kaartje plakken hoor ;)
tja kan kan kan,
Als er nu eens een bedrijf zou zijn die sdkaartjes verkoopt met een gekopieerde (of losgemaakte) simkaart, dan zou ik je punt snappen, maar heel veel mensen (waaronder ik) zien het echt niet zitten om met oplosmiddelen en hot-air-guns aan de slag te gaan.

dat is jammer want een dergelijke sim+sdkaard hybride zou het ook erg goed doen in signle-sim toestellen waar je omwille van ruimte besparing normaal geen sdcardslot zou hebben gehad.

het is geweldig dat het allemaal past, maar laat nu dan vooral kpn vodafone en tmobile dergelijke hybride kaartjes gaan leveren tegen een redelijke meerprijs.
Ja, Dat heb ik bij mijn Honor 7 . Maar het zou wel makkelijker zijn.
Huawei P10 Plus vs Honor 8 Pro..

Wat voor meerwaarde biedt de P10 Plus vraag ik me nu af? Is wel +-€200,- duurder..
Inderdaad, het Leica naamplaatje (en de 8 MP extra) voor €200,- is wel duur inderdaad.
Vooral nu de Honor ook nog een betere accu heeft.

En dan met de fingerprint scanner op de achtergrond, zou ik persoonlijk denk ik voor de Honor gaan.
Is honor niet gewoon Huawei?
Honor is een dochter van Huawei ;)
Ik was op deze aan het wachten, maar voor 549 denk ik dat ik het teveel van het goede vind. Gezien de prijs van de v9 pro verwachtte ik meer een prijs in de buurt van de 439.

Voor bijna hetzelfde geld kan je net zo goed een Mate 9 kopen of een oneplus 3t voor minder (of wachten op de oneplus 4).

Honor was juist lekker scherp aan de prijs, maar ze schurken nu wel heel erg tegen de midrange+ / highend prijzen aan.
6 GIG interne geheugen, 64gig standaard model, kirin 960 chp(nieuwe versie van wat in de mate zit). Noem 1 toestel dat dit heeft voor die prijs ?
oneplus 3t+ heeft dat zo'n beetje allemaal op de kirin na. de Qualcomm 821 is op sommige vlakken iets langzamer dan de Kirin 960 maar op andere juist weer sneller ook bijvoorbeeld dash charge is sneller dan die van huawei. Voor de One+ komen ook nog eens erg veel updates uit (zitten al op 7.1.1), de honor van mijn vrouw heeft nog niet één update gezien. Daarbij is de one+ 3t zo'n 100,- goedkoper.

Ook zit hij met deze prijs wel erg dicht bij zijn grote broers de P10 en Mate9. Als Honor V9 waren de verwachtingen nog dat het rond de $430,- zou worden, voor dat geld was het een erg aantrekkelijke deal.

Ik vind hem persoonlijk max 449 waard, net als de one+ 3t, Voor 549 kan je ook een Galaxy S7 halen of bijna een Huawei.
Dat waren geen verwachting maar aannames op basis van de prijs in China etc. Men vergeet dat wel belasting en dergelijk in Europa betaald moet worden en ook advertenties.

Een Honor toestel is van Huwaei. Geen enkele telefoon die nieuw uitkomt (flaggenship) is onder de 500 euro verkocht bij launch. Niet de S7, niet de Ihpone en niet de S8.
Hoewel de S8 waterdicht is en beter camera heeft en beeldscherma kost die je al gauw rond de 800 euro.

Voor de specs vind ik deze wel een degelijke prijs
Iedereen mag natuurlijk zelf bepalen of hij het bedrag waard gaat vinden.

Het is niet te vergelijken met de release van een pixel, iphone of Galaxy S8 van allemaal >800,- natuurlijk.

mijn persoonlijke mening is dat ik het voor rond de 400-450 zou overwegen maar voor deze prijs toch even verder kijk. Een S7 bijvoorbeeld is al voor 500 te krijgen en een P10 bijna even duur als deze. Een ZTE Axon 7 / O+ zijn alweer een stuk goedkoper en ook zogenaamde "flagship killers".

Was hij nu waterdicht of leverden ze stock android met snelle updates uit dan was het - voor mij - een iets ander verhaal.
Ja helemaal eens iedereen moet zelf bepalen als hij die gaat kopen of niet.

Maar ik begrijp niet waarom hij niet te vergelijken is met de S8 if Iphone?

Huwaei is na Samsung en Apple de grootste reseller van mobiele telefonns

http://www.gadgetsnow.com...le/photolist/52375159.cms

Verder verlijk je een jaar oude s7 qua prijs met een pas uitgebrachte nieuwe gsm.

Dat je allergisch bent voor Chinese merken en dat het alleen goed is als het goedkoop is kan ik begrijpen. Maar als je puur naar de specs kijkt en de marktleiders van nu is het vrij goedkoop voor een highend smartphone (punt die ik vanaf het begin probeerde te maken
allergisch voor chinese merken? ZTE en One+ zijn ook chinese merken, ook Huawei zelf als moederbedrijf is Chinees ... ik heb daar zeker niks op tegen en er 3 in huis. Dat Huawei nummer 3 is op dit moment en op weg nummer 2 te (willen) worden is ook bekend.

Het enige wat ik - persoonlijk - van mening ben is dat voor een midrange+ toestel qua bouwkwaliteit, camera, etc. de prijs - voor mij - 20% hoger is dan verwacht.

Honor is het B merk van Huawei en nu concurreren ze IMHO niet met One+ of met ZTE maar alleen maar met zichzelf omdat hij (bijna) hetzelfde kost als een P10.

de vergelijking met de S7 vind ik persoonlijk best relevant, als je nu 550 te besteden hebt is een S7 denk ik een te overwegen alternatief tov deze honor. De Samsung eigen CPU zal iets inmiddels iets minder zijn dan de kirin 960 (maar voor dagelijks gebruik nog erg snel) maar de build kwaliteit, het edge gebeuren van Samsung + water- / stofdicht, beste camera in de markt allemaal nog steeds erg goed denk ik.

maar met mijn s6 wacht ik nog wel even af wat er komen gaat komende tijd.
Oef te dikke bezels, vindt ik persoonlijk niet mooi.

[Reactie gewijzigd door Jay47 op 25 juli 2024 08:08]

Ben eigenaar van een Honor 8 sinds 3 maanden. Zeer content met dit model. De Pro ziet er veelbelovend uit.
Ik ook sinds een maand. Altijd Nexus apparaten gehad. Echt super tevreden.
Wat is de bedoeling van die gast op die foto met z'n handen in elkaar gepropt?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.