×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

In Win introduceert open behuizing van 1500 euro

Door , 84 reacties

In Win heeft zijn X-Frame 2.0-testbench aangekondigd. De open behuizing kan zowel horizontaal als verticaal georiŽnteerd worden en wordt geleverd met een 1065-wattvoeding. De behuizing biedt ruimte aan een eatx-moederbord.

Op de testbench is er ruimte voor een 5,25"-station, drie 3,5"-schijven en zeven 2,5"-schijven. Verder zijn er drie plaatsen waar een 3,5"- of 2,5"-schijf past. Er passen drie ventilators met een doorsnee van 120mm of een radiator tot 360mm op de behuizing. In het frontpaneel zijn drie usb 3.0-poorten, een usb-c-poort die usb 3.1 gen 2 ondersteunt en twee 3,5mm-audioaansluitingen verwerkt.

De testbench staat op een voet, waar hij zowel plat als staand op vastgezet kan worden. De voet staat de behuizing toe om volledig om zijn as te draaien en vijftien graden te kantelen. Verder levert In Win een modulaire Signature SI-voeding mee, met een vermogen van 1065 watt en een 80 Plus Platinum-certificering. De voeding heeft een extra usb-poort waarmee randapparatuur vlot geladen kan worden.

In Win biedt de testbench aan voor 1499 euro. Hij is verkrijgbaar in drie kleurenpatronen: Zwart met rood, zwart met groen of wit met blauw. Het bedrijf had de X-Frame 2.0 al getoond tijdens de Computex-beurs in juni. Daar was eveneens de H-Frame 2.0 te zien, die ook voor zo'n 1500 euro in de Pricewatch staat.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

23-12-2016 • 13:03

84 Linkedin Google+

Reacties (84)

Wijzig sortering
Dat dit er iets van een test bench komt en leuk uitgewerkt begrijp ik.
Maar 1500 euro? Jeez, das toch aardig wat geld voor menig mens.

Daar had je al een leuke game pc voor kunnen hebben, ik vraag me eigen af of er uberhaupt een reviewer is die dit soort benches gaat kopen.
EDIT: Hierbij doel ik op deze 1500 euro bench, een test bench is natuurlijk superhandig als reviewer :)
Of als reviewer een paar onderdelen bij elkaar gekocht om een extra review te maken (om het on topic te houden voor reviewers)

De enige leuke meerwaarde voor een reviewer op deze testbench kan de usb poort op de voeding zijn, wellicht voor je camera op te laden.
Alhoewel een grotere stekkerdoos en je voeding erop prikken ook gewoon werkt en nog een heel stuk goedkoper is.:D

Nou moet ik wel zeggen dat dat schroeven houdertje ook wel erg handig is, maar een paar een bakjes zouden precies hetzelfde doen.

1500 waard? naar mijn idee niet en de reviewers die hem gaan gebruiken zullen hem vast gratis hebben gehad van in win als ter promotie

[Reactie gewijzigd door Kadardar op 23 december 2016 15:02]

80 dollar zonder voeding

https://youtu.be/bPh8aKyVRLc

Voor veelminder heb je tafel case oplossing

http://www.lian-li.com/en/dt_portfolio/dk-02/

[Reactie gewijzigd door totaalgeenhard op 23 december 2016 14:56]

Die Dk-02 is wel erg vet en kost nog minder ook :)

Was zeker iest wat ik zou hebben gekocht als ik het had geweten bij me verhuizing dit jaar.

Ach, er komt vast nog wel een verbouwing of 2de verhuizing :)
Het ziet er leuk uit, maar in mijn ogen is het nooit geen 1500 euro waard. Ding wordt gemaakt voor een paar tientjes, en design van dat ding heeft ook geen maanden gekost. Als ze er 20 verkopen zijn ze al uit de kosten :) of ze verkopen er nog geen 20 dat kan natuurlijk ook. Anyhow ik zou het er nooit voor betalen al was ik miljardair.

Edit: auto correctie toestanden

[Reactie gewijzigd door 291692 op 23 december 2016 14:54]

Ik deel zeker je mening.

Je kan van 1500 euro(!) een meer dan prima game PC van kopen. Het ziet er allemaal wel grappig uit, handig usb-c poortje en een usb punt in de voeding die overigens kracht genoeg heeft, maar 1500 vind ik persoonlijk toch wel iets teveel van het goede.. Het is meer hebbe-dingentje. voor een bedrag van 1000 euries minder had ik er misschien nog over nagedacht :+
Extreem duur voor wat je krijgt moet ik zeggen, en als jezelf een bench in elkaar sleutelt ben je waarschijnlijk 1/10e van dat bedrag kwijt. Maar het ziet er wel handig uit en heeft enigszins ook nog design. Maar mij te duur.
Mijn test bench is een stukje dik schuimbord en daar kun je gewoon gelijk wat met afstandsbusjes inprikken, RPi en Arduino's, gelijk welke voeding.

Ik heb hetzelfde stukje schuim al enkele jaren maar die kun je makkelijk vinden bij de afval van oa. hoge scholen, architectuur en marketing bedrijven (die gebruiken het voor presentaties). Het smelt niet bij de temperaturen die je in de electronica terugvindt (zelfs al ingeprikt met de soldeerbout).

Je kunt er ook een maken met een stuk afval hout als je weet waar je permanent schroeven wilt.
Wat voor onzin is dit nu weer.. Waarom?!
Voor 1500 euro koop je een gehele pc.

Als test opstelling zijn er wel normalere alternatieven.
Oke die voeding met platinum certificering zal los ook wel niet goedkoop zijn geweest maar 1500 euro voor wat metaal en een luxe voeding is wel erg hoog gegrepen.
rationeel gezien heb je gelijk...
Maar zoiets is geen rationele aankoop en ik ben ervan overtuigd dat In Win dat heel goed beseft.
Als je ziet dat mensen 600 euro kunnen uitgeven aan een paar oncomfortabele schoenen, 1000 euro aan een lelijke handtas van een bepaald merk, 2000 euro aan een polshorloge die misschien prachtig kan zijn maar des-al-niet-te-min, niet meer is dan een mooie polshorloge, 800 euro voor een beldoos met iOS of Android op of 300 euro voor een zonnebril dan kan ik goed begrijpen dat gefortuneerde casemodders of gewoon PC-enthousiastelingen 1500 uitgeven aan een kale maar niet alledaagse case.
Persoonlijk, moest ik 1500 over hebben om te spenderen zou ik dit veel interessanter vinden dan pakweg een espressomachine van dat bedrag waar je na een half jaar toch niet meer naar omkijkt.

[Reactie gewijzigd door EagleEye1290 op 23 december 2016 13:52]

En toch... ik ben zo iemand die met betrekkelijk dure schoenen rondloopt (let wel Italiaanse handgemaakte als je dat een keer probeert wil je niets anders, die zijn juist uitermate comfortabel). En een horloge nog wel een beetje meer en toch als voorheen zeer serieuze tweaker vind ik 1500 euro toch erg veel. Ik zou zelf als tweaker eerder bijvoorbeeld een mooie Lian Li kopen en deze geheel strippen als "test bench". Voor dit geld heb je heel veel keus en vind ik het eerder juist hetgeen ontgaan waar een tweaker voor staat, zelf proberen iets te doen. Sure je kan een standaard bench als deze kopen maar als je dat doet, ik zou me zelfs een beetje schamen.
Is er echt een markt voor dit soort cases van 1000+?
Blijkbaar wel, anders maken ze dit niet. Lijkt me best handig als je snel hardware setups wilt testen voor bv benchmarks, lekker open en de ruimte.
Ik snap eigenlijk ook niet wat er zo speciaal is aan deze bench dat ie 1500 euro waard is. Volgens mij hebben in het verleden redelijk wat hardware sites (o.a. HWI) gebruik gemaakt van pricewatch: Cooler Master Test Bench en die kostte nog geen 100 euro.
Dit is gewoon gericht op een andere doelgroep en valt in het rijtje van cappuccinomachines van 10000 dollar.
ik denk dat ze vooral de prijs zo hoog hebben gezet omdat het een ''inwin product'' is.
in vergelijking, een primochill wetbench (redelijk(?) vergelijkbaar) kost afgerond ong 200 euro.
De gouden vraag, verkoop je liever 1.000 hamburgers voor 1 euro, of 1 hamburger voor § 1.000,-?

Het zal misschien geen vetpot zijn, maar de groep 'rijken' groeit, en die hebben ook weer kinderen die dit aanspreekt. Op zich, als zo'n bedrijf een lage overhead weet te behouden, hoeven ze er niet heel veel per maand te verkopen om rond te komen.
De gouden vraag, verkoop je liever 1.000 hamburgers voor 1 euro, of 1 hamburger voor § 1.000,-?
En het platinum antwoord: beide, en dat doet Inwin dan ook, ze hebben modellen in vrijwel alle prijs-klassen.
Als je de middelen hebt om voor beiden doelgroepen een goede balans in prijs/kwaliteit te kunnen bieden, dan is dat inderdaad de mooiste oplossing ;)

edit: typo

[Reactie gewijzigd door dwarfangel op 23 december 2016 14:23]

1 voor 1000 euro, duh. Heb je 999,50 winst ipv 1000x50ct dus 500 euro. Aangenomen dat 1 hamburger maken 50ct. kost.
als je die aanname doet, moet je wel van goede huize komen om hem voor § 1.000,- te verkopen... misschien als je Johnny Depp gratis op je broodje kan laten tuffen, dat je het dan voor elkaar krijgt..

anders google eens 'duurste hamburgers' dan heb je een idee wat voor ingrediŽnten je nodig hebt.. dat ga je niet redden voor 50 cent ;)
De groep rijken groeit? Ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt, maar wat ik wel weet is dat de globale armoede nu juist vele malen erger is dan tientallen jaren geleden. Het aantal werklozen mondiaal rijst de pan uit en het worden er steeds meer door automatisering, dus hoe je erbij komt dat er steeds meer rijke mensen zijn is mij een raadsel. Als je alleen al naar het verschil tussen vroeger en nu bekijkt, vroeger konden de meeste mensen met 1 baan rondkomen, nu moeten er vaak 2 banen zijn (lees: stelletjes moeten beide werken) om genoeg geld binnen te krijgen. Belastingen zijn weet ik hoeveel procent gestegen, zorgverzekeringen zijn de laatste 10 jaar met bijna 100% gestegen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik denk dat je bedoelt dat er steeds meer mensen minder geld te besteden hebben ;).
Ik denk dat je je nog iets verder moet verdiepen in de materie ;)
Los van die vraag.... waarom zoveel besteden voor iets wat aan materiaal hooguit 50 euro kost die voeding voor onder de 200 kunt krijgen.

Als je test opstelling nodig hebt kun je dat veel pragmatischer naar je eigen wensen maken voor fractie van deze prijs.
Ik denk dat InWin dit soort kasten voornamelijk gebruikt om merk-awareness te genereren. Echter missen ze volgens mij op dit moment een goede betaalbare line-up om hier wat mee te winnen...
InWin heeft een zeer goede betaalbare lijn imo als je houdt van piano zwart en sleek design. Ben zeer blij met mijn case.
Wat mij betreft is dit een beetje flamen om niets, als je in de producten ziet van In Win, dan zie je dat er genoeg aanbod is in de prijsklasse van 30-80 euro? De piano zwarte lak case kost 71,50.
Dus de opmerking van jou over zijn opmerking lijkt me niet echt gerechtvaardigd.
Goedkoopste In Win kast in de Pricewatch is 39 euro, de duurste 1499. Voor ieder wat wils dus ;)
Dat is dus precies wat ik probeer uit te leggen ;)
Ik moet zeggen, de goedkopere cases zien er al mooi uit (<100). De duurdere doen me dan weer vrij weinig, maar dat kan ook door het prijskaartje komen!
Ik moet eerlijk zeggen heb zelf een In Win 909 en die zier er gewoon modern uit. De prijs daarvan snap ik wel, hij volledig uitgevoerd in laser cut aluminium en heeft toch twee best forse tempered glass panelen.
Die had ik zelf nog niet gezien, hele mooie case!
Ik zou het geld er zelf nooit aan uitgeven, maar ik kan wel begrijpen dat jij en andere mensen dat wel doen.. Hij ziet er erg gaaf uit! Volgens mij kan je daar ook wel een aantal builds mee vooruit :)
Daar kun je inderdaad wel vanuit gaan. Heb deze kast niet gekocht voor een build (daar vind ik hem ook een beetje duur voor)
Dacht dat het in theorie om dit aangekondigde product ging en alle In-Win kasten van hetzelfde (prijzen)kaliber. Mijn excuses als dat niet helemaal duidelijk was.
Volgens mij was de opmerking matthewk niet over dit specifieke product en bedoelt hij dus een andere case van In Win, in het algemeen.
De kasten zijn redelijk goed verdeeld zover ik kan zien (zowel goedkope als dure kasten).
Geen probleem, misschien kan ik zijn opmerking ook verkeerd opvatten :)
Is een open behuizing niet funest voor je hardware? Denk aan stof en uv licht, maar ook koeling.
Voor langere periodes wel ja. Dit soort systemen zijn echter voor test/benchmark systemen waar veel wordt gehotswapped met hardware. Vermoed dit soort dure cases voor terug te zien bij hardware reviewers die veel benchmarken.
Als testbench is dit ding veels en veels te duur. Toen ik nog reparaties deed, in a galaxy far far away, hadden we een relatief goedkope plate die antstatisch verbonden was, waar we de spullen in konden plaatsen....weet het niet exact meer, maar was volgens mij nog geen 200 gulden...... anyways.... dit is dus veels te duur imo :)
Tja, het oog wil ook wel wat. Je steelt natuurlijk veel meer de show met zoiets. Als je mooie review videos maakt wil je natuurlijk niet voor aap staan met een oerlelijk ijzeren plaat. :P
Dus die simpele testbench die linus van linustechtips gebruikt zorgt ervoor dat hij minder kijkers heeft? Denk het niet en ik denk dat menig viewer het geen bal interesseert hoe een reviewer zijn/haar testbench er uitziet zolang het resultaat maar goed is. Hij heeft volgens mij zelfs een keer een fruitkratje gebruikt als testbench, niemand die daarnaar kraait hoor.
.........1500 euro.....Voor een opgepoetste plaat. Nee dank je. Be......Lachelijk.
Lang geleden, bij Vobis, hadden we er gewoon zelf 1 bij elkaar ge-mcGyvert, van een paar afgeschreven kasten en wat afstandhouders, netjes afgewerkt met nep-duct tape.
Een testlab is juist open omdat dit praktisch is bij het inbouwen, wisselen van hardware. Gezien de foto's lijkt mij dit geen praktische kast, ook al is deze open.
Ik mag hopen dat ze alleen HOTswappen met harddisks... De PCI-E bus en dergelijke op consumenten borden is niet zo geschikt voor hotswappen... ;)
Betere vraag: Is dit nog wel een behuizing te noemen? Je stop het namelijk nergens 'in'..
Hoe minder materiaal er wordt gebruikt, hoe duurder de case?
bikini's al eens bekeken? En dan vooral de prijzen er van? :D
Die zijn leuker om anar te kijken (afhankelijk van de inhoud)......volgens mij riskeer ik hier minnetjes mee :D
offtopic:
Reken maar dat de inhoud daarvan ook het nodige kost :+


Ontopic: Het lijkt er soms wel op... zeer minimale cases die voor grof geld verhandeld worden.

Maar ja als je als luxe merk voor de dag wil komen, kan je het natuurlijk niet hebben dat elke jan met de pet een case van jou heeft...

[Reactie gewijzigd door ArcticTiger op 23 december 2016 13:35]

Hoe minder materiaal er wordt gebruikt, hoe duurder de case?
Jij speelt duidelijk geen RPG's ;)
Als het wat geld mag kosten lijkt het mij echt stuk toffer zelf een eigen ontwerp in elkaar te fabriceren en dan dat even af te leveren bij een lasercutter-toko en de accessoires laat je gewoon leuk in zilver, goud of boerenalumium printen. Heb je echt wat unieks.

Zoiets: http://i.imgur.com/4gk9CuL.jpg

[Reactie gewijzigd door OzBoz op 23 december 2016 14:55]

Mooi ding is dat zeg. en als je inderdaad dan toch zoveel geld uitgeeft dan zou ik ook voor het zelf maken kiezen. Heb je veel meer plezier aan denk.
Ik denk dat je deze dan ook wel leuk vindt, volgens mij van dezelfde bouwer. Geloof iets van $2300.

http://www.overclock.net/...ted-system-panel-vr-ready
Word een beetje jaloers van zijn workspace, ik moet het doen met een klein zoldertje.. Heb die ThermalTake kast al eens eerder gezien, vet ding. het begint wel een te kriebelen als je iemand zo een beest ziet bouwen..
"In Win introduceert open behuizing"

Okť, het is dus een behuizing voor een PC, alleen is deze bijna geheel open, waardoor het dus eigenlijk geen behuizing meer is, aangezien er dus onder andere bijna geen plaatwerk in verwerkt zit.
En nu begrijp ik ook wel dat dit soort vaak alleen als test-bech gebruikt word.
Maar om voor een "behuizing" waar dus eigenlijk geen plaatwerk in verwerkt zit, en dus eigenlijk simpel gezegd helemaal geen behuizing is nou 1500 euro te vragen.
Nou nee dank je, daar koop ik mijzelf dan liever wat anders voor.

En zo heeft ieder zijn ding, en dat is maar goed ook :)
Dit is over t algemeen bedoeld voor tests, zoals uitgevoerd door LinusTechTips. De "normale" consument heeft hier vrij weinig mee te maken.

Hoe dan ook prijzig. Maar wel een mooi (praktisch) design en handige voeding!
Beter koop je iets als een http://www.primochill.com...y/test-benches/wet-bench/ en heb je nog geld over voor bijvoorbeeld een voeding.
Ik vind het zeker iets hebben... (naast een extreem duur prijskaartje) zeker voor een grotendeels watergekoelde mod is het best een knap ding... stofverzamelaar ook maar what the heck na verloop van tijd zit dat stof in een gesloten case ook, zelfs met stoffilters.
Wel wat aan de dure kant. Maar er lijkt ook met alles rekening gehouden te zijn.

Ze hoeven er waarschijnlijk ook niet veel te verkopen om rond te komen.

Ik ga er van uit dat ze hun huiswerk hebben gedaan en dat er een groot genoege markt voor is