Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 6 reacties
Bron: Mac Central

Mac Central schrijft dat de Presentation Products Division van Mitsubishi een 55" groot DLP scherm in ontwikkeling heeft. In november moet deze MegaView Pro 55 monitor op de markt komen, voor een verwachte verkoopprijs van 15.000 dollar. De monitor is XGA compatible en ondersteunt ook S-VHS, NTSC, PAL en SECAM video formaten:

The DLP monitor engine designed by Mitsubishi is equipped with a DMD chip that provides full clarity and XGA imagery to the MegaView Pro 55, she says. The monitor is also capable of reproducing images in SXGA compressed resolution. It has an auto-scanning range of 15 to 85 kHz, brightness rating of 550 cd/m2, and a contrast ratio of 300:1 (full field).

A 10bit digital circuit incorporated by Mitsubishi allows for the highest resolution and most faithful, half-tone gradation from bright to dark areas available in any device utilizing DLP technology, according to Wenke. The slim case depth of the MegaView Pro 55 is made possible by the integration of an ultra-short focusing technology from Mitsubishi. The 22-inch deep monitor is encased in a sleek black cabinet.

Thanks Niksie voor de tip.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (6)

Ja en ik had nog een link naar fotootjes

www.mitsubishi-tv.com/diamond.htm

(ze hebben ook 73" !)

en naar een geschatte prijs van $4105 (x 2,3 = fl. 9441,50) van

www.epinions.com/elec-Televisions-Mitsubishi/MitsubishiWidescreenProductFamilyily-Mitsubishi_WS-55905

gepost, fyi.
Heej joh, ik draai lekker 1900 by 1600 (ofzoiets) op m'n 22" !!!

Goh, fijn voor je ik draai 16000x12800 op m'n 55"

Oow......
waar slaat het op dat alle reacties van gisteren weg zijn?
Ik had de reacties van gisteren nog in mijn proxy server staan, dus bij deze:


Reactie gepost door ??
wow 55" das wel zeer groot ben benieuwt hoe zwaar dat ding is en hoe groot de bak aan de achterkant is. (denk dat je er meteen een superstevigbureau bij moet kopen)


Reaktie gepost door Wolfensteijn - Vrijdag 16 Juni 2000 - 14:35 (Score: 0 )
Die bak is 22" diep.
* Wolfensteijn wil eigenlijk wel ff weten wat die SXGA resolutie ook alweer was.

Als het een beetje hoog is, kan je er leuk spellen op spelen .


Reaktie gepost door GaMeOvEr (Moderator) - Vrijdag 16 Juni 2000 - 14:35 (Score: 0 - Informatief )
Mister Freeze,

Dit is natuurlijk een Projectie scherm, geen gewoon CRT buisje....

De maximaal haalbare maat met een beeldbuis is zo'n inch'je of 36", en dan krijg je je elektronen niet meer goed op je buis....Nadeel van deze dingen is dat ze ontzettend gevoelig zijn voor lichtinval en kijkhoek...
[Reaktie gewijzigd door GaMeOvEr]


Reaktie gepost door daylights - Vrijdag 16 Juni 2000 - 14:35 (Score: 0 )
o.a. Asus heeft van die handige videokaarten met een tv output... waarom zou je als je monitor 20x zo groot is als je tv?


Reaktie gepost door Kees - Vrijdag 16 Juni 2000 - 14:39 (Score: 0 )
55" is dus gewoon 139,7 cm

die wil ik wel op mijn bureau hebben.. past ook wel,
hij is maar 22" diep (55,88 cm)


The 22-inch deep monitor is encased in a sleek black cabinet.


alleen dat zwarte trekt mij wat minder
enfin, ik denk niet dat HL er lekker op loopt (of je moet hele hoge resoluties draaien, en dus een hele goede videokaart hebben)

Kees


Reaktie gepost door ThaVinny - Vrijdag 16 Juni 2000 - 14:40 (Score: 0 - Interessant )
Ik denk dat hier neit echt een markt voor is voor 1/4 van de prijs heb je een LCD beamertje en dat ziet er ook WREED uit en kan nog groter beeld geven. Daar wil IK wel eens op quaken


Reaktie gepost door DeeJee - Vrijdag 16 Juni 2000 - 14:44 (Score: 0 )
ThaVinny: Dat heb ik inderdaad wel eens gedaan. En ik moet je zeggen dat dat heeeel erg tof is.


Reaktie gepost door biobak - Vrijdag 16 Juni 2000 - 14:49 (Score: 0 )
* Wolfensteijn wil eigenlijk wel ff weten wat die SXGA resolutie ook alweer was


1024x768 = XGA
1280x1024 = SXGA
1600x1200 = UXGA


Reaktie gepost door Roger_D - Vrijdag 16 Juni 2000 - 14:53 (Score: 0 )
Denk maar niet dat LCD-projectors qua beeldkwaliteit ook maar in de buurt komen van dit scherm. Dit is VEEEEL mooier.
Waarschijnlijk is dit scherm beter dan het gemiddelde bioscoopscherm.

De technologie hiervoor is trouwens uitgevonden door texas instruments in begin jaren 90. Heeft dus lekker lang geduurd. Maar dit soort schermen woden wel de toekomst.


Reaktie gepost door Bonzai - Vrijdag 16 Juni 2000 - 15:04 (Score: 0 )
Dit is dus duidelijk geen projectie scherm zoals wij die kennen. Ze bechrijven zelf dat er nog gebruikt wordt gemaakt van een DMD (Digital MicroMirror Device). Ikzelf zou trouwens voor een plasma scherm gaan en die kunnen wel degelijk groot zijn (groter als die 55" die hier staan. Voordeel is dat ook de scherpte erg goed is. Beter als die van de monitor waar je nu naar kijkt waarschijnlijk. Plasma schermen bestaan al een tijdje en je kunt ze ook gewoon kopen voor televisie te kijken. Moet je alleen wel iets van 20.000 gulden meenemen. Ander nadeel van plasma schermen is dat ze meteen kapot gaan als je ze plat legt. (die philips reclame met dat paartje die het plasma scherm aan het plaffond heeft hangen kan dus niet)


Reaktie gepost door Wolfensteijn - Vrijdag 16 Juni 2000 - 15:05 (Score: 0 )
Ah, dan draai ik mijn 17" monitor dus op SXGA, weet ik dat ook weer .


Reaktie gepost door Jasper Janssen - Vrijdag 16 Juni 2000 - 15:35 (Score: 0 )
Dit is preciers hetzelfde als een DMD projectortje, en DMD projectors zijn stukken goedkoper. Overigens valt de scherpte van zo'n DMD ding wel mee. Het is tenslotte een 1024*768 scherm wat je op anderhalve meter diagonaal vergroot. Iedere pixel is iets groter dan een millimeter.

Die 1280*1024 resolutie is software-geinterpoleerd, ziet er dus ongelofelijk crap uit.


Reaktie gepost door Koen Roumen - Vrijdag 16 Juni 2000 - 15:42 (Score: 0 )
Wat moet je nou met zo'n ding thuis? Ik heb nu een 17", 21" zou ik wel willen, maar 22" verdwaal ik al bijna in. Als je 55" hebt weet je helemaal niet meer waar je kijken moet!


Reaktie gepost door Jasper Janssen - Vrijdag 16 Juni 2000 - 15:53 (Score: 0 )
Wat moet je nou met zo'n ding thuis? Ik heb nu een 17", 21" zou ik wel willen, maar
22" verdwaal ik al bijna in. Als je 55" hebt weet je helemaal niet meer waar je kijken
moet!

Dat ding is dus ook niet om voor je neus te zetten. Hier moet je van een afstand naar kijken, net als een TV.


Reaktie gepost door XElDiablo - Vrijdag 16 Juni 2000 - 15:58 (Score: 0 )
heheheh, ik moet Jasper gelijk geven, ik heb een paar keer een beamer op m'n kamer gehad, wat zorgde voor een scherm van iets meer dan 1,5 bij 2 meter, en daar zat ik dan dus 1,5 meter vanaf....

Als je dan loopt te kwaaken krijg je na een tijd toch wel last van je nek (maar het is wel wreed, het enige probleem was dat die beamer niet hoger kon dan 800*600, maar daar zie je toch niet al te veel van op 1,5 meter afstand....)


Reaktie gepost door Vipertje - Vrijdag 16 Juni 2000 - 15:59 (Score: 0 )
Dit is waarschijnlijk meer voor de bedrijven die een leuk TV-tje willen hebben in hun kantine of voor een grafische presentatie (men denke aan het showen van hoe goed de medewerkers zijn in Q3). Verder is hij echt voor niemand geschikt (qua prijs dan he, )


Reaktie gepost door Cyberia - Vrijdag 16 Juni 2000 - 16:00 (Score: 0 )
[klein beetje opschepmode]
ik hou het bij Beamer & 24"...
[/klein beetje opschepmode]

tis inderdaad wel zeer groot 55"... damn...
hebben hier nu een 34" staan om vanavond voetbal op te kijken, maar die vind ik al fiks!
(en natuurlijk de beamer op de muur strax...hehehe)

sxga via compressed resolution?? huh... dus gewoon een downscale ofzo? dus fiesiek kan die "maar" xga aan?? vind het wel een beetje laag voor zo'n bakbeest... aangezien mijn 24" 1920x1200x85hz zonder problemen aankan..

trouwens op welke frequenties kan die draaien?
zal wel ook niet meer als 60 zijn denk ik..

mzzlz
hoeveel moet dat ding wel niet wegen...
moet je straks je bureau/tafel gaan stutten. :(

nog iets:
als je daarop wil gamen moet je wel 3 meter van je scherm af zitten om alles te kunnen zien. :(

geen schermpje voor thuisgebruikers.
Ik ga hier Doom op spelen in 320x200 :7.

Maar serieus, wat is hier nou het nut van?