Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties

Focus Interactive brengt The Technomancer uit op 21 juni. De sciencefiction-rpg die zich afspeelt op Mars wordt gemaakt door Spiders, de ontwikkelstudio die eerder verantwoordelijk was voor Mars: War Logs. De nieuwe rpg verschijnt voor Windows, de PlayStation 4 en Xbox One.

In de game draait alles om de strijd om schoon water, tweehonderd jaar nadat Mars door de mensheid is gekolonialiseerd. The Technomancer speelt zich af in hetzelfde universum als Mars: War Logs, de game die in 2013 verscheen.

Ontwikkelaar Spiders geeft op het PlayStation-blog meer details over het spel dat een jaar geleden werd aangekondigd. Spelers krijgen de mogelijkheid om een eigen vechtstijl te kiezen. Er zijn drie combat stances beschikbaar. Met elektrische abilities kunnen spelers hun personage sterker maken in verdedigend of aanvallend opzicht.

Mars: War Logs werd uitgebracht als digitale download voor Windows, de Xbox 360 en PlayStation 3. The Technomancer krijgt ook een fysieke release en zou een veel grotere spelwereld bevatten volgens de makers. In een nieuwe video demonstreren de makers het opbouwen van een personage en de gameplay.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

+- 40 uur speelduur ! Dat is niet veel voor een rpg.
Bij de betere rpg's begint het dan pas.
+20 uur reizen
+ 20 uur bloemen verzamelen
+ 20 uur generieke soldaat/moster doodmaken
Jep grote hedendaagse games kunnen je echt vermaken met 100 uur plus.
Waarom niet een rijke ervaring van 30 tot 60 uur? TW2 vs TW3 bijv. 40 vs 120 uur minimaal.
20+ uur bloemen verzamelen lol :)
Zo lang dit goed is gedaan kan zelfs dat leuk zijn, reizen, verzamelen. Vond het in TW3 erg leuk om te paard de wereld te verkennen, of om armor van een bepaalde school te verzamelen. En om nog een voorbeeld te noemen (misschien wel het schoolvoorbeeld), Red Dead Redemption. Verkennen en verzamelen, jagen, etcetera was IMO prŠchtig.

Zo lang je de wereld, de vijanden, en de te verzamelen objecten (en eventuele handelingen daar omheen) interessant, divers en gepolijst houdt, is dat toch geen enkel probleem? Zodra je op die punten inlevert, zoals in veel Ubisoft games als AC en Far Cry IMO, gaat het mis. Als de wereld monotoon is, het reizen niet "leuk" of soepel genoeg is, de te verzamelen objecten of de te vermoorden vijanden totaal niet interessant zijn, en je er dus eigenlijk niks uit krijgt behalve een half procent er bij voor je game completion. Tja, dan is het niet meer leuk.
Aan quests wordt er gezegd... Kan dus zomaar meer zijn. Vind de game er zelf in ieder geval interessant uitzien, leuke setting, heeft potentie. Als de gameplay goed is en ze er een mooi verhaal omheen schrijven lijkt het me geen slechte game.
De meeste rpg's kun je toch wel in 40-50 uur uitspelen als je een beetje de main quest volgt? Ik loop wel een beetje achter, maar ik heb recent de Witcher (1) uitgespeeld en volgens Steam ben ik daar 43 uur zoet mee geweest. En je zult er vast nog wel meer tijd uit kunnen halen door alle sidequests te doen maar persoonlijk vind ik 40 uur voor de main content ook wel genoeg. Tegen die tijd wil ik ook wel een beetje het einde zien :)
Uiteindelijk wil je toch het meeste waar voor je geld, meestal is 40 a 50 uur voor main quest ook wel genoeg, maar zolang de main quest interessant genoeg is mag het ook best wat langer.

Was nooit een fan van RPG's en meer van de shooters en snelle actie, maar afgelopen jaar voor het eerst de witcher 3 gespeeld. En wat een geweldige game ervaring was dat, eerste keer snel de main quest gedaan en daarna heb ik het spel zelfs een tweede keer gespeeld met alle side quests en op een moeilijk niveau. En geen enkel moment van verveling gehad, zelfs de dlc gekocht en heb me uitstekend vermaakt met wel meer dan 150 uur speelplezier.

Zolang de setting etc je aanspreekt en de game geeft je de mogelijkheid zo veel mogelijk te genieten, dus niet verplicht bloemetjes te verzamelen of dingen te doen waar je geen zin aan hebt dan is het een perfecte RPG.
Als de pacing goed is, maakt me dat niet uit. Ik heb veel liever 40 uur genot zonder saaie momenten of grinds dan een spel waar ik 100 uur in zou moeten stoppen en vervolgens vrij weinig memorabel over hou (wat bij mij het geval was met Fallout 4).
Actually.. dat is een beetje het gemiddeld. Games als Dark souls zijn ook gemiddled 20-40 uur lang.. je kan Skyrim zelf in 8-10 uur uitspelen, maar ik heb iets van 750 uur ingezit. De vraag moet niet zijn "hoelang is het spel?", je moet vragen "is het spel geschikt om echt rol te spele zoals in Skyrim" dat in mij mening bepaalt hoe lang en hoe leuke RPG de spel wordt, niet hoeveel cut scenes, hoeveel uren of hoeveel quests...
Ik had nog niets van deze game gehoord maar vind het er wel vet uit zien! Als het een beetje lekker speelt zou dit zo maar eens een prima game kunnen worden.Het zou misschien nogal wat ongepoetst kunnen lijken wanneer het uitkomt, maar als het maar genoeg charme heeft (en sowieso de nieuwe setting) wordt het wel leuk : )

Enige dat ik vervelend vind aan de "trailer" is de stem van het hoofdpersonage. Dat wil ik nogal generiek noemen. Die stemmen heb ik nooit heel erg aantrekkelijk gevonden en ben ik ook behoorlijk beu. Het is alsof de persoon in kwestie een heel eenzijdige persoonlijkheid heeft en dat in zijn stem terug laat horen. Hetzelfde vond ik bij Deus Ex: HR. Een goed voorbeeld van hoe het beter kan is ME, daar kun je nog je eigen invulling geven aan een personage doordat z'n stem nog enigszins neutraal is.
Heeft zeker potentie maar kan ook weer de dertien in een dozijn RPG worden. Kijk maar naar de ingrediŽnten:

- Progression door levels geeft voortgang in skills & attributes(strength, intellect etc.)
- Je hebt verschillende classes/combat richtingen
- Profession/skill systeem voor o.a. stealth & lockpicking
- Companions die tijdens het verhaal ontlocken
- Een verhaal waar je keuzes "impact" hebben
- Quests kun je verschillende manieren oplossen

Het is een recept wat (te)veel gebruikt is voor een RPG. Je zou haast kunnen zeggen dat het het standaard medium is geworden om een rustig, uitgebreid actie verhaal in de game wereld te laten ervaren. Eerdere comments geven terecht aan dat het generiek kan worden, maar andere comments geven ook weer terecht aan dat het voornamelijk het verhaal & de sterkte van de quests deze game gaan breken of maken. Het IP is i.i.g. cool genoeg, al lijkt het wel erg sterk op Fallout meets Continuum.

Ik ben benieuwd! Als de writers goed hun best hebben gedaan, geef ik het een goede kans! De trailer overhypt i.i.g. niet. Dat is naar mijn mening sowieso verfrissend :P

[Reactie gewijzigd door Stamper op 19 april 2016 19:20]

Waarschijnlijk komt er wel weer een dlc uit van een uurtje of 20, verlengd de speelduur al wat.
Ben ik de enige die het muziekje een beetje op de muziek van Mass Effect vind lijken? Ziet er verder best tof uit! Iets om in de gaten te houden!!
Vond voorganger Mars - War logs (kwamen daar ook geen Technomancers in voor?) een aangename verrassing.
Spel was niet erg bekend, maar zeker de moeite waard IMO.
Ben zeer benieuwd hoe deze uitpakt.
Het spreekt mij wel aan dat er ondanks de futuristische setting niet met vuurwapens gevochten wordt al moet het niet teveel batman mars asylum worden. Jammer genoeg zie ik vooral vechten in de trailer en blijven we in het ongewisse over de rest, rpg hoort toch interactie met npc's bij imho.
Soort van Warframe/Black Desert online/star wars the force unleashed, begrijp me niet verkeerd mensen, maar de combat ziet er sloom uit. Denk ook dat het filmpje niet echt veel demonstreert, constant dezelfde combo en er wordt weinig laten zien van andere classes of dergelijke. De persoon die dit speelt mist ook vaak zeg xD..

[Reactie gewijzigd door DragonChaser op 20 april 2016 07:02]

Wat jammer dat het RPG genre verworden is tot een FPS met wat dieper verhaal.
Beetje generiek. Wat is de reden dat ik deze game zou moeten aanschaffen. 13 in een dozijn RPG. De kwaliteit van de game wil ik niet over klagen als de gameplay en rpg element uniek zijn en zeer goed is uitgewerkt. Anders sla ik zo'n game over en mag deze AA game lekker de budget bak ik (dan nog ga ik hem niet spelen).
Hu maar het gaat toch om de verfijning, de kleine extraatjes die het hem doen?
Ik bedoel alles is ''generiek'' op dat gebied. Een oorlog spel is een oorlog spel, een race game is race, een voetbal game is voetballen.
Dat is ook hoe mijn vrouw het veelal ziet: ej jeroen weer BF aan het doen? Nee schat dit is Halo.
Zelf merk en zie ik heel veel verschillen.

Indien je niet van dit genre houd dan is het gewoonweg niks voor jou, maar om het generiek te noemen... Ja dat doet mijn vrouw ook trouwens, maar is ook niet echt iemand wat ermee bezig is (totaal niet eigenlijk).

Welke game speel jij graag? Ik weet 100% zeker dat ik het generiek kan noemen:P
Voor een nieuwe IP is dat belangrijk.
Ik heb geen toffe skills of combat gezien. 3 stands zijn grappig (the witcher 1).
Generieke games zoals Halo of Battlefield hebben een production value die niet te vergelijken is. Generiek misschien maar wel enorm gepolijst met mooie graphics.
Deze titel is leuk om te zien en ik (kan) niet van een beginnende ontwikkelaar met beperkt budget verwachten dat je game gepolijst is. Maar wat is je sellingpoint?
Edit: denk eens aan Borderland. Die Game was uniek omdat het een lootgame is icm karakteristieke humor. Dat maakt je game uniek.
Edit2: ik kan maar paar games spelen. Dan ga ik liever voor een game die ik ken en gepolijst is of voor een nieuwe ervaring. Tijd van AA games is voorbij.indies en 100 miljoen kostende games controleren de markt.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 19 april 2016 18:34]

Wel, nieuwe wereld en mythos? Dat vind ik stiekem altijd het mooiste aan nieuwe RPG's. Je leert een universum kennen dat je nog niet kende. Het zal vast wel overeenkomsten hebben met andere universums, maar dat blijft altijd en vind ik zelf totaal niet erg.

Niet alle dingen in een spel moeten vernieuwend zijn om het aantrekkelijk te laten lijken.
Klopt. Als het verhaal/lore tof en rijk is dan valt de generieke gameplay minder op. Dacht je bijv. aan the witcher of mass effect. Smullen. Maar die verijkte wereld krijg je niet mee met deze trailer en geloof geen trailers: Destiny stelt kwa story en lore geen moer voor terwijl ze een super misterieus verhaal/wereld zouden neerzetten.
Maar dan zou ik zelf nogal een open geest houden. Ik vind de trailer erg veel weergeven van lore en sfeer, maar of het in het spel gaat zitten is dus maar de vraag. Om dan van te voren echter te zeggen dat het generiek is, zou ik voorbarig noemen.
Borderland is wel een leuk voorbeeld ja, weer eens een totaal andere shooter qua design en etc. Idem dito voor de eerste MoH, BF en COD, maar dan spreken we over heel wat jaren terug.

Maar noem eens een spel wat heel veel op The Technomancer lijkt?

Ik bedoel, BF 4 lijkt ook op BF2 maar dan net iets anders, toch wordt het massaal gespeeld ( speel zelf ook BF 4 trouwens ) omdat het toch net iets anders is maar wel weer zeer vermakelijk. Waarom zou dat bij dit spel niet kunnen zijn?
Het kan. Maar waarom zou ik warm.worden van deze trailer. BF ken ik, deze game niet.
Er.moet een grote PR machine opgang gezet worden of de game moet iets uniek hebben zodat je er over gaat praten.
Titanfall deed dat heel goed. PR (oud infinty medewerker) en iets unieks in trailers.
edit: techonmancer doet mij denken aan Metro. Maar daar kreeg je meteen een goed beeld van de sfeer in de metro's. Iedereen herkend het beeld wel. Nogmaals uit de trailer leek Mars niet super sfeervol.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 19 april 2016 18:43]

Nou tot zover lijkt het op een open wereld ( redelijk moeilijk te zien maar dat idee heb ik wel ), de combat style, de verschillende skills, het upgrade en verbeteren van vecht/defend/schiet skills. De sfeer (landschap, monsters etc) ik vind het toch wel redelijk anders vergeleken wat er al is.

Er is geen 1 game in ieder geval waarbij ik denk: ej dit is 100% nagemaakt.
Het is weer eens iets anders (in mijn ogen..).

Maar goed wat ik dan hoop is dat er op zijn minst een co-op inzit, zelf heb ik niks meer met games waar geen online / co-op inzit. Al is de game nog zo goed (witcher, farcry) ik heb er gewoon geen zin in als het niet online kan.

Dus na het afkijken van de trailer heb ik zoiets van EJ dit lijkt mij wel gaaf, mits er een co-op in zit. Beetje het online idee van Destiny zou wel geschikt zijn. Met een groepje co-op missies doen, kom je in de hoofdbasis zie je een stuk meer online spelers rondrennen.
Het is een Scifi RPG die niet volledig rond geweren draait.
Dat kom je spijtig genoeg niet vaak tegen.
Jij speelt nog de orginele wolfenstein? Aangezien het de eerste shooter was.
Jij speelt nog de orginele wolfenstein? Aangezien het de eerste shooter was.
Wat de eerste FPS was dat weet ik niet uit het blote hoofd wel wedt ik dat Wolfenstein bij lange na de eerste niet was.

Corporation bestaat bijvoorbeeld al bijna 2 jaar langer.
Midi Maze denk ik stamt uit 1987, 3 jaar later kwam corporation, jaar daarna Wolfenstein 3D.
Shit ook als ik die afbeeldingen nu bekijk (doom, wolfenstein 3d, duke nukem 3d.. ontiegelijk veel uurtjes aan kwijt geweest, hoe ik dat gedaan heb weet ik echt niet haha).
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Maze_War

Inmiddels (via het Tweakers retrogame forum) zijn we eruit wat de eerste FPS was; Mazewars uit 1974 (18 jaar voor Wolfenstein 3D) op de Macintosh; ongelooflijk ik was toen nog geeneens geboren. :/

De games die je benoemd zijn stuk voor stuk classics met een high level jeugdsentiment :)
Haha Maze Wars, nooit van gehoord. Na google gebruikt te hebben, haleluja..
Nostalgie tot en met, mijn eerste pc game was volgens mij Doom (fps, gruwelijk enge monsters kille).
DukeNukem 3d, de sexy posters bekijken, jajaja, ongeveer 15 minuten aan het kijken naar wat je precies ziet en dan is 't : ej een vrouw in bikini!

Leuk leuk :D

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 21 april 2016 16:59]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True