Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 112 reacties
Submitter: himlims_

Microsoft verbergt bij de nieuwe versie van Skype standaard het ip-adres van gebruikers. De maatregel moet vooral gamers beschermen; kwaadwillenden konden voorheen de Skype-naam en het ip-adres achterhalen om ddos-aanvallen uit te voeren.

Skype logoEr waren al manieren om het ip-adres in Skype te verbergen, maar Microsoft heeft nu bij de update van de voip-software de beschermingsmaatregel standaard ingeschakeld. Dit moet vooral gamers beschermen. Skype resolving is een praktijk in bepaalde gamerskringen waarbij kwaadwillenden de Skype-naam en het ip-adres van gamers verkrijgen om ddos-aanvallen uit te voeren en hen het gamen onmogelijk te maken.

Op internet waren al tal van handleidingen te vinden hoe gebruikers zich hiertegen konden beschermen. Niet alleen gamers hadden er last van, maar zij waren wel de groep die er het meest mee te maken kreeg. Microsoft heeft de update doorgevoerd bij de recentste versies van Skype voor de desktop en mobiel.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (112)

Heb het altijd al sowieso een beetje vreemd gevonden dat IP adressen zo makkelijk te achterhalen was via skype.

Zeker bij progamers en de bijbehorende organisaties was er de afgelopen jaren een redelijke hoeveelheid drama geweest met ddos aanvallen tijdens wedstrijden die om tienduizenden, zo niet honderdduizenden dollars gingen.

Veel E-sports organisaties gebruik(t)en skype om van te voren dingen door spreken met de deelnemende teams. Dit zijn zaken zoals lobbywachtwoorden, tijden, mogelijke regelementaire zaken enzovoorts. Actief werd er nog niet ge-ddos'd iirc. So far so good.

dit werd, nog niet eens zo heel lang geleden (enkele jaren iirc?), langzamerhand wl een probleem. Niet omdat de prijzenpotten steeds hoger werden, maar omdat er actief (en steeds groter!) op deze wedstrijden werd gewed met echt geld op verschillende goksites. Deze goksites gaven vaak (een (groot?) deel van) de inzet terug wanneer een match gecanceld of gerehost werd op een ander datum om wat voor reden dan ook.

Het dan ook niet heel moeilijk om voor te stellen dat een beetje tech-savvy persoon dan alles eraan zal doen om geld te verdienen. Zodra een team waarop ingezet werd op het punt stond van verliezen, kon het zomaar zijn dat de gameserver f een van de spelers zo hard ge-ddosd of anders verstoort werd dat er vaak een rehost of pauze moet plaatsvinden. Afgelopen jaar viel het allemaal wel mee van wat ik mee heb gekregen, maar 2013/2014 zijn er LANFINALES op deze manier verstoort.
Ik wist niet dat Skype wordt gebruikt door gamers om met elkaar te communiceren (anoniem?). Ik dacht dat Skype meer was voor familie/vrienden/werk... Vind het sowieso wel raar dat het IP adres zichtbaar was.
Wat maakt dat uit? Er zijn voor zover ik weet geen regels van:

-Gamers moeten TeamSpeak gebruiken
-Kennissen en vrienden en familie moeten Skype gebruiken.

Ik zelf gebruik Skype met gamen. Ik zie het voordeel niet van TeamSpeak tegenover Skype.
Probleem bij teamspeak is dat je dan meerdere servers hebt waar ik zelf elke keer mee moet connecten. Sorry maar daar heb ik totaal geen zin in!

Ik gebruik skype altijd voor gamen en nooit echt problemen mee gehad.

Je gebruikt gewoon wat je het fijnst vindt. Je bent niet verplicht om ts te gebruiken als je een game speelt...
Lagere bandbreedte, lagere latency.
Minder processor gebruik. Betere codecs.
Groot permissie systeem.
Geschikt voor grote groepen.
Je bent niet afhankelijk van een service, maar een eigen server.
Programma is klein en best wel handig.
Hmm. Had ik nog niet zozeer over nagedacht. Heb je ook bronnen over dat het een lagere bandbreedte betreft etc?

Het is vrijwel heel erg logisch dat Skype meer in beslag neemt qua RAM en CPU gebruik. Skype is veel complexer/uitgebreider.
Je kan zelf de codec kiezen dus je hebt het zelf in de hand he.
Lagere bandbreedte, lagere latency. - bandbreedte skype is verwaarloosbaar en latency onder de pak hem beet 500ms doet er niet toe
Minder processor gebruik. Betere codecs. - iedereen heeft tegenwoordig 4 cores of meer
Groot permissie systeem. - ?
Geschikt voor grote groepen. - skype is tot 10 mensen
Je bent niet afhankelijk van een service, maar een eigen server.- skype ligt vrijwel nooit plat
Programma is klein en best wel handig. - iedereen heeft al skype, drag & drop spelers in een groep, klaar

[Reactie gewijzigd door nzweers op 22 januari 2016 13:10]

Grootste voordeel van teamspeak of mumble is dat je push to talk hebt. Hierdoor hoor je elkaar alleen wanneer die ander iets zinnigs te vertellen heeft. ipv dat je ook gamegeluid, chips gekraak, gescheld en muisgeklik hoor.
Hou jij tijdens het gamen en praten dan minuten lang een toets ingedrukt om te kunnen praten? Dan zit je zo 1 uur lang zo'n knop in te drukken voordat je een keer kan praten.
Je kan hem ook auto zetten maar push to talk is wel makkelijk.
Your point?
  • 500ms latency is belachelijk lang
  • 10 personen is voor veel games te weinig
  • Spellen worden steeds meer multi-core
  • etc.
Latency boven de 150ms is goed hoorbaar, 500ms is ronduit vervelend.
Tijd geleden dat ik Skype gebruikte maar met een groepcall als de starter wegvalt dan valt heel het gesprek uit. Is dat nu nog zo? Dat vond ik enorm vervelend...
Gebruik nu teamspeak puur en alleen omdat de kwaliteit veel beter is (echt veel beter).
Mumble is veel beter dan teamspeak
Daar gaat het niet om. Over het algemeen heeft iedereen wel een Skype account, vaak natuurlijk met dezelfde gamertag. Skype werd dus niet gebruikt als communicatiemiddel, maar puur als tool om het ip-adres van de gamer te achterhalen om 'm te kunnen DDoS'en.
Ik gebruik het onder gamen, soms dan bellen mensen als groep via Skype, niet dat Skype mijn voorkeur heeft. Maar het gebeurt. Verder gebrui ik het voor werk en familie.

Voor gamen gebruik ik het liefste TeamSpeak, daar heb ik een eigen server opgezet in een datacenter.
(Open voor iedereen).
Ik gebruik met 2 vrienden altijd skype, als vervanging vroeger voor xfire (zat vertraging in). Sinds dien hebben we nooit ergens anders naar gekeken omdat dit gewoon goed werkt.
Xfire, goeie oude tijd, je kan ook steam VoIP proberen, maar zoiets als TeamSpeak blijft gewoon het beste. Zeker onder het gamen. Want Skype is zo log. Niet dat ik me daar nu zo super druk om maak, want ik heb genoeg resources maar elk beetje winst helpt mee. En TeamSpeak vind ik voor gamen gewoon verder omdat iedereen zelf kan bepalen of hij zij in de groep wil komen. Zolang hij/zij permissie heeft op de server om in kanalen te gaan.
Waarom gebruiken mensen de steam groep chatten niet? En veel slimme gamers weten intussen al, dat je nooit met onbekende op skype moet gaan.
In het spel Hearthstone worden veel online tournaments gehouden, omdat tijdens een match heel veel nadenken is met daarbij heel veel reacties en emoties, maken webcams een match echt een stuk interessanter om te zien.

Echter werd Hearthstone geplaagd door DDOS attacks, waardoor matches zijn verloren door mensen, simpelweg omdat zij zichzelf niet hadden beschermd (bijvoorbeeld door het spel zelf op een mobiele connectie te spelen, zodat alleen de cam zelf uitging door een DDOS), maar ook hele tournamenten gewoon verziekt waren hierdoor, wat natuurlijk niet leuk was voor de spelers, kijkers, organisatoren en ook de sponsors.
Oplossingen vonden ze vaak in spelen zonder cam of door de matches niet live te doen, waardoor de kindertjes niet wisten wanneer ze de aanval moesten doen.
als je iets of wat deftig niveau hebt dat je zou streamen, dan doe je dat niet via skype, maar via een broadcastchannel en dat heeft skype niet
Ik communiceer met mijn vrienden online hoofdzakelijk via Skype. Als we dan samen gamen, is het ook 100x keer makkelijker om gewoon even op het bel knopje te drukken dan een TS/Ventrilo server te joinen. Skype staat immers toch al op, is gewoon een kwestie van gebruiksgemak.

Voor grote groepen is TS/ventrilo uiteraard wel makkelijker.
De voordelen die teamspeak biedt wegen in mijn geval toch veel harder door dan de 3 seconden nodig om teamspeak op te starten en via een bookmark naar mijn eigen channel op mijn eigen server te verbinden hoor.
Je kan Skype ook aan hebben staan voor het geval dat iemand je een berichtje wil sturen terwijl je aan het gamen bent met je vrienden op teamspeak. Doe ik zelf ook.
In principe gebruiken gamers vaker/meer de teamspeak/ventrilo achtige software denk ik. Ik denk dan met name aan grote groepen van gamers (clans/guilds whatever). Echter, wanneer ik met een viertal vrienden game dan gebruiken we eigenlijk altijd skype :)

Ik heb geen ervaring hoe dat zit met grotere groepen, maar daarvoor zou ik toch echt liever teamspeak oid voor gebruiken. Volgens mij, als de 'hoofdbeller' bij skype DC'ed dan ligt gelijk het hele gesprek plat, wat niet echt handig is als je met een grote groep aan 't gamen bent.
Onze clan gebruikte inderdaad skype voor groeps gesprek tijjdens gamen maar sinds de overname door microsoft is de geluids kwaliteit knudde dus over gestapt op teamspeak
Game-vrienden? ;)

Maar serieuzer: streamers / pro's werden op die manier geDDOSed. Om het IP te achterhalen hoefde je niet eens contacts te zijn. Met het zoeken op nicknames was het vaak een peulenschil.
En je hebt skype resolvers waarin het nog makkelijker gaat. De meesten gebruikten een proxy maar het probleem is zodra je proxy voor een of andere manier niet meer werkte dan ging je automatisch verder op je normale IP wat gruwelijk is. Dan moet je je ip verwijderen.

Zelf ben ik ook ongeveer 4 weken kapot DDoS'd todat ik zelf een proxy heb moeten installeren op mijn VPS. Toevallig was ik toen net gaan verhuizen dus was mijn IP ook anders.
Het probleem is dan vaak dat je bij verschillende sites opnieuw moet gaan zitten inloggen met 2-factor authenticatie omdat je ip telkens anders is.

Het heeft zo zijn voor en na delen die ik hier niet verder ga benoemen.
Ja de voor en nadelen zijn algemeen bekend.
Of waar ik skype voor gebruik; ingame items aan mensen verkopen. Daar wordt je meestal voor gebanned in een game en Skype is helaas een van de weinige dingen die alle gamers wel lijken te hebben.

Je had vroeger (misschien nogsteeds..) een bepaald formulier van Microsoft ergens online staan, waarbij je heel makkelijk iemands email account kon hacken. Dit deed je door te doen alsof je je geheime vraag (antwoord) niet meer wist. Enige wat je hoefde te doen was iemands IP adres in te voeren en wat gegevens zoals naam, leeftijd, woonplaats etc. gewoon een beetje social engineering dus. Op deze manier zijn ontzettend veel mensen gehackt, waarbij het IP adres vaak een van de belangrijkste dingen was om te moeten weten van iemand.
Ik Skype al 7 a 8 jaar bijna elke dag met een game buddy uit Schotland die ik ondertussen ook al bezocht heb. Het is zeer veel voorkomend dat gamers skypen.
is skype niet peer to peer? Dus kan je het dan nogsteeds niet achterhalen?
Skype was peer to peer, ondertussen allang niet meer.
Het kan zijn dat ik het fout heb begrepen maar wordt op hun site niet nogsteeds beweerd dat ze peer to peer gebruiken?

link: https://support.skype.com...at-are-p2p-communications
uit jezelfde artikel
As part of our ongoing commitment to continually improve the Skype user experience, we developed supernodes which can be located on dedicated servers within secure datacentres. This has not changed the underlying nature of Skype’s peer-to-peer (P2P) architecture, in which supernodes simply allow users to find one another (calls do not pass through supernodes). We believe this approach has immediate performance, scalability and availability benefits for the hundreds of millions of users that make up the Skype community.
Als je het echt zeker wilt weten Skype je een bekende en kijk je het even na. Het "netstat" commando laat je dat zo zien en werkt op Windows, OS/X en Linux. Mocht Skype inderdaad nog steeds P2P gebruiken dan helpt deze maatregel weinig tot niets.
Mocht Skype inderdaad nog steeds P2P gebruiken dan helpt deze maatregel weinig tot niets.
Dat hoeft niet zo te zijn. Let wel even op, het volgende is speculatie; ik heb me nooit verdiept in de interne werking van Skype!

Als je in de oude situatie een IP-adres kunt opvragen (en dan p2p een directe verbinding opzetten), dan kun je de eerste stap misbruiken om het IP-adres te pakken te krijgen (en daarna misbruiken voor een (D)DoS).

Een alternatief ontwerp is om via de supernode het verzoek tot het opzetten van een gesprek te sturen; pas als de andere kant de oproep accepteert worden IP-adressen (via de supernode) uitgewisseld en kan de p2p verbinding worden opgezet. In deze situatie kun je een Skype-gebruiker hooguit spammen via een soort van "online belletje trekken", maar Skype heeft al sinds jaar en dag een optie om in te stellen wie een gesprek met je kan beginnen (en die staat standaard op "alleen vrienden", als ik me goed herinner), zodat dat probleem ook opgelost is.
Op mijn school word skype gezien als hybrid protocol. Kort geleden daar nog geleerd. Maakt zowel gebruik van peer to peer en server.
Skype is nog steeds peer-to-peer behalve bij messaging.

De verwarring komt omdat Skype eigen super-nodes ingevoerd heeft. In het verleden werden sommige computers aangemerkt als supernode en hielpen bij het tot stand brengen van verbindingen van andere Skype gebruikers. Iemand met een PC en stabiele internet verbinding was dus effectief een onderdeel van het Skype netwerk.

Echter met de groei van mobiele gebruikers was dat niet haalbaar. Immers die zijn geen supernodes en dus werd de druk op non-mobiele gebruikers groter. Daarmee namen de klachten van bijvoorbeeld universeiten die geen zin hadden gratis hun netwerk aan Skype ter beschikkking te stellen toe. Ook werd het systeemgebruik (CPU, geheugen) van PC Skype groter en de stabiliteit zou in gevaar komen.

Skype heeft toen een server-park van eigen Linux supernodes neergezet. Als ik naar de netwerk captures kijk lijkt het erop dat Skype PC's nog steeds af en toe wat super-node achtige activiteiten verrichten, maar een groot deel/merendeel gaat nu via die server-parken.

Echter nadat de verbinding tot stand gekomen is, is het verkeer zelf verder weer peer-to-peer. Een simpele IP capture of zelfs gewoone netstat op de command line laat zien dat er geen verkeer via Skype servers loopt. Dat is ook logisch want die hebben geen zin in al die terabytes per tijdseenheid aan verkeer.
Ik denk dat je het al kon zien door te bellen, ook als de ander niet accepteerde. Je gaat je teammaten geen DDOS geven denk ik?
Wel je tegenstanders! :+
Maar daar zit je meestal niet mee op Skype... Het gaat er dus (volgens mij, artikel is niet heel duidelijk) om dat je alleen met iemand zijn Skype naam het IP al kon achterhalen.
Een peer heeft toch ook een IP-adres (of je moet het over fruit hebben :+ ). Met dat IP-adres kun je prima een DDOS-aanval uitvoeren.

Blijft alleen triest dat het nodig is.
Skype is sinds de overname door MS niet volledig P2P meer.
Skype is sinds de overname door MS niet volledig P2P meer.

Skype is niet perer-to-peer betreft chat. Betreft voip is het nog steeds wel 100% peer-to-peer. Wel zijn de supernodes nu niet langer enkel PC's van onschuldige slachtoffers :) toevallige PC gebruikers.

Dat was niet haalbaar met de groei van mobiel verkeer. Deze verandering was echter al op stapel voor de overname aldus Skype medewerkers.
Toen het nog bruikbaar was, was Skype inderdaad peer-to-peer. Toen Microsoft het overkocht was n van de eerste dingen die ze deden, de volledige service onbruikbaar maken door alle verkeer via hun eigen servers te laten verlopen. Hoe moet je anders het verkeer screenen om er winst uit te halen he...
Zo is het ooit begonnen maar sinds het door Microsoft is overgenomen wordt het steeds meer gecentraliseerd. Waarom is niet helemaal duidelijk al wordt er flink over gespeculeerd maar daar wil ik me niet in mengen.
Zo geheim is het niet.

Voor chat is peer to peer lastig wnat je kunt enkel versturen als de ander online is.
Voor voip is het lastig omdat er een super-node nodig is om je te verbinden. Je moet immers de andere partij zoeken en vaak een gat in de NAT zoeken. Vroeger waren dat andere PC's. Dus Skype op jouw PC hielp anderen verbinding maken. Dat kost bandbreedt en rekenkracht.

Omdat mobiel gebruik explosief toegenomen was, kon dat niet meer. Immers mobiele apps draaien vaak niet permanent op de achtergrond en werken met push notificaties (iOS en Windows Phone), hebben minder betrouwbare netwerken en de eigenaren zijn vaak niet erg blij met de netwerk en batterij verbruik die daar bij hoort.

Andersom werd de druk op de PC gebruikers daardoor steeds groter. Immer eerst was het een soort 1-op-1. Je gebrikt het, en gaf dan vergelijkbare data/resources af. Nu echter met tablets en mobiele gebruikers is een Skype desktop app vele malen meer bandbreedt en resources aan het afgeven dan het zelf nodig heeft van andere. De mobiele en tablet gebruikers freeloaden bij jou. Ook is een 1-vereist-1 model meer betrouwbaar dan het N-vereist-1 model.

Dus werden speciale Skype-supernodes opgezet in een server-park. Dit kan dan meegroeien met het aantal gebruikers. Deze helpen gebruikers elkaar vinden. Daarna zijn ze niet meer nodig. Qua afluistern heeft het echter weinig effect.

Wie elkaar belde wist men al, want iedereen kon als supernode het netwek op, en de inhoud van een gesprek gaat nu nog steeds niet via Microsoft servers.
Wat een achterlijke mensen zijn er toch in deze wereld dat dit nodig is. Goed dat MS het oppakt maar het is toch godgeklaagd dat men elkaar het spelen van een spelletje onmogelijk wil maken :'(
Het was sowiezo belachelijk dat men andermans IP adres kon achterhalen met enkel een Skype naam. Wat dat betreft kan je ook zeggen dat het jammer is dat er in deze wereld politie nodig is, omdat er achterlijke mensen op de wereld rondlopen.
Het is ook jammer dat er in deze wereld politie nodig is, maar bij "gewone" criminaliteit is er nog iets te winnen voor de crimineel. Waarom zou je je tijd verspillen aan het achterhalen van iemand's IP adres zodat je ervoor kan zorgen dat diegene geen spelletje online kan spelen? Naar mijn mening nog achterlijker.
Wordt op o.a. CS:GO aardig wat geld in gezet in weddenschappen, zet een flinke pot geld in, 'help' het andere team verliezen en vermenigvuldig je inzet enz...
Voor sommigen inderdaad zeer kinderachtig gedoe, maar meestal wordt het gebruikt om flinke bedragen binnen te slepen.
Weer wat geleerd, geen idee dat daar buiten grote toernooien serieus geld in omging :) Thanks
Jup en dat wordt gesponsord door de grote namen; zoals Nvidia & AMD.
Ik zit nu zo'n 12 jaarin EVE Online. Mensen hier die het spelen/kennen weten dat dit een sandbox is met spionage, sabotage, etc etc etc.
Omdat sommige mensen in deze game aan RMT doen is het heel belangrijk voor ze dat ze hun terrein/ingame inkomens niet kwijtraken.

EVE werkt met API, dus moet je je ingame api geven zodat ze je account kunnen uitpluizen of jij toevallig geen alt bent van een vijand.
Ook registreren ze je IP zodra je op hun forums registreert. gaat zover dat programmeurs in hun gelederen programma's maken om zoveel mogelijk info te vergaren.

Dan gaan ze je nog doxxen in sommige gevallen en ff alles over jouw persoon proberen te achterhalen op het Net, Facebook info, contacten, je werk, woonlocatie, telefoonnummer etc.
En er zijn gevallen bekend van spelers die hiermee gechanteerd zijn of waar hun werkgevers zijn opgebeld.

Nu is het gebeurd dat er iemand van mijn corp (guild) naar de vijand is overgelopen, alles gejat van de corp, en aangezien ik een fleet commander ben en in gevechten een leiddinggevende functie heb, heb ik het meegemaakt dat mijn IP werd ge-ddosed zodat ik onbereikbaar was. Vooral onze Russische tegenstanders hebben er vaak een patent op.

Sommigen gaan heel ver met gaming.

[Reactie gewijzigd door Toka op 22 januari 2016 15:18]

Nu noem je wel een heel extreem geval van corps die je API gaan uitpluizen. Meeste Nullsec corps kijken gewoon een keer je mail en je contacten etc en klaar. /offtopic
Umm nee. Als je een normale grunt bent denk je dat.
En als je een 'nobody' bent, ben je ook amper van waarde, dus blijft het vaak bij API checks ivm contacten, mails en vooral bij recruiting.

Zoals ik al zei, ik ben een FC, director en heb andere 'functies', dan gaat dit VEEL verder, en wat me tot een doelwit van ddos attacks maakte.
Zo ver dat ik een ander IP moest hebben en zelfs via VPN op t net moest inloggen om een simpele pvp game te spelen.

Ik ben ook een director van mijn alliance, ik kan je zeggen dat het een veel voorkomend geval is, ook bij onze bondgenoten.
En ik weet dat de opponenten hetzelfde doen aangezien we daar redelijk wat contact mee hebben en toegang tot hun services hebben.

Maar goed, Ik wou enkel aangeven dat er in sommige games waarde wordt gehecht aan privacy omdat dit anders geexploiteerd kan/zal worden.

[Reactie gewijzigd door Toka op 22 januari 2016 17:33]

Kijk dan is het een ander verhaal. Directors, Top level FC's en dergelijk worden wel wat grondiger gechecked. Maar wanneer je een corp joint gaan ze echt niet zo ver hoor. en zoals je zelf weet is eve een spel waar vertrouwen een grote rol speelt.

Vooraleer je zo ver bent om director te mogen worden kennen ze je toch al erg goed. Dat is niet iets wat ze bij het joinen gaan nakijken. Hoewel ik nu wel nieuwsgierig ben bij welke alliance dat mag zijn.
Het zou eigenlijk fijn(er) zijn als het DDoS probleem structureel aangepakt zou worden, al is dat door het design van het internet erg lastig.
Als (kleine) site ben je ook gewoon een sitting duck, je kunt er niks tegen doen, je hosting provider helpt je niet maar sluit je af, politie helpt je ook niet. Je bent dan gewoon afhankelijk van iets als CloudFlare.
Als alle providers alleen al zouden beginnen met het controleren van source-ip van hun gebruikers, dan ben je al een heel eind.
Bedoel je een soort blacklist? En dan? Ben je het slachtoffer van een botnet en kun je vervolgens nergens meer op internet komen met je PC.

Of als bedrijf zijnde, n iemand heeft een virusje binnengehengeld en gelijk kan je bedrijf niet meer communiceren met leverancier <x>...
Geen blacklist, alleen source ip-adressen accepteren van de gebruikers die je ook zelf aan ze uitgedeeld hebt. Dan kunnen zou in ieder geval geen DDOS aanvallen doen met ip-spoofing.
Maar websites en tientallen/honderden leveranciers die je via bijv. EDI of VPN's wil koppelen, dan kun je gelijk een FTE inhuren puur voor het bijhouden van die administratie :P en dan heb je 't nog niet over VPN's van werknemers thuis/onderweg. Mensen die elke dag in hotels / congrescentra / weet ik waar zitten en 'even' willen verbinden met je netwerk.

Wel goed voor de werkgelegenheid, dat dan weer wel. Maar het is geen haalbare kaart.

Source IP adressen accepteren is leuk en als je niks met China en Rusland te schaften hebt blokkeer je gewoon complete IP-blokken vanuit die gebieden. Maar source-IP's van buitenaf als enige toestaan is niet te handhaven.
Ik heb het alleen over lokale source ip-adressen van gebruikers binnen je netwerk. Dat moet prima te checken zijn. Niet over source ip-adressen van buiten je netwerk.

VPN gaat niet op want daar zit het andere ip-adres in de tunnel (en is dus niet zichtbaar). Ze komen pas uit de tunnel op een plek waar het gebruikte IP-adres wel het internet op zou mogen (ervan uitgaande dat alle providers de source IP-adressen van hun gebruikers checken).

M.a.w. wel een haalbare kaart als je het wilt.
Ook CloudFlare helpt niet 100%. Als een DDoS aanval sterk genoeg is dan houdt zo'n bescherming als van CloudFlare dat niet zo 1,2,3 tegen.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 22 januari 2016 12:41]

Ik maak al lang geen gebruik meer van Skype tijdens het gamen.
Hoewel ik toch wel een paar gevallen met zo'n DDOS dreiging te maken heb gehad.
Gelukkig raakte Timmy (14) Gefrustreerder dan ik omdat ik nog prima verder kon spelen met een ping van 80 :+
Dan had ie een slappe booter gelukkig voor jou, met een beetje goede booter knal je iedereen eruit in een paar sec
Klopt, maar er was weinig kennis toendertijd.
dus het was sowieso niet veel soeps waar mensen mee aan kwamen zetten.
Toch wel leuk, op Nederlandse servers wordt er nog vaak zat gevraagd om je Skype puur om die reden.
Heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, niet eens voor de lol, ik heb er nooit wat aan gevonden om andere daarmee lastig te vallen.
hier zullen heel veel mensen blij mee zijn.

ik heb hier zelf vaak last van en dan zit je midden in een competetive match op csgo en dan kan je niet meer connecten. hopen dat het nu minder word, zeker streamers hebben hier mee te maken en vooral de Pro League spelers
Heb zelf nog nooit een DDOS aanval gemerkt bij gamen :+ of ander hindernis. Maar ben wel blij dat die gegevens nu 'afgeschermd' zijn
Jij misschien niet, maar er zijn genoeg streamers of esport athletes te vinden die er wel last van hebben gehad en vaak wel op een dusdanige manier dat ze er belangrijke wedstrijden door verloren of dagenlang niet konden streamen met alle gevolgen van dien.

En het was sowieso al raar dat je via skype makkelijk een IP adres kon achterhalen.
raar is nog een understatement wat dat betreft. Snap eigenlijk ook nog niet helemaal waarom je streamers/profs wil lastig vallen met DDOS :+ Bedoel dan ben je toch echt wel triest bezig
Omdat er (veel) geld in omgaat? Om de aandacht die het genereert?
Dan pak je toch een platform van meerdere users waar je dus ook meerdere mensen direct te pakken kunt? Of dan pak je het systeem/organisatie waar ze voor werken? Dit komt over als een directe aanval gericht naar iemand specifiek, zie het als een haat/jaloezie naar iemand toe. Denk dat geld nog niet eens prioriteit 1 is maar wat lager staat.
Game services zoals Battle.net kunnen echt wel tegen een stootje. En zijn gewend dat ze getarget worden door zielige kindjes.

Daar heeft een wannabe hacker niks te bereiken. Maar ja iemand zijn ADSL dichtgooien wel natuurlijk.
Dan doen die het gewoon verkeerd.

Als je het doet om geld, dan moet je ook alles doen om je inkomstenbron te bewaken en dus zo goed als nergens je ip-adres neerleggen of standaard browsen via vpn oid.

Skype is echt niet het enige punt waar een ip-adres vandaan komt hoor.
Microsoft verbergt bij de nieuwe versie van Skype standaard het ip-adres van gebruikers. De maatregel moet vooral gamers beschermen
Vanuit de politiek en het bedrijfsleven is de trend toch juist meer transparantie en openheid?? 8)7
Ik begrijp dat Microsoft deze maatregel heeft genomen om gamers te beschermen, maar als ik tegenwoordig bij websites in het algemeen weiger om mijn echte naam, geboortedatum etc op te geven dan is dit geheel tegen het beleid van veiligheid, betrouwbaarheid etc. "Uw IP-adres wordt automatisch geregistreerd". Ik noem geen namen zoals Facebook.
Dus mijn vraag is: heeft Microsoft besloten om het IP-adres van gamers te verbergen omdat gamers anders weglopen naar de concurrent, of hebben ze dat gedaan omdat ze echt begaan zijn met de gamers?
Transparantie en openheid is nog wel wat anders dat iedereen die mijn skypenaam kent mijn IP adres kan achterhalen.

MS zal vast de IP adressen nog wel weten en misschien nog veel meer van de gebruikers weten en willen weten, maar het lijkt met vrij logisch dat ze ervoor zorgen dat het niet voor elke gek mogelijk is gegevens van hun klanten te achterhalen.

Ik denk dat ze dit doen om hun product te verbeteren omdat ze begaan zijn met hun klanten en inderdaad ook niet willen dat hun klanten weglopen (blijft een bedrijf).
Dit was toch al zo? Alle communicatie gaat toch al tegenwoordig via de oude MSN Messenger servers?
Dat verklaart namelijk ook de trage filetransfers via skype tegenwoordig en het feit dat je de oude chatberichten gelijk paraat hebt op een andere pc of via web.

[Reactie gewijzigd door timmie1 op 22 januari 2016 12:08]

Nee hoor. Je kon altijd via Skype resolvers, gebruikersnamen invullen, en dan kreeg je het IP-adres te zien.
Werd eens een keer tijd dit dit is altijd een groot probleem geweest. Je IP adres kon al achterhaald worden door iemand die niet eens op je lijst stond. Bij Steam bijv. kan dit alleen als je een direct VOIP gesprek opstart.

Ik vraag me trouwens af of die optie van MS wel echt waterdicht is, volgens mij zijn er nl. nog steeds manieren om iemand zijn IP adres te achterhalen. Als je gamet kun je beter een eigen teamspeak server draaien en de b_client_remoteaddress_view permissie uitschakelen voor alle gebruikers.
Werd eens een keer tijd dit dit is altijd een groot probleem geweest. Je IP adres kon al achterhaald worden door iemand die niet eens op je lijst stond. Bij Steam bijv. kan dit alleen als je een direct VOIP gesprek opstart.
Deze update, zoals ik het lees, is niet erg indrukwekkend, er is simpelweg een andere standaardwaarde voor een bepaalde instelling. En die instelling voorkomt dat mensen die niet op je vriendenlijst staan direct konden verbinden. Mensen die er wel op staan, kunnen dat nog steeds, tenzij er nieuws is wat niet in het artikel staat.
Ik vraag me trouwens af of die optie van MS wel echt waterdicht is, volgens mij zijn er nl. nog steeds manieren om iemand zijn IP adres te achterhalen. Als je gamet kun je beter een eigen teamspeak server draaien en de b_client_remoteaddress_view permissie uitschakelen voor alle gebruikers.
Je verbindt nu naar vreemden via de Microsoft servers. Er zijn echter nog 100 andere manieren buiten Skype om je IP te verkrijgen, 90% is social engineering.
Bijna niks is waterdicht ;). Er zijn altijd manieren, je zult er dan alleen wat meer moeite voor moeten doen.
Ben me er niet van bewust dat mensen op mijn server, gaan lopen bitche tegen elkaar. En het leven zuur maken :). Zijn namelijk allemaal vrienden of kennissen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True