Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties

Nintendo heeft aangekondigd dat er in februari 2016 nog twee dlc's met characters verschijnen voor Smash Bros. voor de Wii U en 3DS. Er is gekozen voor Corrin, de hoofdrolspeler van Fire Emblem: Fates, en Bayonetta.

Bayonetta is gekozen als winnaar van de eerder dit jaar georganiseerde Smash Bros.-poll, waarin mensen konden aangeven wie zij zouden willen zien in Smash Bros. Volgens Nintendo was Bayonetta de nummer één in Europa, stond ze in de top vijf in Noord-Amerika en is ze uiteindelijk gekozen als het meest toepasselijke character voor de game.

Bayonetta zal in Smash Bros. over haar traditionele krachten beschikken, zoals tijdsmanipulatie en het oproepen van demonen. In de game heeft Bayonetta twee kostuums, die aansluiten op de stijl van de twee Bayonetta-games. De dlc bevat ook nieuwe soundtracks en een nieuw level: de Umbra-klokkentoren. Het dlc-pakket wordt verwacht in februari 2016 en gaat 5,99 euro kosten voor alleen de 3DS of Wii U, of 6,99 euro voor beide.

Het andere nieuwe character, Corrin, is in Japan al bekend van de Fire Emblem Fates-serie, die in Europa in de loop van 2016 uitkomt. Met de verwachte release van de Corrin-dlc voor Smash in februari 2016 wordt het character in Europa en Noord-Amerika eerder geïntroduceerd dan het spel waarin het de hoofdrol speelt.

Corrin is speelbaar in zowel een mannelijke als vrouwelijke variant, beiden beschikken over dezelfde aanvallen. Corrins aanvallen baseren zich op zijn drakenbloed, waarmee hij deels of volledig in een draak kan transformeren. De dlc komt met twee nieuwe soundtracks, maar heeft geen nieuwe levels. De content kost 4,99 euro voor de 3DS of Wii U, of 5,99 euro voor de bundel.

De al eerder aangekondigde Cloud Strife-dlc is nu beschikbaar. De hoofdrolspeler uit Final Fantasy VII beschikt over zijn traditionele Limit Break-aanvallen en ook zijn ultieme aanval: de Omnislash. De dlc komt met het nieuwe Midgar-level en kost in totaal 5,99 euro per console, of 6,99 euro samen.

Alle drie nieuwe vechters krijgen uiteindelijk ook een eigen Amiibo, maar wanneer is niet bekend. Ook komen er een paar nieuwe outfits beschikbaar voor de Mii-vechters, zoals Geno van Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars en Tails uit de Sonic-serie. Nintendo heeft tijdens de Nintendo Direct-presentatie aangegeven dat dit de laatste grote updates zullen zijn voor Smash Bros. voor Wii U en 3DS.

Nieuwe characters Smash BrosNieuwe characters Smash BrosNieuwe characters Smash BrosNieuwe characters Smash Bros

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (36)

Toch vind ik 6 euro voor een karakter bizar duur. Er zijn er (volgens mij) nu 7 uitgekomen, dus al wil je ze spelen (hoeft natuurlijk niet) ben je 42 euro kwijt. Laat ik nog maar niet beginnen over levels die je los kan kopen...

Ik snap dat ze er aan willen verdienen, maar ik vind 6 euro echt te duur. Hopelijk komt er nog een Pack waar alle DLC characters in zitten, misschien haal ik die als de prijs niet te hoog is.
Als je de 3DS en Wii U versie samen koopt valt de prijs wel mee. Verder zijn er al DLC pakketten, maar die zijn even duur als de onderdelen los.

Daarbij komen karakters met nieuwe muziek, stages en zijn ze uniek qua moves / abilities.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 16 december 2015 11:53]

Je probeert het recht te praten, maar het is belachelijk duur voor een speelbaar karakter in 1 spel.. Ik kan me nog goed herinneren dat je voor die prijs een DLC had die 30% gameplay meer bood dan het basisspel.. Of nog veel gekker, spellen die zo bizar groot zijn dat je geen DLC nodig hebt :Y)
Je hebt best gelijk dat de DLC duur is, maar dat is voor mij gewoon goed verklaarbaar en de karakters zijn goed uitgewerkt dus ik wil niet zeggen dat het te duur is.

En vroeger had je geen dlc, toen zat je gewoon vast aan de karakters die je in het begin had. En het basisspel van Smash Bros Wii U / 3DS heeft al meer karakters dan álle Smash Bros games die ervoor zijn uitgegeven. Dus het is onzin dat het spel vroeger bizar groot was.
Enige manier waarop dit 'goed verklaarbaar' is, is dat het een goede melkkoe is inderdaad.

De pro-scene hebben ze al verloren met de laatste smash en de dumbed-down gameplay.
Volgens mij is de laatste smash best populair in de tournament scène.
Klopt, na Ultra Street Fighter IV is Smash Wii U het meest populaire op toernooien, kwa vechtspellen dan.
Heb je het uberhaupt wel gespeeld? Deze game lijkt meer op melee dan de andere, en mijn inziens overtreft het melee. Qua preciesie is het exact gelijk, maar qua mogelijkheden is het veel beter. Je kunt echt met 2 dezelfde characters 2 compleet andere fighters neerzetten. Je kunt aan alles zien dat ze hier melee++ wilde neerzetten en dat is ze ook gelukt.
Smash Wii U / 3DS != Brawl ;)
Vroegah toen de boten van hout en mannen van staal waren. Vroegah toen de DLC een expansion heette en meer gameplay gaf en sommige zelfs al standalone werden uitgebracht.
Dat waren nog eens tijden (5 jaar geleden.. *kuch*)
Ik ben een Nintendo gamer en vindt de DLC prijzen meer dan waardig voor deze prijzen ^^ via de eShop krijg je ook kortingen op aansluitende software en of DLC.

Vaak zijn er tijdelijke kortingen bij de lanceringen en later een tijdelijke actie maar hier kom je meestal alleen achter als je over eShop beschikt ;)
het spel zoals oorspronkelijk uitgebracht zat al boordevol karakters. Een nieuw karakter toevoegen is maanden werk (in man-uren) Zeker in een competitieve fighting game. Terecht dat dat een paar euro kost.
Waar baseer je dat op? Heb je zelf aan games gewerkt?
Ik snap dat er veel ge-play-test moet worden, maar dat kun je slim uitbesteden en ik twijfel er niet aan dat Nintendo dat goed geregeld heeft. Dan komen we op de dmg stats, nou als ze daar niet genoeg data van hebben om mee te beginnen dan weet ik het ook niet, ze hebben zoveel smash bro's games uitgebracht dat ze in ieder geval echt niet bij 0 moeten beginnen.
De models dan? Nope, als ik het in een avondje (ok, weekendje misschien) kan, dan kan een Nintendo modeler het in een paar uurtjes. Voice acting, mocap, effecten? maanden? yeah right..

Als ik het goed inschat dan is het hooguit een uur of 30 werk bij Nintendo, en dan een hoop playtesting, vergeleken bij andere DLC vind ik dan 6 euro een hoop.
ohja want concepting, pivoting enzo heoft bj nintendo niet, userbase testing hoeft ook niet voor jou? alleen het concept uitwerken, schetsen, opnieuw uitwerken, aanpassen kost al 30uur gast...En ja ik heb aan games gewerkt voorsat je die vraag gaat stelllen...Niet zo groot natuurlijk maar op kleine schaal zal het nog minder tijd gaan kosten dan zon groot bedrijf aangezien je bij een VOF oid geen echte machtstructuur hebt of userbase van 1miljoenen users.
Hoezo concepting? Het zijn bestaande karakters, en je mist mijn punt -volledig-
Vergelijk het eens met andere DLC, dan is 1 playable character in een vechtspel ineens heel erg duur.
Voor een vechtspel is ¤6 wel redelijk hoor, en dat voor 2 games, maar over het algemeen is het inderdaad duur.
De prijzen voor de Mario-kart serie vond ik toch beter te verantwoorden dan deze prijzen. Ik dacht eerst dat de 5 euro voor de 3 nieuwe characters was. niet per character. Ja, ze zijn vast goed neergezet en gebalanceerd maar ik vind het nog altijd een fikse prijs.

Wel vind ik vergelijkingen met andere DLC toch wat te makkelijk. Waar de meeste DLC gewoon content is die er vooraf in had moeten zitten (games die opeens minder levels hebben, of minder character dan in de voorgaande game) of enkel costumes zijn IMHO veel kwalijker. Dat doet Nintendo (tot nu toe) duidelijk niet

Dat gezegd hebbende :P als er een Amiibo komt van Cloud Strife ben ik daar zeker voor!

[Reactie gewijzigd door waah op 16 december 2015 15:22]

Zou dit wat te maken hebben met het stoppen van Project M? (community mod)
Raar, overal lees ik dat mensen veel liever Banjo Kazooie wilde hebben, vrijwel nooit heb ik ergens gelezen dat iemand Bayonetta erin wilde hebben
Persoonlijk ben ik wel blij met Bayonetta, al had ik niet op haar gestemd. In ieder geval beter dan Banjo Kazooie, Shovel Knight of King K Rool.

* sanderev66 heeft op Shantae gestemd

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 16 december 2015 11:51]

Waarom beter dan Banjo Kazooie? Ik vind dat BK en BT veel meer de Nintendo feeling hadden dan dat Bayonetta dat heeft
Bayonetta staat toch wel aardig bovenaan op de ranglijsten van de Wii U, absoluut geen rare keuze dus.

En de rest van de bedrijven moet natuurlijk wel meewerken.

Dat ze Cloud voor elkaar hebben gekregen is geen garantie voor alle andere characters.
Ik had wel op Bayonetta gestemd, en ben echt super blij met hoe de implementatie eruit ziet. Ik vind deze meer terecht uiteindelijk dan een Shovel Knight omdat Bayonetta 2 juist een van de 'hardcore' exclusives was van vorig jaar.

Uiteindelijk zal het waarschijnlijk niet gelukt zijn met Banjo Kazooie vanwege de microsoft top, want Phil Spencer zag het wel zitten. Source
Duck Hunt Dog is eigenlijk al Banjo Kazooie qua ontwerp. De nieuwe toevoegingen laten me eigenlijk vrij koud. Ik heb Bayonetta, Final Fantasy of Fire Emblen nooit gespeeld. Ryu was dan weer wel grappig.

Hoewel ik ze veel te duur vind, koop ik ze toch waarschijnlijk wel weer.
Sorry, ik heb onder 12 verschillende namen op Bayonetta gevote.
Inderdaad, waarschijnlijk waren er de rechten niet naar.
Dat staat toch in het artikel? :)
EA levert 1/3e van een game, en vraagt dan 300x de prijs aan DLC.

Nintendo levert 3/3e van een game en breidt deze uit met (relatief geprijsde) DLC.
Bij nintendo heb je 2 soorten dlc: dlc en amibo. Ik neem als voorbeeld captin toad, de dlc (in tegenstelling tot mk8 gratis) voegt een nieuwe gamemode toe, maar om deze te gebruiken MOET je in bezit zijn van een amibo. dan is het probleem dat er maar voor 1 spel aan opgeslageg gegevens op de amibo kunnen, waardoor ze je verplichten om voor ieder spel een andere amiibo te kopen.(laten we zeggen 5 spellen a 15 euro per amiibo = 75 euro aan dlc buiten de normale dlc om)

Wat dit betreft vind ik dat nintendo steeds dichter bij EA komt, aleen vermommen de het grootste deel van de dlc achter de amiboo, omdat je zonder amido gemiddeld slechts 75 a 85 procent van alles kan spelen.

Ik ben benieuwd wat de volgende stap is, waneer de NX uit is.

offtopic: warom een -1? beledig ik er iemand mee?

[Reactie gewijzigd door ard1998 op 16 december 2015 16:17]

Er is niet één spel die Amiibo verplicht (muv Amiibo Festival, maar daar zit het in de naam) bij captain toad was het een extra toevoeging. Je kan 100% van het spel zonder de Amiibo spelen, wil je de gratis update spelen dan heb je de Amiibo nodig. En ENKEL bij spellen die naar de Amiibo willen SCHRIJVEN kan je maar één spel per Amiibo gebruiken. De meeste games LEZEN echter alleen de Amiibo en dan kan je ze in alle games gebruiken.

Splatoon: Amiibo voor extra zelfde Single player maps met andere wapens. (Optioneel) (lezen)
Smash: Amiibo voor een computergestuurde vechter die je kan levellen (schrijven).
Super Mario Maker: Amiibo geheel optioneel: eenvoudig unlocken van outfits (zijn ook te unlocken door 100-Mario challenges te spelen) (lezen)
Yoshi's Woolly World: outfits voor Yoshi (lezen) of 2e bestuurbare Yoshi (lezen) of Yoshi outfit op amiibo opslaan (schrijven).

en zo kan ik nog wel even doorgaan... De Amiibo zijn nooit verplicht om van begin tot eind van het spel te komen.
Dit geldt ook voor de DLC die Nintendo uitbrengt, dit is nooit vereist om het spel uit te spelen (f2p spellen daargelaten) en de games zijn zeer uitgebreid. Maar ja, ook Nintendo wil na release hun games beter ondersteunen met gratis updates en betaalde DLC.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 16 december 2015 16:35]

Er is niet één spel die Amiibo verplicht (muv Amiibo Festival, maar daar zit het in de naam) bij captain toad was het een extra toevoeging. Je kan 100% van het spel zonder de Amiibo spelen, wil je de gratis update spelen dan heb je de Amiibo nodig.
de verhoudingsgewijs lage dlc prijs is niet het grootste probleem, maar voor captin toad heb je amibo nodig om van de de exstra modus gebruik te maken, en voor de exstas heb je ook een amibo nodig. Ik snap ook dat de geld willen om de diensten online te houden en om updates uit te brengen, maar dan betaal ik liever meer voor het spel dan dat je iedere keer weer geld kwijt bent omdat je voor de meeste spellen andere amiibo's nodig hebt om alles vrij te spelen. zelf ben ik zo'n speler die alles vrijspeelt, maar dan moet ik wel de amibo hebben voor dat jasje of dat mooie zwaard.

musschien een goede discussie voor het forum.

[Reactie gewijzigd door ard1998 op 16 december 2015 17:10]

Bij Captain Toad kwam dat game element waar je het over hebt er extra bij nadat de Amiibo gereleased werd. Captain Toad verscheen als volwaardige game zonder dat game element. Het was een gratis extraatje voor de bezitters van de Toad amiibo.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True