Het is bijna een jaar geleden dat Microsoft service pack 3 uitgebracht heeft voor Windows 2000, en nog geen elf maanden later is de opvolger in de vorm van SP4 gereleased. De lange lijst met bugfixes geeft veranderingen aan op het gebied van networking, computer management en beveiliging. De developers hebben ook de NT-kernel onder handen genomen en voorzien van rugnummer 5.0.2195.6717. Om de nieuwe service te installeren kan het hele pakket worden geleeched, of de web-setup haalt het van de Microsoft-server af
.
Software-update: Windows 2000 Service Pack 4
| Versienummer | 4 |
| Besturingssystemen | Windows 2000 |
| Website | Microsoft |
| Download | http://download.microsoft.com/download/e/6/a/e6a04295-d2a8-40d0-a0c5-241bfecd095e/w2ksp4_en.exe |
| Bestandsgrootte | 129,20MB |
| Licentietype | Freeware |
Update-historie
Reacties (36)
SP4 is nog niet officieel aangekondigd op de Microsoft website. Hoopte namelijk wat info te vinden over de releasedatum van de Nederlandse versie. Heb inmiddels al wel de Engelse setup-cd kunnen slipstreamen. Booten met de geservicepackte cd ging verder prima dus installeren moet ook geen probleem zijn. Dat laatste heb ik niet geprobeerd omdat ik windows xp op deze bak draai. Een goede reden om dit service pack te installeren, behalve de vele bugfixes natuurlijk, is de ondersteuning van USB 2.0 door windows 2000.
Fabrikanten leveren drivers mee voor hun USB 2.0 kaartjes en on-board chips (op het mainboard dus). Voor veel USB 2.0 chipsets is al een hele tijd ondersteuning aanwezig via Windows Update.
Deze waren wel al beschikbaar voor de Premium-mensen (zij die een abonnee hebben op MS) en daarvan zijn de urrels en changelog al gelekt. Microsoft heeft ze nog niet verwijderd omdat het gros nog niet beschikt over een urrel. De officiële aankondiging wordt een dezer dagen gedaan, en dan zal het leechen pas losbarstenSP4 is nog niet officieel aangekondigd op de Microsoft website.
Ik weet nie hoor, ik had de SP4 al gevonden op de MS website, gewoon via http://www.microsoft.com/ aan de rechter kant de download box, bovenaan.
En dat was een dag voordag het hier op tweakers stond.downloads
Windows 2000 Service Pack 4
Kben 'm nu aant downloaden.. Blijft elke keer een flinke pil
130meg, niet normaal meer.. maargoed, das dan ook alles in 1 dus in verhouding is er met sp 3 nog niet eens zo gek veel bijgekomen..
Kan ik in ieder geval de "computer management CDRW" weer eens opnieuw branden incl wat andere updates
Tzal hier geen problemen oplossen aangezien die er niet zijn, maar toch goed dat ze dit soort dingen nog gewoon uitbrengen, al lijken er ook altijd wer bugs bij te komen enzo, maar goed.. In ieder geval altijd handig om dit soort files te hebben
{edit] typo's
Kan ik in ieder geval de "computer management CDRW" weer eens opnieuw branden incl wat andere updates
Tzal hier geen problemen oplossen aangezien die er niet zijn, maar toch goed dat ze dit soort dingen nog gewoon uitbrengen, al lijken er ook altijd wer bugs bij te komen enzo, maar goed.. In ieder geval altijd handig om dit soort files te hebben
{edit] typo's
Een flink aantal updates kan best wel es update op update zijn natuurlijk. M.a.w. de nieuwe files in SP1,2 en 3 zijn inmiddels vervangen door andere. Dan is er met bijna gelijke filesize toch een hoop nieuw.maargoed, das dan ook alles in 1 dus in verhouding is er met sp 3 nog niet eens zo gek veel bijgekomen..
Jammer dat ik in de bugfix lijst geen echte ondersteuning voor hyperthreading terug vind.
Zie: http://www.tweakers.net/nieuws/26266
Zie: http://www.tweakers.net/nieuws/26266
Hyperthreading houd in dat je gewoon een MPS config in je OS ziet
Je os hoeft niet geoptimised te worden je bios regeld dat met je mobo..
Je os hoeft niet geoptimised te worden je bios regeld dat met je mobo..
Maar je OS moet het HTT wel goed ondersteunen, anders heb je er niks aan (of minder iig).
En de HTT-support van Windows XP (en hoger) is veel beter dan die van Windows 2000, zoals je ook in het door MrHuge aangehaalde artikel had kunnen lezen.
En de HTT-support van Windows XP (en hoger) is veel beter dan die van Windows 2000, zoals je ook in het door MrHuge aangehaalde artikel had kunnen lezen.
De aankondiging staat inmiddels op de site:
http://www.microsoft.com/windows2000
en
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp4/defaul t.asp
http://www.microsoft.com/windows2000
en
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp4/defaul t.asp
Tot nu toe alleen nog maar engels en Duits dus nog ff wachten op de nederlandse
Dit is de engelse versie dus.. Is er ook een nederlandse of kun je deze ook gewoon op je nederlandse versie gooien?
Twee maal nee
De andere talen komen vaak uit na 1 of 2 weken. Dus je zult nog heel even geduld moeten hebben.
Microsoft heeft hem ook nog niet gepubliceerd op hun eigen site omdat ze denk ik eerst wat meer talen willen ondersteunen. Moeten zij weten
.
Microsoft heeft hem ook nog niet gepubliceerd op hun eigen site omdat ze denk ik eerst wat meer talen willen ondersteunen. Moeten zij weten
Wat een lekkere changelist. Ikzelf draai een tijdje geen Windows 2000 meer, deze heb ik vervangen voor Windows 2003 server. Ik was altijd zeer gecharmeerd van het Windows 2000 pakket maar tijden veranderen... bij veel mensen is geld natuurlijk een belangrijk punt om bij 2000 te blijven. De grote naar mijnsinziens mooie changlist ziet er goed uit, en kan mijn zus haar pctje deze upgrade wel gebruiken (als huis tuin keukenpc). Desalniettemin ben ik toch een beetje argwanend tegenover Microsoft... toch weet je het nooit. Ze hebben wel het volste recht mensen in de gaten te houden die hun software gebruiken. Tevens is dit alleen de engelse als ik me niet vergis, nog eventjes wachten op de nederlandse maar ik ben erg positief. Ik wacht eerst dus zoals gezegt nog wel even af hoe het bij andere mensen loopt enzo, draadjes op GoT zijn altijd erg informatief en intresant op dat gebied.
Directe link:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/775136//
Directe link:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/775136//
Say what ?Ze hebben wel het volste recht mensen in de gaten te houden die hun software gebruiken.
Hoe kom je hierbij.. Dat recht hebben ze natuurlijk helemaal niet..
Dan heb jij de EULA van SP3 nog nooit gelezen zeker.
Daar zijn rellen over geweest met privacyactivisten.
Microsoft heeft de EULA van SP4 wel een stuk minder "we own your computer" achtig gemaakt. Ze hebben de kritiek van de vorige keer kennelijk wel ter harte genomen.
Daar zijn rellen over geweest met privacyactivisten.
Microsoft heeft de EULA van SP4 wel een stuk minder "we own your computer" achtig gemaakt. Ze hebben de kritiek van de vorige keer kennelijk wel ter harte genomen.
Damn, hier heb ik lang op gewacht... Deze zou enige problemen op moeten lossen hier... 
Wees gerust SP 5 is ook al in de maak...
Wees gerust SP 5 is ook al in de maak...
Eindelijk, het werd wel tijd..
Gelukkig hebben ze een hoop veranderd.. mooie changelist
Gelukkig hebben ze een hoop veranderd.. mooie changelist
Aha, vandaarDe officiële aankondiging wordt een dezer dagen gedaan, en dan zal het leechen pas losbarsten
Maar ik heb hem dus ook geinstleerd, vooralsnog geen problemen oid tegengekomen. Wel kwam windows meteen al met een wizzard aanzetten voor de Auto-Update functie.
Voor mij is Windows 2000 steeds meer HET operating systeem. Veel sneller en soepeler dan dat logge XP met al die overbodige toeters en bellen en zuurstok kleurtjes.
Deze service pack ga ik meteen installeren en testen. Ben benieuwd of enkele kleine onhebbelijkheden die ik nog ondervond nu opgelost zijn.
Deze service pack ga ik meteen installeren en testen. Ben benieuwd of enkele kleine onhebbelijkheden die ik nog ondervond nu opgelost zijn.
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.