Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Op de Games Convention in Leipzig kregen we de kans om van gedachten te wisselen met enkele teamleden van ontwikkelaar Blizzard Entertainment. We spraken met Jay Wilson, Tom Chilton en Jay Allen Brack, over Diablo 3 en over de aankomende uitbreiding voor World of Warcraft.

Jay Wilson is de lead designer van het team dat Diablo 3 ontwikkelt, de role-playing game die Blizzard eind juni heeft aangekondigd op het Worldwide Invitational 2008 evenement in Parijs. We vroegen Wilson om een reactie op de ophef over het ontbreken van de Necromancer in het spel. Bij de presentatie in Parijs vertelde hij dat in de nieuwe Diablo de Barbarian terug zal keren als speelbare klasse en Wilson kondigde ook een nieuwe klasse aan, de Witch Doctor. Diablo-fans willen echter niet alleen de Barbarian terug, maar ook de Necromancer. Dat zit er volgens Wilson niet in. "Het was direct vanaf het begin de bedoeling om vijf speelbare klassen in Diablo 3 op te nemen. Om meer vrijheid te hebben tijdens het ontwerp van het spel, wilden we vijf compleet nieuwe klassen introduceren. Een van die nieuwe klassen leek steeds meer op de Barbarian uit Diablo, waarop ik heb gezegd dat we het beestje dan maar gewoon bij zijn naam moeten noemen. Daardoor keert de Barbarian dus terug in het spel. Hoewel we drie van de vijf klassen nog niet hebben aangekondigd, staat voor ons vast welke dat zijn, en daar zit de Necromancer niet tussen. We denken echter al voorzichtig na over een uitbreiding van Diablo 3, en daar zou de Necromancer best eens in terug kunnen keren."

Diablo3

We willen van Wilson ook graag horen waarom Blizzard in Diablo 3 vasthoudt aan de klassieke isometrische cameravoering. Bijna elke moderne rpg is overgestapt op een derde-persoonperspectief. Waarom Diablo 3 niet? Wilson is hier stellig over. "Het isometrische camerastandpunt is kenmerkend voor Diablo. Het hoort bij de serie. We hebben nooit overwogen om een derde-persoonperspectief te kiezen. De isometrische camera heeft grote voordelen. We willen dat Diablo 3 er goed uitziet en dat de grafische pracht ook tot uiting komt op een middelmatige pc. Door een isometrische camera te gebruiken is dat mogelijk. Door de vaste camerapositie weten we zeker dat de speler nooit naar de horizon kan kijken. Buiten het kleine blikveld hoeven we daarom niets te renderen. Doordat alleen de directe omgeving in beeld is, kunnen we die er heel gedetailleerd uit laten. We kunnen al onze aandacht richten op wat vanuit de beperkte camerapositie zichtbaar is. En omdat de camera niet kan bewegen, hoeven we vaste voorwerpen niet eens een achterkant te geven."

Video (WorldOfWarcraftWrathOfTheLichKing.flv)

Ook Tom Chilton en Jay Allen Brack waren op de Games Convention aanwezig. Zij maken deel uit van het Blizzard-team dat Wrath of the Lich King maakt, de tweede uitbreiding voor World of Warcraft. Chilton is de lead game designer en Brack is production director. Groot nieuws in Leipzig was de release van een video van Wrath of the Lich King. In de video zijn de beelden zichtbaar die je ziet als het spel voor de eerste keer wordt opgestart. Ze zijn, naar traditie, door Blizzard zelf vervaardigd. De meeste studio's besteden het maken van dergelijke introductievideo's uit.
Gelukkig hadden de heren tijd om wat vragen te beantwoorden. We vroegen naar de nieuwe klasse die met Wrath of the Lich King wordt geïntroduceerd, de Death Knight. Nu de bèta-test van de uitbreiding is begonnen, moet het ontwikkelteam ook de eerste feedback terugkrijgen. Wat zijn de lessen die de makers daaruit leren? Chilton: "Dat zijn er heel veel! Wat vooral opvalt is dat spelers het verschil tussen het inzetten van Runes en van Runic Powers niet goed begrijpen. Het is ons opgevallen dat veel spelers de meter die de Runic Powers aangeeft niet eens hebben gezien, dus daar gaan we zeker nog wat mee doen."

Het viel ons bij het spelen van Wrath of the Lich King op, dat op het nieuwe continent Northrend geen gebruik kan worden gemaakt van de Flying Mount, die kan worden gekocht door spelers met level 70. Waarom is dat? Chilton: "Dat is een bewuste keuze van ons. Vliegen met je eigen Mount is natuurlijk erg leuk, maar het is ook wat gemakkelijk. Met een Flying Mount worden sommige quests wel heel eenvoudig. Daarom kun je in Northrend niet vliegen tot je level 77 hebt bereikt. Vanaf dan kun je een quest uitvoeren die je leert om in het nieuwe continent te vliegen. Op die manier willen we de speler dwingen om aan de slag te gaan met de quests die in de eerste zones van Northrend worden gevonden."

Wrath of the Lich King

Verder wilden we van de ontwerpers weten hoe de nieuwe Death Knight-klasse beroepen kan leren. Elke klasse in het spel kan twee beroepen aanleren en normaal gesproken groeit de vaardigheid in die beroepen ongeveer parallel aan het levellen van het personage. De nieuwe Death Knight begint echter op level 55. Uit de bèta-test die nu bezig is, blijkt dat nieuwe Death Knights een prima introductie krijgen, die ze van level 55 naar level 58 brengt. In de eerste training leert de Death Knight alle talenten aan die normaal gesproken tussen level 10 en level 55 worden verdiend. De aan te leren beroepen blijven echter achter. De Death Knight die een beroep wil leren, begint zonder enige ervaring en zal die zelf moeten opdoen. Dat leidt ertoe dat de speler terug moet naar gebieden waar beginnende personages rondlopen. Hoewel Chilton de frustraties begrijpt die dit systeem op kan leveren, is het een bewuste keuze, aldus de game designer. Als beginnende Death Knights meteen ervaring zouden hebben in een beroep naar keuze, zou iedere speler een Death Knight opstarten om over beroepsvaardigheden te beschikken, zonder verder met deze klasse te spelen. Blizzard zoekt nog naar mogelijkheden om actieve Death Knights sneller ervaring op te laten doen in door de speler gekozen beroepen.

Tot slot wilde Chilton nog kwijt dat het team misschien veranderingen aan gaat brengen in de mogelijkheden die de diverse rassen in het spel hebben. De aandacht is de laatste jaren vooral uitgegaan naar de klassen in het spel en niet naar de kleine bonus die elke ras heeft. Nu is het echter zo dat de voordelen van het ene ras veel groter zijn dan die van het andere, en vooral in Player versus Player kan dat veel verschil opleveren. Volgens Chilton staat het aanpassen van deze 'racial abilities' hoog op de wensenlijst van zijn team, maar hij kon niet aangeven of al in Wrath of the Lich King een aanpassing zal worden doorgevoerd.

Gerelateerde content

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

We willen van Wilson ook graag horen waarom Blizzard in Diablo 3 vasthoudt aan de klassieke isometrische cameravoering. Bijna elke moderne rpg is overgestapt op een derde-persoonperspectief. Waarom Diablo 3 niet? Wilson is hier stellig over. "Het isometrische camerastandpunt is kenmerkend voor Diablo. Het hoort bij de serie. We hebben nooit overwogen om een derde-persoonperspectief te kiezen.
Kijk en dit is nou goed !!

Dit is iets waar ik het mee eens ben. Zie ook GTA. GTA3 en 4 zijn geen GTA meer. 1 en 2 vond ik leuk. Maar 3 niet meer. Het gevoel dat deel 1 en 2 hadden is gewoon totaal weg. Goed Dat Blizzard dat door heeft. Anders was diablo 3 geen diablo meer.
Tot slot wilde Chilton nog kwijt dat het team misschien veranderingen aan gaat brengen in de mogelijkheden die de diverse rassen in het spel hebben. De aandacht is de laatste jaren vooral uitgegaan naar de klassen in het spel en niet naar de kleine bonus die elke ras heeft. Nu is het echter zo dat de voordelen van het ene ras veel groter zijn dan die van het andere, en vooral in Player versus Player kan dat veel verschil opleveren. Volgens Chilton staat het aanpassen van deze 'racial abilities' hoog op de wensenlijst van zijn team, maar hij kon niet aangeven of al in Wrath of the Lich King een aanpassing zal worden doorgevoerd.
Zo daar zijn ze nu al achter :S er zijn al vanaf dag een racials die veel te sterk zijn. Vooral bij de Undead die hebben alle voordelen zoals beter tegen fear kunnen en Lijken opeten om leven te kijken maar vervolgens kunnen spells die speciaal tegen undeads werken niet op ze gebruikt worden. Totaal oneerlijk dus. En zo zijn er nog wel meer dingen. Hopen dat daar toch snel iets aan gedaan wordt.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 22 augustus 2008 13:44]

@Astennu: Sluit me volledig bij jou aan!

De gelockte camera in Diablo moet inderdaad blijven, anders wordt het gewoon WoW. De gelockte camera zorgt ervoor dat je inderdaad gewoon met een oudere PC kunt spelen, of nog wat downloads op de achtergrond kunt draaien! Daarnaast zorgt het voor rust, je kunt rustig rond lopen met alleen de muis en al klikkende jezelf een baan maaien door hordes mobs. Zoals diablo altijd is geweest!

Vind het jammer dat in het artikel niet meer verteld wordt over de omgeving. In de gameplay trailer is te zien dat de omgeving gebruikt kan worden om mobs te killen of gewoon omdat het vet is om de boel te slopen. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar meer info hierover, hoevaak ga je dit soort dingen tegenkomen, gaat het soms essentieel worden en is het duidelijk zichtbaar wanneer een onderdeel interactief is. Bij Diablo II was dit altijd goed zichtbaar.

Verder ben ik nieuwsgierig naar de multiplayer options, bij DII was dit toch een beetje een vervelend systeem vind ik. De spam in de chat, games joinen die alweer weg waren, de runs, snelle bosskills, lootjatters, dupers etc. Ben benieuwd wat hier gaat veranderen, zou het wel vet vinden als ze grotere levels ontwikkelen waar je met veel mensen op kunt met vaste characters, beetje het wow systeem. Dan wordt het wat massaler terwijl je toch nog kleine parties kunt hanteren. Als ze maar niet met soulbound items komen want, naast het dupen, vond ik het juis super dat je alle items kunt ruilen met vrienden die ook diablo spelen.

Wat betreft WotLK, interesse ben ik allang verloren. De uitmelkerij van dit spel ben ik zat, de quests zijn saai en de verhaallijn is zo messed up of ingewikkeld dat alleen de mensen die het willen zien, er iets van begrijpen. Verder vind ik dat er in de expansions weinig nieuwe content wordt aangeboden voor zo'n grootschalige game terwijl er zo associaal veel geld binnenkomt bij Blizzard. Ik hoop van harte dat dit de laatste expansion is voordat ze met een compleet nieuwe WoW komen.
Je voorbeeld van GTA vindt ik niet direct een goeie, aangezien ikzelf het rijden in GTA 1 en 2 gewoon irritant vondt, omdat je niet ver genoeg voor je uit kon zien om bijvoorbeeld auto's te ontwijken. Oké, GTA 3 en verder hadden een heel andere look & feel, maar het camerastandpunt was, mijns insziens een verbetering.
Ik denk dat je daarmee zijn punt juist bevestigd.

Jullie mening is anders, jij vind de latere juist beter, hij de eerdere. Maar het veranderen van de camera positie betekend wel een hele andere spel-ervaging; een "ander spel" dus eigenlijk.
Sorry hoor, maar ik ben het er absoluut niet mee eens dat al die verandering van het camerastandpunt komt. Dat is in mijn ogen gewoon de beroerdste conclusie die je kunt trekken. De games verschilden erg, maar je doet nu net alsof GTA3 als GTA1 en 2 aanvoelt als je het vanuit hetzelfde camerastandpunt zou spelen.
Met jou eens... Het gevoel dat je van GTA I en II kreeg zou niet beinvloed moeten worden door het camerastandpunt... Crimineel uithangen en alles doen wat je in het echte leven niet mag... GTA III en vervolg hebben dit gevoel ook en misschien zelfs verbeterd...
De racials ben ik het helemaal mee eens. De spell 'Shackle Undead' met beschrijving 'werkt alleen op undead' werkt niet eens op undead. Zo zijn er nog een aantal van dat soort frusterende 'fouten' in het spel. Ik hoop voor de spelers die nog spelen dat ze hier een keer serieus naar gaan kijken (had veel eerder gemoeten gezien de vele kritiekt hierop).
Dit zijn geen fouten maar aanpassingen die gemaakt zijn aan het PvP systeem. Zo worden alle undeads gewoon gezien als humanoids als het om PvP gaat.
Het is niet zo zeer het "kenmerkende" maar meer dat met de camera roteren gewoon irritant en soms verwarrend is. Omdat er niet van uit gegaan word dat je altijd van 1 kant kijkt zijn er vaak obstructies in het level design die er voor zorgen dat je wel moet draaien met de camera, en dan speel je voor zowel puppet master als camera man. Een fixed camera angle is gewoon veel fijner.
WoW, op zich kan je ook gewoon whauw zeggen, want het spel is echt wel TOP. Maar wat ik al jaren mis en ik weet eigenlijk niet waarom Blizzard er zo weinig over laat horen is gewoon een opvolger voor WarCraft III, 't spel wordt op zich nog veel gespeeld maar over een opvloger is er na het uitkomen van WoW nooit meer gesproken.

Ik vraag me dus af of er ooit nog wel een WC 4 zal komen want ik denk dat hier ook nog steeds zeer veel gamers op zitten te wachten, die WoW niet zo enorm geweldig en die niet echt zitten te wachten op een Diablo 3. Spijtig dat deze vraag nooit aan Blizzard wordt gesteld want op zich... ik denk dat velen er mee zitten.

Subtiele hint misschien voor de Tweakers.net redactie :)

Hoe dan ook, met de 2 nieuwe games op stapel toont het nog maar eens aan hoe goed Blizzard is in het maken van games. Ze maken er op zich niet echt "veel" ... maar wat ze maken is gewoon GOED en dat heeft ze niet bepaald windeieren gelegd!

Nice work!
Wie weet komt Warcraft4 er na Starcraft2: http://www.warcraft-4.net/
a new Warcraft RTS will be “one of the ideas on the table after StarCraft 2 ships”.
Hier staat ook gelijk één van de redenen waarom ik denk dat Blizzard succesvol is; een develop-team mag mee beslissen over welke game ze maken, waardoor het team er eigenlijk altijd 100% achter staat. En niets werkt zo goed voor motivatie als aan iets werken wat je echt graag doet.
Die site zegt mij niet veel eigelijk, ze kunnen die text zelf gemaakt hebben, en het antwoord is zo algemeen als maar kan.
Daarom vind ik Blizzard een van de besten, ze stellen nooit hun publiek teleur. Nu zijn ze alle spelers van de klassieke Diablo 1, 2 en LOD weer aan het warmdraaien voor Diablo 3... gewoon door blijven gaan zou ik zeggen :D
Ze komen na 10 jaar met Starcraft II, do the math :P
Blizzard vertelt echt niemand aan welke nieuwe projecten ze werken. Diablo 2 is veel ouder dan WC3, en tot een klein half jaar geleden bleef het bij geruchten qua opvolging.
Starcraft 2 duurde 10 jaar, diablo 3 8 jaar, ga jij nu klagen omdat een game uit 2002, die ondertussen een immens succesvolle spin-off heeft, nog gen vervolg heeft aangekondigd gekregen?:P

Ik ben Diablo fan en heb geduld moeten hebben, nu is het de beurt aan de (met wow verwende) warcrafters om te wachten :p
Die. en vergelijkbare vragen, worden om de haverklap aan Blizzard gesteld. Ik heb het ook wel ens aan een bobo van Blizzard gevraagd, maar het antwoord is altijd vaag. Iets in de trend van "het zou kunnen." Mocht Warcraft IV in ontwikkeling zijn, zullen ze het echt niet zomaar loslaten. Kijk naar de, toch verrassende, aankondiging van Diablo 3. Dat hadden ze toch behoorlijk goed geheim weten te houden.
Het probleem met WC4 is een beetje het verhaal. Er zitten ontzettend veel verhaallijnen in het Warcraft-universum. Veel van de verhaallijnen van Warcraft 3 en de uitbreiding lopen verder in World of Warcraft. Als je nu een Warcraft 4 zou maken en daar weer het verhaal in verder laat lopen moet iedereen dat opeens spelen om het verhaal in WoW te blijven volgen. En als RTS niet jouw ding is, mis je een hoop.

Dus zou WC4 zich waarschijnlijk in het verleden (lees: voor WC3) af moeten spelen, maar dat verhaal is grotendeels al bekend en er zullen dan weinig verrassingen meer in voor kunnen komen. Dilemma!
Ik kijk uit naar Diablo 3 :). Iemand enig idee of ze ook nog iets kwijt wilden over Starcraft 2?
Er is op de GameConventions een demo te spelen van Starcraft 2 (ben er gisteren geweest) en dat zag er allemaal wel goed uit. Zelf heb ik dat niet gedaan want de wachtrij was helaas (zoals bij alle grote spellen) al snel 2 uur....

[Reactie gewijzigd door denyos op 22 augustus 2008 17:00]

Berichten over een Warcraft 4 heb ik wel gelezen hoor. Valt wel wat over te vinden op internet, al is het niet veel.
Er gaat een WC4 komen, dit kan alleen even duren. Het lijkt me logisch dat ze zich eerst met Diablo 3 en Starcraft 2 bezig houden. Ik denk dat over 2 tot 3 jaar er wel een Warcraft 4 in de winkel zou kunnen liggen. Lijkt me niet meer dan logisch, WC3 is nog steeds een topgame
Het probleem met een WC4 is dat de lore al verder uitgewerkt wordt in de WoW franchise, die meer prioriteit heeft omdat het meer oplevert. WC4 zou dan of een al bekend verhaal vertellen, of een parallel lopend verhaal met compleet andere main characters.

Ik twijfel er niet aan dat het er wel van zal komen, maar ik denk niet totdat WoW over zijn hoogtepunt heen is.
Ik vind het maar vreemd dat men een derdepersoonsperspectief *verwacht* in een spel als Diablo. Juist die isometrische cameravoering is een van de grootste krachten van het spel! Daarnaast natuurlijk de voordelen genoemd door Wilson. Ik hoef niet zonodig elk jaar een nieuwe PC aan te schaffen om de nieuwste spellen te kunnen blijven spelen. Daar komt bij dat ik veel spellen vroeger gewoon veel leuker vond omdat de focus tenminste niet lag op puur grafisch geweld, maar juist gewoon ijzersterke gameplay.

Een van de weinige spellen waar ik ECHT naar uitkijk, omdat het zo geweldig speelbaar is. Respect voor Blizzard met zijn Diablo serie.
Ik vind het maar vreemd dat men een derdepersoonsperspectief *verwacht* in een spel als Diablo.
In principe is het bij veel van die franchises zo dat waar voorheen de games in 2d waren de overstap naar 3d wordt gemaakt. Grand Theft Auto, maar ook hun eigen Warcraft 3. Veel andere RPG's zijn al jaren in 3D, zoals Morrowind en Oblivion. Ik maak niet zozeer op uit het artikel dat iemand verwacht dat D3 vanuit de eerste persoon zal worden beleefd, maar het gebeurd dus wel bij de meeste andere games uit een serie.

Ik ben overigens ook van mening dat de cameravoering van Diablo altijd goed gewerkt heeft; dat mag zo blijven. Het is natuurlijk ook wel gaaf als je je letterlijk in je held kunt verplaatsen (ik vond dat schitterend in GTA3) en de wereld vanuit dat oogpunt kunt bekijken, maar de gameplay zelf staat toch wel voorop en Diablo werkt goed op de traditionele manier. Ik ben ook erg benieuwd naar D3 en ik twijfel er niet aan of het wordt weer een hele verslavende game!
echt goed wat blizzard doet met het camera perspectief... Zonder dat was Diablo gewoon de zoveelste 3D RPG... Dit maakt de game uniek en ook sterk in zijn klasse... Elke Diablo tot nu toe was gewoon geweldig kwa gameplay... ik heb het misschien zo'n 2 jaar achterelkaar lopen spelen en na een pauze weer een jaar... Nu heb ik de game wel gehad met een resolutie van 800x600 en effecten die nu echt wel gedateerd zijn, maar de gameplay is gewoon uber goed...
Niet dat ik iets tegen Diablo 3 heb maar wanneer komt Blizzard eens af met een nieuwe franchise, enige dat ze uitbrengen zijn vervolgen...

[Reactie gewijzigd door craio op 22 augustus 2008 23:36]

Waarom zouden ze ?

Ze hebben momenteel 3 goede franchises naast elkaar lopen; Diablo, Starcraft en Warcraft en het is niet alsof je overspoelt word met expansions en vervolgen uit die franchises.

De Starcraft franschise bestaat sinds 1998 en komt nu, 10 jaar later, pas met een tweede deel.

Zelfde geld voor Diablo; Sinds 1996 2 delen en 1 expansion.

Dat kan je moeilijk uitmelken noemen.
omdat ze dit gezegt hebben; ze hebben "tijd" geleden inmiddels gezegt dat ze met een nieuwe franchise zullen beginnen.
wel mooi dat ze al nadenken over een uibreiding voor een game die nog niet eens uit is... kassa!
neuh. vooruitziende blik. Denken aan wat je volgende stap is, nadat je klaar bent metde huidige. Het is vrijwel zeker dat Diablo 3 een hit gaat worden, als ze de gameplay goed houden. En tijdens het maken van zo'n game gaan een hoop ideeen de prullebak in, omdat men gewoon de tijd er niet voor kan nemen om het te perfectioneren. Dat zijn dingen die dan in de expansion kunnen.
Ik kijk erg uit naar Diablo drie. Ik heb een aantal vergelijkbare games geprobeerd maar erg weinig die mij zo konden boeien als Diablo2 dat heeft gedaan. Zeker kopen dus als ie komt.

Ik vind het bij WoW erg jammer dat ze de Night-Elf Mohawk niet geintroduceerd hebben. Dit zou voor mij de reden zijn om deze uitbreiding te kopen. :P
haha dat kan juist wel want je krijgt nu een kapper in het spel zodat je een mohawk kapsel kan nemen. Kies een nightelf warrior neem een mohawk kapsel en je hebt je MR T imitatie ;)
Vind dat je gelijk heb, dit hebben ze ook gedaan bij BC met de 2 nieuwe personage's.

Waarschijnlijk denk men dat mensen niet meer opnieuw zoveel tijd in het lvl'en van zijn personages wilt steken. Persoonlijk vind ik het leuker om opnieuw te beginnen om zo een soort van band te krijgen met al je personage's.

Zelfde doe/deed (sinds kort niet meer) ik alrijd met diablo 2 opnieuw beginnen en builds die niet gebruikelijk zijn.
Het heeft met de lore van WoW te maken... de Death Knights zijn in feite verraders die hun rug hebben gekeerd naar de Lich King. Je begint ook in de Eastern Plaguelands als Death Knight, waar de Scourge veel macht hebben. Het past niet in de lore van het spel om als DK in een lvl 1 gebied te beginnen.

Een classe is iets heel anders dan een nieuwe personage/ras (Draenei en Blood Elf), dus dat zij wel op lvl 1 beginnen is heel logisch.
Dat is met WoW wel anders. Daar spendeer je weken in dezelfde zones. Je kent iedere steen, ieder grassprietje na verloop van tijd. De quests heb je op een gegeven moment allemaal al 5 keer gedaan. En dan heb je zoiets van waarom doe ik dit nog? Ik wil graag de deathknight spelen maar zeker niet als deze vanaf lvl 1 begint.

Als men de oude content eindelijk eens zou veranderen zou het wel weer intressant worden. De quests ieder kwartaal mee laten veranderen met het seizoen bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op 22 augustus 2008 17:30]

Niet alleen dat, maar deathknights zijn machitge krijgers herresen uit de dood.
Om die op level 1 te laten beginnen ziet er niet alleen raar uit.
"slacht 3 wolven en breng me hun vel, deathknight."

Maar het idee van macht is ook weg als je als newbie zou beginnen.
vandaar ook Hero class.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True