Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Red Dead Redemption 2 laat je jagen op tweehonderd diersoorten

Red Dead Redemption 2 is niet alleen een game waarin je carrière maakt in de Van der Linde-gang. Los van de verhaallijn kun je je ook volledig uitleven als jager. De game bevat tweehonderd soorten dieren, van zoogdieren tot vogels en vissen.

In een update op de website van Red Dead Redemption 2 maakt Rockstar duidelijk dat de tweehonderd diersoorten allemaal gevangen kunnen worden en dat elke soort zich anders gedraagt, vaak afhankelijk van de omgeving. Grote grazers als bizons, herten en bokken trekken in grote kuddes over de prairie, zalmen springen boven de rivier uit terwijl ze tegen de stroom proberen in te zwemmen en ganzen vliegen in keurige formaties over. Wolven trekken rond in groepen, en proberen hun prooi te omcirkelen, knaagdieren proberen zich terug te trekken in een hol en houden zich dood. Een grizzlybeer kan een schijnaanval uitvoeren, om je weg te jagen en roofvogels vliegen hoog in de lucht, op zoek naar aas.

Jagen op wild is nuttig omdat het hoofdrolspeler Arthur Morgan niet alleen van voedsel, maar ook van inkomsten voorziet. Het jagen op de wilde dieren is dan ook niet altijd makkelijk. Het vergt volgens Rockstar oefening en geduld. Zo is de windrichting een factor van belang. Als je met wind in de rug een beest benadert, kan die je geur oppikken en op de vlucht slaan. En ook kan je eerste schot niet direct fataal zijn, dan zal je prooi vluchten, waarna je het bloedspoor kan volgen om de klus af te maken. Als je een dier gedood hebt, kun je het villen en slachten. Dat kan ter plekke, maar je kunt het beest ook op je paard laden en de klus elders afmaken. Bij het jagen is bovendien je uitrusting van belang. Voor het beste resultaat, dien je het dier met een wapen van het juiste kaliber te doden. alleen dan krijg je het beste vlees en de meest ongeschonden huid. Huiden en vlees kun je zelf gebruiken, maar ook verkopen.

Ontwikkelaar Rockstar maakt de details over het wild in de game bekend op de website van de game. Volgens Rockstar vormt het geheel een gesloten ecosysteem, dat voor de speler zowel kansen biedt als gevaar oplevert. De jager kan in de game makkelijk de prooi worden, als we de ontwikkelaar moeten geloven. Een speciaal onderdeel van de fauna vormen de paarden. Daar zijn negentien verschillende soorten van, die je allemaal kunt leren berijden. Je kunt een paard vangen en temmen, al zijn er natuurlijk manieren om op minder legale wijze een al getemd paard te vangen.

Red Dead Redemption 2 verschijnt op 26 oktober voor PlayStation 4 en Xbox One en Rockstar zal voor die tijd vast nog meer informatie over de game vrijgeven.

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

25-09-2018 • 10:31

114 Linkedin Google+

Reacties (114)

Wijzig sortering
Klinkt allemaal veel belovend, laat de release maar komen.
Hoop alleen niet dat Rockstar de game zo gaat hypen zoals ze bij Gta5 deden
Zo te zien wel, en ze hebben GTA5 toch wel op een goed pad gekregen.
Red Dead 2 ziet er gewoon veel belovend uit, en aangezien er eindelijk een deel 2 uit komt na 8 jaar, is de game automatisch al gehyped.
De game is inderdaad automatisch al gehyped inderdaad, het is nou eenmaal Red Dead.
Ik hoop gewoon dat Rockstar niet teveel gaat lopen hypen met informatie en gewoon wacht tot de game uit is zoals we gewend waren van hun want bij Gta 5 gingen ze ook al van dat padje af.

Heb je er zin in?
Natuurlijk heb ik zin in RDR2, heb RDR1 meerdere keren uitgespeeld tot aan 100%.
Laten we hopen dat het bij deze hetzelfde zal gebeuren!
Denk dat RDR2 wel een stukje moeilijker word om 100% uit te spelen, waar ik blij om ben.
Nog 1 maandje en 1 dag afstrepen op de kalender :P
R* is juist erg terughoudend met hun informatie en dat zorgt eigenlijk voor de gigantische hype die er nu om deze game heerst. Ik vind dat ze het slim aanpakken want dat laat veel te raden over en dat zorgt er weer voor (hoop ik) dat we straks allemaal blij verrast zijn met alle kleine details. Ik heb er iig ontzettend veel zin in, heb deze game al ruim een maand geleden gekocht omdat ik een groot fan ben van de open world games die R* maakt.
deze laatste 4 weken gaan voor mij heeeuulllll lang duren :P 8)7
Vindt je? Ik vindt GTA 5 de grootste rotzooi in de hele reeks. Hoewel de speelwereld goed is opgezet is dit ook gelijk het enige dat ze goed hebben gedaan. Het hele verhaal hing houtje touwtje aan elkaar, en de personages kwamen erg generiek en totaal ongeloofwaardig over. Natuurlijk waren er uitzonderingen, maar voor het overgrote deel vond ik het hele spel een stuk minder dan voorgaande delen.

Om maar te zwijgen over de cash cow modus, die ze mulitplayer durven te noemen...
De game heeft wel zn dingetjes, maar je moet even nagaan dat de singleplayer nooit echt veranderd is, en voor toen der tijd (2013) was dit toch wel een van de betere games die tijd. (Kijkende naar Graphics en Gameplay)

Multiplayer is wel een rip-off, alles is inderdaad veel te duur en ze proberen gewoon het meeste geld dat mogelijk is eruit te halen. Maar zodra je een grote groep vrienden hebt waarmee je casual speelt, is het een wel altijd een game geweest waar je je lol in kwijt kon.
De speelwereld zelf heb ik zeker geen problemen mee, en voordat het uitmelken een ding werd was de multiplayer met een paar vrienden inderdaad ook nog wel te doen. Helaas zijn zulke absurde wapens en voertuigen toegevoegd dat het voor een casual, die maar een paar uurtjes speelt zoals ik gewoon niet meer leuk is.

Als je het met een machine geweer op moet nemen tegen tanks, en vliegende motoren met raketten is de lol er snel af! Daarnaast zijn de network, en loading issues ook nooit opgelost.

Verder vond ik de personages er generieke holle hulzen. Maar dit is persoonlijke smaak, dus anderen kunnen natuurlijk van mening verschilen.

[Reactie gewijzigd door JackJack op 25 september 2018 12:01]

Ik vind dit een leuke toevoeging tot waarschijnlijk al een zeer uitgebreid spel. Je genereert zo inkomsten en waarschijnlijk zal het je HP ook vergroten (vermoeden)
Ik hoop inderdaad dat het wel "realistisch" gedaan is en je inderdaad niet 30 pijlen nodig hebt voor een beer.
We shall see
Ik heb totaal geen ervaring met jagen, laat staan op beren.
Hoeveel pijlen heb je in het echt nodig om een beetje beer neer te krijgen?
Ik ben zelf ook geen jager, maar een beer is anatomisch hetzelfde als een mens (beide zoogdieren) dus een goed gemikt schot in de hersenen of vitaal orgaan zou voldoende moeten zijn om de beer neer te krijgen. Schiet je in alleen de armen en benen, dan zou je meer nodig moeten hhebben net als bij een mens.
Heb toch altijd het gevoel dat Rockstar de enigste dev is die een blanco cheque (Al komt star citizen met z'n crowfunding geld een heel eind) heeft als budget voor zijn games. Kwa detail en schaal van een game gaan ze veel verder dan de rest. Denk dat rdr2 weer een nieuwe milepaal voor gaming gaat worden.
De enige dev die naast Rockstar mag staan is Naughty Dog.......maar dan heb je het wel gehad inderdaad.
Maar als je kijkt hoeveel geld ze eraan besteden......Tja, dan is Rockstar inderdaad de Big Daddy.
Gezien Rockstar erin het algemeen langer over doet om een nieuwe game te releasen en volgens werken er bij rockstar ook iets van 1000 man de game tegelijk op een bepaald moment. Denk ik dat het budget bij rockstar veel hoger ligt. Zie bijvoorbeeld dat de tijd tussen tlou en unchared 4 iets van 3 jaar is. De tijd tussen gta 5 en rdr2 is 5 jaar.
Pracht game. Was vroeger helemaal verslaafd aan Red Dead 1.
Als deze game zo goed geproduceerd word als de vorige word dit mijn game komende tijd!
Same here ! ik kijk hier al zo lang naar uit, ben sowieso altijd al verslingerd geweest aan het "wilde westen", cowboys en paarden echt helemaal mijn ding.
Ik heb RDR 1 dan ook helemaal kapot gespeeld en ik zit echt te popelen om RDR 2 te kunnen spelen.
Vond RDR1 echt prachtig.
Inderdaad vele uren zit spelen. Deel dan ook je mening behalve
paarden
Heb op een of andere manier in werkelijkheid gewoon een gruwelijke hekel aan paarden. Hoop dat dochterlief lekker gaat zwemmen als hobby :Y)
Ik vind paarden ook geweldig. Het heeft een bijzondere smaak. Paardenrookvlees vind ik persoonlijk veel lekkerder runderrookvlees.

Maar OT: Ja, als ik terugdenk aan RDR1, dan zie ik prachtige omgevingen, van de besneeuwde gebieden tot aan de grote zandvlaktes en alles er tussenin. Ik was nooit echt vrienden met de controls (hoewel het me wel prima afging, maar als ik na een paar weken het spel weer eens speelde, dan moest ik wel opnieuw wennen, wat ik bij andere games (bijv. Uncharted-reeks) niet of veel minder heb), maar dat nam ik wel voor lief. Soms wat het al gewoon mooi om rond te rijden en gewoon te kijken.
Dit soort details maken een game vaak net wat gevarieerder. Uiteindelijk (na tig uren gameplay) worden zaken als jagen vaak wat saai (vind ik zelf) maar het maakt toch dat een game immenser aanvoelt. Rockstar is daar altijd erg goed in geweest.

alles is er al over gezegd, maar jammer dat hij (nog) niet op PC komt. In de vorige generatie had ik wel een console, en RDD1 is 1 van mijn favoriete games ooit.
Als de game zo goed wordt als de hype, misschien toch maar eens een console overwegen....
Zelf een maand geleden deel 1 maar gespeeld om klaar te zijn voor dit deel, ondanks dat het een prequel is. Vond deel 1 best prima, maar denk ook omdat het een oude game is het minder impact heeft, kan me indenken dat toen die net uitkomt de enorme open wereld meer indruk maakte. Verhaal vond ik best oke maar wat repititief, waardoor ik rustig wacht met deze game tot de reviews of price drop voordat ik hem aanschaf.
Jagen op wild is nuttig omdat het hoofdrolspeler Arthur Morgan niet alleen van voedsel, maar ook van inkomsten voorziet
Blij om te lezen dat je niet één of ander tropisch dier moet jagen om een iets grotere portefuille te kunnen maken waar 50 dollar meer in kan. Dat was een gimmick die imo zwaar afgezaagd begon te worden.
Ik denk dat de lak aan PC versie bij release bij rockstar games vooral te maken heeft omdat rockstar al z'n resources eerst wilt richten op een console versie, zodat ze alles uit de xbox en playstation kunnen persen, inplaats van hun resources verder te verdelen.
Leuk, dit wordt een instant buy, al moet ik er nog wel een console bij op de kopt tikken, ik heb nog geen ps4 of xbo,
RDR1 vond ik destijds al super, en die heb ik enkele maanden geleden nog eens aangeslingerd, en dat blijft gewoon een mooi spel.
Al ben ik bang voor R* sharkcards.
shark cards zijn voor luie mensen, ik snap al dat gezeur over cash cow niet zo betreft gta online, ik speelde in het begin veel met vaste mensen en we verdiende bakken met geld, en nu met de doomsday heist is het helemaal easy om veel geld te verdienen, enigste wat mij tegen valt zijn idd de vliegende motoren etc, totaal over de top. ik hoop dat R8 geleerd heeft van GTA online en dat ze iig de verbinding problemen hebben aangepakt.
Dan hoop ik dat ze het jagen ietwat realistisch bouwen. Je jaagt geen beer met een pistool. En als je 1 pijl in de flank van een grizzly schiet, recht in het hart of een long, dan hoort dat beest ook dood te gaan na een vluchtpoging van 30 seconden.

Hoe het waarschijnlijk gaat werken: Je hebt 30 pijlen nodig om een beer te doden. En alle dieren zijn boos op je. Net als Far Cry 5, wat echt waardeloos was met onschadelijke onkwetsbare kalkoenen.

[Reactie gewijzigd door Blue-eagle op 25 september 2018 14:14]

Ik denk dat dat wel meevalt, jagen in Red Dead Redemption 1 was al realistischer dan in Far Cry 5.
Rockstar geeft zijn games doorgaans net wat meer aandacht dan Ubisoft. Ik verwacht dus wel dat dit goed gaat komen.
Een heel klein beetje onderzoek leert me dat er een dead eye systeem is ingebouwd in RDR 2 waarmee je specifieke organen kunt targeten. Lijkt me dat die organen ook op hun plek zitten als je niet van dead eye (een soort veredelde slowmo) gebruik maakt. Dit is geen Ubisoft productie.
Uit de link van het artikel:
Game can be found across a range of habitats. If your first shot is not immediately fatal, your prey will try to escape. Follow clues like blood to track it down and you may need to use a mercy kill to end the animal’s suffering.
Met bijvoorbeeld een .45 Colt revolver lukt dat aardig hoor ;)
Zelf ladende pistolen hadden ze nog niet (in gebruik?) in het "Wilde Westen".

[Reactie gewijzigd door HugoBoss1985 op 25 september 2018 12:43]

Pistolen hadden ze al wel; dat is volgens mij meer de verzamelnaam voor kleine handvuurwapens in het Engels. Soms wordt er wat gedifferentieerd en worden pistolen gezien als wapens met één kogel in de kamer, geen magazijn (of revolver), maar in het Engels wordt dat onderscheid niet altijd gemaakt. Als ik Wikipedia mag geloven (mwah), dan waren er al pistolen (mogelijk van het Franse woord 'Pistolet' of het Tsjechische 'Pistala' afgeleid) vanaf 1550, ongeveer. Ruim voor 'Het Wilde Westen' een ding was, dus sowieso is de zinsnede 'nog niet' niet helemaal correct. :)

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 25 september 2018 11:02]

Beretta bestaat ook al sedert de 15e eeuw. Pistolen bestaan al wel een goed lange tijd.
Ja, met een arquebus. Dat is een zwart kruit wapen. De eerste semi automatische pistolen kwamen eind 19e eeuw pas.

On topic: Ik vermoed ik dat in ieder geval de Mauser in het spel zit.
Ontopic ging ik er vanuit dat er enkel revolvers in dit spel zitten, daar associeer ik het Wilde Westen mee :P
Een beetje kort door de bocht van mij want ik heb hier geen onderzoek naar gedaan.
En in bijvoorbeeld Call Of Juárez games zaten ook pistolen én revolvers.

Als het jagen goed toegepast wordt in de game dan is dat een mooi extraatje.
Dit stukje op Tweakers klinkt al veelbelovend.
Samen coop jagen lijkt me geinig, kan dat in deze game?

Volgens mij is in de Nederlandse taal een pistool een pistool en een revolver een revolver.
Beide "vuistvuurwapens" in het Nederlands en "handgun" in het Engels.
Veel mensen halen pistool en revolver door elkaar en gebruiken ze onterecht.
Dit gebeurd ook in de media en ook in films.
Ik hou dus meer van het onderscheid maken tussen die twee ;)
Volgens mij gebruiken de meeste Engelstaligen kenners ook de twee verschillende termen om het correcte onderscheid te maken.
In elke taal wordt niet altijd het onderscheid gemaakt, door ondeskundigheid.

Ik denk dat ik deels ongelijk had w.b.t. de periode en dat jij een punt hebt w.b.t. enkelschots en/of meerloops(basculerend e.d.) vuistvuurwapens, die toen al wél bestonden en "pistol" genoemd werden.
Derringers, pepperbox, e.d. maar dus ook pistolen met één loop.
Pistolen met één loop worden nu nog gebruikt voor de jacht op groot wild in de USA.
Die staan tegenwoordig ook bekend als pistolen in de Nederlandse taal.

[Reactie gewijzigd door HugoBoss1985 op 25 september 2018 11:42]

Volgens mij is in de Nederlandse taal een pistool een pistool en een revolver een revolver.
Correct, het onderscheid zit in de kamer(s), een pistool heeft één of meerdere vaste kamers, en revolver heeft meerdere roterende kamers.
Dit onderscheid wordt ook in de Engelse taal gebruikt.
Dat is een correcte, simpele en duidelijke uitleg :)
Een ezelsbruggetje is revolver = revolving ;)

[Reactie gewijzigd door HugoBoss1985 op 25 september 2018 11:44]

Red Dead Redemption 2 speelt zich af in 1899, toen waren er al wel zelf ladende pistolen, zoals bijvoorbeeld de Borchardt C-93 of de Mauser C96.
Je hebt gelijk en zoals ik zei had ik onderzoek moeten doen. (naar het spel)
Sterker nog er staat zelfs een vermelding van een C96 op de Rockstar site bij Red Dead Remption, haha! 8)7

https://www.rockstargames...he-true-west-history.html

Er is ook een "Wild Westen" film met Clint Eastwoord waarin een C96 voorkomt.
Joe Kidd.

Ik ben benieuwd vanaf wanneer de C96 in werkelijkheid gebruikt werd in de USA en hoeveel stuks.
De Colt Pocket Hammerless is ook een mooi voorbeeld, alhoewel wél van later dan 1899.
Die is, als ik het internet mag geloven, wél gebruikt in het "Wilde Westen".

[Reactie gewijzigd door HugoBoss1985 op 25 september 2018 12:43]

Wat een onzin, er zijn wel degelijk postkoetsen overvallen in de wild west periode (1860-1900) en dat gebeurde ook zeer regelmatig. Bankovervallen gebeurde ook maar minder vaak dan in de films.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 25 september 2018 12:53]

Het internet (Wikipedia) noemt zelfs tot 1912 / 1920 (twee verschillende pagina's) de "wild west period".
Schijnbaar was in 1916 de laatste postkoets overval.

[Reactie gewijzigd door HugoBoss1985 op 25 september 2018 12:52]

Precies. En zo speelden ze echt op een harmonica!

https://www.youtube.com/watch?v=lyuwBW9lNa8
Kalkoen is hier in 1 pijl neer hoor? Maarja verder eens dat FC5 te arcadish is

[Reactie gewijzigd door DoubleYouPee op 25 september 2018 11:22]

In FC5 heb ik soms 4 pijlen nodig (en ja, ik raak) om een kalkoen te doden. Zelfs met een shotgun van dichtbij is 't problematisch. Zie deze guide: https://guides.gamepressure.com/far_cry_5/guide.asp?ID=44134

Quote: "You can also use bow and obtain better resources from killing the creature, but killing a turkey might require using more than a single arrow."

Die krengen zijn belachelijk in FC5...
Daar ben ik ook bang voor, al ik het goed snap omdat het anders te simpel zou worden met een ''spray '
n pray''. Persoonlijk vind ik het jagen in Kingdom Come: Deliverance heel vermakelijk terwijl het mechanisme heel simpel is, maarja toen waren er nog geen vuurwapens.
Heb je deel 1 gespeeld? Nee, natuurlijk niet. RDR1 was namelijk al realistischer dan je nu beschrijft...
Ook grizzly's kon je gewoon op een afstandje passeren, je moest gewoon niet te dichtbij komen (net als in het echt....)
Voor iemand die geen idee heeft waar je het over hebt is je reactie erg vermakelijk, vooral de laatste zin :+
Ik bedoelde dat ik niet weet waar jij het over hebt en dat daardoor jou reactie erg vermakelijk is ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True