Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Fans boeken progressie bij nabouwen Fallout 3 in engine Fallout 4

De makers van een modificatie voor Fallout 4, genaamd Fallout 4: The Capital Wasteland, hebben laten weten dat ze behoorlijk wat progressie hebben geboekt bij het recreŽren van de wereld van Fallout 3 door gebruik te maken van de engine van Fallout 4.

Volgens de makers van de mod is nu minstens veertig procent van de wereld uit Fallout 3 nagebouwd, terwijl ze aangeven dat ze dit project in 2017 nauwelijks serieus namen.†De mod is in feite een remaster van Fallout 3 met de grafische capaciteiten van Fallout 4.

De medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de scripting melden een aantal belangrijke quests te hebben voltooid, zoals de The Wasteland Survival Guide en Following in his Footsteps. Op dit moment moet er nog gewerkt worden aan Vault 101 en†er zou al veel vooruitgang zijn geboekt met het introductiefilmpje.

Het team heeft noch in de recente aankondiging noch op de officiŽle website iets gezegd over een mogelijke toekomstige releasedatum van de mod. Waarschijnlijk duurt het nog wel even voordat Fallout 4: The Capital Wasteland beschikbaar komt en fans de post-apocalyptische wereld van een verwoest Washington D.C. kunnen betreden.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

22-01-2018 • 17:44

42 Linkedin Google+

Reacties (42)

Wijzig sortering
Mooie mod! Maar ik vraag me af hoe het zit met licenties ...
Denk dat als ze er geen geld mee willen verdienen het wel ok is.
En voor je er veel tijd in gaat steken zou ik toch eerst even contact opnemen met Bethesda.
Dat ligt echt aan de developer/publisher van de game. Herinner je je nog dat de modtool OpenIV voor GTA IV en V offline werd gehaald door Take Two Interactive? Kwam door het feit dat ze bezig waren met een mod om Liberty City van GTA IV naar GTA V te brengen. En dat vonden ze dus niet okť. Toen eenmaal dat project werd geschrapt mocht OpenIV weer online. En er was eerder al een Red Dead Redemption mod voor GTA V neergehaald door Take Two.

Beide mods zouden 100% gratis worden, en toch mocht het niet. Het ligt in dit geval dus echt aan Bethesda, dus ik hoop voor ze dat die redelijker zijn dan TT/RS.

[Reactie gewijzigd door TechandMusic op 22 januari 2018 19:22]

Verschil is dat Bethesda zelf een mod kit naar de spelers brengt om zich uit te leven.
In het geval van GTA V heeft dit een serieuze neerwaartse spike opgebracht aan steamreviews (~ 46K negatieve reviews). Ik denk dat bethesda, wiens producten sowieso altijd al redelijk mod-friendly geweest zijn- dit niet zal tegenhouden.
Bij mods als The Tale of Two Wastelands moet je beide games hebben, en die is ook niet neergehaald.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 23 januari 2018 00:30]

TŪs niet alleen wat ze zelf niet-verdienen, maar dat beetje sales dat er nog is van originele Fallout 3 zit het ook in de weg natuurlijk.
Het kan aan de andere kant de verkopen van Fallout 4 helpen
als ik bethesda was had ik de fans gewoon een zakje geld gebracht en ze bedanken voor het harde werk. Zodat bethesda deze game kan uitbrengen en er geld mee vangen ^^
Als Bethesda slim is gaan ze kijken hoever deze mensen komen, als ze ver genoeg en met genoeg details komen, is het verstandiger om ze een baan aan te bieden. Dit soort mods maken is lastig genoeg en Bethesda kan zulke individuel altijd gebruiken.
Wmb bieden ze het gewoon als DLC aan op Steam en delen de winst. Dan hoef ik niet te lopen klooien met mods en de makers en Bethesda verdienen er beide wat aan.
Inderdaad, gewoon uitbrengen als Fallout 3: Special Edition en gaan met die banaan ;)
Bethesda heeft precies hetzelfde gedaan met Skyrim met vrijwel dezelfde engine. Frappant dat ze hier niet zelf aan gedacht hebben.
Volgens mij moedigde Bethesda het juist aan! Heel veel assets maken ze namelijk ook zelf, zo gaat dat met veel van deze mods i.i.g. Assets die al bestaan worden vaak wel bijgewerkt. Dit zijn denk ik ook juist de mods die je zou moeten willen, zodra zoiets released gaan heel veel mensen het spel ineens weer spelen. En zoals boven ook al genoemd, vaak heb je de andere editie ook nodig (Fallout 4) Dit is bijvoorbeeld ook zo met de Morrowind mod voor Skyrim, waarbij je een geldige ownership van Morrowind nodig hebt.

[Reactie gewijzigd door Jofairden op 22 januari 2018 18:35]

Inderdaad, Bethesda moedigt dit aan, want dit soort praktijken versterken alleen maar de popularitiet van hun huidige en toekomstige games. Afstraffen zou negatief werken.
Men heeft ook geen problemen gekregen met het porten van fallout 3 naar new vegas met de mod tale of two wastelands dus ik denk dat zit wel goed.
En tale of two wastelands gebruikte gewoon de assets van fo3. Natuurlijk moet je wel fallout 3 en new vegas bezitten, de mod installer checkt zelf of je games legitiem zijn.

[Reactie gewijzigd door Innsewerants op 22 januari 2018 19:21]

Mag niet in principe, maar Bethesda heeft dit altijd toegestaan in het verleden.
De Fallout 4: New Vegas mod zit er kennelijk ook al aan te komen. Zou mooi zijn om FO3 en daarna FO:NV achter elkaar in de FO4 engine te kunnen spelen :)

https://www.youtube.com/channel/UCj21kC5zWeflqmZSMTkA57Q
Dat is het enige dat me weerhoudt van een replay van New Vegas: die verschrikkelijke engine.
Dan hou je jezelf voor de gek. Met een ENB, New Vegas Anti Crash, YUP unofficial bugfix mod en wat texture mods ziet NV er beter uit dan FO4 op consoles en heb je vrijwel geen bugs of vastlopers meer.

Om de meeste engine bugs wordt tegenwoordig heen gewerkt via mods.
Ja, inderdaad, maar die gruwelijke low-poly models en houterige animaties dan? En de hitboxes?

[Reactie gewijzigd door Mark_88 op 23 januari 2018 10:19]

Gebruik de wasteland clothing overhaul en de top texture pack van nexusmods (weet zo de naam niet uit mijn hoofd). Ik beleef erg veel plezier aan modded New Vegas De grafische mods en bugfixes lossen bijna alles op. De hitboxes blijven slecht, misschien lost project Nevada dat op maar dat weet ik niet. Veel plezier!
Ik ga wat rondkijken en peilen wat de mods dan inderdaad allemaal doen. Thanks!
Ik volg enkele YouTube kanalen die voornamelijk falloit 4 mods bespreken en zag ze met regelmaat voorbij komen. Had alleen niet verwacht dat ze ook al zo ver waren, laat staan dat men er serieus werk van ging maken.

Komende tijd maar eens goed in de gaten houden :)
Oh dat lijkt me geweldig. (als zowel FO3 als FO:NV er allebei aankomen).
Wellicht meer mogelijkheden kwa geheugenaansturing (kan me herinneren dat je een 4GB fix moest draaien bij FO3). Mooiere licht effecten enz. Kom maar op.
Wat een gigantisch verschil met het origineel qua graphics. En dan te bedenken dat Fallout 3 als best mooie game werd beschouwd zo’n 10 jaar geleden.
Mij ontgaat het praktisch nut hiervan... zo achterhaald was de Fallout 3 engine toch niet?
In 2008 was het al niet modern, laat staan nu...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gamebryo

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 januari 2018 18:11]

Tja. Grootendeels hobby neem ik aan. Is natuurlijk super tof, net zoals de mods in Skyrim waarin ze Oblivion en Morrowind nabouwen. Tevens heb je ook de Beyond Skyrim mod, waarin ze heel Tamriel nabouwen. Het zijn echt zeer toffe mods, zeker i.v.m. nostalgie, het lijkt me geweldig om Oblivion opnieuw te ervaren in een 'nieuw jasje'. Of het uiteindelijk dan ook echt released is maar de vraag, want ik en vele anderen wachten al jaren. Hier het linkje naar Beyond Skyrim, zeker een kiekje waard! https://beyondskyrim.org/
Maar wel toch redelijk instabiel en buggy als ik me niet vergis. Ik had zelf in ieder geval met FO3 vaak crashes etc. waar ik dat met FO4 totaal niet heb.

Dus dan lijkt het mij toch wel leuk om een stuk FO3 opnieuw te beleven met betere graphics en zonder crashes.
Ik heb bij Fallout 3 weinig crashes meegemaakt. Fallout 4 draaide bij mij wat instabieler, maar dat kan ik inmiddels terugherleiden op een brakke voeding. :)
Fallout 3? Die heb ik op elke windows versie boven XP gedraaid (64 bit that is) en nooit echt problemen mee gehad :S
Windows 7 Pro 64bit gaf geen problemen bij mij. Windows 10 zal ik binnenkort eens testen.
Huh? Hier Win10 en Fallout 3 heeft altijd gedraaid als een zonnetje in tegenstelling tot bepaalde recente AA-titels. Dit doet me trouwens zin krijgen om nog maar 's een playthrough te doen...
De voiceover komt rechtstreeks uit Fallout 3 zelf, Liam Neeson en Malcolm McDowell
Thanks, dat wist ik niet. FO3 nooit gespeeld, vond 4 wel goed.
Dit is iets dat ik in de gaten ga houden!
Ik snap niet dat men hier zijn tijd in steekt wanneer je beter op zichzelf staande content mods maakt zodat je ze in je portfolio kunt steken en misschien uitgekozen wordt voor de Creation Club.

Bethesda heeft aangekondigd dat ze zoeken naar (enkel) artiesten en worldbuilders die solo mods kunnen maken, en mod teams zullen waarschijnlijk nooit aangeworven worden. Dus why bother?... :?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True