Google legt kaas op de burger in Android 8.1

Google brengt binnenkort Android 8.1 uit. De nieuwste versie van het besturingssysteem voor smartphones bevat een belangrijke verbetering: niet langer ligt de kaas onder de burger, voortaan ligt het gele plakje op de juiste plaats, bovenop de warme homp vlees.

Het foutieve kaasgebruik werd eind oktober aan de kaak gesteld op Twitter. Google-ceo Sunder Pichai beloofde in een reactie direct alle andere werkzaamheden neer te leggen en het probleem te adresseren.

Sundar Pichai over kaas

Inmiddels zijn we een maand verder, maar Pichai heeft woord gehouden, want Emojipedia meldt dat in de ontwikkelaarspreview van Android 8.1 het kaasplakje een verdieping is opgeschoven. Hoe lang de ontwikkelaars en grafisch ontwerpers van Google aan de wijziging hebben gewerkt is onbekend.

Google legt de kaas op de juiste plek

Het is ook niet duidelijk of Google meteen heeft ingezien dat de kaas foutief op de burger was geplaatst. Zo blijkt uit een tweet dat Google na het ontstaan van de ophef zelf een Android-burger serveerde in zijn restaurant. Wellicht heeft de zoekgigant daarmee eerst gepoogd om te kijken hoe de oude kaassituatie in de smaak viel bij burgerliefhebbers.

Google serveert Android-burger

Android 8.1 brengt meer verbeteringen op het gebied van lekkernijen. Wie digitaal proost, doet dat voortaan met een goed gevuld glas. Daarnaast zijn de gaten van de gatenkaas verbeterd.

Verbeterde emoji'sVerbeterde emoji's

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

29-11-2017 • 13:43

162

Reacties (162)

162
151
78
5
0
18
Wijzig sortering
Misschien nog belangrijker voor de mede-Belgen hier: ook de bier-emoji zijn gefixt!
Het ziet er nog steeds meer uit als Stella Artois dan Rochefort. Ik zeg daarom dat er nog steeds een issue is met de bieremoji.
Ik stel voor dat google hetzelfde doet als WhatsApp, gewoon kiezen uit de huidskleur van je biertje. (evt. met type glas, vol, halfvol of leeg en ook een beetje blurry voor als je er al een paar genuttigd hebt) :+
Tja, rochefort is bruin bier, vind je het vreemd dat een emoji met blond bier meer op stella lijkt dan?
Als we menselijke emoji in verschillende kleuren kunnen krijgen dan moet dat met bier toch ook kunnen?
en gar ook met de verschillende glazen.

ik stel alvast het glas van Gulden Draak, kwak, Piraat , Het stella * op voet glas, La corne voor als extra alternatieven.
vind ik leukere glazen dan een saai pint glas.
Misschien zijn Duvel en Leffe beter gekend in het buitenland...
Duvel, leffe, la chouffe etc verkoopt hier in NL behoorlijk goed.
beter gekend, maar helaas niet zo'n mooie glazen.

leffe is inderdaad zo'n ordinair tulp glas.
Gewoon zo'n tulpvormig glas, das geschikt voor de meeste blonde bieren. Daarnaast een kelkvormig glas, en je hebt de meeste speciaalbierglazen wel.

Wat helemaal awesome zou zijn is een Pauwel Kwak glas emoji :P
kleur heeft weinig te maken met het type glas.
Het gebruikte glas hangt meer af van het type bier.
Pinten gebruiken meer rechte glazen.
dubbel en tripel (staat ook niet gelijk aan bruin en blond ) gebruiken meer een kelk of bol vorm.
Het hangt meer af van het type schuimkraag ze op het bier willen.
de Kelkvorm wordt gebruikt om een hogere schuimkraag te krijgen, de kelkvorm voor zwaar schuimende bieren.

Piraat is een bot vorm en moet je met de punt omhoog drinken ;) heeft een iets beter effect dan kwak O-)
het Glas van Gulden Draak is een eivorm, maar met "stenen" voet.
La corne is een glazen drinkhoorn met houten staander, beetje zoals kwak.

Het Stella Glas op voet is een van de mooiere pint glazen. het heeft een lichte gesloten tulp vorm met een extra ster n de voet.
Nooit gedacht dat ik als Belg iets ging bijleren over bier op Tweakers :P
De pinten zien er mij verdomd Duits uit! Oktoberfest achtige halve liters.

Doe mij maar een smaakvol Belgisch Pintje! Ook de Amerikaanse "Pint" glazen zien er eerder uit als een ouderwets Jupilerglas (zonder de gekartelde rand onderaan dan).

Daarnaast mogen er inderdaad wel wat speciaalbieren bij voor mijn part ;).

[Reactie gewijzigd door lazershark op 23 juli 2024 22:42]

<Offtopic>Correctie het zijn toch echt liters in plaats van halve liters.</Offtopic>

Kaas onder de burger, zo'n beginners fout!
Mooiste zijn toch wel die van Gouden Carolus en Orval, echte kelken.
mmmmmm Orval. Mijn favoriet. Prachtige glazen idd.
Je hebt gelijk, puur racisme ;)
Inderdaad. Black beers matter!
Is bier niet per definitie bruin en pils goudkleurig?
Bier is een overkoepelende naam. Pils is bier, maar bier is niet altijd pils. Of zoals Biernet het stelt:
  • Bier is een soort drank
  • Pils is een soort bier
Je maakt me dorstig.
Hij drinkt alleen Pepsi
Nee hoor.
Pils is bier van lage gisting en met laag alcoholpercentage.
Nee, pils is een soort bier. Je hebt ale en lager, pils is een soort (op) lager(e temperatuur gebrouwen) bier. De kleur is afhankelijke van wat voor granen je gebruikt en hoe lang en of je ze brandt. Vandaar dat stout meestal een smaak heeft die lijkt op die van chocola en koffie, twee soorten smaken waarvan de bonen ook eerst gebrand worden.
Oeioei wat een flater. Jij bent geen Belg neem ik aan? Lever uw paspoort anders maar meteen in. ;)

[Reactie gewijzigd door lazershark op 23 juli 2024 22:42]

Het ziet er nog steeds meer uit als Stella Artois dan Rochefort. Ik zeg daarom dat er nog steeds een issue is met de bieremoji.
Kun je ook wel gaan klagen dat er teveel schuim op zit, in Engeland hoef je een dergelijke schuimkraag dus niet te verwachten :P
Komkom, soms heb je toch een schuimkraag van 1mm :)
Misschien dat ze nu na de Brexit wel wat meer gaan schuimen, scheelt toch behoorlijk in je hoeveelheden.
Misschien een idee voor Google om ook Weissbierglazen en kelkglazen toe te gaan voegen aan de emoji's?
Vergeet niet dat dit niets met Google te maken heeft maar met de unicode standaard. Als je er echt van overtuigt bent kun je hier je voorstel indienen voor andere emojis.

[Reactie gewijzigd door rijk0214 op 23 juli 2024 22:42]

Klopt niet. De Unicode standaard bepaalt niet hoe een bepaalde emoticon - of zelfs een bepaalde letter - eruit moet zien, dat is een taak van de ontwerpers van fonts. Unicode zegt alleen dat code point X gereserveerd is voor een afbeelding van een stuk kaas bijvoorbeeld, dat code point bevat niet de afbeelding zelf. Dit heeft dus alles met Google te maken, want zij hebben de Android-fonts die bij al die code points horen ontworpen.

[Reactie gewijzigd door Mr777 op 23 juli 2024 22:42]

Ik geloof dat @daanb14 het heeft over "toevoegen" en dan spreek je toch wel over nieuwe code points.
Ook de kaas is gefixt, voor de nederlanders ;)
Het is Zwitserse gatenkaas... :'(
Nee joh. Een stukje Leerdammer.
Dit is toch wel het meest belangrijke nieuws van deze dag. :)

Zeker dat bier klopte niet. Schuim boven op het glas, los van het bier? :P

Goed dat Google zijn verantwoordelijkheid neemt.
Toegevoegd :)
Stond in laatste regel van artikel ook ;)
Toch bedankt voor de info :)
Staat intussen al in het artikel ;)
Maar nu apple nog! Een klef-warm blaadje sla onder de hamburger is nou ook niet bepaald delicaat.
Inderdaad haha, 'officieel' is het van boven naar beneden broodje, sla/tomaat, kaas, burger, broodje. Maar er zijn meer fabrikanten die de volgorde niet in orde hebben.
Nou, Bob's burgers burger book legt de sla toch onderaan. Ga je discussiëren met bob over burgers? ;)
Oh nee, tegen Bob zal ik nooit ingaan, I stand corrected ;)
Sponzige bob had ook zo'n irritante aflevering waar hij in de war was over de volgorde.
Jawel. Bij een goede burger moet de sla als buffer tussen de hamburger. Dit zorgt er dan voor dat je broodje niet zo'n soppige spons wordt :)
De sla hoort bovenaan, zodat het broodje niet vochtig wordt van de tomaat/kaas. Het vlees mag er wel iets intrekken in het onderste broodje.
Da's ook de reden waarom je je broodjes ook aan de binnenkant even grilt, zodat het drogere brood meer vocht kan opnemen. Bron: Gordon Ramsey - https://www.youtube.com/watch?v=iM_KMYulI_s
Je wordt bedankt, nu heb ik honger haha
Minder vocht bedoel je.
... zodat het droge brood meer vocht kan opnemen voor het helemaal doorweekt en onhandelbaar is.

Een probleem dat ik hier en daar bij "gourmet" burgers al eens vaststel. Ontzettend jammer als je naar mes & vork moet grijpen :)
Zie ook Heston voor de zoektocht naar de ultieme burger :) https://vimeo.com/28030554
Ah, oke. Ik dacht ergens van een Chef te horen dat het broodje, sla, burger, kaas, saus etc etc, sla, broodje moet zijn. Maar misschien is het inderdaad wel alleen sla aan de bovenkant.
Het broodje hoort geroosterd te zijn. Door het roosteren trekt saus en vocht niet zo snel in het broodjes, en daardoor word hij niet zo zompig.

De sla kan zowel onder als boven op, maar in ieder geval altijd tegen het broodje aan.
En meteen een minder "perfecte" uitstraling van die Apple burger. Veel te rond en symmetrisch
Goed idee.
Met een hap eruit.
Ook de gatenkaas is gecorrigeerd.

https://9to5google.com/20...d-8-1-burger-beer-cheese/

Het is toch geweldig hoe goed Google naar zijn consumenten luistert.
Wellicht iets te goed, maar dat is off-topic!
Het is dat ik het nu lees, anders zou het mij bijna niet opvallen ;)
Muggenzift mode:
Het gat rechts boven in de kaas heeft nu ten minste geen "hoek" meer, maar alle gaten in het voorvlak van de kaas hebben volgens mij de verkeerde schaduw. Het licht valt in van boven, dus de gaten zouden lichter aan de onderzijde ipv aan de bovenzijde moeten zijn.
Even voor de verduidelijking (bij mij duurde het ook even voordat het kwartje viel): Het gaat hier om de emoticons binnen Android. Zal wel gelden voor Gboard (Google Toetsenbord).
Dankje, ik kon de foutieve versie al nergens vinden in al mijn apps...
Overigens gebruik ik Gboard, maar goed.
En niemand valt erover dat de sla bovenop ligt...
De sla hoort ook boven aan, nog boven de tomaat. Dit zorgt ervoor dat het vocht van de kaas/tomaat niet in het broodje trekt.

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 23 juli 2024 12:30]

Dan is Apple verkeerd in jouw optiek. ;)
Je hebt iets nodig om de religieuze fanboy-oorlogen warm te houden :p
Dat is weer iets voor Android 8.2 of 8.1a ;)
Hoe heet die nieuwe versie van Android eigenlijk? Kan het in dit artikel niet terugvinden.
Ook de bier emoticon is aangepast ;) . Deze had een schuimkraag terwijl het glas halfvol was. Dat klopte natuurlijk ook niet.

[Reactie gewijzigd door SPOXYWOXY op 23 juli 2024 22:42]

hoezo klopt dat niet.
Als je niet gewoon bent aan kwaliteitsbier in het juiste glas.
Nu ja gaat ook maar over een pils of heiniken afbeelding dan is het nog te begrijpen.

of als je een pint verkeerd tapt, dan kan je ook wel maar een halfvol glas krijgen met veel schuim.

ok pas hieronder de link naar bier emoj gevonden en bekeken.
Dat klopte inderdaad niet. er zat ook geen schuim in het glas en is meer een Duits bierglas, en die drinken meer zonder schuim.

[Reactie gewijzigd door bigbadbull op 23 juli 2024 22:42]

Duits bier schuimt anders. Als je dat niet goed tapt, heb je veel te veel schuim. Je moet het glas scheef houden en het bier tegen het glas van de wand schenken, niet op de bodem / op het bier dat er reeds inzit. Dan werkt het niet.
Hoe bieren worden getapt is ook cultureel:

In Belgie MOET er een schuimkraag van 2 wijsvingers dik op het pintje staan. Zo hoort het, ziet er mooi en smakelijk uit.
In Engeland en Amerika tappen ze zonder schuimkraag, tot aan de rand van het glas (die voelen zich "bestolen" als er schuim op staat, want dat is minder bier). 8)7

Die buitenlanders hebben toch geen stijl he :P .
Dat is niet enkel cultureel bepaald maar soms ook wettelijk.
in Engeland was dat omdat de pint ook een maat is en als je daar een schuimkraag op zet , dan klopt het volume niet meer.
Bij ons staat/stond er daarvoor een streep op het glas, soms zelfs 2, een voor 25cl en 33cl.

Zo zijn we eens in een Belgisch biercafé geweest in Kent (UK) en kregen we ze op de Engelse manier getapt.
Ze tapten nochtans in het juiste glas en tot aan het streepje :(.

We hebben toen verkregen dat we zelf mochten tappen en schenken, en ook de aanwezige Engelse klanten wouden bier getapt door ons.
We zijn er een week gebleven en mochten altijd tappen :) en het café had nog nooit zoveel volk gezien, want het verhaal verspreide zich als een lopend vuurtje dat er belgen echt bier aan het tappen waren.
We hebben de waard leren tappen en sinds dien hangt er een plakkaat dat je er speciaal om moet vragen als je een bier op de Engelse manier getapt wil.
Haha top verhaal :)

Ja ik wou net zeggen: de 'pint' is een maat, 25cl ook, daarom dat Stella en jupiler hun glazen 27 Cl of 28cl maken, voor de "kol". :)
Haha, leuk dat Sundar er zo op gereageerd heeft :-)

Hilarisch ook die android burger dag.

Altijd fijn als bedrijven het leutig opvattten en meegaan in die zaken.

En ja dergelijke zaken mogen ook op mijn tweakers homepage verschijnen.
Dit maakt het leven net wat leuker (itt het meeste nieuws tegenwoordig).
Nou is mijn OCD getriggerd en ga ik voortaan extra goed opletten of de kaas wel op de juiste plek ligt...
Mooie reactie, alhoewel ik zelf altijd de kaas onder de burger doe dus vond hem eerst ook prima.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.