Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Driver-update: GeForce Game Ready Driver 441.41 WHQL

nVidia GeForce logo (45 pix) Nvidia heeft nieuwe stabiele GeForce-drivers uitgebracht. De drivers dragen versienummer 441.41 WHQL, zijn geschikt voor Windows 7 en hoger, en kunnen worden gebruikt op kaarten gebaseerd op de Kepler-architectuur of nieuwer. Deze uitgave onder meer verbeteringen voor de spellen Halo: Reach en Quake II RTX, is er ondersteuning toegevoegd voor de GTX 1650 Super en GTX 1660 super en kan Image Sharpning nu ook voor OpenGL en Vulkan titels worden gebruikt. Verder zijn er natuurlijk weer de nodige problemen verholpen. De complete release notes staan hieronder:

Game Ready for Halo: Reach

The new Game Ready Driver provides the latest performance optimizations, profiles, and bug fixes for Halo: Reach. In addition, this release also provides optimal support for the Quake II RTX v1.2 update which provides exciting quality enhancements for ray tracing and textures.

Image Sharpening Support for Vulkan and OpenGL

Last month, we introduced a new NVIDIA Control Panel Image Sharpening feature that enables GeForce gamers to improve clarity and sharpness in DirectX titles, and to easily upscale and sharpen. With this new Game Ready Driver, this feature is also now available for OpenGL and Vulkan games. To enable Image Sharpening, open NVIDIA Control Panel and select Manage 3D Settings -> Image Sharpening.

New Features
  • Added support for the following GPUs
    • GeForce GTX 1660 SUPER
    • GeForce GTX 1650 SUPER
  • Version 441.12 introduced security updates for driver components.
  • Added support for CUDA 10.2.
  • Added support for new LG TV G-SYNC compatible monitor.
  • Added Image Sharpening control to the NVIDIA Control Panel->Manage 3D Settings page.
  • Added Ultra Low Latency G-SYNC+ V-Sync feature
  • Added support for ReShade filters within GeForce Experience
  • Added support for windowed G-SYNC for OpenGL and Vulkan-based applications.
  • Added support for HDMI 2.1 VRR.
  • Fixed flashes or frame drops in several Notebook models when running G-SYNC in the lower of the two system refresh rates.
  • Adds support for new G-SYNC compatible monitors
Added or updated the following performance profiles:
  • Borderlands 3
  • Red Dead Redemption 2
Added or updated the following SLI profiles:
  • Darwin Project
  • Star Wars Jedi: Fallen Order
  • The Outer Worlds (NVIDIA Turing GPUs only)
Fixed Issues in this Release
  • [SLI][Red Dead Redemption 2][Vulkan]: The benchmark may crash while running in Vulkan mode with SLI enabled and using Ultra graphics settings. [200565367]
  • [Red Dead Redemption 2][Vulkan]: Stalling occurs on some systems with 4-core and 6-core CPUs. [2752394]
  • [Shadow of the Tomb Raider]: The game may crash when launched in DirectX 12 mode. [200566997]
  • [Forza Horizon 4]: "Low streaming bandwidth" error may occur after extended gameplay. [2750515]
Windows 10 Open Issues
  • [V-Sync]: V-Sync does not work. [2719115]
  • [Forza Motorsport 7]: Game starts to stutter after racing a few laps [2750611]
  • [Grand Theft Auto V]: The game frequently crashes. NVIDIA is working with the application developer to resolve the issue.

Versienummer 441.41 WHQL
Releasestatus Final
Besturingssystemen Windows 7, Windows 8, Windows 10
Website nVidia
Download https://www.geforce.co.uk/drivers
Bestandsgrootte 526,36MB
Licentietype Freeware

Reacties (16)

Wijzig sortering
[V-Sync]: V-Sync does not work. [2719115]

Dit was een foutje in de pdf-document, de daadwerkelijke issue is;
[Sniper Elite 4][Shadow of the Tomb Raider]: Frame rate is not capped at the display refresh rate with V-Sync enabled in DirectX 12 mode. [2719115]

^Dit heeft effect op G-Sync monitoren.

Bron: NV_Tim op Reddit en de pdf is aangepast.

[Reactie gewijzigd door MikeRoG op 27 november 2019 12:11]

Op deze driver werkt RDR2 een stuk beter op mijn 2070 *niet super.
En omdat ik er voor de verandering weer eens voor heb gekozen om experience te installeren lukt het me eindelijk ook om RDR2 te streamen (kreeg met obs en xsplit alleen een zwart scherm).
Vulkan kun je niet streamen met OBS en XSPLIT, die ondersteunen dat nog niet :-)
Klopt maar ook dx12 geeft een zwarte stream (enkel geluid).
Hoe dan ook, met GeForce Experience werkt het prima.
Had het nog nooit gebruikt en moet toegeven dat het lekker werkt.
"Added Ultra Low Latency G-SYNC+ V-Sync feature"

Dit zat ook al in de 441.08. Apart dat dit er weer in staat.
Klopt. Het staat erin omdat het om dezelfde release/branche gaat.

De nieuwe feature-lijst wordt continu bijgewerkt zolang de release/branch loopt. In dit geval is dat 440. Deze lijst wordt vernieuwd wanneer NVIDIA met een nieuwe release/branch begint.

Release 440 bestaat vanaf driver; 440.97 tot nu toe 441.41.
Het viel me gewoon op omdat het bij 441.20 en 441.12 niet stond zeg maar.
Heb je g-sync of g-sync compatible nodig om de N.U.L.L te laten werken?
Nee mijn scherm is niet compatibel (hdmi) en ik kan de optie gewoon aanzetten met mijn gtx 1070.

Let wel op dat deze functie niet altijd beter is. Baseline zolang je gpu onder 96% load zit zit je goed bij full load word je latency flink meer.
Dus de bottleneck ligt bij GPU en niet CPU?
Er treed een enorme vertraging op als je gpu capped ben.

https://www.youtube.com/watch?v=OAFuiBTFo5E

Daar word alles iets beter uitgelegd.
Ik weet het het word behoorlijk complex met al deze tech maar als je minder latency wil moet je helaas al deze informatie tot je nemen.

Ii weet niet of NULL voor alle generaties Gpu's werkt maar op de 1xxx en 2xxx werkt het in ieder geval zonder gsync.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 27 november 2019 14:25]

Was een leerzame youtube video :) Bedankt. ;)
Ik download ook altijd netjes de laatste versie voor mijn MX130 laptop chip maar aangezien die natuurlijk never-nooit die laatste game titels kan spelen, wat voor een winst behaal ik daar eigenlijk mee? Wellicht alleen wat bug fixes?
Jup. En heel soms wat extra functionaliteit, die je vermoedelijk ook niet echt gebruikt. Voor snelheidswinst hoef je het in elk geval niet te doen nee.
Adds support for new G-SYNC compatible monitors


Zou wel mooi zijn als ze vermelden welke. Want die lijst op hun site is outdated ondertussen.
Op de nieuwspagina van NVIDIA worden bij elke driverupdates een bijhorende artikel online gezet. Daarin staat vermeld om welke monitoren het gaat.
In 441.41 is er geen nieuwe monitoren toegevoegd maar dat was met 441.20.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True