Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Software-update: Kaspersky Free 19.0.0.1088

Kaspersky Labs logo (75 pix)Kaspersky Lab heeft een nieuwe versie van zijn gratis antivirusprogramma Kaspersky Free uitgebracht. Het programma beschermt de computer bij het openen van bestanden en e-mail en online, tijdens het browsen en chatten. De firewall, die wel in de betaalde uitvoering aanwezig is, ontbreekt echter. Tijdens de installatie wordt wel een vpn als optie aangeboden, maar in deze gratis versie is die beperkt tot 200MB per dag. De changelog voor deze uitgave ziet er als volgt uit:

What's new in Kaspersky Free Antivirus 2019:

  • It is now possible to scan scripts using Antimalware Scan Interface (AMSI). AMSI is a standard Microsoft interface that allows scanning scripts and other objects. The component can only detect a threat and notify about it, but it does not handle threats. The component is available in Microsoft Windows 10 or later.
  • Scanning of encrypted connections has been improved. You can now choose actions for sites that returned scan errors and add such sites to exclusions.
  • It is now possible to disable decryption of Extended Validation (EV) certificates.
  • The Tools window has been improved. Application features are now categorized to help you find specific features faster.
  • The display of notifications has been improved. Notifications that are not critical for application performance are not displayed while the user is in full-screen mode.
  • The Recommended settings window has been improved. The "Delete possibly infected objects" check box and the "Detect other software that can be used by criminals to damage your computer or personal data" check box have been added.

Versienummer 19.0.0.1088
Releasestatus Final
Besturingssystemen Windows 7, Windows 8, Windows 10
Website Kaspersky Lab
Download https://products.s.kaspersky-labs.com/homeuser/kfa2019/19.0.0.1088/english-gb-0.57.0/kfa19.0.0.1088en_14173.exe
Licentietype Freeware

Door Bart van Klaveren

Downloads en Best Buy Guide

27-05-2018 • 12:45

55 Linkedin Google+

Bron: Kaspersky Lab

Reacties (55)

Wijzig sortering
Een goede virus scanner heb je nodig, kaspersky is de beste op het moment dus ik raad wel een betaalde versie aan voor de volledige bescherming.

Hier draait kaspersky al jaren en heb er nooit problemen mee gehad.
Windows defender is prima zat voor normaal gebruik van internet en downloaden van bestanden.
Windows Defender is alleen leuk als je op de bekende pagina's komt en nooit wat download. Een goede ad blocker is dan wel nodig omdat er in het verleden toch vaak zat rotzooi via leveranciers van Ads zijn verspreid.

Voor de gemiddelde Tweaker zou ik toch een beter product aanraden, Kaspersky is dan zeker één uit de top 5 die ik als goed zie.
De gemiddelde tweaker weet wel wat hij doet, dus dan is windows defender zat.
Voor de gewone thuis gebruiker is iets anders wel handig, zoals bij mijn stiefmoeder en vader voorbeeld.

ZIj kunnen wel met een pc overweg maar blijven onzeker, en zullen ook sneller ergens per ongeluk op drukken.
De gemiddelde tweaker weet wel wat hij doet
Een veel gehoord argument welke gewoonweg niet opgaat. Je onderschat de moderne malware. Ook een Tweaker (of zijn / haar systeem) is vatbaar voor exploits drive by attacks etc. Je kunt simpelweg niet zelf de dezelfde mate van controle uitoefenen welke een goed anti malware pakket wel kan.
Nee je kan niet alles zien en iedereen kan overal intrappen, maar als tweaker hoef je geen volledig pakket te hebben.
Ik heb gewoon windows defender draaien, daarbij malwarebytes en ghostery en ublock in firefox maar die draai sowieso wel voor de reclame.
maar als tweaker hoef je geen volledig pakket te hebben.
Graag zie ik objectieve onderbouwing van deze mening gebracht als feit. Blijkbaar is bij jou bijvoorbeeld Defender ook niet genoeg gezien de aanvullende tooling.
Ik draai malwarebytes al jaren naast de standaard defender, deze heeft mij vaak geholpen bij andere.
Ik vind gewoon een fijn pakket om erbij te hebben, het is ook de gratis versie niet de betaalde.

Deze laat ik soms eens scannen maar bij vind die nooit wat.
Ik draai malwarebytes al jaren naast de standaard defender, deze heeft mij vaak geholpen bij andere.
Ik vind gewoon een fijn pakket om erbij te hebben, het is ook de gratis versie niet de betaalde.

Deze laat ik soms eens scannen maar bij vind die nooit wat.
Ik vind dit een vrij tegenstrijdige reactie, of lees ik hem gewoon verkeerd? Malwarebytes heeft vaak geholpen, maar vindt nooit wat?

Daarnaast zie ik geen objectieve onderbouwing van "deze mening gebracht als feit" zoals Bor het noemt :p

[Reactie gewijzigd door job_h op 27 mei 2018 23:04]

Malwarebtes heeft heel vaak bij andere mij geholpen, daarom heb ik hem zelf ook.
Alleen bij mij vind die niks op de pc, maar ja ik doe dan ook bijna niks met mijn laptop.
Carlos0_0 zal bedoelen dat de MalwareBytes software hem vaak heeft geholpen wanneer hij de computersystemen van andere personen malware vrij heeft moeten maken. En dat de MalwareBytes software op zijn eigen computersyste(e)m(en) nooit wat vind.

Lijkt me vrij duidelijk. En dat is ook mijn eigen ervaring. Maar goed, anecdotaal bewijs ga ik niet als feit projecteren op anderen. Iedereen heeft namelijk zijn eigen manier van doen en laten met computers op het internet en voor de meesten is en blijft anti-virus software bittere noodzaak.

Alhoewel de tijd van virussen wel een beetje achterhaald is, aangezien malware veel pragmatischer is voor crimineel financieel gewin.
een echte tweaker draait linux, en heeft dus geen virusscanner nodig ;)

Daarnaast ben ik ook van mening dat de meeste mensen ook voldoende hebben aan windows defender.
Ja klopt, via advertentienetwerken kan tegenwoordig veel troep binnenkomen, ook als je alleen maar op bekende nederlandse websites zit. Maar in dat geval denk ik dat het beter is om het probleem bij de bron aan te pakken, en dus adblock te installeren.
Verder kun je beter 40 euro besteden aan 2 uur computerles/uitleg over het veilig gebruik van internet en email, ipv een jaarlijkse licentie op een antiviruspakket te kopen.
Tegenwoordig is physing/scam een veel groter probleem dan virussen. En virusscanners kunnen weinig doen als je microsoft support uit India aan de telefoon hebt...
[...]


Een veel gehoord argument welke gewoonweg niet opgaat. Je onderschat de moderne malware. Ook een Tweaker (of zijn / haar systeem) is vatbaar voor exploits drive by attacks etc. Je kunt simpelweg niet zelf de dezelfde mate van controle uitoefenen welke een goed anti malware pakket wel kan.
Geen anti-virusscanner is wel heel erg gewaagd. Uit tests is wel gebleken dat Windows Defender niet een slecht pakket is tegen virussen, malware en exploits. Momenteel is eScan de enige echte slechte. Voor de rest verschilt het vaak per maand welke de meeste virussen tegenhoud en welke het beste presteert. Kapersky laat wel een stabiele trend zijn, samen met Trend Micro. Zie ook: https://www.av-test.org/e.../home-windows/windows-10/ Andere zaken.

Daarnaast is de slimheid van de gebruiker wel belangrijk. Bij de rest van de mensheid zijn phisingwebsites #1 oorzaak van Malware en virussen. Mijn vader bijvoorbeeld zou een bericht als: "Uw computer loopt gevaar, installeer nu FREE VIRUSSCANNER 2018 ULTRA PRO." De gemiddelde tweaker niet. Althans ik heb sinds jaren geen virusmelding meer gehad.

Uiteraard zijn exploits een ander verhaal, maar een goede virusscanner werkt ook daar maar heel beperkt tegen. Enige remedie is een gepatcht systeem en een firewall (router + pc). Een compleet veilig systeem is tevens schijn, want met een zero-day is welk systeem te hacken.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 27 mei 2018 20:40]

Geen idee of je hier een bepaald publiek van deze site uit 2008 of 2018 mee typeert maar het lijkt me dat de 'gemiddelde tweaker' en de groei van het internet er net voor gezorgd heeft dat dit al helemaal niet meer op gaat.
Ben je wel enigszins op de hoogte van de huidige stand van zaken met Windows Defender? In Windows 7 tijdperk had je gelijk, maar Windows Defender is enorm aangepakt en zeker sinds Windows 10 prima om als enige AV product te gebruiken.

Sterker nog, je hebt er minder gezeur mee dan menig ander pakket die je Windows installatie in de weg kan zitten.
Niet iedereen gebruikt windows 10. Het aandeel windows 7 is volgens mij vergelijkbaar met het aandeel windows 10.
Ik werk in de IT en Windows Defender is een pakket waarmee ik redelijk vaak moet werken voor de klant. Je hebt gelijk als je zegt dat het sterk aangepakt is sinds Windows 7. Alleen het is nog steeds niet te vergelijken met de top 5.

Nogmaals voor een thuis gebruiker zal deze prima voldoen. Voor de gene die vaak op andere site's komt en daar ook wel eens wat download zal ik toch niet vertrouwen op Windows Defender.
Leuke basisbeveiliging, maar haalt bij lange na niet de beveiligingsniveaus van de goede antivirus pakketten.
Daarbij is de systeem impact van Defender gemiddeld een stuk hoger.

Real-world:
https://www.av-comparativ...chart_sort=1&chart_zoom=0
Malware-protection:
https://www.av-comparativ...chart_sort=1&chart_zoom=0
False alarms:
https://www.av-comparativ...chart_sort=1&chart_zoom=0
Performance:
https://www.av-comparativ...chart_sort=1&chart_zoom=0

Je ziet dat de impact op het systeem bovengemiddeld is, de real-world beveiliging ondermaats, en hoewel malware-beveiliging op 100% blocked zit krijg je wel heel veel false positives voor je kiezen.
Ondanks dat je braaf alles netjes doet zonder rare zaken uit te halen is het zeker nog altijd zinnig jezelf goed te beschermen, want ook valide en niet-schimmige websites kunnen rotzooi verspreiden, vooral als je javascript en advertenties toe blijft laten.
Welk Microsoft product wordt daar genoemd? Microsoft levert meerdere producten op dit gebied waarbij het OS ook een bepaalde invloed kan hebben. Wil je goed vergelijken dan zijn er meer details nodig.
Toen Security Essentials uit kwam, scoorde het in de meeste tests keer op keer in de top 3 en regelmatig nummer 1.

Op een gegeven moment, begon MSE weg te zakken, Windows Defender werd rond dezelfde tijd geintroduceerd. En ineens scoorde MSE/WD onderaan in veel van de tests.

Een paar keer wat van die tests uitgezocht, jaar of 2 geleden ook nog een keer op Tweakers tijdens een discussie.

Wat bleek, men test op systemen waar bv UAC uitgeschakeld wordt, smartscreen ook, er al een half jaar aan Windows Updates ontbreekt. De laatste keer dat ik er in dook bleek ook dat het Windows 7 test systeem (opvolgers waren al uit) waarbij het OS 4 maanden aan updates ontbrak.

Tja lekker eerlijk. Windows Defender vertrouwt op de rest van Windows en vult geen gaten die elders al gevuld zijn (met uitzondering van een exploit eerder dit jaar). En scored logischerwijs slechter als je de testen zo maakt dat ze in het voordeel zijn van de AV-suites, en niet wat WD is, een anti-virus programma, geen heel pakket. Als de rest van je OS fatsoenlijk is opgezet, is het een prima verdediging tegen rotzooi.
Tja lekker eerlijk. Windows Defender vertrouwt op de rest van Windows en vult geen gaten die elders al gevuld zijn (met uitzondering van een exploit eerder dit jaar). En scored logischerwijs slechter als je de testen zo maakt dat ze in het voordeel zijn van de AV-suites, en niet wat WD is, een anti-virus programma, geen heel pakket. Als de rest van je OS fatsoenlijk is opgezet, is het een prima verdediging tegen rotzooi.
Dit lijken eerder onderbuik gevoelens dat dit gebeurt bij de huidige testen, of bij de testen van deze organisatie, dan feiten.
UAC bijvoorbeeld werd bij AV-Comparatives vroeger wel gebruikt om te kijken of normale gebruikers de toegang ontzegt worden voor het uitschakelen of verwijderen van de antivirus.

Dit geeft des te meer mijn bedenkingen dat ze, ondanks dat er geen melding van gemaakt wordt, er nu niet met UAC aan getest wordt, het is immers ook het meest logische en de meest gebruikte instelling (ingeschakeld dus) en is het dus het meest relevant om mee te testen.

Ik zou zeggen, lever dan maar bewijs dat AV-Comparatives de boel bedriegt.

Een quote van de huidige set-up:
Our Real-World Protection Test is currently the most comprehensive and complex test available, using a large number of test cases. Currently, we are running this test under Microsoft Windows 10 Pro RS3 64 Bit with up-to-date third-party software (such as Adobe Flash, Adobe Acrobat Reader, Java, etc.). Due to this, finding in-the-field working exploits and running malware is much more challenging than e.g. under an non-up-to-date system with unpatched/vulnerable third-party applications.
Ligt er aan wat je onder "goed" verstaat. Tegenwoordig speelt privacy ook een rol. Waar een virusscanner vroeger onschuldig was, wordt er nu allerlei data over je verzameld. Vooral omdat een virusscanner diep in het systeem zit genesteld, is het tot veel in staat kwa privacy.

Toen ik het product gebruikte, vertoonde Kaspersky opvallend spy gedrag. Dat i.c.m. een bedrijf dat opvallende banden heeft met een overheid, waarvan die overheid ook nog eens op allerlei vlakken bekend staat om het niet nauw nemen met ethiek, moet je aardig wat vertrouwen hebben om het product te gebruiken als het om privacy gaat.
Dit kan ook voor andere virusscanners gelden, maar Kaspersky steekt daar opvallend boven uit.

Wel ben ik het er mee eens dat het kwa technology een top product is. Bij bijna alle virusscanners heeft een firewall een zeer lage prioriteit gehad. Er zat een firewall in, maar die stelde niets voor. Bij Kaspersky zat er een hele goede firewall in.
Ligt er aan wat je onder "goed" verstaat. Tegenwoordig speelt privacy ook een rol. Waar een virusscanner vroeger onschuldig was, wordt er nu allerlei data over je verzameld. Vooral omdat een virusscanner diep in het systeem zit genesteld, is het tot veel in staat kwa privacy.

Toen ik het product gebruikte, vertoonde Kaspersky opvallend spy gedrag.
Zonder onderbouwing en relativering is deze informatie weinig waard. Welk spionage gedrag werd er vertoond? Welke settings had je actief en onder welke voorwaarden werden deze aangeboden? Zo is het bijvoorbeeld logisch dat iets als cloud based scanning een bepaalde impact heeft als het op privacy aankomt echter hoort dat ook gewoon duidelijk te zijn in de voorwaarden en beschrijving van de dienst.
Ik heb het wel vaker genoemd in het AV topic van GoT. Met spy gedrag doel ik op de wijze waarop JavaScript in pagina's wordt geinjecteerd, waarbij het uitschakelen van deze feature geen effect blijkt te hebben, en waarbij continue op de pagina d.m.v. tientallen connecties naar Kaspersky servers continue live wordt gemonitord wat je op de pagina doet (waarschijnlijk i.c.m. muisbewegingen). Bij een vorige versie van Kaspersky was er ook zo iets dergelijks het geval. Meerdere developers hebben dit vreemde gedrag ook ontdekt en er over geklaagd. (Ik ben hier niet de enige in.)
waarschijnlijk i.c.m. muisbewegingen
Dat is nogal een statement waarvan ik graag objectieve onderbouwing zie. Het continue versturen van surfgedrag is bijvoorbeeld nodig voor cloud based scanning of het monitoren aan de hand van een database met bekende "foute"pagina's. Voor het daadwerkelijk onterecht doorsturen van informatie heb ik nog geen enkele objectieve onderbouwing of bewijs gezien.
Het scannen van een website door een AV scanner kan op een aantal manieren, bijv. domein en of url van de pagina scannen tegen een database, of elke connectie die de browser maakt verifieren. Meer connecties zijn niet nodig, tenzij de browser weer een nieuwe connectie aanmaakt, bijv. bij Ajax requests. (Al hoewel dat al richting twijfelachtig kan gaan.)
Kaspersky maakte daarintegen continue nieuwe connecties aan, ook bij non-Ajax pagina en zonder pagina load/reloads. Welke informatie wil je dan van de gebruiker weten terwijl hij op een pagina zit en er niets nieuws meer wordt bijgeladen? De suggestie die dan gewekt wordt is dat het dan alleen maar kan gaan om muisbewegingen en keyboard acties. (Wat natuurlijk ook weer bij SSL pagina's werd gedaan.) Daarnaast werden ook vermoedelijk zoekmachine keywords bijgehouden, gezien de code bijv. expliciet Google Search informatie verwerkte.

Voor mij is dit in ieder geval spy gedrag, los van of Kaspersky dit voor markting doeleinden en het ergens in de kleine lettertjes geschreven staat, of dat het voor intelligence doeleinden wordt gebruikt.

https://twitter.com/netzor/status/833055382822064128
"...de suggestie die dan gewekt wordt..." en "...vermoedelijk..." is geen bewijs voor spygedrag.
Ja, dat soort zooi zet ik dus uit in anti virus producten. Als ikeen virus dreig binnen te halen van een website moet ie hem maar blokkeren.
Op basis waarvan concludeer je dat Kaspersky de beste is op dit moment? Een scanner als Bitdefender doet niet onder of presteert op sommige punten beter wanneer ik naar de anti virus tests kijk.
Een goede virus scanner heb je nodig
Dat zullen er genoeg met je oneens zijn.
kaspersky is de beste op het moment
Bron?
edit:
Hier word al anders beweerd
dus ik raad wel een betaalde versie aan voor de volledige bescherming.
Wat dan weer weinig met anti virus te maken heeft, maar met extra dingen zoals firewall, parental control ed.

[Reactie gewijzigd door sjhgvr op 27 mei 2018 13:50]

Opgemerkt moet worden dat je hier wel een aardig onbekende bron aanhaalt als het om anti-virus testen gaat.
Deze "bron" doet zelf geen AV testen maar is een verzameling van testen. Van diverse andere bronnen.
Waarbij de producten een verschillend aantal bekeken aspecten hebben. Wat mij betreft wil je juist een betrouwbare scan ipv een opeenhoping van diverse resultaten met verschillende test methodes. Het is interessant voor een eerste blik maar daarna zou ik zeker dieper gaan kijken.
Oe. Gratis VPN. Dat wist ik nog niet. :D
Iets gelimiteerd, ok, maar toch netjes.

Zit zelf al jaren met Avast (gratis) en die doet ook prima wat het moet doen, maar die komt met steeds meer meldingen over dit-en-dat om je te verleiden de betaalde versie te kopen. Begrijpelijk, maar soms vervelend.

Hoe zit het met pop-ups in Kaspersky?
Je moet je bij gratis VPN (net als bij andere gratis producten) wel afvragen wat het verdienmodel is en welke voorwaarden er zijn. De term VPN is op zich weinig zeggend en wat je nodig hebt hangt nogal af van wat je wensen zijn.
Gratis VPN...... waarom zou je die willen gebruiken?
VPNs worden vaak gebruikt als het om privacy gaat, maar het kan ook het exact tegenovergestelde effect hebben. Je sluist immers je data en gedrag door via een derde partij die alles kan monitoren.

Als het om privacy gaat, kan een VPN product van een goed bekend bedrijf dat de core focus op privacy heeft, voordelen hebben. Als de core focus van een bedrijf helemaal niet op privacy ligt, en sterker nog, dat bedrijf banden heeft met een beruchte overheid, dan moeten alarmbellen gaan rinkelen.
Probeer game modus in Avast en je hebt nergens last van.
Verschrikkelijke virusscanner. Krijgt geregeld reclame voor hun andere producten in je gezicht geduwd en tevens was het een flinke performance hit op mijn PC tov Avast.
Dat is bij mij juist de reden dat ik Avast overal verwijderd heb i.v.m. al die bloatware en reclame. Avast is nu wat AVG altijd was.

[Reactie gewijzigd door MisterJD op 27 mei 2018 19:01]

Kaspersky Free was al zeer goed en nu ook nog eens system watcher en network attack blocker erbij gekomen zijn, is dit één van de beste zo niet de beste Free AV die er is.
Volledig met je eens, één van de belangrijkste punten.....
kaspersky free en bitdefender free zijn imho de beste gratis AV pakketten. voorheen had je malwarebytes dat best goed was. (is nu alleen nog betaald) avast/avira is volgens mij ook nog steeds best redelijk. (wel met pop-ups) en bijvoorbeeld AVG is gewoon echt bagger.

[Reactie gewijzigd door ds65ag5g5as78a op 27 mei 2018 20:31]

Malwarebytes is zoals altijd nog steeds gratis, alleen heeft er wat extra dingen bij gekregen.
Het scannen en verwijderen is gewoon zoals vanouds onveranderd gebleven.

Avast! en AVG gaan nu gelijkwaardig op, een tijd geleden heeft Avast! de antivirus AVG overgenomen.
Eigenlijk is AVG een soort kloon geworden, je ziet ook dat de instellingen menu's van Avast! zijn overgenomen.
Avast! biedt alleen standaard nog wat meer functionaliteiten.

Avira is nog steeds een best goede, alleen is het naar mijn idee wat minder stabiel geworden vergeleken met enkele jaren terug, en het vreet bovengemiddeld veel systeem resources.
Zelfs bij het openen van het instellingen menu wordt je soms een error voorgeschoteld. (beveiliging blijft wel actief)

Bitdefender kent een hele hoge detectiegraad, alleen in Nederland kun je hem recentelijk blijkbaar niet meer via een normale weg downloaden.
Omdat te omzeilen kan je eventueel 'Bitdefender free' zoeken op google, het cache van google openen en via daar op de download knop drukken, dan kom je uiteindelijk hier op uit:
https://www.bitdefender.com/solutions/free/thank-you.html

Nadeel is dat Bitdefender een account vereist maar AVG/Avast!/Avira niet.
Blijkbaar kun je in de Free versie de beschermingsopties (zoals antivirus instellingen) niet langer aanpassen.
Kaspersky, nog steeds één van de beste antivirusscanners voor Windows. Beter dan die Amerikaanse zooi van McAfee, die nog niet eens de helft van de bedreigingen detecteert. Maar misschien was dat juist wel de bedoeling, want antivirusprogramma's die Amerikaanse (NSA-)malware onderschept wordt in de ban gedaan. Kaspersky heeft wel vaker NSA-bende ontdekt, daar waar McAfee er gewoon overheen scande. Makes you wonder, huh? ;)

Oh, ik heb geen bewijs van wat ik beweer? Dat hoeft tegenwoordig toch niet meer? We beschuldigen gewoon wat in het rond en veroordelen gewoon maar een end raak. Dé methode van de Yanks, zeg maar! :*)
En dáár sla je de spijker op zijn kop. Dat Poetin alles te weten komt over ons is een godspe, maar dat de Amerikanen precies hetzelfde doet laat niemand de wenkbrauwen fronsen. Er is échter één verschil: De Russen doen dit omdat wij hen als "vijand" zien. Waarom doen de Amerikanen ditzelfde? Omdat ze onze "vrienden" zijn? En het erge is: niemand is verontwaardigd over het feit dat alles om ons heen ons afluisteren, besnuffelen, data van ons graaien. Sterker nog: het wordt bijna als vanzelfsprekend ervaren. Niemand hoor ik om mij heen zwaar ontdaan zijn over het feit dat hun gegevens aan de Duvel-en-zijn-ouwe-moer verkocht wordt/overgedragen wordt (Facebook lijdt geen schade, Microsoft met telemetrie ook niet, om nog maar te zwijgen over Google!)

Lekkere vriend, dat Amerika. Een vriend die je wantrouwt is geen vriend, dat is een profiteur! Alleen maar erop uit om jou "te vriend" te houden zodat diegene er beter van wordt. Eigenbelang dus. Op het moment dat de pleuris uitbreekt zijn wij, net als in al die andere oorlogen, kanonnenvoer. Een buffer die de oorlog op Amerikaans grondgebied op afstand houdt. De Europese landen aan de Oostkant, Japan en Zuid-Korea aan de andere kant. Daarom vinden de Yanks het ook zo vervelend dat midden in die buffer nog Noord-Korea ligt. Get the big picture now? ;)
Lekkere vriend, dat Amerika. Een vriend die je wantrouwt is geen vriend, dat is een profiteur!
Vriend is een groot woord, maar in de gaten houden wat een ander doet is ook nuttig. Je houdt ook in de gaten wat je kinderen uitspoken of je werknemers.
Je kunt niet voor het Westen en tevens voor het Oosten zijn. Wel zijn sommigen voor het Oosten terwijl ze de vrijheden en voordelen van het Westen genieten. Raad eens wat ik daarvan vind.
Vriend is een groot woord, maar in de gaten houden wat een ander doet is ook nuttig.
Wat ben ik dan blij dat ik jou vriend niet ben. Als je bevriend met elkaar bent zijn er ongeschreven afspraken en gedragscodes, zoals het vertrouwen hebben in elkaar. Is jou iets onduidelijk, dan heb je het er gewoon met elkaar over hoe het één-en-ander zit. Maar achter je rug om zitten spioneren is géén normale gang van zaken. Wat je nu probeert te doen is een banaan recht lullen.

Vraagje: houd jij je vrienden ook de hele dag in de gaten op een stiekeme manier, zonder dat zij er iets vanaf weten? Wedden dat als ze erachter komen jij binnen no-time hun vriend niet meer bent?
Je kunt niet voor het Westen en tevens voor het Oosten zijn. Wel zijn sommigen voor het Oosten terwijl ze de vrijheden en voordelen van het Westen genieten. Raad eens wat ik daarvan vind.
When governments lie, the truth becomes a traitor. Ik mag door sommigen wellicht als pro-Russisch gezien worden, maar dat is niet helemaal waar. Ik probeer constant mensen te prikkelen ook eens naar het Westen te kijken hoe wij onszelf neerzetten in de wereld. De halve wereld haat ons, het Westen. En in het bijzonder de Verenigde Staten. Denk je dat die gevoelens nergens op gebaseerd zijn dan? Verdiep je dan maar eens in de geschiedenis. Je zal geschokt zijn wat het Westen anderen geflikt hebben.

De geschiedenis heeft geleerd dat de Amerikanen zwaar onbetrouwbaar zijn in het maken van afspraken. Zo'n beetje elk ondertekend verdrag of afspraak hebben ZIJ er een streep doorheen getrokken. Van wapenverdragen tot klimaatverdragen. Nee, met de Yanks kun je goede afspraken maken hoor. Echt!

Vrijheid in het Westen? Hoe gek het ook moge klinken, maar er is geen moment geweest dat we vrijer waren dan in het tijdperk van de Koude Oorlog. Tegenwoordig ben je niet meer zo vrij, want je wordt op alle manieren besnuffeld. De regeringen van het toenmalige Warschaupact zouden jaloers zijn op het arsenaal aan mogelijkheden die wij nu hier in het "vrije Westen" hebben om hun burgers in de gaten te houden. Dat je buren, familie of vrienden je in de gaten hielden in die vreselijke tijd, dat was al erg genoeg. Maar nu voel ik me 24 uur per dag bespied.

Vrijheid is tegenwoordig nog maar een relatief begrip. Vrijheid voelen is een beleving, en die beleving heb ik hier steeds minder, met dank aan telemetrie, GPS-bepaling, het internet met alles wat je privacy besnuffelen mogelijk maakt. Denk daar maar eens goed over na.

[Reactie gewijzigd door Qalo op 27 mei 2018 17:19]

Vrijheid voelen is een beleving, en die beleving heb ik hier steeds minder, met dank aan telemetrie,
Je kunt natuurlijk ook asiel aanvragen in Moskou.

Gelukkig heb ik Windows en (Bit)Defender :)
Gelukkig heb ik Windows en (Bit)Defender
Dat is een hele geruststelling hè? Slaap gerust verder! Jouw privacy is al héél lang geleden te grabbel gegooid. Wees er maar blij mee (en trots op) dat je die voorgoed kwijt bent. ;)

Enne... BitDefender? Dat is Roemeens, wist je dat? }>
Enne... BitDefender? Dat is Roemeens, wist je dat? }>
Ah joh, geeft niet. Een krijgertje en is over twee maande verlopen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True