Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 76 reacties
Bron: AMD

AMD Radeon Graphics logo (75 pix) AMD heeft een update van de 15.11-bèta-Catalyst-driver uitgebracht, waarin optimalisaties voor vier populaire nieuwe games zijn verwerkt. Onder andere Fallout 4 moet beter draaien na de update. De driver is geschikt voor Windows 7, 8.1 en 10, met een aparte download voor 32bit- en 64bit-omgevingen. Windows 8.0 wordt sinds versie 14.6 niet meer ondersteund en AMD adviseert dan ook om de gratis update naar Windows 8.1 of 10 te installeren.

Performance Optimizations

  • Star Wars: Battlefront
  • Fallout 4
  • Assassin's Creed Syndicate
  • Call of Duty: Black Ops III

Known Issues:

  • [80314] Assassin's Creed® Syndicate - Game cannot be launched in full screen mode on some laptop systems  with an Intel processor and an AMD graphics device
  • [80119] Star Wars™ :  Battlefront - Game cannot be launched in full screen mode on some laptop systems with an Intel processor and an AMD graphics device.
  • [79824] Call of Duty® : Black Ops III - Flickering may be observed when running the game in DirectX® 11  mode and with AMD Crossfire™ enabled
  • [59475] Elite: Dangerous - poor performance may be experienced in SuperCruise mode
  • [78912] A black screen may be experienced on booting Windows® 10 on some systems with switchable graphics  -  with AMD Radeon™ HD5000 series graphics cards,  when connected to an HDMI monitor
  • [99999] Far Cry 4: The game may hang on launch on some AMD Radeon™ 200 and 300 series products under Windows® 7 and Windows® 8.1

AMD Vision Engine Control Center screenshot (620 pix)

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (76)

Ik heb een AMD Radeon 270, en ik krijg steeds drivercrashes. Ik heb hem geupdate naar de (hiervoor) nieuwste drivers en krijg ze nog steeds.

Wat gebeurt er?
Beide schermen worden zwart voor 1 sec en er komt een popup dat mijn "beeldschermaansturingssysteem" is gecrasht en hersteld.
Af en toe crasht mijn open programmas ook. (Zeker irritant als je youtube kijkt, en je chrome crasht, kan je alles opnieuw opstarten..)

Iemand tips n tricks?
Ik zit al te overwegen om naar #TeamNvidia te gaan, maar als dit makkelijk gefixt kan worden zou dit mooi zijn! :)
Zeker w10?

In dat geval, zet auto driver updates binneslepen bij windows update uit.
Verwijder de drivers in safemode. Download/installeer de laatste versie handmatig.

Had eerst ook veel driver gedoe. Nu stabiel geen rare bsods/driver crashes
waar kun je dat uit zetten?

na de update van vandaag heb ik ook weer de standaard MS driver, ben er wel klaar mee dat MS de driver automatisch update.

gevonden :P

[Reactie gewijzigd door huntedjohan op 18 november 2015 19:36]

Ik heb hier een 270 RQ en nergens problemen met dual-screen (met laatste beta), wel problemen gehad maar dat was door een kapotte DVI-kabel (noot meegemaakt btw.). :P

Voeding is meestal het probleem, en ik heb inderdaad ook gelezen dat de oplossing van @Powrskin zou moeten werken. Check anders voor een BIOS-update (wel gevaarlijk).

[Reactie gewijzigd door archie2012 op 17 november 2015 22:32]

Ik ben al eerder getipt dat PSU een probleem kan zijn. Ben van een Be Quiet 350w naar een SeaSonic 550w(80 gold plus) gegaan.
Heeft niet veel geholpen. :/
Zou kunnen dat om de een of andere reden je kaart niet goed werkt en daardoor crashed. Als je nog garantie hebt en een aankoop bewijs zou ik proberen of je hem nog kunt RMA'en
Niet zo zeer dat de voeding zelf een probleem is maar ik heb gelezen dat windows 10 te weinig stroom naar de videokaart stuurt waardoor systemen onstabiel worden.
Maar goed, mocht dat inderdaad zo zijn dan snap ik niet helemaal waarom daar niet over gerept wordt en dat er verder ook weinig aan gedaan lijkt te worden.
ik heb dezelfde crashes ook met windows 8 gehad... :d
Zet Gaming evololved uit( dit was het probleem bij mij) , kijk of je misschien het voltage van je kaart kunt verhogen, anders hem iets terug in snelheid ( 20Mhz downclocken zowel chip als geheugen )

Wat je nog kan proberen is een system fill scan in windows zelf, kijken of corrupt bestand in windows nog problemen veroorzaakt. open cmd als admin , en run " sfc /SCANNOW "

En als dat het niet oplost gewoon je kaart terug sturen voor RMA .. is vervelend maar dit is vervelender.

er is ook nog een regedit fix, maar die werkt geloof ik enkel in windows 7
( Go to "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers" and create a key of type "DWORD (32-bit)" and name "TdrDelay" with a value of 10 as Decimal value.
Reboot and play :) )
Zelfde hier met 2 schermen en een 270, sinds de vorige update van Catalyst regelmatig crashes
ik zou ff een klein beetje meer voltage erin stoppen met bv afterburner en dan zal het wel opgelost zijn.
of via catalyst de mhz iets naar beneden natuurlijk, maar we zitten hier wel op tweakers :p
Een defecte kaart, ander defect in je PC, totaal ander software probleem op je PC kan ook zorgen voor een crash van de videokaartdriver. Eerst dus uitzoeken waarom die crashed, want dat doet die niet voor niks natuurlijk, zit altijd een reden achter. ;)
AMD R290X had ik hetzelfde issue, uiteindelijk was het het moederboard die een Intel I7-5xxx had maar de drivers voor USB en geheugen controller waren buggy.
Dit was na enige tijd voorbij. nadat ik ergens in augustus de laatste drivers erop had gezet.

Motherboard: pricewatch: MSI X99S SLI PLUS
Gebeurd bij #TeamNvidia ook.
Heb het nu weer een aantal keer gehad, nadat ik via Geforce Experience driver heb laten updaten.

Normaal gesproken maak ik gebruik van DDU om de drivers te cleanen in Safe Mode en daarna weer schoon laatste drivers te installeren.

http://www.wagnardmobile....nload/DDU%20v15.6.0.2.exe
ben benieuwd naar het verschil in Fallout 4, al draait dat sowieso wel makkelijk op een 290 :)
Ligt vooral aan de CPU in geval van Fallout 4 :(
das mooi want die draait op 5ghz, zal wel niet zo snel een bottlecap zijn.
Dat zegt nog niks als je een CPU van 10 jaar terug hebt, maar zo'n latere Intel i5/i7 helpt veel.
Myn 6gigahertssss is sneller dan jauw 5 gigahertsssss!!!
Erg logies.
I5 idd
8320 ook op 5ghz gehad, maar das alleen leuk als kachel
Heb zelf ook een 8320 en merk dat fallout wel echt CPU dependent is. Veel lagere fps in steden en drukke locaties. Ligt niet aan GPU aangezien ik een overclockte GTX 780 Windforce heb.
Hoop dat hier snel vanuit bethesda of vanuit de modding communitie een fix voor komt.
Dat je een GTX 780 hebt zegt natuurlijk helemaal niets. Ik heb een r9 290x OC en heb dezelfde framedrops. Mijn 5930K @4,87Ghz komt niet boven de 30 procent uit.. Lijkt mij dus gewoon aan de GPU te liggen. ( nou ja, eerder aan slechte optimalisatie voor GPU dan, maar goed )

Ik heb deze driver echter nog niet geprobeerd, heeft deze een CF profiel voor FO4? want dan kan ik even kijken of dat scheelt, dan weten we het zeker..
De framedrops komen voor bij alle CPU's en alle GPU's. Zelfs een high-end i7 processor gecombineerd met een GTX 980 levert dezelfde framedrops in bepaalde gebieden op.

Het ligt dus niet aan de GPU. Het ligt ook niet aan de CPU.

Het kan alleen opgelost worden met patches en driverupdates.
Bij mij is het gewoon echt zo dat de Cpu zwaar belast wordt en de frame rate beperkt in grote steden. Bij de meeste games heb ik ruim genoeg aan een 8320 en bottleneckt de Cpu de gpu niet maar bij fallout toch echt wel. Settings lager zetten helpt vrijwel niet in de fps in diamond city. Ook andere benchmarkers komen tot dit resultaat.
Hoop dat hier snel fixes voor komen van Bethesda of van de community

[Reactie gewijzigd door Luuk.vanRiel op 18 november 2015 16:08]

Het kan toch ook gewoon zijn dat het spel erg cpu intensief is, en dat het dus niet te "fixen" is?
Ja maar ik weet zeker dat hier fixes voor zijn. Via ini tweaks zit ik al vrij dicht tegen de constante 60 aan. Weet zeker als scripts efficiënter gemaakt worden dat er dan betere performance gehaald kan worden.
Hoeveel threads kan fallout aanspreken ? heb het spel zelf niet dus kan het niet testen.

want zoals ik hier zo lees lijkt dit verdomd veel op een CPU bottelneck ( zoals je al aangaf) dus dan vraag ik me af of ze wel goed voor multi core cpu geprogrammeerd hebben.
Zelfs mensen met een top end Cpu rapporteren stuttering. Denk idd dat het gewoon een optimization probleem Is.
Heb met de 390X nergens last van gelukkig draait als een zonnetje :)
wacht maar tot je in een stad komt...
Ik ben anders in een stad, makkelijk 60fps met mijn R9 290
Vreemd. 40-60fps op ultra settings met R9 280X (Club 3D royalQueen uitvoering) hier en CPU is i5 4670.
Wat is de locatie op de kaart (gelieve geen spoilers te vermelden in de uitleg, screenshot van de kaart voldoet)?
http://i.imgur.com/5PcpkFh.jpg

Ten zuiden van de super duper mart (onderste pijltje)... redelijk hoge fabriek met die rode schoorstenen.. kan niet missen

[Reactie gewijzigd door DoubleYouPee op 18 november 2015 19:22]

Ik heb net hetzelfde op die locatie. Nog niet eerder zo fel opgemerkt. Ik heb wat geexperimenteerd met alle settings, maar geen enkele levert een goed voordeel op die locatie, zelfs op laagste niveau (dan stijgt de fps licht ja, maar niet echt een felle boost).
Inderdaad... en vandaar dat ik ook denk dat er wat mis is met FO4.
Heb overigens nog niet de nieuwe drivers geprobeerd..

Wacht wel op een patch voordat ik verder speel.
Klopt, heb op precies ditzelfde stuk ook last van de drops.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit gebied zoveel resources vreet.
Heb dan wel een 970 maar m'n maten die de 290 en x versie hebben er ook last van.
Is er een tijdelijke oplossing te vinden of is het bij jullie al gefixt door de AMD Driver?
Probeer je shadow draw distance te verlagen van ultra naar high.
Het verschil ik amper zichtbaar maar kwa performace loopt alles een stuk lekkerder.
GTX 970 met i5 4690K @ 4,5Ghz.

Enige plekken waar ik juist last heb van frame drops zijn soms de binnen gebieden zoals een riool of iets.
Met shadow distance op medium heb ik nogsteeds 30 fps...
Shadow distance op Medium haalt 95% van alle schaduwen weg. Echt waar. Ik heb vergelijkingsplaatjes gezien. Niet veel verschil tussen high en ultra. Maar medium hadden ze beter "no shadows" kunnen noemen, dat is toepasselijker.

Wat een beetje helpt tegen de framedrops in mijn geval is de draw distances verkleinen, en de shadow quality naar medium zetten. Shadow quality medium ziet er naar mijn mening beter uit dan high, de high shadows zijn heel erg soft. Medium shadow quality is wel lelijker dan ultra, maar ultra kost zo'n 25 fps t.o.v. medium.

Maar zelfs met deze aangepaste settings bestaan de framerate drops nog steeds. Er zijn echt patches en driver updates nodig.
COD bo3 heeft ditzelfde probleem in sommige gebieden.
ZIk heb het vermoeden dat er gewoon leaks of iets dergelijks in bepaalde delen van mappen zitten.
zelfs al zet ik alles laag blijf ik rare drops hebben.

Zo ga ik van 60 capped (100+ niet capped) naar 45 naar 30 en weer omhoog en dat continu en als ik 100 meter verder ben is het weg.
Draai de een hoek om kan het maar zo weer terug zijn.

Games deze dagen zijn echt zwaar ruk en het word tijd dat ze toch eens uitzoeken waar dat aan ligt.
Ik heb alleen nog maar de multiplayer van COD bo3 gespeeld. Gaat altijd een aantal uren achter elkaar goed. Maar dan begint het leaken, en krijg ik regelmatig grote framedrops. Het spel herstarten fixed het weer.

Alt+tab uit het spel veroorzaakt hetzelfde probleem. Dan is een herstart noodzakelijk.

Ik verwacht wel patches hiervoor.

Games hebben bij de launch altijd problemen gehad. Indien je daar echt niet tegen kunt, is het devies een aantal maanden wachten totdat je tot aanschaf over gaat.
Heb een 7970 en haal bijna altijd de 60fps geen enkel probleem. Mischien is je cpu de bottleneck?
Heb een i5 4570.. dus lijkt me niet..
Draai GTAV op 60fps, met veel hogere settings (en graphics).
Ik ervaar ook minder performance in steden. Sommige plekken in de stad haal ik makkelijk 60 fps. Maar op andere plekken zakt de performance flink in. Als ik dan ook nog tegen een grote groep vijanden moet vechten voelt het echt heel laggy en traag aan.

Voordat ik in de stad aankwam speelde ik op de ultra preset, vrijwel constante 60 fps. Maar doordat sommige gebieden in de stad super laggy zijn ben ik gezakt naar de high preset. Ik heb de draw distances wel een beetje opgeschroefd t.o.v. de high preset, maar tegelijkertijd heb ik ook de schaduwen op medium gezet. Zakken met de preset en de schaduwen op medium zetten heeft echt geholpen, het spel voelt veel minder laggy aan en ik kan beter mikken. Maar hij zakt op bepaalde plekken in de stad nog steeds ruim onder de 60 fps, en het voelt niet helemaal lekker aan.

Een kennis van me heeft een R9 290 en die ervaart hetzelfde in bepaalde gebieden in de stad. Op de R9 290 is de performance zelfs nog wat lager.

Ik heb een GTX 970, en een i5-4590. Batman: Arkham Knight en Assassin's Creed Unity draaien hier heel lekker op een constante 60 fps. Op het moment draait FallOut 4 slechter dan die twee spellen.
Jep, same card same problems.
Vooral die drops in de stad.. mischien helpt je gpu overclocken?
Heb ook ergens een lijst van cpu's gezien en zag dat er voor F4 een aardige verschil was.
Ik had dezelfde ervaring met 2 R9 290's in Crossfire + i7 4790K op 4.5Ghz. CPU op max 55%. Dus dat is in mijn geval geen bottleneck.

Oplossing 1 : Framelimit verwijderen in je Falout4Prefs.ini
C:\Users\Gebruiker\Documents\My Games\Fallout4
Setting :iPresentInterval =1 > iPresentInterval=0

Oplossing 2: (Specifiek AMD Crossfire) Skyrim preset selecteren in CCC
1 - CCC Starten > spellen > 3D-Toepassingsingstellingen
2 - Selecteer "toevoegen"
3 - Selecteer Fallout4.exe (niet de launcher!)
4 - Zet vSync aan (ivm unlocked framerate). In de NL versie van CCC heet dit "Wachten op verticale verversing)
5 - Scroll naar beneden en selecteer in het deel "framepacing" de preset TESV.exe (Skyrim)

Nu heb je een merkbare verbetering. Ik heb 'm draaien met max settings op 2560x1440. Hij draait in vrijwel alle gevallen rond de 60fps en in drukke omgevingen, bijvoorbeeld op een dak met uitzicht zakt hij terug naar 45~50. Prima speelbaar :-)

Edit:
Na nieuwe driver geen verchillen in framerates, wel in CPU usage. Van 54% naar 38%. Dat kan voor de bescheiden i5 net het verschil maken.

[Reactie gewijzigd door 360Degreez op 18 november 2015 08:31]

CCC heb ik niet aangezien ik een Nvidia-kaart heb. En ik heb gehoord dat de framelimit verwijderen invloed heeft op de physics: je kunt bijvoorbeeld sneller rennen.

Hyperthreading voegt hooguit zo'n 25% extra snelheid toe naar mijn idee. Verder is je kloksnelheid ook 25% sneller (4,5 GHz vs 3,6 GHz). Daarmee is je CPU dan hooguit zo'n 56% sneller. Mijn piek CPU usage zou dus niet boven de 84% moeten zitten, daarmee is m'n CPU ook geen bottleneck. Daarbovenop komt nog dat de Nvidia-drivers veel minder CPU cycles vragen in een direct X 11 game, waardoor het CPU-verbruik nog ver onder die 84% ligt als het goed is.

De term bescheiden vind ik trouwens meer van toepassing op een AMD quadcore van 80 euro ofzo. Een i5 van 200 euro is al best een dure processor.

Update: ik heb nu de CPU-belasting getest. Op het platteland heb ik zo'n 50-60% CPU-belasting (high preset, met wat grotere draw distances, maar shadow quality op medium). In de stad ligt de belasting op 65-85%. Met piekjes naar 90-95%. De CPU lijkt dus zeker niet te bottlenecken. Hij heeft nog zo'n 20% overcapaciteit om piekjes in de belasting op te vangen. De CPU load is zeer netjes over alle cores verdeeld, iedere core wordt echt exact even zwaar belast.
Het zou goed kunnen dat de CPU wel bottlenecked op ultra settings. Dan liggen de draw distances wat hoger dan ik ze nu heb ingesteld, wat de CPU extra belast.
Maar de dips in performance naar beneden de 60 fps die ik nu zie worden zeker niet door een CPU bottleneck veroorzaakt. Op die momenten heeft de CPU nog voldoende restcapaciteit over. Deze framerate dips zullen opgelost moeten worden met patches en driver updates.
Voorbeeld. M'n CPU-belasting op een bepaalde plek in de stad ligt op 70%. Netjes verdeeld over alle cores natuurlijk, iedere core tussen de 68% en 72%. Ik heb netjes 60 fps. Ik loop 5 meter verderop. M'n CPU-belasting ligt nog steeds op 70%, netjes verdeeld over alle cores. Maar nu heb ik maar 40 fps. Dit moet dus opgelost worden met patches en driver updates.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 18 november 2015 17:59]

Sorry hoor, maar FallOut 4 doet bij mij iedere core bijna exact even zwaar belasten. Zodra core 1 op 70% belasting zit, zitten core 2 t/m 4 tussen de 68% en de 72% belasting in. De last is dus heel netjes verdeeld over alle cores.
Bij een externe site hadden ze de lastverdeling bij een i7 gemeten, met 8 threads. Ook daar was de last heel netjes verdeeld over de 8 threads. Vrijwel exact evenveel belasting op iedere thread.

Bij Assassin's Creed Unity zag ik ook al een vrijwel exact even zware belasting per core. Meestal zitten alle vier m'n cores op 90% belasting, bij 60 fps. Er zit hooguit één of twee procentpunt verschil in per core.

Zelfs bij games die de load echt zéér gelijk verdelen over iedere core/thread (zoals FallOut 4 en Assassin's Creed Unity) zien we dat AMD-processoren veel slechter presteren. De slechte performance per core is één oorzaak daarvan. Maar het verschil zit hem uiteindelijk in de architectuur. Intel heeft met de i5's en i7's een hele sterke architectuur, vol met optimalisaties, waar games heel goed op draaien. AMD heeft een veel mindere architectuur (die echt JAREN achterloopt) en veel minder optimalisaties.

"Dat ze na 10 jaar quad cores nog steeds niet in staat zijn om ze alle 4 te belasten is echt verbazingwekkend maar helaas is het de harde werkelijkheid."
De trend van de laatste jaren gaat juist steeds meer naar een gelijke belasting per core. Assassin's Creed Unity, Dragon Age Inquisition en FallOut 4 zijn zomaar drie voorbeelden van games die de load heel netjes verdelen over iedere core.
Deze trend naar een gelijke belasting per core heeft er ongetwijfeld mee te maken dat de consoles 8 cores hebben, en iedere core afzonderlijk vrij zwak is. Dan helpt het enorm om niet alle load op één of twee cores te zetten. Game releases met goede multithreading zijn in 2015 dan ook meer de norm dan de uitzondering.
Recente PC-titels zoals AC: Unity, Dragon Age Inquisition en FallOut 4 laten ook zien dat goede multithreading wel degelijk mogelijk is met Direct X 11. Direct X 12 kunnen we nog steeds gebruiken natuurlijk, maar dan vooral om de totale load lager te krijgen.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 18 november 2015 18:14]

Zoals hieronder vermeld regelt naar mijn weten windows de lasten verdeling.

Dus als je cores allemaal rond 50% schommelen is dat een duidelijk voorbeeld dat de software niet meer dan 2 cores ondersteund en dat windows de lading over de cores verdeeld.

Nou heb ik zelf de laatste tijd niet op cpu verbruik gelet maar zal zo eens een rondje cod spelen en kijken wat dit met de cpu doet qua gebruik.

Wel weet ik dat bijvoorbeeld far cry 4 en borderlands nog heel erg op de cpu leunt en dat je door simpel overclocken van de cores flinke prestatie voordelen kan halen.

En ik weet 100% zeker dat deze games niet meer dan 2 cores ondersteunen.
Vooral borderlands met hoge physx verbruik is een prachtvoorbeeld.
Physx via de cpu is enorm zwaar en in drukke gebieden als stadjes met veel moorden en kapot geschoten vaatjes en granaten met allerlei vloeibare meuk zakte de fps naar een dieptepunt en cpu verbruik komt nooit boven die 50% (2 van de 4 cores) ondanks dat in windows alle cores belast worden.

In theorie zou je dus veel meer fps moeten kunnen draaien als de game de volledige cpu gebruikt maar de game kan de cores simpelweg niet aanspreken.

Als een game boven de 60% verbruik uit komt (en je pc is niets anders aan het doen) geloof ik dat deze meer als 2 cores aan kan spreken maar over het algemeen is dit niet mijn ervaring maar ik ga zo ff kijken.
Je maakt het wel overduidelijk dat je aan het trollen bent.

Zoals ik in mijn post hierboven al aangaf: FallOut 4 gebruikt in de stad zo'n 65-85% van ALLE cores. Er zijn zelfs pieken van 95% verbruik van ALLE cores. En ik heb een i5-4590, met vier cores.
Niet helemaal ;-)
Zoals Dusty hieronder uiteenzet; Fallout leunt gewoon zwaar op de CPU en verdeelt de last over alle cores.

Onderstaande screenshot is het CPU gebruik wanneer je met Ultra settings @ 2560x1440 op een hoog dak staat met uitzicht over de stad.

CPU gebruik

Op deze plek (Back bay)

Daar kan zelfs GTA5 nog een puntje aan zuigen...
60 fps met mijn gt 640 maar ik ben nog niet uit de veilige vault gegaan.
Ja in de vault had ik ook 60 fps.. zelfs op max settings

[Reactie gewijzigd door DoubleYouPee op 18 november 2015 17:39]

Wacht maar totdat je in de omgeving van Diamond City komt. Niet Diamond City zelf, maar de grote stad er rond om heen. Daar krijg ik met mijn GTX 970 op bepaalde plekken grote inzinkingen in de framerate, gaat ie zo van 60 fps naar 40 fps. Met een GT 640 zou ik daar wel wat prestatieproblemen verwachten.
Deze driver lijkt bij mij in een klap alle FPS issues op te lossen in Fallout 4.
Ik heb een Fury X en zat vaak onder 30FPS, ik had nu even geen FRAPS aan maar het speelde heerlijk :)
Hier nog steeds af en toe onverklaarbare drops naar 40 ofzo ... daarstraks keer ik naar een boom met erachter een gebouw ... geen idee waarom dat zou moeten dippen.

Maar goed, beter een driver met optimizations dan niets :)
als je last heb van enorme framedrops in fallout4. Ga dan naar settings in de launcher > advanced - vervolgens Shadow distance naar medium

In de View Distance tab > Distant Object detail en Object Detail Fade allebei op Low. Heb sindsdien overal in de commonwealth tussen de 50-60 fps.

on topic, ben benieuwd of de update wat te bieden heeft
Ik had geen problemen met 15.11 beta ben benieuwd wat 15.11.1 in petto heeft.

- Edit.

Duidelijk soepeler nu, heeeel af en toe had ik wat kleine haperingen maar nu gewoon strak op 60fps en heerlijk soepel. Dit is @ Ultra 1080p.

[Reactie gewijzigd door prutser001 op 18 november 2015 20:03]

hoop dat fallout 4 nu wat beter draait... heb momenteel 45 fps average op 1 kaart, en ongeveer 15-20 fps average op 2 kaarten in crossfire (7870 OC @ 1.1ghz)
Dit allemaal volledig onafhankelijk van de settings (nog geen 5 fps verschil tussen ultra en low)
Goed dat AMD nu ook enige tijd voordat games uitkomen al beginnen met optimaliseren, ik zie telkens vorige keer en ook daarvoor 'optimalisaties voor Aots' en hij komt volgend jaar uit.
Voor mij is Elite Dangerous onspeelbaar!

Wanneer ik in supercruise ga, krijg ik gigantische framedrops. Dit probleem heb ik als sinds juni, enige optie is om mijn drivers te downgraden. Maar helaas krijg ik dan problemen in nieuwere games! De ontwikkelaar kan het probleem niet oplossen en AMD brengt helemaal niks naar buiten. Het is nu al bijna een half jaar onspeelbaar voor mij...
Verkopen die handel en schaf je een GTX 980 aan, dat is mijn advies. Prima ervaringen met de drivers van Nvidia. Ze hebben dan ook ongeveer drie keer zo veel mensen in dienst om aan de drivers te werken dan AMD.
Hoop dat het ook de crashes op mijn msi r9 285 verhelpt. Zodra ik net de hond heb gevonden en ik doorloop. Crasht me game. Driver crash.
Core i3 3245
Cooler master b600 v2
8gb ram
Alle problemen zijn opgelost! Ondertussen heb ik crimson
nog steeds geen crossfire fix voor cod III :(
[79824] Call of Duty® : Black Ops III - Flickering may be observed when running the game in DirectX® 11 mode and with AMD Crossfire™ enabled
Dat is wel een 'Known Issue', geen oplossing...
Ik draai ook Crossfire (280X), echter heb ik geen problemen met BO III. Draai nog niet op deze driver, maar de vorige beta.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True