Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 17 reacties
Bron: Nvidia, submitter: Zorian

nVidia logo (45 pix)Nvidia heeft nieuwe stabiele GeForce/Ion-drivers uitgebracht. De drivers dragen versienummer 358.91 WHQL, en zijn geschikt voor Windows Vista en hoger, met zoals gebruikelijk aparte downloads voor 32bit- en 64bit-omgevingen. De drivers kunnen worden gebruikt op alle kaarten uit de GeForce 400-series en hoger. De nieuwe drivers zijn speciaal uitgebracht voor de spellen Fallout 4, Star Craft II: Legacy of the Void, and Star Wars: Battlefront. De Windows 10-versie is hier te vinden.

What’s New in Version 358.91 WHQL

Prior to a new title launching, our driver team works up until the last minute to ensure every performance tweak and bug fix possible makes it into the Game Ready driver. As a result, you can be sure you’ll have the best day-1 gaming experience for your favorite new titles.

Game Ready

Learn more about how to get the optimal experience for Fallout 4, Star Craft II: Legacy of the Void, and Star Wars: Battlefront.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (17)

Zie nergens een fix voor de g-sync bugg..

[Reactie gewijzigd door UncleSam op 11 november 2015 15:50]

Binnen een paar dagen zullen ze niet zomaar een fix hebben klaarstaan, en ik denk dat daar de prioriteit ook niet ligt.
Overigens zijn dit WHQL drivers die door Microsoft gecontroleerd moeten worden, dus die drivers waren waarschijnlijk al weggestuurd voor controle voordat het probleem naar boven kwam.

Edit: de setup zijn certificaat geeft aan:

Tijdstip van handtekening: zaterdag ‎7 ‎november ‎2015 5:44:33

Het artikel van pcper dateert uit 24 October, dus het is wel wat meer dan een paar dagen, maar waarschijnlijk duurt het wel een tijdje om te fixen alsmede dat de prioriteit er misschien niet hoog voor is.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 11 november 2015 17:05]

Waarschijnlijk omdat die fix er nog niet is?
Als ik de bta drivers draai heb ik de optimalisatie voor fallout 4 ook
ligt aan het versie nummer
De Windows Vista, 7, 8 en 8.1 versie is HIER te downloaden.
Dankjewel, de link van Tweakers voldeed niet helemaal aan mijn verwachting :)
Overigens is het ook geen grote moeite om even naar Geforce.com > Drivers te gaan, dan kom je vrij snel bij wat je hebben moet. :+

http://www.geforce.com/drivers

Of Nvidia.com > Drivers > All Nvidia Drivers.

https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Ik ontvang tegenwoordig veel meer updates dan ik nodig heb. Er wordt weliswaar ondersteuning toegevoegd voor nieuwe games en nieuwe GPU's, maar als ik die niet speel of gebruik, dan heb ik daar toch niks aan? Ze zouden eigenlijk de drivers zo moeten bouwen dat 'ie alleen installeert wat je nodig hebt, maar dat is waarschijnlijk ook weer zo'n klus...
Je kan in dat programma "Game Ready" bij instellingen gewoon instellen of je de updates wilt doen of niet.....
Dus een driver die weet wat jij wilt.. heb je waarschijnlijk eerst weer zo'n vragenlijst met voorkeuren? Waardeloos idee als je het mij vraagt.

Maar ben het er wel mee eens dat je tegenwoordig voor iedere game (ook al is Fallout 4 een supergame) een nieuwe driver krijgt. Optimalisatie hier en daar, leuk maar het komt bij mij meer over als cheaten door trucs uit te halen? Hoe verbeteren ze zo'n driver voor speciaal die game vraag ik me af? Kan me namelijk niet herinneren dat je 'vroeger' voor iedere game een nieuwe driver had?

De drivers zijn sinds Windows 10 sowieso niet zo stabiel meer als voorheen, nog nooit zoveel crashes gehad. Iedere keer nu wel een mooie melding dat de driver ermee is gestopt, helaas werkt het daarna niet goed meer.
Optimalisatie hier en daar, leuk maar het komt bij mij meer over als cheaten door trucs uit te halen?
Dat dacht ik dus eerst ook, maar ik ken wat mensen in de industrie en die hebben me inmiddels bijgepraat. In het kort: het is simpelweg vaak knudde wat gamedevelopers afleveren. Ook bij de AAA-titels. Zowel op grafisch als andere (OS-gerelateerde) zaken worden simpelweg verkeerde functies/API's/systemcalls aangeroepen. Dit zie je vooral bij games die op meerdere platformen draaien, en dat zijn ze tegenwoordig vrijwel allemaal.

Simpel voorbeeldje: de meest effeciente manier om grafisch X te doen te doen is mbv functie X, maar ze gebruiken domweg functie Y. Functie Y kan het ook, maar is gewoon net iets langzamer of bevat afrondingen die niet gewenst zijn e.d.
Driveroptimalisaties zijn dan niks meer dan, als het game A is en functie Y wordt aangeroepen, dan gebruik 'stiekem' functie X.

Gruwelijke versimpeling is dit natuurlijk, maar het idee is duidelijk denk ik.

/toevoeging:
Je zou verwachten dat dit soort optimalisaties dmv een soort plug-in systeem gedaan wordt. Da's stukken handiger dan iedere keer een release doen. Zal wel een performance-dingetje zijn, anders zou het me niks verbazen als game-optimalisaties voor drivers los aangeboden gaan worden.

[Reactie gewijzigd door BramT op 11 november 2015 17:45]

Dat klinkt eerder alsof de API's gewoon compleet waardeloos zijn en de documentatie niet goed is. Ik zou ook verwachten dat als een langzamere functie wordt gebruikt, je diverse meldingen moet krijgen bij het compileren.

Ik ben het overigens eens met Masterprutser, de drivers lijken eigenlijk maar weinig toe te voegen naast gamesupport. En mocht een game dingen aanpassen, dan lijkt het me dat dit ook weer in de driver aangepast moet worden. Iets zegt me dat dit veel handiger opgelost kan worden (ze hebben nu al die Geforce Experience, gebruik die dan ook voor dit soort onzin)

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 12 november 2015 22:12]

Er worden heel vaak gewoon complete shaders vervangen door versies die dan door AMD / nvidia zijn geschreven. Het is echt niet alleen beter omgaan met een API :).

Ook dingen zoals het gtx970 geheugen verhaal bijvoorbeeld: Het zijn de drivers die dus weten hoe het videogeheugen in gebruik is, en als het spel het trage gedeelte gaat gebruiken terwijl het niet perse hoeft (of anders kan) dan wordt dat geregeld. Ook een hele erge oversimplificatie natuurlijk, maar wel hoe het werkt.
Ja ok, tot een nieuwe serie met grafische kaarten uitkomt en de aandacht voor oude kaarten tot 0 gereduceerd is.
287MB.
Waar komt die 28,05MB vandaan?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True