Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 8 reacties
Bron: Geeks3D

GPU Caps Viewer logo (75 pix)Op de website van Geeks3D kan versie 1.23.0 van GPU Caps Viewer worden opgehaald. Dit programma is te vergelijken met GPU-Z, in die zin dat het uitgebreide informatie geeft over de in de computer aanwezige grafische processor. Het kan ook enkele OpenGL- en OpenCL-demo's draaien, en via het meegeleverde ZoomGPU kan de grafische kaart in realtime in de gaten worden gehouden. Sinds versie 1.22.0 zijn de volgende veranderingen en verbeteringen in het programma aangebracht:

Changes in version 1.23.0.1
  • Fixed the ROP count of the GeForce GTX 970 (56 instead of 64).
Changes in version 1.23.0.0
  • Fixed a bug in the OpenCL CPU 1M particle that led to a crash on Intel CPUs (Intel bug-report).
  • Updated VRAM info in the GPU panel with VRAM vendor.
  • Added support of desktop GeForce GTX 960.
  • Updated: ZoomGPU 1.9.6 (with NVAPI R346)

GPU Caps Viewer 1.21.1 screenshot

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (8)

Als de ROP count voor de GTX970 gefixed moet worden(56 i.p.v. 64 zie http://tweakers.net/nieuw...ps-dan-nvidia-meldde.html) kunnen deze dan niet realtime worden uitgelezen of laat dit progje alleen een overzicht van de specs en wat temps zien.
M.a.w. hoe betrouwbaar zijn deze gegevens dan?
Niet alles is uit te lezen, dus voor sommige dingen zul je moeten terugvallen op een database met juist die specs.
Maar hoe hebben ze dan kunnen zien dat er maar 56 ipv 64 rops op die kaart aanwezig zijn (linkje eerste post). Of is dat een kwestie van de aanwezige chips napluizen en optellen?
Waarschijnlijk op een soort gelijke manier als het geheugen, door een specifieke test te doen die op bepaalde manieren delen van de GPU benut en er dan achter komen dat na 56 simultane acties er een prestatie verlies op treed is welke niet te zien is bij de 980.
Volgens mij heeft Nvidia zélf extra specsheets vrijgegeven waarin de uitgeschakelde SM units in kaart worden gebracht.
Ja precies, vooral omdat ze in het change log over ROP "count fix" spreken en niet "information corrected" ofzo.
Ja idd. Dat is redelijk verwarrend.
@Xessive, dat heeft te maken met dit "probleem":
http://www.anandtech.com/...ploring-memory-allocation
en
http://hexus.net/tech/new...gtx-970s-memory-problems/

Hetgeen dat de GTX970 de GTX970 maakt zijn:
- 1 uitgeschakelde L2 cache
- 3 uitgeschakelde SMM's
- 56 ROPS ipv 64ROPS

en daardoor dus de eerste 3,5GB aan geheugen op de snelst mogelijke bandbreedte heeft draaien, waar de laatste 0,5GB op een mindere bandbreedte draaien.
In feite is de 4GB wel aanwezig, maar wordt dus de laatste 0,5GB anders benut. Hetzelfde geldt voor de ROPS ook; volgens de artikels zijn ze wel aanwezig, maar uitgeschakeld/niet bruikbaar door andere uitgeschakelde dingen zoals SMM's en/of SM units.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True